Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Millainen pukeutuja olet?

Aloittaja Amore, tammikuu 25, 2019, 18:20:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

Viime talvena taisin vetää lipat juurikin tuolla lailla. Kiiltäväksi höylätty jalkakäytävä, jolle satanut lunta. Könysin maastokävelyltä isohkon lumivallin harjalta, ja ehkä juuri kantapää edellä. Taisi olla nastakengät jalassa, eivät auttaneet. Säilyin ehjänä sentään.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 13, 2021, 13:51:16
^
Vettäkin pahempi ainakin minulle on ollut jään päällä ollut vasta satanut ohut lumi. Omaa syytäni varmaan osaltaan, etten tuota aina osaa varoa niin hyvin kuin vettä, joka huutaa jo kaukaa olevansa liukas. Lumen alle harvemmin näkee onko siellä pitävä maa vai ei pitävä jää :D
Oma kauppareissuni lähikauppaan oli aika naurettava. Melkein kaatuilin about 15 kertaa, kun jäät ja lumi sulaa sopivasti. Sirkustouhua ja homobalettisipsuttelua.
Normitalvikengät = Nastakengät...! Tai auto?

-:)lauri

#137
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - helmikuu 21, 2021, 14:29:25


Tilasin yo. sisäliikuntakengät. Mustat ja valkoiset. Nuo on sählylenkkarit. Luullakseni nuo toimivat sisäliikunnassa, eli että pohja ei jätä jälkiä lattiaan? Tosin vaikka eivät toimisikaan sisäliikunnassa, niin siinäkin tapauksessa nuo kelpaavat minulle kyllä kesälenkkareiksi.

Olen noita valkoisia* ajellut sisään laittamalla rakkolaastarit kantapäihin. Nyt laitoin valkoiset jälleen jalkaan, mutta tällä kertaa ilman rakkolaastareita ja lähdin kylille. Ei tullut palohaavoja. Tein myös kenkäinventaarion ja näyttäisi siltä, että mulla on riittävästi tossuja. Tosin noita sisäpelikenkiä ja talvikenkiä lukuun ottamatta ovat jo useamman vuoden ikäiset ja markkinoiden huokeimmasta päästä, että kun seuraava kostea ilma yllättää, pohjat liukenevat irti. Ehkäpä mitään akuuttia hoppua uusien kesäkenkien kanssa ei kuitenkaan ole.

Pitäisi joka tapauksessa ostaa shortsit. Tai siis 3/4 pituiset housut.

*
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Parit 3/4 pituiset housut tilattu samoin kuin muutamia uusia pikee-paitoja.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Tilasin vyölaukun. Olen pitänyt kännyköitäni housun reisitaskussa, joka kääntyy istuman mentäessä helposti jalan alle jääden tuolin reunan ja jalan väliin. aina tämä ei ole simppeliä jos molemmat kädet ovat täynnä tavaraa pitää bussissa istumaan mentäessä säätää. Jos olisi vyölaukku ei välttämättä tarvitsisi huolehtia siitä, että tuolille rojahtaessa jotain menisi rikki.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Socrates

Vyölaukku on varsinkin kesäisin must, kun ei ole takin taskut käytettävissä. Sinne menee puhelin, lompakko ja rillit ja tarvittaessa jotain muutakin pientä.

Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Hippi

^
No niin, kohtahan Hömpästä on koko kuva tiedossa: Valkoiset lenkkarit, polvihousut ja vyölaukku.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

^
Polvihousut saapuivat ja nää on just passelit.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Kokeilen vähän kepillä jäätä... tai ehkä lähden heikolle jäälle kävelemään ja katson, miten käy.

Tässä on pari esimerkkiä 13 kuvan kokoelmasta, jotka latasin yhteen blogiin.

Ensimmäisessä kuvassa on tyypillinen asu, mitä olen käyttänyt kesäisillä ilmoilla ennen kuin on pitänyt pukea jotain lämpimämpää.

Vaatetus on "Tokmanni-kamaa" kenkiä ja poolopaitaa lukuun ottamatta. Kengät on ostettu Lidlistä ja poolopaita ties mistä, mahdollisesti Berliinin Woolworthista (=halpakauppa), josta ostin niitä muutaman 4 euron kappalehintaan.

M-jeans housut olivat poistotarjouksessa ja maksoivat muistaakseni 7,50 euroa. Ostin niitä muutamat joitakin vuosia sitten, kun hinta oli niin edullinen. Sinisen puseron ostin kesällä 2021, kun niitäkin myytiin 7-8 euron hintaan. Ostin niitäkin muistaakseni neljä eli kaksi sinistä ja kaksi punaista.

 

Tässä toisessa kuvassa on Ruoholahden Citymarketista ostettu pusero. Sekin maksoi muistaakseni tarjouksessa alle kympin. Kengät on ostettu aikoinaan Lidlistä. Nämä ovat vähän liian värikkäät. Mustat housut ovat Tokmannin M-jeansit, joiden hintaa ja ostohetkeä en enää pysty selvittämään. Ne ovat ehkä jo aika vanhat. Ostan yleensä vain tarjouksesssa olevia asusteita. Alennuksen pitää olla vähintään 50%, jotta tuote alkaa kiinnostaa. 70% on jo hyvä alennus.

Kuvien "henkilöitä" ei ole olemassa.

a4

Miksi suomalaiset pukeutuvat nykyään lähinnä mustaan? Masennus?
Missä värit?

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 08, 2023, 13:44:52
Kuvien "henkilöitä" ei ole olemassa.

