Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Millainen pukeutuja olet?

Aloittaja Amore, tammikuu 25, 2019, 18:20:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - joulukuu 02, 2021, 11:04:53
https://www.icebug.fi/mallisto/

Koska Hippi mainosti kevättalvella icebug-kenkiä, ajattelin ainakin näin alustavasti hakea talvikengät sieltä. Viime talven tai oikeammin viime kevättalven liukastelukokemukset eivät olleet yhtään mukavia.

Tällaiset perusnilkkurit kitkalla olisivat ainakin siistit jos lähtee ytimeen, liukkaita osioita olisi matkan varrella todennäköisesti vain hyvin rajoitetusti: https://www.icebug.fi/tuote/boda-m-michelin-wic-black-h41005-0a/

Ja ehkäpä tällaiset nastalliset plääkät olisivat hyvät, kun käy kävelylenkillä täällä periferiassa, jossa helposti jäätyvistä ulkoilureiteistä ei ole varsinaisesti pulaa: https://www.icebug.fi/tuote/pace2-m-bugrip-gtx-black-f13001-9a/

Onko teillä tietoa muista hyvistä kitka/nasta -mallistoista, joihin kannattaisi tutustua myös?

Nyt on silviisiin, ettei noista katsomistani tohveleista ole oikeaa kokoa saatavilla mistään verkkokaupasta, joka icebug-mallistoa Suomessa myy. Tai ainkanaan tänään ei ollut. Ehkä juttu on sama kuin tuon north face -takin kanssa, että kohta tulee uudestaan kokoja. Talvihan on vasta aluilaan, joten luulisi, että mallistosta otetaan tässä jossain välissä uusi painos.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Noup, muutaman viikon päästä alkaa talvivaatteiden alennusmyynnit, jossa myydään varastoon jääneet jämät.
Kaupan lastauslaitureilla on jo kevätvaatteet, jos ei osa kesävaatteistakin.

Talvivaatteiden sesonki kaupassa on loka-marraskuussa, jolloin kaikkia kokoja on saatavilla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Nuo nauhalliset nastakengät vaikuttavat asialliselta maastoon. Itselläni on vetoketjulliset, ja jos sattuu askeltamaan maastossa, ne voivat olla vähän huterat. Varsikenkä, joka istuu tiiviisti nilkasta (niin kuin vaelluskenkä), tukee paremmin.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Mä löysin kuin löysinkin Intersportin sivuilta noi kitkakengät ja sitten valitsin sieltä toiset icebug-nastakengät, joista kokoa löytyy. Nyt on sitten todennäköiset talvikengät tilattu. Seuraavaksi jännitetään, ovatko kengät liian isot tai liian pienet vai sopivat, eli onko niistä talvikengiksi vai ei.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Älä sitten mene niillä nastakengillä kauppaan tai muihinkaan sisätiloihin. Paljaalla kovalla lattialla ne voivat olla ilkeän liukkaat ja ennen kaikkea ne kopisevat niin, että taatusti katseet kääntyvät ympärillä. Eli nastat on käytännössä vain lenkkikäyttöön. Näin olen kuullut useammaltakin, jolla nastat on talvikengissään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 09, 2021, 15:32:54
^
Älä sitten mene niillä nastakengillä kauppaan tai muihinkaan sisätiloihin. Paljaalla kovalla lattialla ne voivat olla ilkeän liukkaat ja ennen kaikkea ne kopisevat niin, että taatusti katseet kääntyvät ympärillä. Eli nastat on käytännössä vain lenkkikäyttöön. Näin olen kuullut useammaltakin, jolla nastat on talvikengissään.

Kiitos vinkistä. Täytyy tosiaan pitää tuosta ohjeesta kiinni.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Nastakenkiin on saatavilla semmoiset irtoläpyskät, jotka puetaan kun mennään sisätiloihin. Itse en semmoisia hoksannut ostaa, joten nämä nykyisest nastakenkäni ovat mallia vain lähiliukkailla, eikä sisällä.

