Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Puoskarointi ja huuhaahoidot

Aloittaja Norma Bates, tammikuu 23, 2019, 10:02:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Makkonen kertoi hoitajalle, että hänen sukunsa naisten kuukautiskivut yleensä vähenevät ensisynnytyksen jälkeen. Urbanskin mukaan tämä johtuu siitä, että kohdussa olevat loiset siirtyvät lapseen raskauden aikana.

...

Pohjalainen Sara* vei pahasti allergisen neljän kuukauden ikäisen vauvansa bioresonanssihoitoon. Tuolloin Sara vielä imetti lasta.

– Hän raapi itsensä verille ja hänellä oli vuotavia haavoja pitkin kehoa. Sairaalan lääkärit sanoivat, että hän on liian pieni allergiatestattavaksi. Tuntui, että emme saaneet sairaanhoidosta apua, Sara kertoo.

Sara tilasi ajan Maria Westerille. Westerin Marias Hälsonycklar -yritys sijaitsee Vöyrissä. Yrityksen verkkosivuilla useat tyytyväiset asiakkaat kertovat saaneensa apua allergiaan ja ihottumaan.

Sara ja hänen vauvansa kävivät Maria Westerin vastaanotolla tammikuussa 2018. Wester sanoi, että lapsi oli allerginen muun muassa maidolle ja punaisille vihanneksille.

– Hän sanoi, että vauva ei reagoi kananmunaan, ja että voisimme jättää pois lääkäreiden määrämän lääkityksen, atarax (antihistamiini ja rauhoittava lääke) sekä kortisonin, Sara kertoo.

Käynnin jälkeen Sara alkoi taas syödä kananmunia. Lapsen tila huononi.

– Hänellä oli selkä täynnä pieniä avohaavoja. Hän itki ja huusi, ja näimme kuinka tuskissaan hän oli, Sara sanoo.

Pari päivää bioresonanssikäynnin jälkeen lapsi tutkittiin sairaalan poliklinikalla. Verikokeiden tulokset tulivat seuraavalla viikolla.

– Vauvamme oli erittäin allerginen kananmunalle. Keväämmällä selvisi, että kananmuna-altistus voisi olla hänelle hengenvaarallinen. Hän saattaisi saada siitä anafylaktisen shokin, Sara kertoo.


https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/16/sara-vei-allergisen-vauvansa-bioresonanssihoitoon-hoito-ohjeet-olisivat-voineet?fbclid=IwAR0YIC1R1SCxyis1r_D15LrD_a_pZAj1PqM4VfH7-rpYk2oBeFBeSh6NsEw

Linkissä näkyvä vimpain jota Marko Hietikko pitelee käsissään tuo mieleen skientologien värkit...

Hippi

Katsoin tuon MOT Matoja kohdussa -ohjelman suuren epäuskon ja ihmetyksen vallassa. Siinä ihan täysipäiseltä näyttävät ihmiset vakavissaan selittelivät noita tutkimuksiaan ja tutkimuksen tuloksia. Tutkittavalle annettiin sitten hoidoksi pullollinen vettä johon oli johdettu jotain energiaa tai jotain muuta mystistä voimaa. Jollain noista hoitajista oli lähihoitajan koulutus, joten olisi voinut kuvitella, että tämä olisi koulutuksensa perusteella ymmärtänyt hoidon olevan huuhaata.

Ohjelmassa lääketieteen opiskelijat olivat koekaniineja ja menivät tutkimuksiin. Merkittävää on, että noissa tutkimuksissa ei löydetty yhtään todellista sairautta, joka noilla koekaniineilla oli, mutta löytyi sitten noita aivan selittämättömiä öttiäisiä ja loisia sekä muita vaivoja, joita vaan ei pysty millään normaaleilla laboratorio- tai kuvantamiskeinoin havaitsemaan.

En vielä ole tuon ohjelman jatkeeksi kuuluvaa Spotlight Bioresonanssihoitoa sokkona -ohjelmaa katsonut, mutta Areenassa sekin on tuon linkin kautta katsottavissa. Pitää nyt sekin jossain välissä katsoa.


Mikäpä siinä, jos terve ihminen haluaa itsensä tutkituttaa ja saada "voimavettä" kalliilla hinnalla hoidokseen, jos se hyvältä tuntuu. Tuskinpa siitä vedestä haittaakaan on, jos on puhtaana pullotettu. Mutta jos ihmisellä on joku oikea sairaus, niin varmaan oma usko paranemiseen auttaa yhtä hyvin ja halvemmalla kuin nuo energiahoidot.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

^ Avasin juuri television ja näin pätkän Hipin katsomaa ohjelmaa. Testasivat mieshenkilöllä ja makkaralla bioresonanssimittaria ja saivat lähes identtiset tulokset. Olet mitä syöt! :D

Norma Bates

https://yle.fi/uutiset/3-11219303

Hälytyskellojen ja jänisräikän pitäisi soida täysillä jos koululääketieteen taholta pidetään Maria Nordinin "hoitoja" kelvollisena vaihtoehtona. Somessa jokunenkin äiti on ollut raivoissaan siitä että Nordinin näkemysten mukaan pähkinöille allerginen voi nauttia pähkinää hänen "hoitojensa" jälkeen.

Somessa on myös moni tuonut esille että toiminnallisten häiriöiden poli ei tee mitään muuta kuin vie toimivat lääkkeet ja jättää potilaan heitteille.

Hippi

Nyt varoituksensana lääkäreiltä

Doctors are warning people not to put frozen potatoes in their anus
This comes as an increasing number of hemorrhoid sufferers have reportedly taken to the internet to seek alternative solutions to their problem instead of consulting doctors.
Now, it has emerged that an altogether unusual solution is being touted online: that inserting frozen potatoes into your anus for 30 minutes is the answer.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Maria Nordin on onnistunut suututtamaan aika monenkin someryhmän porukat voimallisella mainostamisellaan, ja hänhän sai huuhaan tuputtamisesta jo sakkojakin. Sitäkin ihmeellisempää on että tämä toiminnallisten häiriöiden klinikka saa sekoilla näiden huuhaa"hoitojen" kanssa kun kysymys on potilaista joilla on sietämättömät kivut ja jotka eivät saa apua mistään, ja joilta lopetetaan nekin lääkitykset joista jotain apua olisi, koska addiktion uhka. (Joka uhka on USA:ssa ja on potilaiden itsensä mukaan Suomessa tekemällä tehty ja kuviteltu.)

https://kristalahtinen.blogspot.com/2020/02/rahastusta-potilaiden-hengilla-maria.html?m=1&fbclid=IwAR2vMPXKIiAuaSkU4z-dJzag9tOHNIiTv-MRxwy1QX6_V6SbFdJvGUun74E

Aikaisemmin minulle suositeltiin vain fysioterapiaa polilta, mutta nyt vaikka en ole hoitosuhteessa poliin on sieltä kirjoitettu Omakantaani, että "Yksi vaihtoehto on HUSin keväällä 2020 alkava toiminnallisten häiriöiden nettiterapia." Anteeksi mikä? Suuni loksahti auki vihasta ja naurusta. Huomatkaa myös, että täysin vieras lääkäri kirjoittaa Omakantaani suosituksia ilman, että olen edes hänen polin asiakkaansa.

Samaan aikaan Maria Nordin kauppaa itse kehittelemäänsä (hän ei ole lääkäri tai terveydenhuollon ammattilainen) kurssiaan. Hän laittaa minulle mm. näin yksityisviestiä:" Toinen vaihtoehto on, että sovimme että ostat itse kurssin ja jos koet hyödylliseksi niin voidaan tehdä vaikka 1000€ arvoinen yhteistyö." Kieltäydyin sillä kerroin olevani hyvin skeptinen kurssia kohtaan. Olen kuitenkin nyt mielenkiinnosta kokeillut tätä hänen kurssiaan 5kk ajan ja vointini on vain romahtanut. Kun kysyin Maria Nordinilta, mitä teen, kun en kestä ollenkaan valoa ja saan siitä sietämätöntä kipua, hän käski pyytää halausta. Ei saa mainita oiretta eikä ongelmaa vain pitää pyytää halausta. Kurssilla käsketään esim koputtamaan itseään rintaan ja sanomaan "Ihana rakas Krista". Voi toimia mielenterveysongelmissa, mutta ei valitettavasti WHO:nkin eli maailman terveysjärjestön luokitteleman neurologisen ME/CFS sairauden kanssa.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 26, 2020, 07:27:44
Nyt varoituksensana lääkäreiltä

Doctors are warning people not to put frozen potatoes in their anus
This comes as an increasing number of hemorrhoid sufferers have reportedly taken to the internet to seek alternative solutions to their problem instead of consulting doctors.
Now, it has emerged that an altogether unusual solution is being touted online: that inserting frozen potatoes into your anus for 30 minutes is the answer.


;D ;D ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 26, 2020, 10:14:48
Maria Nordin on onnistunut suututtamaan aika monenkin someryhmän porukat voimallisella mainostamisellaan, ja hänhän sai huuhaan tuputtamisesta jo sakkojakin. Sitäkin ihmeellisempää on että tämä toiminnallisten häiriöiden klinikka saa sekoilla näiden huuhaa"hoitojen" kanssa kun kysymys on potilaista joilla on sietämättömät kivut ja jotka eivät saa apua mistään, ja joilta lopetetaan nekin lääkitykset joista jotain apua olisi, koska addiktion uhka. (Joka uhka on USA:ssa ja on potilaiden itsensä mukaan Suomessa tekemällä tehty ja kuviteltu.)
...
Viraliinen taho taitaa olla aika voimaton/byrokraattisen hidasliikkeinen lukuisten huuhareiden kanssa.
Tässä ja alemmassa prof.  Juhani Knuuti koitti kritisoida Maria Nordinia analyyttisesti:

...
Valitettavasti kurssi sisältää myös runsaasti virheellisiä terveysväitteitä. Osa niistä on selvästi myös vaarallisia.
Suhtautuminen kurssilaisten antamaan kritiikkiin on myös mielenkiintoista, sillä kritiikki käänetäänkin kriitikon ongelmaksi: "Negatiivinen palaute ja ikävät kokemukset kurssista. Eivät ole hyvä asia, sillä niistä ei saa apua. Pohjimmainen syy niihin on hakea empatiaa."
Nordin kertoo kurssin live-luennolla myös, että kurssi auttaa myös raha-asioissa. Tämä kuvaus on ainutlaatuinen ja mielestäni kilpailee Matti Nykäsen parhaimpien tahattomien lausahdusten kanssa:
"Ennen oli laskut myöhässä mutta muutin näiden harjoitusten myötä suhteeni rahaan. Nyt on mennyt paljon paremmin rahan kanssa." "Rahajärjestelmä ei ole paha, vaan perustuu luottamukseen"
"Raha-asiat saa kuntoon hypistelemällä laskua ja kuvittelee, että lasku on hyvä asia ja kuinka hyvä on, että joku saa sen rahan."

On siis ilmeistä, että Nordin on saanut kurssista apua rahaongelmiinsa.

https://blogit.ts.fi/terveys-tiede/maria-nordin-eroon-oireista/

https://blogit.ts.fi/terveys-tiede/maria-nordinin-palaute-kritiikkiini/
(Jossa J.K. luettelee tarkasti Nordinin päättelyvirheitä ja vastineitä ja jopa taulukoi niitä).
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Norma Bates

Olen änkenyt itseni mukaan niin lukuisiin someryhmiin etten edes muistakaan missä kaikissa olen jäsenenä. Mutta kun moni käsittelee terveyttä, niin olen jo useamman kerran nähnyt toistuvan tämän kuvion: Maria Nordin tulee ryhmään ja alkaa tuputtamaan "hoitojaan". Väki ryntää sättimään häntä ja niitä hoitoja. Mutta seuraavana aaltona tulee sättijöiden sättijät jotka alkavat motkottamaan siitä miten ei saa olla niin negatiivinen, varsinkaan jos ei ole itse kokeillut niitä "hoitoja" (en kertakaikkiaan pysty kirjoittamaan sanaa hoito ilman lainausmerkkejä tässä yhteydessä). Minun silmääni yksikään negatiivisuudesta ripittävä ei ole ikinä ollut mies.

Eli naisille tyypillinen positiivisuusasenne jyllää. Kuluu aikaa ja kohta Nordin ilmestyy taas johonkin toiseen ryhmään. Ikiliikkuja se on.

Koska olen itse ns. hörhö (katsomuksellisessa mielessä), minulle on hyvin tärkeää että kaikenlaiset humpuukimaakarit siivotaan kentältä pois että jäljelle jää ne aidot tyypit joille asiassa on jotain muuta ytimessä kuin pätäkkä.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 29, 2020, 10:56:56
Koska olen itse ns. hörhö (katsomuksellisessa mielessä), minulle on hyvin tärkeää että kaikenlaiset humpuukimaakarit siivotaan kentältä pois että jäljelle jää ne aidot tyypit joille asiassa on jotain muuta ytimessä kuin pätäkkä.