Ei tietenkään "ole".  ;)

Tuo taustan violetti muuten on väri, joka pistää herkkään värisilmääni ikävästi. En pysty kuvittelemaan että pitäisin esim tuon väristä paitaa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Jos minulla olisi tapana puhua pikkutuhmia, niin sanoisin, että et viihtyisi sitten minun makuuhuoneessani, sillä sen yksi seinä on melkoisesti tuon violetin ja mustan  kuvioinen. :D

Mutta mitä noista Kopekin vaatteista pitäisi sanoa? Jos tulisit vastaan noissa, sulautuisit ihan tähän pakalliseen väestöön, joten valitettavasti tuskin edes huomaisin. Mitä siitä, että niistä ei ole maksettu paljon tai ovat jotain jämäkappaleita. Jos vaatteet on mukavat ja kantajalleen mieluisat, niin ihan sama minkä ne maksoi.

a4 voisi pestä silmälasinsa. Nuo Kopekin vaatteethan ovat räikeän harmaita eikä mustia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 08, 2023, 15:44:04
^
Jos minulla olisi tapana puhua pikkutuhmia, niin sanoisin, että et viihtyisi sitten minun makuuhuoneessani, sillä sen yksi seinä on melkoisesti tuon violetin ja mustan  kuvioinen. :D

Juu. Mieluummin "meille kuin teille".  ;)

Kopekikin vaatetus on tosiaan urbaani "maastopuku". Sulautuu hyvin muihin samoin pukeutuvien massaan.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 08, 2023, 15:44:04
^
Jos minulla olisi tapana puhua pikkutuhmia, niin sanoisin, että et viihtyisi sitten minun makuuhuoneessani, sillä sen yksi seinä on melkoisesti tuon violetin ja mustan  kuvioinen. :D

Ehkä poloinen joutuisi sitten katselemaan jotain muuta kuin seiniä.  ;)

Lainaa
Mutta mitä noista Kopekin vaatteista pitäisi sanoa? Jos tulisit vastaan noissa, sulautuisit ihan tähän pakalliseen väestöön, joten valitettavasti tuskin edes huomaisin. Mitä siitä, että niistä ei ole maksettu paljon tai ovat jotain jämäkappaleita. Jos vaatteet on mukavat ja kantajalleen mieluisat, niin ihan sama minkä ne maksoi.

Joo, hyvin perustallaajan oloiset. Kuvista tuli poliisin tiedotusvälineille laatimat tunnistuskuvat mieleen.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - tammikuu 08, 2023, 15:35:06
Tuo taustan violetti muuten on väri, joka pistää herkkään värisilmääni ikävästi. En pysty kuvittelemaan että pitäisin esim tuon väristä paitaa.

Muutin kankaan väriä kuvankäsittelyssä. Olisi kai pitänyt valita jokin muu kuin violetti. Ostin kankaan aikoinaan Porthanian lähellä olevasta Eurokankaasta "Blue Screen"-kokeiluja varten, joista ei kuitenkaan tullut mitään. Kankaan pitäisi olla tasainen eli sen pitäisi liimata levylle tai venyttää kehyksissä suoraksi. Näissä kuvissa se on vain peittämässä huoneen näkymiä.

Koska edellä esittämääni kahta valokuvaa ei (ainakaan toistaiseksi) ole tämän kovemmin kritisoitu, rohkaisen mieleni ja esitän koko sarjan. Kaikkia hulluja ei tarvitse yllyttää...

Kuvia olisi voinut napsia vaikka miten paljon, kun olisi kaivellut lisää vaatekasoja ja vähän vaihdellut. Pari esitystä on siinä mielessä kokeiluja, että sellaisilla en julkisille paikoille mene. Kunhan hulluttelin.

Pitkän aikavälin pukeutumistrendi huomioiden kuvat antavat hieman rajoitetun käsityksen, koska mustat kävelykengät puuttuvat kokonaan. Niitä ei nyt ollut käytettävissä kuvauksiin. Mustia kenkiä olen käyttänyt vuosien aikana enemmän lenkkareita, joita en ole käyttänyt julkisilla paikoilla ollenkaan ennen kuin löysin nuo Lidlin kengät. Tällä hetkellä myytäviä Lidlin kenkiä en käyttäisi, koska ne ovat liian huomiota herättäviä ja vaikuttavat umpimuovisilta. Kriteerini lenkkareiden suhteen on edelleenkin aika tiukka, eli ei mitään valkoisia tai muutenkaan huomiota herättäviä. Toiset Lidlin lenkkarini oikeastaan ovat liian erottuvat, enkä niitä alussa käyttänytkään, mutta sorruin ottamaan ne käyttöön jossakin vaiheessa, kun jotain piti keksiä.

Kuvasarja antaa ehkä siinäkin mielessä vääristyneen kuvan, koska siitä saa käsityksen, että käyttäisin usein sinisiä farkkuja. Joskus käytänkin, mutta mustat farkut ovat suosikkini. Yleensäkin huomaan pukeutuvani aika lailla mustiin vaatteisiin.

Yhdet esitelemäni viiden euron poistomyyntikengät (kaksi paria) ostin oikeastaan remonttikengiksi. Ne ovat osoittautuneet hyviksi siihen hommaan. Kattoremontissakin kiipeilin kuin apina. Toiset - eli kuvassa näkyvät - ovat vielä varalla. Halpa hinta selittynee tyylittömyydellä. Nehän ovat kuin väärissä jaloissa.

https://nappailua.blogspot.com/

Hipin toteamukseen, että sulautuisin kamoissani paikalliseen väestöön, vastaan, että kun kaivelee vaatteensa Tokmannin poistomyynneistä, todennäköisesti aika hyvin sulautuukin. Haluankin sulautua. Paikallisessa väestössäkin on toisaalta pieniä eroja, joten "verkkariporukkaan" en ehkä halua ainakaan vielä sulautua.