Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kantapaikan niksinurkka

Aloittaja Unforgiven, tammikuu 25, 2019, 15:39:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sepe

Jos kainalot tuoksuvat on se "tuoksu" bakteerin, bakteerikäymisen tulos.
Käsidesi tepsii siihen siinä kuin koronaankin.

a4

#91
Lainaus käyttäjältä: Sepe - toukokuu 17, 2020, 19:49:20
Jos kainalot tuoksuvat on se "tuoksu" bakteerin, bakteerikäymisen tulos.
Käsidesi tepsii siihen siinä kuin koronaankin.
Viikon jälkeen sitä tuoksua ei enää huomaa.
Yleistä pärskesuojaa antavaa maskipakkoa tai laumasuojaa voisi verrata keskiaikaiseen hygieniaan. Kaikki haisivat ja kaikki tottuivat hajuihin.
Käsidesin voi kaiketi korvata sukkahousuilla joista voi leikata pöpöhanskat.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 26, 2020, 23:52:01
Miesten puvut ja niihin sointuvat kengät (Voi klikata suuremmaksi).

Olikohan se tällä palstalla vai sinä toisella, kun kinasin jonkun kanssa, sopivatko ruskeat kengät tumman puvun kanssa. Kuvan mukaan ei, kutamitä mieltä minäkin olen.

Kuka tunnustaa olleensa vastapooli?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

a4

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 17, 2020, 21:35:05
Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 26, 2020, 23:52:01
Miesten puvut ja niihin sointuvat kengät (Voi klikata suuremmaksi).

Olikohan se tällä palstalla vai sinä toisella, kun kinasin jonkun kanssa, sopivatko ruskeat kengät tumman puvun kanssa. Kuvan mukaan ei, kutamitä mieltä minäkin olen.

Kuka tunnustaa olleensa vastapooli?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 17, 2020, 22:06:21
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 17, 2020, 21:35:05
Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 26, 2020, 23:52:01
Miesten puvut ja niihin sointuvat kengät (Voi klikata suuremmaksi).

Olikohan se tällä palstalla vai sinä toisella, kun kinasin jonkun kanssa, sopivatko ruskeat kengät tumman puvun kanssa. Kuvan mukaan ei, kutamitä mieltä minäkin olen.

Kuka tunnustaa olleensa vastapooli?


https://www.youtube.com/watch?v=NRnwZCI_9HA

Mukava outfit.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Tuskin tämä nyt kenellekään uusi niksi on, mutta kerronpa silti.

Jos käyt asuntoesittelyssä tmv. paikassa, jossa käsketään laittaa kenkien päälle (yleensä?) siniset muovisuojukset, niin ne kannattaa nyysiä mukaan poislähtiessä, jos ei niitä erityisesti pyydetä palauttamaan uusiokäyttöä varten. Voihan niitä ostaakin ja esim. Biltemassa ne on halvalla, joskin pakkaus on turhan iso (100kpl). Itse ostin tuollaisen paketin tiettyä todellista käyttötarvetta varten ja jaoin sitten suuren osan noista muille tarvitsijoille.

Paitsi kengän suojana tuo toimivat hyvin satulan suojana sillä aikaa, kun pyörä joutuu odottelemaan ulkona sateessa, kun kuski käy kaupassa tai muita asioitaan toimittamassa. Ainakin oman pyöräni satulaani tuollainen suojus on juuri sopivan kokoinan ja yksi suojus on kestänyt tämän yhden kesän sateet ja sateen uhkat. Tuon niksini keksin, kun paperinenäliinalla sadepisaroiden pyyhkiminen jäättää satulan ikävän kosteaksi ja mietin, mistä pyörälle saisi sateenvarjon :)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

#96
Tänään tunsin itseni poikkeuksellisen hömelöksi ja poikkeuksellisen välkyksi samanaikaisesti. Olen kph-rempasta lähtien harmitellut sähköharmmasharjan lataamisen vaikeutta. Pistorasia on nyt peilikaapin sisällä ylhäällä. Peilikaapin ylähyllylle eli pistorasian lähelle harja ei - lataustelineineen ja kokonaisuudessaan - mahdu. Alas altaan reunalle johto ei yllä, joten olen ladannut hammasharjan niin, että laitan pumppumaisen käsipesunesteen alle altaan reunalla, mikä on kiikkerä viritys. Siitä harja herkästi keikahtaa nurin, varsinkin jos käyttää vesihanaa. (Kaapin päällekään en viitsi laittaa, koska harja on pesun jäljiltä märkä, mikä ei sähköpistokkeen yläpuolella ole hyvä juttu.)

Tänään sitten aloin pohtimaan, saisiko ylähyllylle jonkin levennyksen aikaiseksi, kun kekkasin, että sen harjaosanhan voi poistaa latauksen ajaksi (!!!), jolloin lataus"teline"+ hammasharjan moottoriosa/kädesijaosa hyvin mahtuvat ylähyllylle. Voi sitä itsensäruoskintaa, kun harmittelin, että nelisen vuotta olen tätä latausongelmaa harmitellut. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

Uudet vastaostetut keksipaketit avatessani leikkaan yläpään tuntumasta,
_  _____ ...
|
|
|_  _____ ...

otan muutaman keksin ulos ja sitten käännän leikatun kannen toisinpäin ja panen keskipaketin kanneksi:
(Se menee sisään vaikka kannen reunat vähän rypyttyykin, siitä tulee silti ihan riittävän tiivis)
_  _____ ...
  |
  | =>
_|  _____ ...

  =-------...
   |
   |
  =------ ...

Näin keksit pysyvät kuivina kosteinakin loppukesinä/syksyinä kun paketista ulos jääneet keksit pehmentyvät ja "ynnähtävät" nopeasti ummehtuneelle kosteutta imettyään jos niitä ei syö pian. (Huomioitava on, että minulla on taviksiin nähden herkkä "aspergiaalinen" hajuaisti).
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 01, 2020, 12:26:14
Kun hammastahna loppuu - se vielä lopukaan. Pitää vain leikata tuubi poikki. Molemmissa katkaistuissa puolikkaissa on jonkin verran tahnaa, suuttimen puolella yleensä enemmän. Yhteen hampaiden pesuun voi käyttää sen, mitä löytyy tuubin pohjalta. Sen jälkeen tämä pohjaosan voi huuhtaista sisältä vedellä, että on siistimpää sovittaa hieman litistettynä yhteen toisen puoliskon kanssa. Näin saadaan tuubi taas tiiviiksi, ettei hammastahna kuivu. Korkki kannattaa pitää kiinni. Suuttimen puolella tuubia on vielä jäljellä hammastahnaa pariin kolmeen käyttökertaan, jonka jälkeen tuubi vasta on tyhjä.

Säästöä se on pienikin säästö. Ja vaikka ei säästämisestä välittäisi, tuolla tavalla saa vielä kaiveltua hammastahnaa muutamaan käyttökertaan silloin, kun se näyttää olevan lopussa, eikä ole tullut ostettua uutta.

Tuo ohje pätee Elmex-tyyppiseen muovikuoreen ja ehkä muihinkin. Eihän metallisia hammastahnatuubeja ole tainnut olla olemassa enää kymmeniin vuosiin. Vai onko niitä vielä. En ole asiantuntija.

Kokeilin tuota hammastahnakikkaa ensimmäisen kerran, ehkä karuin seurauksin. En tiedä, johtuiko tuosta epähygienisestä hammasharjan kastamisesta samaan tuubiin useana päivänä, vai aivan muista syistä, mutta sain pahan tulehduksen juurihoidetun etuhampaani kiinnityskudokseen. Seurauksena aivan järkyttävän kova kipu, kova kuume, ja etuhampaan poisto (ja mahdollien korona-altistuminen, kun oli pakko mennä julkisilla, ja sinne hammaslääkäriinkiin - joka oli korona(!)-hammaspäivystys, jonne minut ohjasivat kuumeen takia).Tulehtuneen juuren puudutus sattui enemmän kuin mikään koskaan hammaslääkärissä on sattunut.

Eli en suosittele senttisten säästöä tuolla kikalla, jos on pienikin mahdollisuus joutua kokemaan se painajainen, minkä minä koin. Ja vielä ei edes ole implanttia koetettu laittaa.

nimimerkki harvahammas
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Jaska - helmikuu 27, 2019, 14:45:42
En kyllä ymmärrä, että joku alle viiden gramman paperipussin pihistämiseksi näkisi vaivaa.

Edullisuus ja säästäminen ovat usein tunnetason asioita, eivätkä siis järjellä ymmärrettäviä. Mutamanan sentin säästämiseksi bensalitralta ajetaan niin kaukaiselle huoltoasemalle, että säästö menee matkoihin ja kääntyy miinuksen puolelle. Ostosmatkoihin Tallinnaan tuhlaantuu enemmän rahaa kuin mitä halvemmilla hinnoilla saavutetaan. Ja niin edelleen. Tärkeintä on tunne, että on saatu jotain halvalla.

