Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Mappi X (paranormaali, kontroversiaalit ideat, möröt yms.)

Aloittaja Norma Bates, joulukuu 25, 2021, 19:07:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hiha - kesäkuu 01, 2022, 22:58:56
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 01, 2022, 22:06:22
Toope on lukenut noita, siksi pidän mahdollisena keinotekoista Maapalloa Marsin pinnalle suljetussa ympäristössä.

Oppinut velhomme neliöi ympäristön mahduttamalla pienempään palloon suuremman.
Joku toinen osaa ilmaista ajatuksensa ymmärrettävästi...?

Norma Bates

Olen nyt lueskellut parinkin aavemetsästäjäparin kirjoittamaa kirjaa, koska mietityttää että liittyisikö metsästysseuraan, nimittäin aaveenmetsästysseuraan. Joku uusi harrastus kun olisi ihan jees. Mutta mutta...

Viimeksi lukemassani kirjassa käytettiin kovasti ns. Ghost Boxia, joka käsittääkseni on vempain joka seilaa radioaalloilla eestaas, ja sieltä sitten kuuluu välillä jotain ihmisääniä. Eihän semmoisella mölinällä mitään tekisi, mutta kiinnitetään huomiota siihen että nämä äänet näyttävät vastaavan järjellisesti tutkijoiden esittämiin kysymyksiin. Mutta erityisen viehkoa kuvaa en kyllä itse näistä "hengistä" saanut, koska näillä tuntuu vain olevan toistuva pyrkimys päästä tutkijoista eroon. Kutakuinkin joka kerta tässä toiseksi lukemassani kirjassa tulee, yleensä miespuolinen, ääni vaatimaan että POISTU. Yritä siinä sitten keskustella, kun tulee vain kiukuttelua. Jos "henget" ovat noin lapsellisia ja epäystävällisiä, niin eipä hingu niiden kanssa tekemisiin.

Erikoista on että kauan sitten kun olin vielä Fox Mulderin kanssa kimpassa, eli tokan eksäni, ja luuhasimme hautausmailla, siellä kävi samalla tavalla kuin aavemetsästäjille on käynyt. Eksältä katosi juuri ladatuista akuista lataus, ja se siitä että olisi ottanut digikameralla kuvia. Tämä tapahtui ainakin kerran, ehkä toistekin. Itselläni on viimeaikoina kuttuillut puhelimen kamera kahdella eri hautausmaalla, eli ei ole antanut ottaa kuvia. Mutta se puhelin nyt on sysipaska muutenkin, että tiedä sitten hänestä. Jokatapauksessa aavemetsästäjät ovat sitä mieltä että henget voivat imeä ympäriltään energiaa. Mikä kaiketi selittää senkin, että tuon tuostakin tulee hyytävän kylmä kun joku henki on läsnä.

Henkien vihamielisyys on sekin tullut itselleni tutuksi. Sen lisäksi että eräällä isohkolla hautausmaalla eksän kanssa hiippaillessani koin yhtäkkiä tukun erilaisia tunteita joita en pitänyt ominani (meedioille tavanomaista enivei), kun olimme tekemässä lähtöä, tunsin että "tumma energia" jossain loitompana oli meille vihainen ja halusi meidän... tadaa: POISTUVAN... Tunne oli kuin jonkinlainen miespuolinen itse itsensä talkkariksi valinnut tyyppi olisi päättänyt huolehtia paikasta niin että sinne ei mitkään tunkeilijat tule hänen tontilleen toikkaroimaan.

Tämä tapahtui kun minulla oli vielä jonkinlaista psyykkistä herkkyyttä, sittemminhän se on kadonnut. 1995 ja 1996 vielä koin poltergeist-ilmiöitäkin omakotitalossa jonka omistin ekan eksän kanssa kimppaan. Semmoisia en kyllä erikoisemmin kaipaa, koska kysymys oli äänistä ja äänet pelottavat kaikista eniten.

Minusta kuitenkin vähän tuntuu että ne Ghost Boxin kautta vastaavat eivät ole todellisia sieluja, tietoisuuksia jotka ovat säästyneet fyysisen kehon kuolemasta. Sikäli jonninjoutavaa "keskustelu" niiden kanssa tuntuu olevan. Ehkä ovat jonkinlaista jäännösenergiaa jossa on rippeitä tietoisuudesta, tai sitten ties mitä henkiä jotka eivät ole koskaan ihmisiä olleetkaan, mutta laittavat ranttaliksi jos sattuu huvittamaan, ja vetävät pikku show'n.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 27, 2023, 10:54:23

Tämä tapahtui kun minulla oli vielä jonkinlaista psyykkistä herkkyyttä, sittemminhän se on kadonnut. 1995 ja 1996 vielä koin poltergeist-ilmiöitäkin omakotitalossa jonka omistin ekan eksän kanssa kimppaan. Semmoisia en kyllä erikoisemmin kaipaa, koska kysymys oli äänistä ja äänet pelottavat kaikista eniten.

Kaippa nuo "enkeliharrastajat lähinnä pyrkivät ansaitsemaan elantonsa, jos saavat jotain myytyä.

Ääniä joita ei "oikeasti tapahdu muualla kuin kuulijan päässä on turha pelätä, sillä ääni on ilmanpaineen vaihtelua ja ne äänet johtuvat aina jostakin. Ellei löydä jonkin äänen lähdettä ei se tarkoita sitä, etteikö sillä olisi luonnollinen perusta. Aivot voivat tuottaa itselleen aistimuksia, jos on kauan aikaa hiljaista. Tai jostain muusta syystä. Itsekin aikoinaan yksin asuessani  usein heräsin aamulla ovikellon soimiseen tai puhelimen- ja tiesin heti koska se ääni oli petosta, eli oman koneiston tuottamaa. Aivot vain päättelivät, että on aika herätä-tai herättää-

Kaikenlaisia humpuukikirjoja ei kannat lukea, jos on kovin herkkä uskomaan niihin, ne alkavat toistaa lukijansa sisäistä tunnemaailmaa ja voivat tuottaa mainittuja harhoja- pimeän pelkokin voi lisätä kuvitelmia, jos liikkuu sellaisissa paikoissa joissa se on otollista.

Norma Bates

Enkelit ovat eri asia kuin aaveet. Jos ei edes sen vertaa tiedä, kannattaako kommentoida ollenkaan. Itse pidän enkeleitä pitkälti mytologisina olentoina. En ole siis itse kohdannut.

***

Poltegeist meni sillä tavalla että muutettuamme ekan eksän kanssa omakotitaloon, kuului kova kolahdus tai rymähdys, jonka syy ei selvinnyt. Kun olin päättänyt erota, nukuin yksin yläkerrassa ja aloin kuulla keskellä yötä askelten ääniä. Kun ne tulivat lähemmäs, syöksyin tukka pystyssä alakertaan ja käskin eksän mennä yläkertaan nukkumaan. Aamulla hän kysyi siirtelinkö huonekaluja koko yön. En todellakaan.

Tällaiset kokemukset eivät edes ole kauhean harvinaisia, mutta kun ihmiset eivät lapsellisten virnuilijoiden takia kehtaa kertoa niistä, tietämystä ei kerry ja sittenhän sevasta pelottaakin että "olenko tullut hulluksi". Mutta kaksi ihmistä ei sekoa saman yön aikana, kun mitään ns. konkreettista psykoosiin vievää ei ole tapahtunut.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 27, 2023, 13:52:29
Enkelit ovat eri asia kuin aaveet. Jos ei edes sen vertaa tiedä, kannattaako kommentoida ollenkaan. Itse pidän enkeleitä pitkälti mytologisina olentoina. En ole siis itse kohdannut.

***

Enpä usko aaveisiin, tai enkeleihin.  Luultavasti molemmat ovat uskon asioita. Niitä ei siis ole, ellei usko niihin.

Aikoinaan jumalattomat ihmiset, siis uskontotieteilijät pohtivat kuinka monta miljoonaa enkeliä mahtuu tanssimaan neulan kärjelle.

Taisivat päätyä johonkin sadan miljoonan paikkeille, mutta eivät saavuttaneet yhteisymmärrystä määrästä.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 27, 2023, 13:52:29
Enkelit ovat eri asia kuin aaveet. Jos ei edes sen vertaa tiedä, kannattaako kommentoida ollenkaan. Itse pidän enkeleitä pitkälti mytologisina olentoina. En ole siis itse kohdannut.

***

Poltegeist meni sillä tavalla että muutettuamme ekan eksän kanssa omakotitaloon, kuului kova kolahdus tai rymähdys, jonka syy ei selvinnyt. Kun olin päättänyt erota, nukuin yksin yläkerrassa ja aloin kuulla keskellä yötä askelten ääniä. Kun ne tulivat lähemmäs, syöksyin tukka pystyssä alakertaan ja käskin eksän mennä yläkertaan nukkumaan. Aamulla hän kysyi siirtelinkö huonekaluja koko yön. En todellakaan.

Tällaiset kokemukset eivät edes ole kauhean harvinaisia, mutta kun ihmiset eivät lapsellisten virnuilijoiden takia kehtaa kertoa niistä, tietämystä ei kerry ja sittenhän sevasta pelottaakin että "olenko tullut hulluksi". Mutta kaksi ihmistä ei sekoa saman yön aikana, kun mitään ns. konkreettista psykoosiin vievää ei ole tapahtunut.

Kaksi tai sata voi seota, ei lukumäärä siinä mitään merkitse, joukkohypnoosikin on mahdollista.  Pelkästään se, että joku kertoo jotain voi herkistää toisen tarkkailemaan asiaa ja saada aikaan jotain samanlaista herkissä ihmisissä, tai alttiissa ja tilanteiden paikkojen luoman vaikuttavuuden vuoksi- tottahan ihminen on eri tilanteissa altis selittämään asioita tilanteen mukaan.

Katselepa joskus hämärässä pensaikkoja tai jotain senkaltaista, ihminen on melko herkkä "näkemään muotoja ja kasvoja kaikenlaisissa hämärän ja valoisan rajamaissa ja yksin oleminen monesti vahvistaa sisäisi oletuksia.

Usko tietenkin vahvistaa kaikkea sellaista, eikä kukaan todista itseään (aistejaan) vastaan, eikä helposti usko, että omat aistit huijaavat.

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 27, 2023, 10:54:23
Viimeksi lukemassani kirjassa käytettiin kovasti ns. Ghost Boxia, joka käsittääkseni on vempain joka seilaa radioaalloilla eestaas, ja sieltä sitten kuuluu välillä jotain ihmisääniä. Eihän semmoisella mölinällä mitään tekisi, mutta kiinnitetään huomiota siihen että nämä äänet näyttävät vastaavan järjellisesti tutkijoiden esittämiin kysymyksiin. Mutta erityisen viehkoa kuvaa en kyllä itse näistä "hengistä" saanut, koska näillä tuntuu vain olevan toistuva pyrkimys päästä tutkijoista eroon. Kutakuinkin joka kerta tässä toiseksi lukemassani kirjassa tulee, yleensä miespuolinen, ääni vaatimaan että POISTU. Yritä siinä sitten keskustella, kun tulee vain kiukuttelua. Jos "henget" ovat noin lapsellisia ja epäystävällisiä, niin eipä hingu niiden kanssa tekemisiin.

Olen tainnut nähdä pari kertaa tellusta tämän pariskunnan. Kummitusjuttu

Kerran he olivat Lapissa teillä tietymättömillä. Toisella erää Turussa. Reissaaminen lienee tuttua aaveharrastajille. Aaveet ja henget ja muut mentaaliset jäännöskuvat operoivat varmaan määritelmällisesti ajan ja paikan ulkopuolelta. Mikä pikkaisen hämmästytti oli, että varustetaanko Ghost box Google Kääntäjällä? Lapissa olivat historian hämärissä vaikuttaneen šamaanin oletetulla hautapaikalla. Vainaja saattoi olla hyvinkin noaidi, mikä herättää kysymyksen onko suomen kieli paras vaihtoehto kommunikointiin joka tilanteessa? Turussa epäilivät törmänneensä Katarina Jagellonicaan. Koettivat viritellä juttua sekä suomeksi että ruotsiksi, enimmäkseen suomeksi. Katarina asui Turussa joulukuusta 1562 elokuuhun 1563. Lienee haudattu muuten Uppsalaan, joten levoton sielu jos oli todella hän.

Tietysti voi olla että henki aistii mitä kysytään sillä tavalla kuuntelematta mitä me. Ja tuottaa sitten sopivan vastauksen jollakin eetterin värinällä. Vastausten tylyyden luulen ymmärtäväni. Jos joku tulee 333 vuoden päästä tivaamaan arabiaksi, että kuulenko häntä, vastaa nyt kaveri mulle, hei ootko läsnä, niin mitä sille osaa ja viitsii muuta kertoa kuin että mee ny helvettiin meluamasta siitä.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hiha - tammikuu 27, 2023, 16:05:00
Tietysti voi olla että henki aistii mitä kysytään sillä tavalla kuuntelematta mitä me. Ja tuottaa sitten sopivan vastauksen jollakin eetterin värinällä. Vastausten tylyyden luulen ymmärtäväni. Jos joku tulee 333 vuoden päästä tivaamaan arabiaksi, että kuulenko häntä, vastaa nyt kaveri mulle, hei ootko läsnä, niin mitä sille osaa ja viitsii muuta kertoa kuin että mee ny helvettiin meluamasta siitä.
;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Hiha - tammikuu 27, 2023, 16:05:00
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 27, 2023, 10:54:23
Viimeksi lukemassani kirjassa käytettiin kovasti ns. Ghost Boxia, joka käsittääkseni on vempain joka seilaa radioaalloilla eestaas, ja sieltä sitten kuuluu välillä jotain ihmisääniä. Eihän semmoisella mölinällä mitään tekisi, mutta kiinnitetään huomiota siihen että nämä äänet näyttävät vastaavan järjellisesti tutkijoiden esittämiin kysymyksiin. Mutta erityisen viehkoa kuvaa en kyllä itse näistä "hengistä" saanut, koska näillä tuntuu vain olevan toistuva pyrkimys päästä tutkijoista eroon. Kutakuinkin joka kerta tässä toiseksi lukemassani kirjassa tulee, yleensä miespuolinen, ääni vaatimaan että POISTU. Yritä siinä sitten keskustella, kun tulee vain kiukuttelua. Jos "henget" ovat noin lapsellisia ja epäystävällisiä, niin eipä hingu niiden kanssa tekemisiin.

Olen tainnut nähdä pari kertaa tellusta tämän pariskunnan. Kummitusjuttu

Kerran he olivat Lapissa teillä tietymättömillä. Toisella erää Turussa. Reissaaminen lienee tuttua aaveharrastajille. Aaveet ja henget ja muut mentaaliset jäännöskuvat operoivat varmaan määritelmällisesti ajan ja paikan ulkopuolelta. Mikä pikkaisen hämmästytti oli, että varustetaanko Ghost box Google Kääntäjällä? Lapissa olivat historian hämärissä vaikuttaneen šamaanin oletetulla hautapaikalla. Vainaja saattoi olla hyvinkin noaidi, mikä herättää kysymyksen onko suomen kieli paras vaihtoehto kommunikointiin joka tilanteessa? Turussa epäilivät törmänneensä Katarina Jagellonicaan. Koettivat viritellä juttua sekä suomeksi että ruotsiksi, enimmäkseen suomeksi. Katarina asui Turussa joulukuusta 1562 elokuuhun 1563. Lienee haudattu muuten Uppsalaan, joten levoton sielu jos oli todella hän.

Tietysti voi olla että henki aistii mitä kysytään sillä tavalla kuuntelematta mitä me. Ja tuottaa sitten sopivan vastauksen jollakin eetterin värinällä. Vastausten tylyyden luulen ymmärtäväni. Jos joku tulee 333 vuoden päästä tivaamaan arabiaksi, että kuulenko häntä, vastaa nyt kaveri mulle, hei ootko läsnä, niin mitä sille osaa ja viitsii muuta kertoa kuin että mee ny helvettiin meluamasta siitä.

Jos nyt käytetään tuommoista Ghost Boxia kommunikaatiovälineenä, niin kävisikö siinä sitten niin että ne sanat joita loorasta tulee ulos ovat oikeasti ihan tavallista radiossa meneillään olevaa keskustelua, mutta "henki" sitten valitsisi sieltä toosasta törähtämään juuri sen tarvitun sanan. Tällöin henki olisi voinut maallisen elämänsä aikana puhua itse vaikka urdua, mutta keskustellessaan aavemetsästäjän tai meedion kanssa hän aikaansaisi jonkin semmoisen sanan jonka vastaanottaja pystyy ymmärtämään omankielisekseen.

Tämä nyt tämmöistä arvailua, kun kiinnostuin enempi aaveista vasta tuossa viime Halloweenin tienoilla.  ;D Satuin lainaamaan kirjastosta muutaman aiheeseen sopivan kirjan, ja aloin sitten funderaamaan että olisihan sekin jonninmoinen harrastus että jahtaa aaveita. Suurin asian epäävä seikka on kyllä se että kun en niin kauhean lääpälläni ole aina eläviinkään ihmisiin, niin tuskinpa ne edesmenneetkään minua kauheasti viehättäisivät. Ja jos heillä/niillä on joku tarvis tuon tuostakin pelotella, niin möriskööt perkule keskenään. Kusipää on kusipää oli hän fyysisessä kehossa tai ei. Jos siellä nyt sitten edes mitkään ihmisten sielut edes mellastaa.

Elämäni oli kyllä paljon mielenkiintoisempaa pari- ja kolmikymppisenäkin kun oli sitä mediaalista herkkyyttä. Sitten maailma masensi liikaa ja se siitä.

Minkään Ouija-laudan kanssa kyllä en ainakaan ala pusaamaan. Vaikka siinä olisikin vain omasta alitajunnasta kyse, niin kyllähän se vähän turhan arveluttavaa pelleilyä on.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 27, 2023, 13:52:29
Poltegeist meni sillä tavalla että muutettuamme ekan eksän kanssa omakotitaloon, kuului kova kolahdus tai rymähdys, jonka syy ei selvinnyt.
Mihin tarvitset poltergeistia, kun sinulla on naapureita.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 27, 2023, 19:49:36
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 27, 2023, 13:52:29
Poltegeist meni sillä tavalla että muutettuamme ekan eksän kanssa omakotitaloon, kuului kova kolahdus tai rymähdys, jonka syy ei selvinnyt.
Mihin tarvitset poltergeistia, kun sinulla on naapureita.

Nykyiset naapurini ovat niin hissunkissun, että täällä kovimmat metakat lähtee yhdestä nuoresta naisesta kun hän harjoittaa seksiä. Se mölinä onkin sitten kyllä sen verran luonnotonta ja omituista, että epäilyttää että muija feikkaa.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 27, 2023, 19:56:56
Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 27, 2023, 19:49:36
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 27, 2023, 13:52:29
Poltegeist meni sillä tavalla että muutettuamme ekan eksän kanssa omakotitaloon, kuului kova kolahdus tai rymähdys, jonka syy ei selvinnyt.
Mihin tarvitset poltergeistia, kun sinulla on naapureita.

Nykyiset naapurini ovat niin hissunkissun, että täällä kovimmat metakat lähtee yhdestä nuoresta naisesta kun hän harjoittaa seksiä. Se mölinä onkin sitten kyllä sen verran luonnotonta ja omituista, että epäilyttää että muija feikkaa.
Ruman kaunista. Olen minäkin nuorna miehenä rikkonut sängyn, mutta voi olla että syy oli sänky, 399,95 markkaa aikoinaan. Syy ei ollut loppumaton rakkaus... ???