Tuo ei ihan aukea. Oletko sitä mieltä että sellainen puoskari on ok puoskari, joka puoskaroi ilman rahallista voitontavoittelua, mutta kuitenkinkinkin vailla  minkäälaista lääketieteellistä koulutusta, eli silleesti hörhösti?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 29, 2020, 11:01:18
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 29, 2020, 10:56:56
Koska olen itse ns. hörhö (katsomuksellisessa mielessä), minulle on hyvin tärkeää että kaikenlaiset humpuukimaakarit siivotaan kentältä pois että jäljelle jää ne aidot tyypit joille asiassa on jotain muuta ytimessä kuin pätäkkä.

Tuo ei ihan aukea. Oletko sitä mieltä että sellainen puoskari on ok puoskari, joka puoskaroi ilman rahallista voitontavoittelua, mutta kuitenkinkinkin vailla  minkäälaista lääketieteellistä koulutusta, eli silleesti hörhösti?

En. Sinne ytimeen laittaisin aidon ihmisistä välittämisen. Mutta senkin kanssa voi mennä metsään, kun alkaa hyvää hyvyyttään hoitamaan vaikka jopa suorastaan vaarallisella tavalla. Esimerkkinä vaikkapa äityliinit jotka myrkyttivät omia lapsiaan juottamalla heille kolloidista hopeaa.

Ehkäpä voisi määritellä niin että hyvän tekisen vimmassaan pitää olla selvillä siitä että hoito varmasti on turvallista, ja annettu vaihtoehtohoito tulee olla rinnakkainen koululääketieteen hoidon kanssa, eli sairaala- tms. hoitoa ei saa lopettaa, eikä luontaishoito tms. saa olla sairaala- tms. hoitoa haittaava. Mutta jos koululääketiede nostaa kädet pystyyn ja apua ei ole enää siltä taholta saatavilla, olisi oltava oikeus vaihtoehtohoitoihin.

Olen tässä vuoden sisään kuullut yllättävän monta kertaa että jollekin kipupolille päätyneeltä ihmiseltä viedään reseptilääkkeet ja mitään muuta toimivaa hoitoa ei tipu. Puoskarointia se on tuollainenkin. On vain ajan kysymys koska joku heitteille jätetty tappaa itsensä.

Koululääketieteen taholta uskomushoitojen tuputtaminen on törkeyden huippu, ja sitähän nyt ilmeisesti tapahtuu toiminnallisten häiriöiden klinikalla.

kertsi

Suurin haitta vaihtoehtois"lääketieteestä" on se, jos se estää tai viivästyttää sen, että ihmiset hakeutuvat oikeaan lääketieteelliseen hoitoon. Tyyliin Steve Jobs, joka luotti kai luontaistuotteisiin tms. sen sijaan, että olisi luottanut onkologisiin hoitoihin. Surullisin seurauksin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Vaaraton Norsu

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 29, 2020, 13:31:27
Koululääketieteen taholta uskomushoitojen tuputtaminen on törkeyden huippu, ja sitähän nyt ilmeisesti tapahtuu toiminnallisten häiriöiden klinikalla.

Mutta että jonkinlainen käänteisilmiö huuhaahoidoille kuitenkin taitaa olla "huuhaasairaudet" (sori, ikävästi sanottu). Jonkun, edes pienen osan vaikka sisäilmaoireista tai (mun puolesta, ilman syvempää perehtyneisyyttä) selkäoireistakin melkein täytyy mun mielestä olla jollain tavalla "psykosomaattista" tai jotenkin jonkinlaisen sosiaalisen kiihotuksen ja tarpeen synnyttämää. Jos saataisiin menemään niin, että ainoastaan "huuhaasairaudet" ja toisaalta (vaarattomat ja koululääketiedettä poissulkemattomat) "huuhaahoidot" saataisiin kohtaamaan, niin musta kaikki ois kuitenkin aika ok.

Paha tilanne on se, kun vahvasti somaattisperäistä oiretta hoidetaan pelkällä "huuhaahoidolla", vaikka se hoito ei ees ois koululääketiedettä poissulkevaa. Vastaavasti tosi paha tilanne tietenkin, jos "sosiaalisen kiihotuksen" tms. tuottamaa  oiretta hoidetaan lääketieteen kannalta vaarallisella huuhaahoidolla.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 29, 2020, 13:31:27
Olen tässä vuoden sisään kuullut yllättävän monta kertaa että jollekin kipupolille päätyneeltä ihmiseltä viedään reseptilääkkeet ja mitään muuta toimivaa hoitoa ei tipu. Puoskarointia se on tuollainenkin. On vain ajan kysymys koska joku heitteille jätetty tappaa itsensä.

Koululääketieteen taholta uskomushoitojen tuputtaminen on törkeyden huippu, ja sitähän nyt ilmeisesti tapahtuu toiminnallisten häiriöiden klinikalla.
Linkki uskomushoitojen tuputtamisesta toiminnallisten häiriöiden klinikalla (millä niistä?)?

https://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaalat/Hyks_muut_toimipisteet/toiminnallisten-hairioiden-poliklinikka/Sivut/Kysymyksi%C3%A4-ja-vastauksia-toiminnallisten-h%C3%A4iri%C3%B6iden-poliklinikan-toiminnasta.aspx

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - helmikuu 29, 2020, 13:43:00
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 29, 2020, 13:31:27
Koululääketieteen taholta uskomushoitojen tuputtaminen on törkeyden huippu, ja sitähän nyt ilmeisesti tapahtuu toiminnallisten häiriöiden klinikalla.

Mutta että jonkinlainen käänteisilmiö huuhaahoidoille kuitenkin taitaa olla "huuhaasairaudet" (sori, ikävästi sanottu). Jonkun, edes pienen osan vaikka sisäilmaoireista tai (mun puolesta, ilman syvempää perehtyneisyyttä) selkäoireistakin melkein täytyy mun mielestä olla jollain tavalla "psykosomaattista" tai jotenkin jonkinlaisen sosiaalisen kiihotuksen ja tarpeen synnyttämää. Jos saataisiin menemään niin, että ainoastaan "huuhaasairaudet" ja toisaalta (vaarattomat ja koululääketiedettä poissulkemattomat) "huuhaahoidot" saataisiin kohtaamaan, niin musta kaikki ois kuitenkin aika ok.

Paha tilanne on se, kun vahvasti somaattisperäistä oiretta hoidetaan pelkällä "huuhaahoidolla", vaikka se hoito ei ees ois koululääketiedettä poissulkevaa. Vastaavasti tosi paha tilanne tietenkin, jos "sosiaalisen kiihotuksen" tms. tuottamaa  oiretta hoidetaan lääketieteen kannalta vaarallisella huuhaahoidolla.

Ongelmahan on se että toiminnallisiin häiriöihin niputetaan surutta kaikenlaisia sairauksia joita ei pystytä parantamaan. Meistä jotkut, jotka ovat tähän sairauksien paskalaariin joutuneet, kokevat perin loukkaavana että ollaan tuputtamassa mindfullnessia ja muuta psyykeen liittyvää touhuskelua kun kuitenkin on kyse ihan oikeasti olemassaolevista oireista. Minun kohdallanihan TH-sairautena on mm. fibromyalgia. Jos ne oireet olisivat suggeroimalla poistettavissa, varmaankin fibrokivut katoaisivat tykkänään esim. Krav Maga -treeneissä. Näetsen jos minulla on ollut vatsa- tai kuukautiskipuja kun menen treeniin, nämä kivut katoavat. Sen verran intensiivistä treenaus on. Mutta sitten kun varaan käden varaan, sattuu jos minulla juuri silloin on käsissä kipuja fibron takia. Kumma kun ne kivut eivät suggeroidu pois, vaan tulevat esille joissain liikkeissä tai asennoissa.

Olen tuntenut ihmisen joka oli yliherkkä sähkömagneettisille kentille. Minun on ollut vaikea uskoa ettei se olisi kuviteltua. Mutta ehkä en voi todeta muutoin kuin että mikäpä minä olen tuomitsemaan.

Michael Mosley teki muistaakseni kerran tutkimuksen onko gluteeniherkistymä mielikuvitusta. Siis kun vilja-allergiaa ei ole, eikä keliakiaa. Tutkimuksessa ihmiset eivät tienneet syövätkö he gluteenipitoisia tuotteita vai eivät. Silti osa osallistujista oirehti gluteenia nautittuaan.