Otsikkoon viitatakseni erilaisia omasta mielestä kekseliäitä ideoita syntyy sattumalta silloin tällöin, mutta ne unohtuvat. Muuten kirjoittaisin joitakin tähän.

Amore

Perunan kuoret irtoavat parissa sekunnissa – ilman veistä

Näin perunan kuoret irtoavat kätevimmin:

Tee veitsellä viilto perunan ympäri, mutta älä paina liian kovaa. Ainoastaan kuori saa mennä rikki.

Keitä perunat kuorineen.

Kun perunat ovat kypsiä, kaada keitinvesi pois. Kuoret lähtevät kätevästi molemmista päistä vetämällä.


https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000007828354.html
All you need is Love

Hippi


Harmittaa, kun olen pari kertaa elämäni aikana hukannut toisen käsineen ja sille orvoksi jääneelle on vaikea keksiä käyttöä. Orpo nahkasormikas löysi uuden elämän työkalupakissa. Se on oivallinen apu, jos on paljon ruuvattavaa, kun sillä saa työkalusta hyvän otteen ja se samalla suojaa kämmenen ihoa. [Kerran sain kämmenpohjaan järkyttävän laajan rakkulan, kun ruuvasin jalkoja kahteen nojatuoliin, joiden runko oli umpipuuta. Olisi jo silloin ollut tarpeen nahkahanska.]

Neulekäsineet nykyään kiepautan aina ranneosistaan yhteen ennen kuin sujautan taskuun tai reppuun. Näin ne löytyvät aina yhdessä. Myös silloin, kun joutuvat hukkaan. Löytäjä saa koko käsineparin ja käsineet uuden elämän.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 17, 2020, 21:35:05
Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 26, 2020, 23:52:01
Miesten puvut ja niihin sointuvat kengät (Voi klikata suuremmaksi).

Olikohan se tällä palstalla vai sinä toisella, kun kinasin jonkun kanssa, sopivatko ruskeat kengät tumman puvun kanssa. Kuvan mukaan ei, kutamitä mieltä minäkin olen.

Kuka tunnustaa olleensa vastapooli?
Tämä oli mennyt minulta ohi; en ole ollut minä. En käyttäisi mustan puvun kanssa ruskeita kenkiä. Jotain kertoo sekin, että vaikka minulla on mieheksi jopa naurettavan paljon kenkiä, niin ruskeita ei niistä edes löydy.

Olen ostanut ulkomailla ollessani uudet kengät, lähes joka reissulla. Sitten päivänä muutamana alkoi naurattaa kun huomasin, että minulle on kertynyt kenkiä enemmän, kuin monilla naisilla! Eivät ne silti fetissi ole, vaan niitä kertyi kuin puolihuomaamatta. Osaa niistä on käytetty vain muutamia kertoja ja olenkin ajatellut, että osan voisi myydä pois.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Amore

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 03, 2021, 11:28:53

Harmittaa, kun olen pari kertaa elämäni aikana hukannut toisen käsineen ja sille orvoksi jääneelle on vaikea keksiä käyttöä.

Minulla on samantapainen ongelma puutarhakäsineiden kanssa, mutta sille ei ole ratkaisua. Koska olen oikeakätinen, oikean käden hanska hajoaa aina ensin ja vieläpä niin paljon aikaisemmin että vasen on vielä melkein kuin uusi. Ihan hyviä vasemman käden hanskoja sitten kertyy vino pino. Voisinpa ostaa pelkkiä oikean käden hanskoja. Ehkä vielä jonain päivänä...
All you need is Love

Hippi

^
Nyt kun tuon luin, niin taas löytyi yksi hyöty kaksikätisyydestä. Minulla hanskat kuluvat kyllä jokseenkin tasaiseen tahtiin kummassakin kädessä.

Kokemukseni mukaan kaksikätisyyttä voi hyvinkin harjoitella. Kun oikea ranteeni murtui ja oli paketissa useamman viikon, niin jouduin entistä enemmän tekemään vasemmalla kädellä kotipuuhia, kun ei ollut ketään tekemässä puolestani. Lopulta toimet alkoivat sujua vasemmalla yhä paremmin. Jopa niin hyvin, että oikean käden vapautuessa toimintaan takasin, kaikki toimet eivät siirtyneet takaisin oikealle kädelle. Tapaturman ansiosta minusta tuli siis entistä selvemmin kaksikätinen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️