Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Joulu 2022

Aloittaja Amore, helmikuu 24, 2022, 20:16:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Amore

Tuli pari päivää sitten aloitettua jouluvalmistelut kun satuin nettidivarista löytämään kirjan, jonka olen halunnut hankkia. Siinä samassa minulle juolahti mieleen kaksi muuta vanhaa kirjaa, jotka voisin antaa sukulaistytöille (aikuisia molemmat). Yksi on huonekasvikirja, jossa on maalauksin toteutetut kasvikuvat ja toinen on kirja, jonka kuvituksessa mustavalkoisiin valokuviin on yhdistetty piirroksia. Nämä molemmat sukulaistytöt ovat taiteellisesti suuntautuneita. Minulla on itselläni molemmat kirjat ja olen niitä paljon käyttänyt enkä ole omista kappaleistani valmis luopumaan. Löysin samasta divarista nämäkin kirjat, joten tein tilauksen. Kuriiri toi paketin tänään. Tietysti jännitin, ovatko lahjakirjoiksi aikomani riittävän hyvässä kunnossa, jotta ne voi lahjaksi antaa. Vähän pyyhin toisen kirjan kantta kostealla. Menevät joulun alla pakettiin sitten. Haluan kovasti uskoa, että joulua vietetään tänäkin vuonna...

Jos uskotte huomiseen, niin aloittakaapa jouluvalmistelut mitä pikimmin!
All you need is Love


-:)lauri

Olen tänään melkein saanut urakkani syödä joulumakeiseni päätökseen. Olen kiskonut joulusta asti yhteensä pienen satsin vihreitä kuulia, rasian Finlandia-kuulia, rasian Halvan Sydän -marmeladeja, pussillisen Kouvolan Lakritsin Lapin marjat -marmeladeja.

Kouvolan Lakritsin Lapin marjat -marmeladeja on vielä pussin pohjalla muutama jäljellä, mutta nyt alkaa kyllä olla marmeladikiintiö pikkuhiljaa täynnä.

Finlandia-marmeladeissa ja Lapin marjat -marmeladeissa on ollut jotain muutakin makua kuin pelkkä sokeri, kun taas vihreät kuulat ja nuo sydän-marmeladit olivat vain pelkkää sokerihyytelöä.

Eli ensi jouluna sitten korkeintaan Finlandia-kuulia ja Lapin marjat -marmeladeja. En tiedä mikä muhun jouluna meni kun tiesin jo ostoshetkellä, että vihreitä kuulia ei kannata ostaa lainkaan, mutta silti ostin. Muistaakseni Kouvolan lakritsilla on muitakin marmeladeja. Oisko heidän toisessa marmeladimakeispussivaihtoehdossaan myös muutakin makuja kuin makeutusainetta. Näin muistelisin, mutta siitä on liian kauan aikaa, kun niitä olen maistanut, joten ilmeisesti täytyy sijoittaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Amore

Nykyisin tulee aika harvoin käytyä muissa kuin ruokakaupoissa (tai viherretkillä taimimyymälöissä), mutta pari päivää sitten minulla oli tapaaminen pankissa, minkä jälkeen jäin keskustaan pyörimään. Kävin Stockalla (eipä soitettu yhtään kuulutusta kiinaksi, kuten ennen pandemiaa!), missä tein pienen ostoksen. Sieltä vaeltelin kaupungin halki kohti Hietaniemeä, missä päätin käväistä Länsisatamassa ja poiketa Verkkokaupan myymälään. Ajattelin vilkaista, olisiko heillä kahvia yhtään edullisemmin kuin muualla. Eipä ollut, mutta kun harvakseltaan käy tavarataloissa ja isoissa kaupoissa, niin sellaisissa vaeltelu on joskus kuin kävisi toisella planeetalla. Elektroniikkamaailmassa myydään aina tuotteita, joita en tiennyt olevankaan. Tällaisella fiilistelyvaelluksella tarkastelen tavaravalikoimaa lähinnä lahjanäkökulmasta. Jos näen jotain lahjaksi sopivaa, niin painan sen mieleeni tai jopa ostan saman tien. Nyt näin pienen huvittavan kapistuksen, jollaista en ollut pienessä päässäni osannut kuvitella: yhden munan munankeitin. Kananmunat ovat aika pieniä, joten laitekin olisi johtoineen mahtunut taskuun. Vieressä oli kahden munan munankeitin. Kahden munan keitin voisi olla hauska lahja pariskunnalle, joka juuri on muuttanut yhteen; pikkuisen romanttinenkin. Kenelle antaisin yhden munan keittimen? Ajattelin kauppamatkustajaa, joka yksin kiertää autollaan ja yöpyy halvemmissa hotelleissa ja valmistaa yksinkertaisia aterioita huoneessaan. En tunne sellaista henkilöä, mutta esineenä yhden munan munankeitin on sen verran hassu, että tallennan sen mieleeni mahdollista tulevaisuuden tarvetta varten. Ehkäpä ikäihmiselle palvelutalossa?

