Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nomen est omen - eli parhaat nimet

Aloittaja Amore, heinäkuu 21, 2019, 18:36:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 25, 2023, 15:28:30
Minä olen Bruton ajatellut aina bruttona eli netto+taara, kuten meillä koulussa aikanaan opetettiin.

En sitten tiedä onko kertsi, eli slangiväännös kerhosta yhtään sen fiksumpi tai Karikko, johon laivat kosahtavat pohjastaan jumiin. Kyllähän joku haluaa olla moottoripyörä, niin sallittakoon sekin hänelle :)
Heh, tai Hippi. Silloin kun avatarisi oli se pieni keijukainen, liitin Hippi-nimen hippiäiseen. Ylipäätänsä hipit miellän kyllä esim.  luonnonlapsiksi, vapaan rakkauden kannattajiksi, epämuodollisiksi, värikkäiksi, luoviksi, taiteellisiksi, rauhanaatteen kannattajiksi, huumeisiinkin turvautuviksi, mutta ei niin, että kaikki hipit näitä kaikkia tekivät. Sinut miellän ystävälliseksi, asialliseksi, työteliääksi, säntilliseksi, velvollisuudentuntoiseksi, ahkeraksi, sydämelliseksi, rehelliseksi, eläinten ystäväksi jne., mutta en kyllä hipiksi, jos kokonaisuutta katsoo, eikä yksittäisiä ominaisuuksia. En oikein voisi kuvitella sinua vetämässä LSD:tä tai osallistumassa ryhmäseksiorgioihin, maalamassa naamaasi kukkia tai peace-merkin, ja tanssimassa kedolla tai festarilla vähissä vaatteissa, tai edes pukeutuneena riemunkirjaviin vaatteisiin tai sisustamaan kotiasi psykedeelisin tapetein.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Socrates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 25, 2023, 16:12:30
Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 25, 2023, 15:28:30
Minä olen Bruton ajatellut aina bruttona eli netto+taara, kuten meillä koulussa aikanaan opetettiin.

En sitten tiedä onko kertsi, eli slangiväännös kerhosta yhtään sen fiksumpi ...

Ei varmaan, mutta kertsi-nimellä on toinen tarina, joka jääköön nyt avaamatta. Tai no, ei se tarkoita kertosäettäkään. Eikä Kerttua.

Minä olen koko ajan luullut, että olet Kerttu. Täytyy fiksata mielikuvaakin sinusta.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - huhtikuu 26, 2023, 07:47:56
Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 25, 2023, 16:12:30
Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 25, 2023, 15:28:30
Minä olen Bruton ajatellut aina bruttona eli netto+taara, kuten meillä koulussa aikanaan opetettiin.

En sitten tiedä onko kertsi, eli slangiväännös kerhosta yhtään sen fiksumpi ...

Ei varmaan, mutta kertsi-nimellä on toinen tarina, joka jääköön nyt avaamatta. Tai no, ei se tarkoita kertosäettäkään. Eikä Kerttua.

Entä kertakäyttöistä...?

tsiisus! Kuka hemmetti nyt itseänsä huoraksi nimeäsi. On sullakin taas oudot ajatukset jälleen.

No ei totakaan ole kertsi-nimen taustalla.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

TSS

Lainaus käyttäjältä: TSS - huhtikuu 26, 2023, 08:31:49
Jonkinlaisella intuitiivisellla tasolla olen liittänyt kertsin kertakäyttöastiaan (samalla intuitiolla olen ajatellut sen olevan kuitenkin jonkinlainen käänteinen manifesti kestävän maailman puolesta), ja Bruton olen liittänyt rahaan, ja ajatellut Bruttoa massikeisarina.  ;D

Täsmennän vielä omaa sanomistani, etttä meillä kertakäyttöastioita on aina sanottu kertseiksi, niin ei oikein ole mahtanut mitään tuolle mielleyhtymälle..

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 25, 2023, 15:53:47
Joku haluaa olla avaruusluotain.  ;)
https://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%81%AF%E3%82%84%E3%81%B6%E3%81%95_(%E6%8E%A2%E6%9F%BB%E6%A9%9F)
Muistan kysyneeni tästä jo kauan sitten, joskus vähän sen jälkeen, kun rekisteröidyin Näkökulmalle.

Vanhassa nimimerkissäni oli avattarena tämä kuva, elokuvasta Fight Club. Joku pölvästi luuli henkilön osoittavan siinä aseella.

Kyseessähän on saippuapala. Se oli tosin erittäin kallista, ja eksklusiivisesti vain hienostorouville myytävää saippuaa. Valmistettu rasvaimuklinikoilta varastetusta ihrasta: "Myydään läskeille ämmille heidän omat perseensä kalliilla takaisin"! :)

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 25, 2023, 15:53:47
Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 25, 2023, 15:28:30
En sitten tiedä onko kertsi, eli slangiväännös kerhosta yhtään sen fiksumpi tai Karikko, johon laivat kosahtavat pohjastaan jumiin. Kyllähän joku haluaa olla moottoripyörä, niin sallittakoon sekin hänelle :)

Joku haluaa olla avaruusluotain.  ;)
https://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%81%AF%E3%82%84%E3%81%B6%E3%81%95_(%E6%8E%A2%E6%9F%BB%E6%A9%9F)

Tai kamikaze-lentäjien suosima hävittäjä.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 26, 2023, 13:55:19
Heh, tai Hippi. Silloin kun avatarisi oli se pieni keijukainen, liitin Hippi-nimen hippiäiseen. Ylipäätänsä hipit miellän kyllä esim.  luonnonlapsiksi, vapaan rakkauden kannattajiksi, epämuodollisiksi, värikkäiksi, luoviksi, taiteellisiksi, rauhanaatteen kannattajiksi, huumeisiinkin turvautuviksi, mutta ei niin, että kaikki hipit näitä kaikkia tekivät. Sinut miellän ystävälliseksi, asialliseksi, työteliääksi, säntilliseksi, velvollisuudentuntoiseksi, ahkeraksi, sydämelliseksi, rehelliseksi, eläinten ystäväksi jne., mutta en kyllä hipiksi, jos kokonaisuutta katsoo, eikä yksittäisiä ominaisuuksia. En oikein voisi kuvitella sinua vetämässä LSD:tä tai osallistumassa ryhmäseksiorgioihin, maalamassa naamaasi kukkia tai peace-merkin, ja tanssimassa kedolla tai festarilla vähissä vaatteissa, tai edes pukeutuneena riemunkirjaviin vaatteisiin tai sisustamaan kotiasi psykedeelisin tapetein.

Piti oikein tarkistaa mitä tarkoittaa luonnonlapsi, kun sillä taitaa olla niin monta merkitystä kuin on käyttäjiäkin. Urbaanisanakirjan selityksistä osan voin allekirjoittaa koskevan itseäni. Vähän sellainen meikitön ja jokseenkin viimeistelemätön eikä kovin kaukana ole vapaan rakkauden kannattajuuskaan. Hassua, että tuossa urbaanisanakirjassa mainitaan myös nörttiys :)

Miksi minulla ei voisi olla peace-merkkiä? Itse asiassa niitä on useampiakin mm. korvikset ja kaulakoru. Vähällä oli etten ottanut tatskankin, mutta se nyt olisi ollut liian kliseinen, joten päädyin Kalevalakoru-kopioon.

Mutta onhan Hippi sekä etunimi että sukunimi, joskaan ei minun kohdalleni ole osunut nimeksi tuo.

Nimimerkin itse asiassa keksi tyttäreni, kun en mitään hyvää keksinyt, kun muinoin piti rekkaantua ensimmäisen kerran johonkin. Tosin tuo esiteini retku ehdotti nimimerkiksi Vanha Hippi, jota en kelpuuttanut jostain syystä, mutta lyhyempi muoto sitten kelpasi. :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Luonnonlapsesta. Nörtti-ominaisuutta ehdottava oli kyllä vahvasti alaspeukutettu Urbaanissa sanakirjassa, enkä itse melkein ollenkaan liitä nörttiyyttä luonnonlapseen.
Peacemerkki kyllä voisi olla esim. koruna, mutta jotenkin en miellä sinua sellaiseksi, joka maalaisi peace-merkin naamaasi.

En kyllä minäkään osaisi heittää mitään kattavaa määritelmää kehiin. Ehkä luonnonlapsi tosiaankin on sellainen meikitön, koreilematon vaatetukseltaan. Eniten siihen liitän jonkinlaisen naiiviuuteen asti rehellisyyden. Tai avoimuuden, boheemisuuden, estottomuuden (niin kuin ratkojat.fi).
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

Minkäs nimelleen voi, jos toisessa maassa naurattaa...








Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Aave

Nämä etunimet on kielletty Suomessa (IL):

"Nimilautakunnan listaus kertoo, mitä suomalaisten hakemia harvinaisia etunimiä hyväksyttiin ja hylättiin vuonna 2023."

Listassa mukana on myös uusia, hyväksyttyjä nimiä.

Kukkuböö.

Tämmöiset ihmiset ne sitten täällä lisääntyvät, ja heillä on tietysti myös äänestysoikeus...
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

LainaaKuinka monta Hippiä Suomessa on?

Oikea vastaus on 175 – siis isolla kirjoitettuna.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010102113.html



Hauska sukunimi.

Lainaa...yksi Nurmon entisen kunnan suosituimmista nähtävyyksistä.

Se on tienviitta, jossa lukee Hippi.

Nurmo saa paikkakuntana höyhenet pörrölle...siellä on valtava siipikarjanpaloittelupaikka.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Yksi Hippi-perhe asuu tässä samassa talossa, mutta naapurirapussa.
Hippi on annettu myös etunimeksi lapselle -50 ja -80 luvuilla. Kummassakin oli "alle 5" kummallakin sukupuolella. Sitähän ei sitten tiedä montako noita oikeasti on, kun tuo pienten tilastolukujen suojaus on tuollainen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️