Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Valko-Venäjän hybridihyökkäys

Aloittaja Brutto, marraskuu 11, 2021, 11:46:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

#15
Ihmisiä käytetään pelinappuloina Valko-Venäjän hybridihyökkäyksessä.

Eräs rajatapaus (HS)
Ikimetsässä Puolan ja Valko-Venäjän rajalla harhailee ihmisiä, jotka eivät ole tervetulleita kumpaankaan maahan.
...
KRIISIÄ on kutsuttu muun muassa hybridisodaksi, valtionterrorismiksi, kiristykseksi ja Valko-Venäjän johtajan Aljaksandr Lukašenkan "hiljaiseksi kostoksi" Puolalle ja Euroopan unionille.

Puolan pääministeri Mateusz Morawiecki syyttää tilanteesta Venäjän presidentti Vladimir Putinia, joka on pääministerin mukaan suunnitellut operaation. Venäjä on kiistänyt syytteet voimallisesti.


LainaaSAGVAN kertoo, että valkovenäläiset sotilaat kuljettavat ihmisiä Valko-Venäjältä öisin Puolan puolelle ja jättävät heidät metsään. Sen jälkeen ihmiset kävelevät kymmeniä kilometrejä metsässä ja yrittävät etsiä apua.

Avun löytäminen on vaikeaa, sillä Puola on asettanut rajalle sulkuvyöhykkeen, jota avustusjärjestöt eivät saa ylittää. Myös journalistien pääsy alueelle on kielletty, ja tapahtumista siellä on vaikea saada puolueetonta tietoa.
Lainaa"Meidät on käännytetty Puolasta pois neljä kertaa ja viety takaisin metsään. Mutta kun on tullut Puolan rajan yli, Valko-Venäjälle ei enää pääse takaisin. Yksi perhe on ollut rajojen välissä jumissa jo yli kuukauden", Sagvan sanoo.
LainaaKäytännössä Puolan ja Valko-Venäjän rajalla on nyt tuhansia ihmisiä, joista molemmat valtiot tahtovat päästä eroon. Osa ihmisistä on viettänyt raja-alueella viikkoja.

"Metsässä on monia perheitä. Ruokaa ja vettä ei ole riittävästi. On kylmä", Sagvan kuvailee.

Metsään on jo kuollut rajan yli tulleita ihmisiä. Kuolinsyyksi on kerrottu esimerkiksi hypotermia.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

a4

Veikkaan että Venäjä on takapiruna Valko-Venäjän operaatiossa.
Mediassa jonkun asiantuntijan suulla tätä operaatiota on luonnehdittu testiksi, joka viitoittaa tulevia operaatioita EU:n heikentämiseksi.
On spekuloitu myös mahdollisella Venäjän vastaavalla operaatiolla Suomen suuntaan.
Venäjäkin haluaisi päästä talouspakotteistaan ja saada geopoliittista toimintavapautta.
Eurooppa tarvitsee myös Venäjän myymää energiaa.

Tuore uutinen: https://www.hs.fi/talous/art-2000008391131.html

kertsi

#17
https://www.hs.fi/talous/art-2000008391131.html
Uutinen pienydinvoimaloista?

Toki sekin parempi kuin natsihuumori tuossa edellä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Kaipaisin edelleen ideoita ongelman ratkaisemiseksi. Olen itse esittänyt yhden ratkaisun, mutta osa porukasta keskittyy lähinnä sen alasampumiseen ilman että itse kykenisivät muodostamaan ainuttakaan ratkaisuehdotusta. Valitettavasti tätä tyhjää pyörittelyä harrastavat myös Ohisalo ja Haavisto.

Hömppä, Rooster, kertsi, Xante...mitä Suomen tulisi teidän mielestänne tehdä, jotta yhä pahenevasta pakolaiskriisistä selvittäisiin mahdollisimman vähin vahingoin? Voimmeko jopa kääntää sen mahdollisuudeksi?  Haastan älynne.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 12, 2021, 08:36:12
Kaipaisin edelleen ideoita ongelman ratkaisemiseksi. Olen itse esittänyt yhden ratkaisun, mutta osa porukasta keskittyy lähinnä sen alasampumiseen ilman että itse kykenisivät muodostamaan ainuttakaan ratkaisuehdotusta. Valitettavasti tätä tyhjää pyörittelyä harrastavat myös Ohisalo ja Haavisto.

Hömppä, Rooster, kertsi, Xante...mitä Suomen tulisi teidän mielestänne tehdä, jotta yhä pahenevasta pakolaiskriisistä selvittäisiin mahdollisimman vähin vahingoin? Voimmeko jopa kääntää sen mahdollisuudeksi?  Haastan älynne.

Ajattelin että oma ratkaisuvaihtoehtoni olisi edellisen viestini perusteella ollut niin ilmeinen, ettei sitä tarvitsisi erikseen mainita, mutta mainitaan nyt sitten: meillä ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, joista valita ja edullisin niistä on edelleen Suomen harjoittama nykykäytäntö -> ratkaisuvaihtoehtoni on Suomen nykykäytäntö maahan pyrkivien kohdalla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 12, 2021, 08:46:03
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 12, 2021, 08:36:12
Kaipaisin edelleen ideoita ongelman ratkaisemiseksi. Olen itse esittänyt yhden ratkaisun, mutta osa porukasta keskittyy lähinnä sen alasampumiseen ilman että itse kykenisivät muodostamaan ainuttakaan ratkaisuehdotusta. Valitettavasti tätä tyhjää pyörittelyä harrastavat myös Ohisalo ja Haavisto.

Hömppä, Rooster, kertsi, Xante...mitä Suomen tulisi teidän mielestänne tehdä, jotta yhä pahenevasta pakolaiskriisistä selvittäisiin mahdollisimman vähin vahingoin? Voimmeko jopa kääntää sen mahdollisuudeksi?  Haastan älynne.

Ajattelin että oma ratkaisuvaihtoehtoni olisi edellisen viestini perusteella ollut niin lmeinen ettei sitä tarvitsisi erikseen mainita, mutta mainitaan nyt sitten: meillä ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, joista valita ja edullisin niistä on edelleen Suomen harjoittama nykykäytäntö -> ratkaisuvaihtoehtoni on Suomen nykykäytäntö maahan pyrkivien kohdalla.

Kiitos. Oletko miettinyt mihin tämä kehitys voisi johtaa vaikkapa kymmenen vuoden aikajaksolla? Mitä pitäisi tehdä eri tavalla, jotta integroituminen varmistettaisiin ja välttäisimme Ruotsin kaltaiset ongelmat?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 12, 2021, 08:52:25
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 12, 2021, 08:46:03
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 12, 2021, 08:36:12
Kaipaisin edelleen ideoita ongelman ratkaisemiseksi. Olen itse esittänyt yhden ratkaisun, mutta osa porukasta keskittyy lähinnä sen alasampumiseen ilman että itse kykenisivät muodostamaan ainuttakaan ratkaisuehdotusta. Valitettavasti tätä tyhjää pyörittelyä harrastavat myös Ohisalo ja Haavisto.

Hömppä, Rooster, kertsi, Xante...mitä Suomen tulisi teidän mielestänne tehdä, jotta yhä pahenevasta pakolaiskriisistä selvittäisiin mahdollisimman vähin vahingoin? Voimmeko jopa kääntää sen mahdollisuudeksi?  Haastan älynne.

Ajattelin että oma ratkaisuvaihtoehtoni olisi edellisen viestini perusteella ollut niin lmeinen ettei sitä tarvitsisi erikseen mainita, mutta mainitaan nyt sitten: meillä ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, joista valita ja edullisin niistä on edelleen Suomen harjoittama nykykäytäntö -> ratkaisuvaihtoehtoni on Suomen nykykäytäntö maahan pyrkivien kohdalla.

Kiitos. Oletko miettinyt mihin tämä kehitys voisi johtaa vaikkapa kymmenen vuoden aikajaksolla? Mitä pitäisi tehdä eri tavalla, jotta integroituminen varmistettaisiin ja välttäisimme Ruotsin kaltaiset ongelmat?

Sijoittamalla sosiaalipolitiikkaan, mikäli tulevaisuus pelottaa. Minua se ei pelota. Kuten totesin, meillä ei ole valittavinamme kuin huonoja vaihtoehtoja, ja nykyinen käytäntö on niistä se edullisin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 12, 2021, 08:58:08
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 12, 2021, 08:52:25
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 12, 2021, 08:46:03
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 12, 2021, 08:36:12
Kaipaisin edelleen ideoita ongelman ratkaisemiseksi. Olen itse esittänyt yhden ratkaisun, mutta osa porukasta keskittyy lähinnä sen alasampumiseen ilman että itse kykenisivät muodostamaan ainuttakaan ratkaisuehdotusta. Valitettavasti tätä tyhjää pyörittelyä harrastavat myös Ohisalo ja Haavisto.

Hömppä, Rooster, kertsi, Xante...mitä Suomen tulisi teidän mielestänne tehdä, jotta yhä pahenevasta pakolaiskriisistä selvittäisiin mahdollisimman vähin vahingoin? Voimmeko jopa kääntää sen mahdollisuudeksi?  Haastan älynne.

Ajattelin että oma ratkaisuvaihtoehtoni olisi edellisen viestini perusteella ollut niin lmeinen ettei sitä tarvitsisi erikseen mainita, mutta mainitaan nyt sitten: meillä ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, joista valita ja edullisin niistä on edelleen Suomen harjoittama nykykäytäntö -> ratkaisuvaihtoehtoni on Suomen nykykäytäntö maahan pyrkivien kohdalla.

Kiitos. Oletko miettinyt mihin tämä kehitys voisi johtaa vaikkapa kymmenen vuoden aikajaksolla? Mitä pitäisi tehdä eri tavalla, jotta integroituminen varmistettaisiin ja välttäisimme Ruotsin kaltaiset ongelmat?

Sijoittamalla kotouttamiseen, mikäli tulevaisuus pelottaa. Minua se ei pelota.

Tätä minäkin ehdotin. Nykyinen kotouttamismalli ei toimi. Integroituminen on epävarmaa ja kestää liian kauan. Jos integroituminen saataisiin tehokkaammaksi, en näkisi pakolaistulvaa uhkana vaan mahdollisuutena. Mutta tehokkuuden kasvattaminen vaatii valitettavasti myös keppiä.

Ymmärrän myös, ettei tulevaisuus pelota sinua. Vihervasemmistolainen ideologiasi imee elinvoimansa juuri kaaoksesta. Siksi saatat tiedostamattasi suosia kaaokseen johtavia ratkaisuja.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

#23
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 12, 2021, 09:02:20
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 12, 2021, 08:58:08
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 12, 2021, 08:52:25
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 12, 2021, 08:46:03
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 12, 2021, 08:36:12
Kaipaisin edelleen ideoita ongelman ratkaisemiseksi. Olen itse esittänyt yhden ratkaisun, mutta osa porukasta keskittyy lähinnä sen alasampumiseen ilman että itse kykenisivät muodostamaan ainuttakaan ratkaisuehdotusta. Valitettavasti tätä tyhjää pyörittelyä harrastavat myös Ohisalo ja Haavisto.

Hömppä, Rooster, kertsi, Xante...mitä Suomen tulisi teidän mielestänne tehdä, jotta yhä pahenevasta pakolaiskriisistä selvittäisiin mahdollisimman vähin vahingoin? Voimmeko jopa kääntää sen mahdollisuudeksi?  Haastan älynne.

Ajattelin että oma ratkaisuvaihtoehtoni olisi edellisen viestini perusteella ollut niin lmeinen ettei sitä tarvitsisi erikseen mainita, mutta mainitaan nyt sitten: meillä ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, joista valita ja edullisin niistä on edelleen Suomen harjoittama nykykäytäntö -> ratkaisuvaihtoehtoni on Suomen nykykäytäntö maahan pyrkivien kohdalla.

Kiitos. Oletko miettinyt mihin tämä kehitys voisi johtaa vaikkapa kymmenen vuoden aikajaksolla? Mitä pitäisi tehdä eri tavalla, jotta integroituminen varmistettaisiin ja välttäisimme Ruotsin kaltaiset ongelmat?

Sijoittamalla kotouttamiseen, mikäli tulevaisuus pelottaa. Minua se ei pelota.

Tätä minäkin ehdotin. Nykyinen kotouttamismalli ei toimi. Integroituminen on epävarmaa ja kestää liian kauan. Jos integroituminen saataisiin tehokkaammaksi, en näkisi pakolaistulvaa uhkana vaan mahdollisuutena. Mutta tehokkuuden kasvattaminen vaatii valitettavasti myös keppiä.

Mä muutin tuon kotouttamis-sanan sosiaalipoltiikka-sanaksi, sillä tarkemmin ajateltuna ei ole ainakaan varaa mutta todennäköisesti ei olisi mahdollistakaan rakentaa mamuille rinnakkaista Suomea, joka toimisi jotenkin paremmin kuin miten Suomi toimii tällä hetkellä haasteellisissa tilanteissa* kantasuomalaistenkin kohdalla.

* osaaminen ja liike-elämän vaatimukset eivät kohtaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Nukkunut lyhyet yöunet, mutta yritän vastata Bruton kysymykseen.

Puolan ja Valko-Venjän rajavyöhykkeelle ei päästetä journalisteja tai avustusjärjestöjä tai muiden valtioiden edustajia auttamaan niitä, joita siellä metsässä nyt kuolee hypotermiaan, nälkään ja janoon. Se on näistä kahdesta valtiosta kiinni nyt, kun pakottavat nämä ihmiset kuolemaan siellä metsässä.

Minulla ei ole hajuakaan, mitä Suomi sitten voisi tehdä näiden kahden maan taivuttamiseksi. Ehkä yrittää jotenkin vaikuttaa EU:n kautta?

Jos pakolaiset tänne asti pääsevät, niin vastaanottokeskukset kyllä ehkeivät tarjoa niin houkuttelevaa luksuselämää kuin Brutto muistaakseni maailailee.

Tiedän esim. yhden sisäilmaongelmien takia käyttökiellossa olleen entisen hotellin Suomessa, jossa siis ei saanut harjoittaa majoitustoimintaa, mutta niinpä vaan sinne perustettiin vastaanottokeskus. Kuulemma olot olivat hyvin ankeat ja terveydelle haitalliset, oli mm. hometta seinissä. Tämän kertoi eräs ystäväni, joka oli siellä ja eräässä toisessa VOK:issa vapaaehtoistöissä. Omasta mielestäni keskitysleirien ja terveydelle haitallisten majoitusten sijaan pitäisi olla asialliset majoitustilat.

Eivät ihmiset integroidu, jos heitä kohdellaan kurjasti, ja jos heidät eristetään yhteiskunnasta, tai jos sairastuvat huonon majoituksen takia. Eivätkä ihmiset opi suomea, jos heidät eristetään yhteiskunnasta.

Siitä syystä asiallisissakaan vastaanottokeskuksissa asuminen kuukausikaupalla tai vuosikaupalla on kyllä aivan katastrofaalinen tilanne. Varsinkin, jos lapset eivät pääse kouluun. Turvapaikkapäätösten tekoa pitäisi nopeuttaa todella paljon. Se, että ihmisiä roikotetaan löysässä hirressä pitkiä aikoja odottamassa päätöstä, on kamalaa. Ja se stressaa, passivoi ja aiheuttaa pahimmillaan turhautumista ja mielenterveysongelmia, niin kuin vankilassakin tapahtuu. Ihmiset laitostuvat, jos heillä ei ole päätäntävaltaa omaan elämäänsä, jos he eivät voi vaikuttaa omaan elämäänsä.

En tiedä miten Suomessa, mutta Ruotsissa lienevät rajakit tehneen monia polttopulloiskuja VOK:eihin. Se ei ainakaan ole sen inhimillisempää kuin se, mitä Puola ja Valko-Venäjä nyt tekevät. Ja se ei ainakaan aikaansaa onnistunutta integraatiota yhteiskuntaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Miten perussuomalaiset jatkossa profiloituvat, kun muut puolueet tuntuvan toimivan perussuomalaisittain. Nehän kaavailevat lain muuttamista niin, että raja saataisiin nopeammin suljettua, jos tänne on tulossa turvapaikahakijoita.

Toisella suupielellä julistetaan, että Suomi tarvitsee satojatuhansia maahanmuuttajia, ja toisella suupielellä pähkäillään, miten heidän tulonsa saataitiin estettyä. Ota tästä nyt enää selvää.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 12, 2021, 08:36:12
Hömppä, Rooster, kertsi, Xante...mitä Suomen tulisi teidän mielestänne tehdä, jotta yhä pahenevasta pakolaiskriisistä selvittäisiin mahdollisimman vähin vahingoin? Voimmeko jopa kääntää sen mahdollisuudeksi?  Haastan älynne.

Minähän vastasin tähän jo aiemmin.

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 11, 2021, 16:41:28
Tietysti pitäisi valita nopeasti parhaat päältä, ennenkuin muut ehtivät. Tuollainen täysi-ikäinen ponteva nuorimies jolla on vielä pieni perhekin valmiina on hyvinkin juuri sitä mitä maamme kaipaa, ainakin jos elinkeinoelämän kasvavia valituksia halvempien perustyön tekijöiden puutteesta ja tulevien eläkkeiden maksajista kuuntelee.

Ehdotan, että Brutto valitaan asiamieheksi valikoimaan maahantulolupaan oikeutettuja. Mukaan laitetaan tietysti lääkäri, joka tekee täydellisen terveystarkastuksen ettei kulkutautisia tai muuten kivulloisia päästetä tänne täydellisten paratiisiin.Tämän jälkeen voitaisiin tulijat madottaa ja käyttää saunassa syöpäläisten häätämiseksi. Psykiatri voisi tutkia, onko pääkoppa niin kestävää sorttia, että pärjää alun sopeutumisajan täällä umpimielisten kanssa loskassa tarpoessa ja yksitoikkoisessa, raskaassa, likaisessa ja suomalaisille kelpaamattomassa halpatyössä.

Mikäli joku vielä tämän jälkeen on valmis tulemaan, halukkaat voitaisiin myydä Impivaaran torilla huutokaupalla eniten tarjoavalle työvoimaksi. Seuraava sukupolvi heitä olisi kuitenkin jo niin suomalaistunut, että pitäisi taas hakea uudet jostain.  Ja mitäpä kertoisin enään heidän elämänsä päivästä ja sen vaiheista täällä? Se kulki rauhaisesti puolipäivän korkeudelle ylös ja kallistui rauhaisesti alas illan lepoon monen tuhannen, kultaisen auringon kiertoessa.

Tietenkään vastaus ei ole täydellinen, kuten ei voi ollakaan, tässä vaiheessa. Siinä on vain perusidea pääpiirteineen, asioista enemmän tietävät voivat hioa yksityiskohtia, tarpeen mukaan.

Sen verran unohtui kertoa, että rikollista historiaa omaavia ei pidä, eikä kannata maahan päästää. Eli jos on vaikka vain sakko veneilystä ilman sammutinta, tai ylinopeudesta, niin maahantulolupaa ei pidä antaa. Myös identtisten kaksosten kohdalla pitää nostaa musta käsi pystyyn - maamme oikeuslaitos ei pysty käsittelemään heidän tekemiään rikoksia, koska ne on voinut tehdä kumpi tahansa.

Tietysti, kun on mahdollisuus valikoida parhaat päältä, niin kaikenlaisia lisävaatimuksia kannattaa keksiä. Ehdotankin, että järjestetään ylimääräisiä puoluekokouksia joissa jäsenet saavat ehdottaa sopivia kriteerejä maahantulijoille, tavoitteena ettei yli 100 000 onnetonta oteta tänne vuodessa. Kaikkien puolueitten ehdotukset kerätään ja järjestetään nopeasti kansanäänestys mitkä niistä otetaan käyttöön. Kyllä kansa tietää.