Toisaalta kun ovat vetoketjulliset, olen joskus ottanut crocsit tms. mukaan reppuun, jos on tiedossa, että joutuu pidempiä matkoja sisätiloissa tallustelemaan, tai jos on herkkä lattia. Varmaan mikä tahansa lattia ei varsinaisesti kohene nastakengillä kävelystä, mutta mm. mäntyinen lautalattia on sen jäljiltä aivan hirveä. Eräs sukulaiseni pilasi vuokraamansa mökin lattian sillä lailla.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

^
Otetaan alku uhkiksella. Tollasta irtoläpsytintä nastojen peitteeksi pitää kyllä katsella siinä vaiheessa jos en malta pysyä poissa ostoskeskuksista noilla nastakengillä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Kitkakengät saapuivat ja ensikokeilu vaikutti hyvältä, eli kenkien koko vaikutti hyvältä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - joulukuu 09, 2021, 15:54:06
Nastakenkiin on saatavilla semmoiset irtoläpyskät, jotka puetaan kun mennään sisätiloihin. Itse en semmoisia hoksannut ostaa, joten nämä nykyisest nastakenkäni ovat mallia vain lähiliukkailla, eikä sisällä.

Toisaalta kun ovat vetoketjulliset, olen joskus ottanut crocsit tms. mukaan reppuun, jos on tiedossa, että joutuu pidempiä matkoja sisätiloissa tallustelemaan, tai jos on herkkä lattia. Varmaan mikä tahansa lattia ei varsinaisesti kohene nastakengillä kävelystä, mutta mm. mäntyinen lautalattia on sen jäljiltä aivan hirveä. Eräs sukulaiseni pilasi vuokraamansa mökin lattian sillä lailla.
Siis käytti kenkiä sisätiloissa!
Yksi asia, missä kulttuurimme on parempi muita kohtaan, on se, ettei käytetä kenkiä sisätiloissa, vaan sukkia tai tossuja...

-:)lauri

#131
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - joulukuu 10, 2021, 17:46:28
Kitkakengät saapuivat ja ensikokeilu vaikutti hyvältä, eli kenkien koko vaikutti hyvältä.

Nyt saapuivat myös nastakengät. En vielä kokeillut jalkaan, mutta koska päällisin puolin olivat saman kokoiset, kuin nuo kitkakengät, sopii nuo minulle lähes varmasti. tänään on lenkit lenkkeilty mutta huomenna pääsen sitten kokeilemaan nastakenkiä.

Nuo mun kitkakengät ovat alustavasti olleet tarkoitukseensa passelit. Tänään pääsin kokeilemaan niitä ihan jäälläkin kun tein päivälenkin ja kävin hakemassa postista nastakengät. Vaikka saa toki edelleen olla jään päällä tarkkana, eivät nuo lähteneet kertaakaan alta vaan varoittivat vaarasta ensin (oletan toki, että viimekädessä tämäkin riippuu siitä, kuinka kovaa jää on ja kuinka paljon sen päällä on vettä). Huomenna sonnustaudun nastakenkiin päiväkävelyä varten ja otan ulkoilureitin jääosuuksista niskalenkin, aivan kuten entinen pääministerimmekin otti niskalenkin markkinataloudesta silmä mustana.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Vettäkin pahempi ainakin minulle on ollut jään päällä ollut vasta satanut ohut lumi. Omaa syytäni varmaan osaltaan, etten tuota aina osaa varoa niin hyvin kuin vettä, joka huutaa jo kaukaa olevansa liukas. Lumen alle harvemmin näkee onko siellä pitävä maa vai ei pitävä jää :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 13, 2021, 13:51:16
^
Vettäkin pahempi ainakin minulle on ollut jään päällä ollut vasta satanut ohut lumi. Omaa syytäni varmaan osaltaan, etten tuota aina osaa varoa niin hyvin kuin vettä, joka huutaa jo kaukaa olevansa liukas. Lumen alle harvemmin näkee onko siellä pitävä maa vai ei pitävä jää :D

Tuo puuterilumi jään päällä lienee tosiaan se kaikista pahin kombinaatio. Tarttee toivoa, ettei kauppa-/kaupunkireissuilla tule vastaan tieosuuksia, joilla olisi tuollainen miina käveltävänä ja että sellaisia olisi vain kävelylenkkireiteillä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

#134
Nyt on upeat testikelit ainakin Etelä-Suomessa vaikka yrittävätkin hiekoittaa ja suolata testaamista.



Vaikeuskerrointa voi korottaa korkkareilla:



Samalla voi luoda lumet etupihalta: