Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Pizza-ketju, lempitäytteesi yms.

Aloittaja A.V. Vatanen, tammikuu 25, 2019, 16:26:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - heinäkuu 28, 2020, 09:31:54
Tonnikala toimii pitsassa. Itse laitan sen seuraksi yleensä ananasta. Chillinen tomaattimurska pohjalle. Aika usein jää juusto kokonaan pois. Rucolaa, jos sattuu olemaan, pupunruuaksi syöntivaiheessa päälle.

Minulle ei riitä pelkkä chilinen tomaattimurska, vaan keitän tuohon soosin, vaikka siinä nyt vähän enemmän aikaa sitten menee.

kas näin:
Hyvä loraus oliiviöljyä kasarin pohjalle ja siihen kuullottumaan sipulisuikaleet, pilkottu keskivahva chili ja murskattu tai pilkottu valkosipulin kynsi tai useampi. Sitten hujautetaan se tomaattimurska siihen ja tomattipyrettä pieni purkki sekä yrttimausteita ja suolaa maun ja tarpeen mukaan. Tuon annetaan kiehua hiljakseen niin, että siitä haihtuu ylimääräistä nestettä, ettei se ole kovin vetelää. Hiukan kuivakkaampi soosi ei turhaan pehmitä pohjaa. Annetaan soosin hiukan jäähtyä, ettei sitä ihan kiehuvana siihen pitsapohjalle levitetä.

Tuossa sitten voi käyttää harkintaa siinä, laittaako chiliä erikseen vai käyttääkö chilillä maustettua tomaattimurskaa. Minä käytän molempia.
Kun soosi on kiehumassa, niin kannattaa käyttää kantta, koska soosilla on tapana ampua vaikeasti puhdistettavaa itseään ympäriinsä. Kansi sitten vaan rakosilleen, että neste pääsee haihtumaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️