Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

Xantippa ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Puhujat järjestyksessä:

Hippi
Xantippa
Norma Bates
Lauri

Xantippa
Hippi
Norma Bates

Jostakin syystä jokin tietty asia englanniksi lausuttuna tai kirjoitettuna kuulostaa hienommalta kuin sama suomeksi. Ehkä tämä on englanninkielisten TV-ohjelmien vaikutusta. Niitähän olemme katsoneet pienestä pitäen.

Kun näyttelijä puhuu englantia, se kuulostaa uskottavalta näyttelemiseltä, vaikka näytteleminen olisi miten surkeata tahansa, koska puhuuhan näyttelijä sentään englantia. Suomenkielisen huonon näyttelemisen suomalainen tunnistaa helpommin huonoksi näyttelemiseksi.

Keinotekoiset puheäänet ovat nykyään jo aika hyviä.

Käytin tätä sivua.

https://ttsmaker.com/

Nauhoittamiseen käytin tätä ohjelmaa.

https://www.audacityteam.org/

Ja käännökset on siis tehty Googlen kääntäjällä. Tein ääniin pientä "jälkiviilausta" eräällä ohjelmalla.

-:)lauri

#7171
Se olisi nyt pääsiäisloma. Nyt vaikuttaa olevan sopivasti myös kaikki omat ohjelmointiprojektit ikään kuin pulkassa. Ehkäpä onnistuisi olemaan ohjelmoimatta mitään koko viikkoon.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Minun kalenterissani Pääsiäinen on vasta seuraavana viikonloppuna :o
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 21, 2024, 23:02:34Keinotekoiset puheäänet ovat nykyään jo aika hyviä.


Odotan jo koska pääsen kotikoneella luomaan muutamalla käskyllä tekoälyn tekemän aidon uutisklipin jossa Matti Rönkä kertoo omalla äänellään Stubbin pirauttaneen uudelleen valitulle Putinille lyhyen onnittelupilasoiton, lyöden luurin korvaan: "Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa!"

https://areena.yle.fi/1-50315431

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 22, 2024, 12:46:20^
Minun kalenterissani Pääsiäinen on vasta seuraavana viikonloppuna :o

Minä olen ottanut alkuviikon vapaaksi niin ehtii kunnolla valmistautua
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - maaliskuu 22, 2024, 17:26:34
Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 22, 2024, 12:46:20^
Minun kalenterissani Pääsiäinen on vasta seuraavana viikonloppuna :o

Minä olen ottanut alkuviikon vapaaksi niin ehtii kunnolla valmistautua

Kunnioitettava asenne vuoden munakkaimpaan juhlaan.  8)

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Hassu tilanne. Pomo sanoo, että kevään aikana pitäisi viettää kunnon loma, viikko?!, kun on lomapäiviä.

Tulee mieleen se Kari Suomalaisen piirros, jossa Römpän isäntä miettii, miten se muu maailma nyt pärjää, kun kelirikon vuoksi tie Rysänperälle on poikki...

Selviääkö firma ilman minua? Luultavasti selviää...
Olen hyvä, mutta seuraajani hommassa (johon koulutan) lienee jopa parempi kuin minä... :-\

a4

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - maaliskuu 22, 2024, 12:34:43Se olisi nyt pääsiäisloma. Nyt vaikuttaa olevan sopivasti myös kaikki omat ohjelmointiprojektit ikään kuin pulkassa. Ehkäpä onnistuisi olemaan ohjelmoimatta mitään koko viikkoon.

Ei muuta kuin pääsiäismunia tekemään asiakkaille!
Tässä munailuideoita:

https://elgoog.im
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Google_Easter_eggs

Toope

Taidan sitten ottaa viikon kevätloman ensi kuussa. Tavallaan tekee gutaa. Välillä. Olen huolissani firmasta, vaikkei tarvitsisi olla. Pärjäävät nuo paskiaiset ilman minuakin viikon verran.

-:)lauri

Saatana. Asensin vasta nyt Amazon Kindlen lukusovelluksen omalle koneelle. Tähän asti olen lukenut verkossa noita Amazonista ostamiani e-kirjoja. Tuossa desktop-versiossa on myös kuuntelumahdollisuus kun ropootti lukee. Perkele. Tähän asti ostanut erikseen e-kirjan ja sitten audiokirjan jos on tehnyt mieli kuunnella lukemisen sijaan. Tosin tuo audio-kirja on selkeesti paremman kuuloinen kun on aito ihminen lukemassa eikä ropootti, kun tuo Kindlen lukuohjelman ropoottiääni on vielä selkeesti hiukka alkeellinen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Nyt kiva fiilis, kun on yli 10 päivää lomaa. Töihin vasta ensi kuun maanantaina 8.4. romanien kansallispäivänä. Puen suorahousut...
Soitan Marko Putkosta ja Romano-tv:ä.

Hippi

Huh, saapa nähdä mitä tästä päivästä tulee. Eilen katsoin sääennusteen ja innoissani olin, jotta nyt alkaa pihan viheralueiden siivous ja kunnostus. Sitä ennen kuitenkin pitää äkkiseltään kipaista kauppaan heti Aatun aamutoimien jälkeen.

Ihan kiva idea siis, mutta taisin nostaa kierrokset jo illalla, joten eipä tullut uni heti. Jossain välissä ehkä tunnin olen nukkunut ja siinä kaikki. Paljonkohan saan tehtyä ennen kuin simahdan.  :-[
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tänään kello 08:01:24Huh, saapa nähdä mitä tästä päivästä tulee.

Suhteellisen hyvin tähän mennessä on mennyt. Osaksi varmaan hienon sään syytä tai pikemmin ansiosta. Aamulla kävin kaupassa, niin ei tarvinnut enää edes hupparia, vaan ohuen farkkupaidan hihat puolitankoon käärittynä ja alle T-paita oli ihan passeli vaatetus ripeälle kävelylle. Ja kyllä. Oli myös farkut ja kengätkin :)

Tämän päivän urakaksi otin ruusupensaiden leikkaamisen ja sen sainkin tehtyä. Nipin napin leikkuuaikaa oli vielä jäljellä, kun kevätkin on hiukan myöhässä. Piikkiharavalla kokosin leikattuja oksia kasaan, niin siinä kuivunutta heinää tuli sohittua sijoiltaan samalla, niin sieltä jo iloisesti oli maasta tunkemassa esiin vaalean vihreää tanakkaa versoa. Olikohan se lumikello, joka ensimmäisenä ilmestyy puiden ja pensaiden suojissa esiin ja kukkii ensimmäisenä.

Mutta kyllä tuntui tuo hiukan vajaan kahden tunnin puuha selässä. Lihakset taitaa olla ihan paskana löhöämisestä. Siitä huolimatta homma jatkuu huomenna, jos pääsen sängystä ylös :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️