Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Millainen pukeutuja olet?

Aloittaja Amore, tammikuu 25, 2019, 18:20:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Amore

Huomasin mainoksessa sähkölämmitteisen liivin, mikä johdatti minut tutkimaan muitakin akkulämmitteisiä pukineita, joita näyttääkin tulleen markkinoille yllättävän paljon. Vuoden kuluttua näitä on tietenkin taas huomattavasti enemmän. Olisi kiinnostavaa kokeilla tuollaista liiviä, aika palelevainen kun olen.

(Hei muuten, Roosteri, vaatteidenkin tulevaisuus on sähkössä!)

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/era-ja-retkeily-24163501/metsastys/metsastysasusteet/lammitettavat-asusteet-27478501
All you need is Love

Norma Bates

Aivan Pöljä Treeni Vaate Saaga

Kun aloitin KM-treenit, asu oli vapaa. Käytinkin sitten tavallista T-paitaa ja leggingsejä. Niissä oli hyvä potkia. Jossain vaiheessa muuan ohjaajista ilmoitti että vuodenvaihteessa pitäisi sitten oleman lajinmukaiset kamppeet. Nuukana ihmisenä pläräsin läpi eBayta ja laitoin tilaukseen useammankin paidan jossa komeili tavalla tai toisella Krav Maga, ynnä housut, samalla merkinnällä. Ajattelin että kyllä ne alkavaan vuoteen mennessä ehtivät tulla.

Olin juuri sparraamassa Kauniin Pojan kanssa (jolla oli myöskin ns. vapaa asu), kun ylipääyyperkiho eli koko hässäkän pyörittäjä kävi sanomassa että tarttis olla ne viralliset kuteet kun on tullut sanomista liitolta. No, kumpikin sitten vähän säikähdimme, kai, ja ryntäsimme kauppaan josta piti saaman virallinen asuste. Kävi ilmi että musta T-paita on aiemmin ollut virallinen, mutta eipä ole kohta enää. Jossain olivat lyöneet viisaat päänsä yhteen ja keksineet vaihtaa virallisen paidan väriksi valkoisen...! Ja sehän ei meikäläiselle käy lainkaan laatuunsa, koska en käytä rintaliivejä ja valkoisesta nyt näkyy kaikki läpi. Jossain vaiheessa syksyn mittaan olin yrittänyt kyllä liivejäkin pitää, mutta se on aina yhtä ällöttävä se tuntemus, että en halua sitä kokea jos ei ole ihan mahdottoman pakko. Ja joku treenaus ei mielestäni ole, jos ei nyt ole semmoista tilannetta että paita rullautuu kaulaan tms. Vielä ei ole ollut.

Myyjä kuitenkin puodissa vakuutteli että pelkkiin treeneihin välttää se poistumassa oleva epäviralliseksi jäävä mustakin paita. Harmikseni sitä oli jäljellä enää vain pari S-kokoista ja loput kokoa XL. Ostin ässän. Ja ostin housut joissa on potkuleikkaus, eli haaroissa tilaa. Jouduin ostamaan 180 cm pitkän ihmisen housut, koska ne kuulema kutistuvat niin paljon pesussa... Pituudenkin kanssa olisi vielä pärjännyt, mutta harmikseni housut ovat myös järjettömän leveälahkeiset. Kertakaikkiaan karmean näköiset viritelmät. Nakkasin sitten ne housut 60 asteen pesuun kun oli neuvottu että sillä ne saa lyhenemään. Vähän ne lyhenivätkin, mutta leveys ei hellittänyt yhtään. Kiukuspäissäni pesin ne 95 asteessa ja jälleen pituus lyheni, mutta ei leveys. No ei mahda mitään.

Seuraavaksi sitten tajusin etteivät nuo housut mitkään erityisen viralliset Krav Maga -housut edes ole, kun ei niissä mitään semmoista merkintää ole ja ne käyvät kaikkeen kamppailu-urheiluun. Olisin aivan mainiosti voinut tyytyä tilauksessa jo olleisiin eBay-housuihin joissa sentään lukeekin Krav Maga! Ja kun ne tulivat, osoittautuivat ne aivan yhtä leveiksi. Se ero niissä on noihin edellisiin verrattuna että ovat kiiltävää ja liukasta materiaalia. Siitä onkin ollut jo hyötyä jossain liikkeessä... eBaysta tilaamani paidat sensijaan ovat kutakuinkin turhia, koska eiväthän ne mitään virallisia (liiton tai seuran mukaisia) KM-paitoja ole. Ne ovat ns. fanipaitoja. Jos siinä nyt joku symboli tai KM-sanat on rinnuksissa, niin ei se sitä tarkoita että paita on virallinen treenipaita. Sitä minä pöljäke en ollut tajunnut innoissani ostoksia tehdessäni.

No, alkoi sitten huolettaa että pitäisikö olla se valkoinen virallinen treenipaita. Aika monella on ollut. Myyjä vakuutti että ei ole pakko, se on sitten tarpeen jos lähtee joillekin leireille. Omalla kohdallani vaivoineni ja lahjattomuuksineni en tiedä tuleeko tämmöistä tapahtumaan koskaan, joten en nyt "kaiken varalta" sitäkin vaatetta ole viitsinyt ostaa. Mutta jossain vaiheessa kun hoksasin että jotkut pitävät sen valkoisen paidan alla pitkähihaista mustaa paitaa, menin ja ryntäsin semmoisen pitkähihaisen paidan ostamaan. Taisin kuitenkin valita väärän paidan, koska harjoituksissa kun olen joutunut pitämään ihmisiä ranteista kiinni olen havainnut että heidän musta paitansa on selvästi ohuempi kuin se tekninen aluspaita minkä minä ostin. (Ja sen paidan kanssa kävi vielä sillä tavalla että unohdin maksaa sen laskun Klarnalle ja pätkähti huomautus 5 € sakon kera... Tämmöistä minulle ei onneksi yleensä satu kuin kerran vuosikymmenessä.)

Kävi myös ahdistamaan että olisin täysin yhden epävirallisen virallisen (tsiisus...) mustan paidan varassa, joten ostin XL-kokoisen. Nyt minulla on yksi pusero joka on inhottava repiä yltään hikisenä kun se on melkein liian pieni (S), ja yksi pusero joka tursuaa housuista ja näyttää päälläni mekolta koska on järjettömän iso (XL)...

Sittemmin kun olen treeneissä käynyt, olen havainnut että siellähän on vaikka mitä viritelmiä välillä. Ilmeisesti kaikille ihmisille ei ole mennyt tämä tieto perille että pitää olla viralliset kuteet. Yhdelläkin miehellä oli kerran shortsit ja pitkät sukat. Se kävi jo vähän jurppimaan ja teki mieli täräyttää että mikäs Peppi Pitkätossu -ryhmä tämä nyt on. Kun itse olen hikipäässä ostanut vaatteita sieltä ja täältä ja teroitetaan virallisuutta, niin yksi saa tulla kuin suoraan jalkapallokentältä sekaan...

Lisäksi kun alkoi niin pännimään että olin maksanut pitkän pennin "virallisista" KM-housuista joista se virallisuus ei ilmene mitenkään, pällistelin eBayn kamat läpi unohtaen kokonaan hakusanan Krav Maga ja löysin näppärät Kung Fu -housut joissa on juuri mieleiseni lahkeet ja ihan kivasti pystyy potkimaan. Ne tosin vähän tapaavat valua persien puolelta joissain liikkeissä. Lisäksi laitoin kerran epävirallisen eli ns. fanipaidan, jossa etumuksessa symbolihässäkkä, treeneihin ja aion laittaa jatkossakin sillointällöin. On nimittäin M-kokoa kuten minäkin. Jos siellä muutkin välillä pukeutuvat miten sattuu, niin hittojako minäkään sitten välitän mistään mitään. Jos tulee jotain noottia niin sitten alan pingottamaan.

Kaikenkaikkiaan tämä vaatesaaga on ollut sieltä älyttömimmästä päästä koko harrastukseni lyhyessä historiassa. Luulisi että treeneissä pääasia on että kuteet ovat turvallisia ja mahdollistavat harjoittelun. Hitonko sen väliä miltä ne näyttävät. Kaiken kukkuraksi näin eilen yhdellä miehellä sen virallisimmista virallisimman valkoisen paidan ja se oli aivan sotkuinen takaa, että onpa liitolla ylpisteltävää värivalintansa kanssa. En tajua miten ihmeessä kenellekään voi juolahtaa mieleenkään ottaa valkoisen värin käyttöön IP-lajeissa, kun ei meillä nyt mitään karatepukua sentään ole päällä. Eikö musta muka ole ihan luonteva ja hyvä väri? Naisetkin mäkättivät pukuhuoneessa että se valkoinen paita menee pesussa harmaaksi.


Norma Bates

Menin mukaan siihen vouhotukseen KM-ryhmässä että täytyy vähän ottaa hajurakoa mukaan tulleisiin peruskurssilaisiin... Ensin vyöttömät miehet pyrkivät näistä mahdollisimman loitolle, sitten mahdollisesti vyönaiset jättävät kokonaan treenit väliin ettei vaan vahingossakaan joudu aloittajien pareiksi (siitä ei olisi ollut pelkoa, heitä pidetään edelleen omana ryhmänään)... No, minäkin sitten päätin että ostan piru vie vihdoin viimein sen virallisen valkoisen liiton paidan. Muutoin olisin käyttänyt edelleenkin mustia paitoja jotka vuoden vaihteessa menettivät alkuperäisen virallisuutensa kun joku - anteeksi nyt vain - vähemmän järkevän päätöksen tehnyt taho sitten sai päähänsä että virallisen paidan kuuluu olla valkoinen. Eipä ajatellut ainakaan semmoista naista joka ei sitten niin millään haluaisi käyttää rintaliivejä, ja jonka nännit näkyvät läpi valkoisesta paidasta. Eikä niitä naisia joita pännii pestä paita jokaikinen kerta käsin, jos ei halua että se ottaa itseensä kaikki mahdolliset värit pyykkikoneessa.

Minua ei niin kauheasti pänni se käsin läträäminen. Mutta yritin väistää liivongelman sillä että laitoin näin ekalla kerralla tämän upouuden valkean paidan alle pitkähihaisen mustan ihokkaan elikkäs teknisen paidan, semmoista kun moni muukin seuran jäsen käyttää. Jotkut kokoajan ja jotkut painiharjoituksissa.

Ei jumankekkura. Hikoilin kuin viimeistä päivää ja jouduin pyyhkimään naamaani kokoajan. Onneksi oli edes joku pyyhkeenresu mukana, ettei paitaansa tarvinnut pyyhkiä. Kai se on sitten jonkinlaiset liivit laitettava jatkossa. Eniten liiveissä vihaan hihnoja. Sellaisia kapeita remmejä jotka joko pureutuvat ihoon (ja minulle tulee moisesta usein jopa särkyä selkään), tai sitten lipsahtelevat kokoajan pois yltä. Skolioosin vuoksi oikea olkapääni on vähän "viettävämpi" kuin vasen, joten siitähän se sitten lähtee lipsumaan, jos ei säädä hihnaa toisin kuin vasemmalle. Minulla kun oli tässä taannoin hieroja, laitoin liivit päälle ja vähän aikaa mallasin niiden kanssa olla kotosalla, kun meinasin jo tulla umpihulluksi siitä ällöttävästä tunteesta mikä tuli. Heitin ne helkkariin ja kaivoin esille bikiniyläosan josta olin jo hihnat hävittänyt. Kesäisin kuitenkin operoin tällaisten bikiniyläosien kanssa, joten osaan niitä solkia käyttää. Rintaliivien hakasten kanssa menee vaikeaksi.

On muutamat liivit joissa ei ole mitään solkia eikä hakasia, vaan jotka puetaan päälle ja siinähän sitten ovat. Näissä on pehmeä materiaali ja leveät olkaimet. Ehkä se on semmoiset pantava, vaikka eivät nekään kauhean kivalta tunnu kun on tottunut siihen että rintakehää ei purista mikään (paitsi kesällä ne bikiniyläosat, tietty). On minulla sellaiset silikonilätkätkin mitkä isketään rinnan päälle, ja pysyvät siinä ilman mitään olkaimia tai hihntoja koska ovat niin tahmeat että tarttuvat ihoon kiinni. Mutta en tiedä pysyvätkö ne paikoillaan voimakkaasti hikoillessa. Jonkun kanssa kerran oli asiasta juttua ja tämä kertoi että eivät pysy. Pitäisi kokeilla omalla kohdalla, mutta voimakkaat hikoilut tapahtuvat treeneissä, ja se on sitten vähän ikävämpi juttu jos se silikonilätkä humpsahtaa puseron sisällä irti ja jää sinne vyötärön kohdalle nalkkiin.

Kaikki vaan sen takia että miehillä on joku ihmeellinen trauma heti jos vähän nänni kuultaa tai tököttää paidan läpi. Höh.

Amore

Tänä keväänä on kummalliset muotivärit, ei keväiset vaaleat, hehkeät, kuten yleensä. Smaragdinvihreä, voimakas sininen, kirkkaanpunainen, musta, harmaalla taitettu roosa, hieman likaisen sävyinen liila. Havaitsin tämän kun harhailin kaupoissa etsimässä kevätsukkia (sukkahousut) ja huivia. Sukkien toivoin olevan kermanvaaleat ja omaavan jonkin pintakuvion, vaikka pieniä pilkkuja tms. Löytyi vain noita mainitsemiani vihreä/sininen/punainen -värejä. Ajattelin tämän oudon värimaailman johtuvan siitä, että jostain syystä kaupoissa oli vielä talven mallisto. Ehkä nettikauppa on hidastanut mallistojen vaihtuvuutta niin, että vielä huhtikuussa ei ole kevätvärejä tarjolla? - selitin epäuskoisena ja kummastuneena itselleni. Huivin osalta oli yhtä vaikeaa. Minkä lisäksi totesin jälleen joutuneeni etsimään neulaa heinäsuovasta, koska halusin luonnonkuituja: pellavaa, silkkiä tai vaikkapa ohutta villaa. Viskoosikin kelpaisi, ja puuvilla. Ei, melkein kaikki huivit ovat polyesteriä. Monet hieman hintavatkin huivit ovat. Selasin parin nettikaupankin valikoimat - sama ongelma; oudot talvivärit ja polyesteriä, polyesteriä...

Sitten eräänä päivänä päädyin Stockalle (harvoin tulee käytyä siellä nykyisin) ja niin paljon kuin olen tunnistamattomaksi myllättyä Stockaa parjannutkin, niin sielläpä oli Stockan oman malliston huiveja, keväisiäkin värejä runsaasti, ja luonnonkuituja!!! Ostin kaksi; yhden monivärisen (vaaleita sävyjä) pellava-viskoosia ja yhden maanläheisen kellanruskean, hieman raidallisen, silkkihuivin.

Tämä useita myymälöitä käsittänyt hullu huiviretkeni herätti yhteiskunnallistakin ihmettelyä. Jäin miettimään, keitä ovat ne ihmiset, jotka ostavat tuosta vain 100-200 euron huiveja? Turisitit? Riittääkö näkemilleni lukuisille hintaville merkkihuiveille todella ostajia? En tunne ketään, joka ostelisi parinsadan euron liehukkeita. En voisi itse kuvitellakaan sellaisen ostamista. Pysyn siis kuplassani - ja ne toiset huivien ostelijat omassaan.

(Sukkia en ole muuten löytänyt. Pakko tyytyä housuasuihin.)
All you need is Love

wade

#19
Oma "tyylini" on kehittynyt aikuistuttuani siihen, että pukeuden siististi ja välttäen liian trendikästä pukeutumista. Pidän kapealahkeisista farkuista (suosikkininolivat mustat Leen Chaset, kunnes niiden valmistus loppui jokin vuosi sitten), jotka eivät kuitenkaan saa olla pillit (en ole pilli). Pidän usein t-paitoja, mieluiten ilman random generated printtejä. Pitäisin mielelläni pitkähihaisiakin, mutta minun on yleensä hankala löytää sopivia: hihat jäävät 95 %:ssa paitoja liian lyhyiksi.

Pidän yleensä vaatteet loppuun asti. En kuulu heihin, joiden kaappi pursuilee kertakäyttömuotia. Kun vaate kulahtaa liikaa, en pidä sitä julkisilla paikoilla.

Pukeudun keskimääräistä kalliimmin. Pääsyy on haastava kokoni, on hankala löytää vaatemerkkejä, joissa on istuvia vaatteita. Ongelma on löytää kyllin pitkiä vaatteita ilman, että leveys kasvaa ihan samassa suhteessa. Käytännösdä, jos olen ns. normipainossa, vaatteita löytyy. Jos elintaso alkaa vähänkin näkyä, tilanne muuttuu kimurantiksi. Samasta syystä en koskaan osta kirpputorilta. En esim. ole koskaan ostanut H & M:ltä muuta kuin sukkia ja muutamia hihattomia paitoja. Olen kuitenkin varma, että mikäli vaatekokoni olisi helpompi, vaatteilla olisi isompi rooli, miettisin enemmän asiaa ja vaatekaappini olisi laajemmin varusteltu.

Ärsyttävin tyylielementti Suomessa: miesten fetissi ruutuprinttiin niin paidoissa kuin shortseissa. Ruutu-ruutu - match on aika yleinen :D sinällään ihan sama, mutta kun yritin jokin aika sitten etsiä yksivärisiä kauluspaitoja kaupungin kaupoista, löysin lähinnä ruutua. Eräs myyjä kommentoi: suomalaismiehet pitävät ruudusta.

edit. pahimmat typot pois  :-[

kertsi

#20
Lainaus käyttäjältä: Amore - toukokuu 10, 2019, 21:08:07
Minkä lisäksi totesin jälleen joutuneeni etsimään neulaa heinäsuovasta, koska halusin luonnonkuituja: pellavaa, silkkiä tai vaikkapa ohutta villaa. Viskoosikin kelpaisi, ja puuvilla. Ei, melkein kaikki huivit ovat polyesteriä. Monet hieman hintavatkin huivit ovat. Selasin parin nettikaupankin valikoimat - sama ongelma; oudot talvivärit ja polyesteriä, polyesteriä...

Sitten eräänä päivänä päädyin Stockalle (harvoin tulee käytyä siellä nykyisin) ja niin paljon kuin olen tunnistamattomaksi myllättyä Stockaa parjannutkin, niin sielläpä oli Stockan oman malliston huiveja, keväisiäkin värejä runsaasti, ja luonnonkuituja!!! Ostin kaksi; yhden monivärisen (vaaleita sävyjä) pellava-viskoosia ja yhden maanläheisen kellanruskean, hieman raidallisen, silkkihuivin.

Olen muutaman verkkokaupan valikoimaa vähän selaillut, mutta koskaan en ole vielä ostanut verkkokaupasta mitään. Yhtenä syynä on tuskastuminen pläräämisen työläyteen: tahtoisin suodattaa näkymästä pois kaikki keinokuituiset! Ja villaiset useimmiten, koska kutittavat. Ja ne, joista ei ole sopivaa kokoa. Aina materiaalia ei edes kerrota.

Polesteri kesähelteillä on kammotus ja hiostava, ja talvella kylmä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: wade - kesäkuu 09, 2019, 06:41:23
Pidän yleensä vaatteet loppuun asti. En kuulu heihin, joiden kaappi pursuilee kertakäyttömuotia. Kun vaate kulahtaa liikaa, en pidä sitä julkisilla paikoilla.

Sama vika. Nyt täytyisi kyllä konmarittaa pahimmin kulahtaneita rättiosastolle. Kaapin perällä lienee myös jotain vaatteita, joille elintason kohoaminen on tehnyt tepposensa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Keinokuiduissa lienee sekin huono puoli, että se ei kelpaa uusiokäytettäväksi?

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2005/12/08/keinokuituvaatteita-vaikea-kierrattaa
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Ostan yleensä hieman kalliimpia merkkivaatteita. Ongelmalliseksi toimintani tekee se, että tarve autoremonttiin iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta eikä se katso minkä hintaiset kuteet on juuri sillä hetkellä yllä. Monetkohan tuoreet merkkifarkut olen sotkenut öljyyn, kun kesken kaiken iski pakottava tarve ruveta irrottelemaan jotakin letkua tai anturia.

Minulla onkin melkoinen varasto vähän käytettyjä "remonttihousuja", joita ei pysyvien tahrojen vuoksi voi käyttää arkihousuina. Vielä vähemmän pyhähousuina.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

kertsi

#24
Sun kandeis Brutto alkaa pitämään haalaria tai valmiiksi öljyisiä farkkuja autossa, niin kirkkofarkut ei likaannu. Ja semmoinen väljä sadeviitta, jonka avulla voi ihan säädyllisesti vaihtaa vaatteita.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Kopek

Nykyinen vaatekauppojen perustuote poolopaita oli Suomessakin muodissa 1960-luvun loppupuolella ja 1970-luvun alkupuolella, mutta hävisi välillä valikoimista vuosikymmenien ajaksi, kunnes 2000-luvulla tuli takaisin. Tämä keskustelu on taidettu käydä ennenkin, ja silloin joku on vastannut, että onhan niitä ollut aina. Ehkä on ollut, mutta ei niissä kaupoissa, missä minä asioin.

Ja tästä tullaankin asiaan.

Minulla ei ole mitään ehdotonta tyyliä. Ehdottomuutta on korkeintaan siihen suuntaa, en ehdottomasti käytä joitakin vaatteita.

Hinta on oleellinen. Ostan yleensä halvalla, mitä sattuu löytymään. Jos alunperin kallis tuote on esimerkiksi 70 prosentin alennnuksessa, se kiinnostaa. Arvostan laatua, mutta en halua maksaa siitä täyttä hintaa.

Yleensä käytän poolopaitaa (mustaa tai punaista tai tummansinistä, mutta harvemmin harmaata tai vihreää, koska tuon väriset paidat ärsyttävät ihoa) ja sen päällä kudottua mustaa halpapuseroa. En tiedä, mikä sen nimi on. Ei kai se fleeceä ole? Housuina käytän yleensä mustia farkkuja, mutta joskus myös sinisiä. Eli loppujen lopuksi näytän pukeutuvan mustaan, koska esimerkiksi tällä hetkelläkin kaikki vaatteeni kenkiä myöten ovat mustat.

Kesällä voin käyttää t-paitaa, ja senkin väri on mieluiten musta, mutta voi olla myös punainen. Kovat t-paidat, jossa on kaulus, olisivat mukavia, mutta niiden kangas on karheaa ja epämukavaa. En pidä paidasta, jossa on liian iso kaula-aukko. Ei se saa toisaalta kuristaakaa.

Lopuksi maininta niistä ehdottomista ei-jutuista. Sellaisia ovat lenkkarit ja tuulipuvun housut ja yleensä kyseinen asu. Kaikenlaiset urheiluun ja liikuntaan viittaavat eivät ole minun juttujani. Mitään erityisen paljastavia vaatteita en harrasta, mutta viime kesän pitkään jatkuneilla helteillä tein poikkeuksen ja pidin muutamana päivänä shortseja. Olen ostanut ne Sao Paolosta joulukuussa 2012.

Yhteenvetona voisi summata, että tyylini (jota ei siis varsinaisesti ole) on pitää vaatteita, jotka tekevät minut mahdollisimman huomaamattomaksi ja massaan sulautuvaksi. Halpaa ja yksinkertaista. Ei kuitenkaan tuulipuku + lenkkarit yhdistelmää, koska siinä on mielestäni alaluokkainen imago. Haluan olla toisella tavalla alaluokkainen.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Amore - helmikuu 26, 2019, 23:09:28
(Hei muuten, Roosteri, vaatteidenkin tulevaisuus on sähkössä!)

Toden totta juu.

Jo ennen vuosituhannen vaihdetta Kankaanpäässä valmistettiin sähköistettyjä älyvaatteita. En muista oliko lämmitysominaisuus kuinka tärkeä, muiden terveysindikaattorien kyllä. Harmi, että firman osti amerikkalainen jätti, joka siirsi tietysti tuotannon Floridaan.  https://www.kankaanpaanseutu.fi/puheenvuoro/puettavan-teknologian-tarina-paattyy-201114338

Jabil, vajaat 200 000 työntekijää liikevaihto 20 000 000 000 dollaria, Clothing+ Kankaanpää - 10 työntekijää.

Noista liiveistä tuli ensin mieleen naisten rintaliivit, mutta kyse taisi olla ihan noista hihattomista toppatakeista, joita myös liiveiksi kutsutaan. Tiedä silti, ehkä naisen "tykit" haihduttavat lämpöä merkittävästi koska niissa on ulkopinta-alaa runsaammin kuin aivan tasaisessa rintakehässä.

Mikäpä olisi mielenkiintoisempi tuote kuin älykkäät rintaliivit lämmitysominaisuudella. Siinä joskus mieshenkilö noita riisuessaan voisi kyllä jäädä näpelöimään epähuomiossa vääriä nappuloita ja herkkä tilanne voisi valua ohi.

Liiveistä siirtyisi tietysti tieto lämpötilasta, kosteudesta, sykkeestä, verenpaineesta ja verensokerista suoraan rannetietokoneeseen ja mahdollisesti myös kumppanin vastaavaan. Siitä sitten voisi siirtyä vaikka mihin - jos on sykkeet kohdallaan.

Jälkiviisaana voi sanoa, että olisiko pitänyt hakea toisenlaisia kumppaneita. Kaupallinen ratkaisu olisi ollut yhdistää Marimekon unikkokuosi, Koneen hissiteknologia, Nokian langaton osaaminen, Polarin rannetietokone, Instrumentariumin mainostoimisto, Sipilän rahoituskonsultointi, S-kaupan jakelu ja Elina Tervo, niin vauhdikas myynti olisi ollut tosiasia ja maailmanvalloitus olisi voinut alkaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri



Tilasin Timberlandin mustat plääkät. Mulla on ennestään samanlaiset tummansiniset, jotka ovat kestäneet useita vuosia ja tuo musta versio näyttää varsin tyylikkäältä. Kokemuksesta tiedän, että kun näen jotain omasta mielestäni tyylikästä ja jos tilaan vasta kuukausien päästä kun tuotteelle on varsinainen tarve, sitä ei tietenkään enää saa mistään. Nyt on yksi ensi "talven" First World problem vähemmän.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 06, 2020, 22:52:37
Jälkiviisaana voi sanoa, että olisiko pitänyt hakea toisenlaisia kumppaneita. Kaupallinen ratkaisu olisi ollut yhdistää Marimekon unikkokuosi, Koneen hissiteknologia, Nokian langaton osaaminen, Polarin rannetietokone, Instrumentariumin mainostoimisto, Sipilän rahoituskonsultointi, S-kaupan jakelu ja Elina Tervo, niin vauhdikas myynti olisi ollut tosiasia ja maailmanvalloitus olisi voinut alkaa.

Oli pakko guuglata kuka on Elina Tervo. Jäi vähän epäselväksi mitä hän osaa, mutta ne piirtyivät kyllä selkeästi verkkokalvoille... ;D

Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - huhtikuu 07, 2020, 06:13:37
Tilasin Timberlandin mustat plääkät.
Itse kuulun "no logo"-joukkoon. Urheilutekstiileissä logoja ja nimiä on vaikea välttää, mutta valitsen yleensä mahdollisimman houmaamattoman vaihtoehdon. Minullakin on Puutavaramaan popot, mutta niissä tuo logo on lähes saman värinen kuin pohjamateriaali ja huomattavasti pienempi kuin EKM:n valinnassa. Asicsin lenkkareissani tavaramerkkiraidoitusta ei edes välttämättä tajua kaupalliseksi viestiksi. Joistakin takeista olen jopa ratkonut logot pois.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Piti oikein käydä katsomassa onko omissa Merrel -lenkkareissani jotain logoa näkyvissä ja kyllähän niissä valmistajan nimi näkyy olevan. Mutta se ei ole mitenkään huomiotaherättävästi, kun en nyt puolentoista vuoden käytön aikana sitä ollut huomannut. Ei erotu kovin selvästi harmaan tehostevärin raidoista.

En ole merkkien perään ollenkaan ja pihalenkkareina ja fillarointiin kelpaa ihan hyvin jotkut marketin kevyet lenkkarit.

Kunnon liikuntaan ja kävelylenkille sitten nuo Merrelit, ei merkin vuoksi vaan, koska niissä on poikkeuksellisen hyvin muotoiltu sisäpohja, joka tukee kremppaisia jalkojani niin, etteivät kipeydy pitkälläkään lenkillä.

Jalkineissa ei merkit tai ulkonäkökään paljon paina, jos jaloissa on jotain ongelmia. Käyttömukavuus on ehdottoman ratkaiseva valintatekijä, joskin lisätoiveena on jokseenkin huomaamaton väritys.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️