Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Toksista miehisyyttä

Aloittaja Socrates, huhtikuu 04, 2024, 12:35:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Brutto - tänään kello 15:59:47
Lainaus käyttäjältä: Socrates - tänään kello 14:27:43Pahimmoillaan toksinen miehisyys menee niin pitkälle, ettei oikein missään tai ainakaan tietyissä asioissa saisi pyytää mitään apua tai edes kysyä neuvoa, koska miehisyys menee.

Eikö vastaavasti toksinen feminiinisyys olisi sitä, että naisen tulee olla korkeasti koulutettu, vahva ja itsenäinen tullakseen otetuksi vakavasti. Tätähän yhteiskunta naisille tuputtaa sen sijaan että nainen saisi olla rauhassa hissukka kotihiiri.

Toksista feminiinisyyttä sivusin jo kpr-keskustelussa.
Älykäs etsii vaniljapanoja, viisas etsii perspanoja.

-:)lauri

#46
Lainaus käyttäjältä: Socrates - tänään kello 17:57:27
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tänään kello 16:11:04Itse ajattelen, että eikö toksiisuutta ole sukupuolesta riippumatta se tuputtaminen, ei oleminen. Tarkoitan, että lihansyönti ei ole toksista, mutta hokeminen, miten rehut saa jättää jänikselle ja öyhöttäminen somessa koulun yhden kasvispäivän vuoksi voi olla.

Sehän siis tarkoittaa itse asiassa vain myrkyllisyyttä, joka voi exiintyä monella tavalla tai monessa asiassa. Sen vuoksi en päässytkään ketjuun yhtään alussa sisällä = mitä toksista on äijässä, joka esim. bodaa rajusti?
T: Xante

Niin, piti aiemmin jo lisätäkin, että toksinen miehisyys on lähinnä joukko (kommunikaatioon liittyviä) asenteita eikä niinkään mitään toimintaa.

Linkkini olivatkin vain kliseitä ja karikatyyrejä siitä, mikä luo monille mielleyhtymän toksisuudesta, vaikka kyse on humoristisesta höntsäilystä.

Olen saamaa mieltä. Nähdäkseni äijäilyasenne muuttuu toksiseksi sillä hetkellä, kun pelihuumori höntsäilystä loppuu.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Ammatit voisivat olla tasa-arvoisempia?
Pahus, eivät ole:
https://i.postimg.cc/nLzK72Pb/maailman-vaarallisimmat-duunit-tasa-arvo.jpg
Kaikki maailman vaarallisimmat ammatit (TOTTA KAI) ovat miesammatteja.

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Socrates - tänään kello 18:04:58Termi saattaa ärsyttää, koska siihen niputetaan ääri-ilmiöitä raiskauksista perhesurmiin ja toisaalta kaikenlaista harmitonta itseironista äijäilyä.

No joo, myönnän että ärsyttää ja on ärsyttänyt minuakin.

Joku käsitys on silti ollut että "toksisuus" voi olla käsitteenä myös hyödyllinen ja joku ymmärrys siitä, että tällaisia ilmiöitä todella on.

Ongelmana mulla on siinä tollaset, mitä olen tuonut esille eri kohdissa:

Syytösten esittäminen sekä myös puutteiden tai epäkohtien huomaaminen jossakin on aika helppoa, mutta se ei itsessään vielä avaa kauheasti mitään eikä sillä useinkaan päästä pintaa syvemmälle.

Sillä, että osoitetaan jotakin ja julistetaan tai todetaan sen olevan toksista, tai sillä, että pyritään määrittelemään ikään kuin sanakirjamaisesti tai teoriavetoisesti tosi tarkkaan, mitä "toksisuus" on ja tarkoittaa, ei välttämättä edistetä sitä, että puhuttais todella niistä ilmiöistä itsestään tarkemmin tai syvemmin tai monipuolisemmin ja oltais niistä kiinnostuneita sekä niihin liittyvistä kokemuksista.

Jotkut noi esimerkit toksisesta maskuliinisuudesta ja feminiinisyydestä on olleet hyviä, ja on sellaisen ääneen sanominen oikeasti aika jees jo sinällään.

Silti mulla on vaikeuksia nähdä, mitä hyötyä tollasten ilmausten käytöstä on silloin, jos ne on vaan defensiivisiä tai aseita tai syytöksiä, eli tavallaan ilman just sitä taustaymmärrystä ja avoimuutta ja kiinnostusta ja muuta

Norma Bates

Mielestäni miehisen toksisuuden korkeinta potenssia on se ettei pidä naisia ihmisinä, ja katsoo olevansa oikeutettu kohtelemaan heitä sen mukaisesti.

Kuten eräskin ihmisen irvikuva eli "mies" ilmoitti, että jos daami tulee hänen kämppäänsä, niin hän saa raiskata ko. naikkosen.