Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Joulu 2021 - Megathread!

Aloittaja -:)lauri, marraskuu 10, 2021, 16:58:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xantippa

Tämä jouluhössötys menee nyt aivan mahdottomaksi. Siihen olen tottunut, että sisko alkaa höpäjämään joulusta jo marraskuussa, mutta se menee rutiinilla ja välttelen aihetta muutoin loistokkaasti.

Mutta nyt! Te ensin ja nyt olen yhden muunkin ystävän kanssa käynyt keskustelun joulusta. Siis ei vain "joulu mainittu", vaan siitä on oikeasti keskusteltu.

Te olette minun turmioni, mutta senhän olen toisaalta aina tiennyt.

T: Xante

Hippi

Heh, onhan tämä hauskaa, että joulukeskustelun keskeisenä aiheena on ruoka ja närästyslääkkeet :D

Ilmeisesti kristillisenä juhlana ja Jeesuslapsen syntymäpäivää ei niinkään enää vietetä, vaan meidän joulut muistuttaa enemmänkin pakanallisia bakkanaaleja. Omat jouluni on jo pitkään tiivistyneet tuohon kinkun ympärille. Se oli ainoa, joka jäi jäljelle, kun lapseni joskus teini-iässä ehdottivat, että lopetetaan joulun viettäminen. Eipä meillä sitä ennenkään kovin paljon vietetty, mutta lahjoja sentään ostin noille ja niistä ne nyt olivat valmiit luopumaan, kun huomasivat, etteivät tarvitse mitään.

Minun jouluahdistukseni alkaa yleensä siinä vaiheessa, kun radiossa, kaupoissa ja kauppakeskuksissa alkaa joululaulujen pakkosyöttö. En ole varma kummat ahdistaa enemmän, ne tekopirteät pimpelipompelit vai hartaat joululaulut kauppakeskuksen melun ja ryntäilyn keskellä. Joka tapauksessa pyrin käymään noissa paikoissa mahdollisimman vähän pienentääkseni kärsimystäni. Myös kuuntelemani Ylen kanava radiossa menee kiinni joulun ajaksi.

Oman jouluni nimen voisin mieluusti vaihtaa kinkkuviikoksi.  :P
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 12, 2021, 10:01:41Tämä jouluhössötys menee nyt aivan mahdottomaksi.

Koska uusivuosi ja vappu meni aivan piloille koronarajoitusten vuoksi, niin nyt on päätetty porukalla juhlia oikein kunnolla.

Koska kiinankrääsää ei ehdi saapua riittävästi jouluksi niin odotettavissa on oikea vanhanajan joulu. Ehdotankin, että maalaiset hankkisivat kipeästi kaivattua lisätuloa myymällä olkipaaleja joita sitten voisi levitellä asuntojen lattialle. Niissä olisi kiva peuhata aattoiltana ja mukana tuleva mikrobikanta vahvistaisi terveydentilaa ja vastustuskykyä. Loppuillasta voitaisiin sytyttää vaikka grillikatos tuleen ja talonväki saisi hyppiä riemusta sen ympärillä alusasuisillaan, joululauluja laulaen ja Impivaaran kultaisia päiviä muistellen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

Mä en ole päässyt kauppoihin, joten en tiedä, missä vaiheessa alkaa se hirveä jollotus (joululaulut), ja sen hirveän kitschin tyrkytys (koristeet) ja suklaakonvenhtivuorien kasaaminen. Te, jotka pääsette kaupoille, raportoikaa joulutunnelmia!
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Radiotakaan en juurikaan kuuntele nykyään. Mutta jouluaattona aamulla ja päivällä. Ja joulupäivän aamuna kuuntelen, varsinkin jos syön riisipuuroa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Löytyihän se pikkujoulujen menu sähköpostin haulla.

Hedelmäistä vihersalaattia (M, G) ja salaatinkastiketta (M, G)
Chorizo-perunasalaattia (M, G)

Lämminsavulohta (M, G) ja katkarapumajoneesia (M, G)
Chilimarinoituja kanavartaita (M, G) ja mangorajaa (M, G)

Yrttisiä pariisinperunoita (M, G)
Porsaan ulkofileetä pippurikastikkeessa (L, G)
Paahdettuja uunijuureksia vaahterasiirapilla (M, G)

Saaristolaisleipää (M) ja maalaispatonkia (M)
Voita (L, G) ja yrttituorejuustoa (L, G)

Vesi, kotikalja ja mehu

Suklainen Sacherkakku (L)
Kahvi ja tee


Onhan se vähän hassua mennä johonkin porukkaan josta ei kumminkaan tunne järin ketään, ja jotkut ovat keskenään tuttuja jo vuosien takaa. Mutta minähän voin varttiautistina piut paut nakata näistä sosiaalisista kommervenkeistä.

Norma Bates

En ole vuosikymmeneen syönyt itseäni ähkyksi jouluna, mutta alkoi muuten vaan tuntumaan siltä että vatsa ei tykkää kinkusta ainakaan kolmeen kerran päivässä syötynä. En ole sitten enää kinkkua laittanut, mitäpä sitä väkisin itseään kipeäksi saattamaan. Oikeastaan haluaisin vain sen potkan siitä kinkusta enivei. Aina vain nihilistisemmäksi on mennyt se ruokapuoli. Tänä vuonna voisi kyllä erittäin pitkästä aikaa tehdä riisipuuroa, ja josko tekisi sen uunissa. Se on vielä kokeilematta. Ja minähän kun en yhtään tykkää mitään hellalla tönöttävää kattilaa vahtiakaan, ettei maito kuohu yli.

Lisäksi voisi viritellä jotain gluteenitonta leivonnaista, jos jaksaa.

kertsi

^
Itse asiassa itsekin juuri aloin haaveilla uuniriisipuurosta.

Tai uuniohrapuurosta, joka on melkein parempaa, muttei sinulle kävisi ohran takia.

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 12, 2021, 10:28:05
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 12, 2021, 10:01:41Tämä jouluhössötys menee nyt aivan mahdottomaksi.

Koska uusivuosi ja vappu meni aivan piloille koronarajoitusten vuoksi, niin nyt on päätetty porukalla juhlia oikein kunnolla.

Koska kiinankrääsää ei ehdi saapua riittävästi jouluksi niin odotettavissa on oikea vanhanajan joulu. Ehdotankin, että maalaiset hankkisivat kipeästi kaivattua lisätuloa myymällä olkipaaleja joita sitten voisi levitellä asuntojen lattialle. Niissä olisi kiva peuhata aattoiltana ja mukana tuleva mikrobikanta vahvistaisi terveydentilaa ja vastustuskykyä. Loppuillasta voitaisiin sytyttää vaikka grillikatos tuleen ja talonväki saisi hyppiä riemusta sen ympärillä alusasuisillaan, joululauluja laulaen ja Impivaaran kultaisia päiviä muistellen.

Ja itse asiassa minullakin tuli mieleen, etten ole tavannut erästä sukulaisperhettäni pariin vuoteen, ja että tänä vuonna voisi tavata, sitten kun kaikki ollaan saatu se 3. rokotus. En varmaankaan saa aikaiseksi raivata tätä kotiani, kun tilanne ei ole viiteen vuoteen muuttunut, paitsi pahemmaksi. Mutta olisi kyllä ihanaa, jos saisi jouluksi kodin siistiksi ja raivatuksi. Joulusiivous!
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

^

Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että tästä kiireisestä hössötyksestä huolimatta jouluun on vielä, mitä, 41 päivää ;D joten ainakin jotain pienimuotoista voisi ennättää tekemään...

T: Xante

Hippi

Joulusiivous joulun alla  :o

Vieläkö sitä joku harrastaa. Luulin sen olevan jotain, joka liittyi vain aikaan, jolloin olin lapsi. Äitini sitä harrasti, mutta sen jälkeen, kun äiti kuoli ja kuopattiin, huushollissani joulusiivous on tarkoittanut kuusenhavujen tarkempaa imurointia. Huolellisesta siivouksesta huolimatta vielä kesälläkin löytyi aina jostain neulanen tai pari. Joulusiivouksesta pääsin eroon sillä, etten kuusta hanki lainkaan.

Kuusi meillä oli kyllä vielä joskus vuosituhannen vaihteen alla, mutta siitä sain tarpeekseni, kun kissat riipivät palloja ja pelasivat yöllä sänkyni alla jalista. Tiitukissa kerran halusi sen kauneimman karvaköynnöksen itselleen ja onnistui sen kaappaamaan niin, että kietoutui siihen ja veti koko kuusen nurin. Se oli viimeinen joulu, kun meillä oli kuusi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

#40
^^
Apua, vain 41 päivää jouluun! Paniiik, paniiik  :). Jos tämän kämpän saisi kunnolla raivattua, siihen menisi tuo aika ja enemmänkin. Ja apuvoimiakin tarvittaisiin. Ehkä 3. rokotuksen jälkeen otan tänne jonkun palkkaa vastaan hääräämään. Mutta olisihan se hyvä tekosyy saada jokin roti tähän asumiseen.

En muista milloin olen oikeasti joulusiivonnut. Kyllä siitä on monia vuosia.

Yhtenä jouluna joulusiivosin niin, että sain kaikki paperini järjestykseen. Siitä tuli itselleni todella hyvä mieli. Olin silloin emännöimässä kotonani isompaa perhe/sukutapaamista jouluna. Hyvästä mielestä oli iloa ja hyötyä sitten itse tapaamisessa.

Em. tapahtui tätä edellisessä kodissani. Muistaakseni siellä oli vain pieni jääkaappi keittokomerossa, joten mitenhän ihmeessä järkkäsin ruokaa koko porukalle. En muista.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 12, 2021, 12:06:35
jouluun on ... 41 päivää ...

Ai kamala, tässähän alkaa tulla hoppu. Yleisön pyynnöstä hieman motivaatiomusiikkia, jotta ennättää tänä vuonna hössöttää riittävästi:

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

Parhaat kakkapyllyt!

Joulunodotus alkaa korkeintaan vasta joulukuun ensimmäinen päivä, ja se on muutenkin lasten juhla.

Se kyllä tässäkin ketjussa naurattaa, että foorumin mukatiedostavat vasurihenkiset ovat todellisuudessa varsin iloisia ja omia napojaan tuijottavia hedonisti-materialisteja, joille joulukrääsä ja jouluruoat maistuvat vähintään yhtä lailla, kuin niille pahis-kapitalisteillekin. Porsaita äidin ootte kaikki, vaikka verkossa miten sosiaalisoturoitte ja hyveposeeraatte! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

kertsi

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^^
Juu, kinkku maistuu hyvinkin. Jouluna useampi päivä peräkkäinkin, mutta se on sitten siinä taas vuodeksi :)
Tiedänpä joidenkin olevan niin persoja kinkulle, että ottavat pakastimeen kinkun myös Juhannuksen juhliin tarjottavaksi. Se minusta on kyllä liikaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️