Missään tapauksessa maahantulijoiden valintaa ei pidä antaa suurten yhtiöiden henkilöstöhallinnoille, niillä on ilmiömäinen kyky valita 300 hakijan joukosta se epäsopivin. Tietysti suomalaisten kauniiden piirteiden edelleenjalostamisen vuoksi pitäisi mukana valintaraadissa olla Bruton lisäksi ainakin Eino Makunen ja Lenita Airisto.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 11, 2021, 15:45:48
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - marraskuu 11, 2021, 12:58:59
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 11, 2021, 12:36:04
Esitin pari vuotta sitten mallin vastaanottokeskuksista tällä foorumilla:

https://kantapaikka.net/index.php/topic,870.msg36938.html#msg36938

Tulijavirtaa hillitsisi nopeasti tieto siitä, ettei helppoa elämää kohdemaassa olekaan tarjolla, toisin kuin Valko-Venäjän ja Turkin "matkatoimistot" mainostavat.

Eikös Puolassa ole pitkään käyttämättömänä olleita vastaanottokeskuksia? Muistaakseni saksalaista laatutyötä...

Vielä parempi, jos muuttoleirit organisoitaisiin lähtöpäähän. Leireillä opiskeltaisiin kieliä ja ammattitutkintoja. Työpaikkahaastattelut Eurooppaan voisi järjestää videoyhteyksin.
Ai Puolastakos Brutto sen "välkyn" ideansa Suomen keskitysleireistä saikin. Niistä, joiden ideana olisi integroida tulijat suomalaiseen yhteiskuntaan ja saada tulijat oppimaan suomen kieltä eristämällä heidät suomalaisesta yhteiskunnasta, ja laittamalla lapsetkin vankilaan ja pakkotyöhön.

Olikos se seitsemän vai yhdeksän vuotta kun oli tämä joku Lähi-idästä tullut mies asunut Suomessa, eikä siltikään ollut oppinut kieltä. Mainitsin hänestä joskus tänne, mutta en noita vuosilukemia nyt muista. Jos eivät miehet yhteiskunnan keskellä opi kieltä, niin minun puolestani turvapaikan hakijoista naiset ja lapset voisi ottaa suoraan yhteiskuntaan, mutta miehet eristettäisiin. Siellä eristyksissä he sitten kävisivät niitä kieli- ja tapakursseja, ja psykologisesta arvioinnista kunnialla suoriutuneet pääsisivät mukaan yhteiskuntaan.

Ai ei ole reilua miehille? Ei ole reilua sekään mitä osa heistä päättää tehdä tarpeeksi kauas kotoa ja kontrollista päästyään.

Norma Bates

https://yle.fi/uutiset/3-12185378

Turkissa Istanbulin lentokentällä on jo alettu rajoittamaan Irakin, Jemenin ja Syyrian kansalaisten pääsyä Minskiin matkaaviin koneisiin, kertoo lentokentällä oleva Ylen kirjeenvaihtaja Suvi Turtiainen.

Turtaisen mukaan koneisiin ei ole päästetty kaikkia matkustajia, joilla oli matkalippu hankittuna. Turtiainen kohtasi kentällä lähtöportilla ryhmän irakilaisia. Heidän matkansa peruttiin aivan yllätyksenä.

– Ryhmälle kerrottiin matkan perumisen syyksi se, että Turkish Airlinesilla on uusi linjaus, jonka mukaan yhtiö ei ota enää Irakin, Jemenin ja Syyrian kansalaisia suorille Minskin-lennoilleen, Turtiainen kertoi Ylen aamussa perjantaiaamuna Suomen aikaa.

Turtiaisen mukaan tilanne kentällä on vielä rauhallinen. Turtiainen arvelee, että valtaosa matkustusrajoituksen kohteena olevista ihmisistä on jäänyt porttien ulkopuolelle jo lähtöselvityksessä.

Uutissivusto Bloomberg(siirryt toiseen palveluun) kertoi torstai-iltana, että Turkki on ryhtynyt rajoittamaan Lähi-idästä tulevien siirtolaisten pääsyä Valko-Venäjälle. EU:n virkamieslähteen mukaan Turkki on sopinut asiasta EU:n kanssa. Turkki on maa, jonka kautta siirtolaisia on tullut Valko-Venäjälle ja sieltä eteenpäin Puolan vastaiselle rajalle.

– EU:han valmistelee parhaillaan uusia pakotteita. Etenkin Saksassa on vaadittu lisää pakotteita myös Turkish Airlinesia vastaan, ellei Turkki tee mitään päivittäisten lentojen suhteen. EU saattaa päättää uusista pakotteista jo maanantaina, mikä selittänee Turkish Airlinesin päätöksen ajankohtaa, Turtiainen kertoi.


Että jatkossa sinne metsään hortoilemaan ei ihan noin vaan sitten lennetäkään?

Xantippa

#29
Oletan Bruton linkistä päätellen ehdottavan edelleen samaa kuin pari vuotta sitten:

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 01, 2019, 08:45:30
Mielessäni on koko ajan ollut sisäoppilaitostyyppinen keskus, jossa on ammattitaitoiset opettajat. Tulijoille tehtäisiin heti alussa osaamiskartoitus, jossa selvitetään mille alalle heidän kannattaisi suuntautua. Suuntautumisvaihtoehtoina olisi melko matalan työllistymiskynnyksen aloja, kuten puhdistuspalvelu, kiinteistönhoito, metalli, rakentaminen, logistiikka (bussikuskit, varastointi) ja ravintola-ala. Ensimmäisenä oppimisympäristönä toimisi laitos itsessään. Siivoojat pitäisivät tilat siisteinä, kiinteistönhoitajat huolehtisivat piha-alueista ja lämmitystekniikasta ja kokkiharjoittelijat valmistaisivat ateriat. Rakentajat uudistaisivat harjoitustöinään tiloja. Jokainen voisi suorittaa vaikka yhden osan jostakin suomalaisesta perustutkinnosta. Kielen opetus integroitaisiin ammatilliseen opetukseen ja kielikouluttajat kulkisivat jatkuvasti ryhmien mukana. Opetuskieli olisi suomi.

Noin puolen vuoden jakson jälkeen ensimmäiset olisivat valmiita työelämään. Aloitettu tutkinto voitaisiin suorittaa loppuun oppisopimuksella oikeassa työpaikassa. Tämän jälkeen tutkinnon suorittanut henkilö saisi automaattisesti kansalaisuuden.

Silloin, kuten nytkin, epäilen, että tämän shangri-la-kuvauksen edessä turvapaikanhakijavyöryt kääntyisivät Suomea kohti, eikä heitä voisi pidätellä vaivaiset Venäjän ja Valko-Venäjän tullitoimet.

Tämä ihanuus on aika paljon enemmän kuin reppana Ohisalo ehdottelee ja voittaa Sipilänkin anteliaisuuden.

Mutta sinällään, jos meillä rahat riittää, kannatan, miksei. Tosin epäilen tästä viimeistään laukeavan odotetun sisällissodan, kun Suomen vihaiset nuoret miehet kuikuilevat aidan yli huollettuja piha-alueita.

Ja kukaan ei usko, että tämä tuli perussuomalaisilta, ei vihervassarifemakoilta, tämä ajatus.

Vastauksena kysymykseen: ei minulla turvapaikanhakijoita ajatellen todellakaan ole parempia ajatuksia. Suomen kannalta on sellainen ajatus, että katsellaan nyt, miten ja minkälaiset ihmisvyöryt sieltä on tulossa, ennen kuin lietsotaan samanlainen paniikki etukäteen kuin vuonna 2015.

T: Xante

Muoksis: Palaan joutessani sen verran, että onhan tämä Bruton ehdotus muutenkin kovin nykymaailmallinen, eli koskettaa vain työikäisiä, terveitä ihmisiä. Mietiskelin, mihin esimerkiksi lapset tässä asettuvat, mutta toisaalta siihenkin on kyllä ratkaisu.

Suomessa imetetään usein lapsentahtisesti hyvinkin 3-4 vuotiaaksi, joten tämä voidaan ottaa mukaan suomalaisesta kulttuurista. Omasta kulttuuristaan (millaiseksi sen tietysti oletamme) voimme sitten ottaa mukaan sen, että kyllä 3-4 vuotias jo rikkaruohoa repii, nauloja kantaa ja keittiössä perunoita kuorii, joten ratkaistu tämäkin pulma.