All you need is Love

Hippi

K-supparini mainostaa FB:ssa:

🎅🏻Alle 100 yötä jouluaattoon🎅🏻
Jos rakastat joulua yhtä paljon kun me, niin ilouutisia teille🎄
Ensimmäiset joulukarkit ovat saapuneet Ylivetoon😍
#joulu #joulukarkit #fazer #tavallistaparempiruokakauppa #ksupermarket #ksmyliveto #tikkurila


Tekstissä luonnollisesti typeriä tonttu- ja kuusikuvatuksia, jotka eivät tietenkään copy/pastella tule näkyviin, paitsi, että nyt sitten yllättäen tulikin :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

^
Pitääköhän sitä siirtyä Ylivedon asiakkaaksi? Selvästi ovat ymmärtäneet laittaa asiat tärkeysjärjestykseen nyt jo syyskuussa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Joulukalenterit on jonkin aikaa jo olleet myynnissä ja nyt FB:n kautta YV mainostaa jotain Dumletäytteisiä tähtitorttuja  :o
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Nyt nämä jouluketjut jäihin! Jouluvouhotukset saa alkaa vasta itsenäisyyspäivän jälkeen ja ne pitää lopettaa viimeistään tapaninpäivänä.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 13, 2022, 16:15:22
Joulukalenterit on jonkin aikaa jo olleet myynnissä ja nyt FB:n kautta YV mainostaa jotain Dumletäytteisiä tähtitorttuja  :o

Marmeladikarkkitäytteisiä torttuja olen kokeillut ja ne olivat ihan ok. Dumle ei maistu muutenkaan, joten jätän väliin. Vadelmahillo on mielestäni paras täyte. Näyttää vain valitettavasti siltä, että Lidl on poistanut valikoimastaan hyvän ja edullisen vattuhillon.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 26, 2022, 14:29:58
Nyt nämä jouluketjut jäihin! Jouluvouhotukset saa alkaa vasta itsenäisyyspäivän jälkeen ja ne pitää lopettaa viimeistään tapaninpäivänä.

Ei ole vouhotusta, vaan lähinnä kylmänviileitä havaintoja muiden vouhotuksista.
Tosin tuo hupikuva oli minulta lipsahdus, sori siitä :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 26, 2022, 17:26:34
Lainaus käyttäjältä: Brutto - lokakuu 26, 2022, 14:29:58
Nyt nämä jouluketjut jäihin! Jouluvouhotukset saa alkaa vasta itsenäisyyspäivän jälkeen ja ne pitää lopettaa viimeistään tapaninpäivänä.

Ei ole vouhotusta, vaan lähinnä kylmänviileitä havaintoja muiden vouhotuksista.
Tosin tuo hupikuva oli minulta lipsahdus, sori siitä :D

Menköön tämän kerran. Estolistani oli jo raollaan...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

Kaupat on kyllä hyvissä ajoin liikkeellä. Eilen huomasin, että Prismassa on jo ensimmäisen joulukinkut myynnissä. Näyttivät olevan pienehköjä, silmämääräisesti noin viisikiloisia, Juhlakinkkuja potkalla.

K-suppari hävisi kinkkukisan, sillä siellä oli tänään ehkä reilun kilon kokoisia luuttomia pikkukinkkuja, kinkkurulliksiko niitä nyt sanotaan. En ole koskaan noin pientä ostanut, niin voi mennä termit metsään. K-suppari voitti kyllä joulukarkkikisan, sillä siellä on taas kerran rakennettu liki parimetriä korkea muuri erilaisista konvehtirasioista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Liityin Christmas lovers FB ryhmään. Siellä on kivoja kuvia :).

Tänää rupesin katsomaan netistä joululahjoja.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

ROOSTER

Innostuin ostamaan Juhlapöydän Konvehteja 3 pakettia kun olivat tarjouksessa. Jouluksi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS