Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Millainen pukeutuja olet?

Aloittaja Amore, tammikuu 25, 2019, 18:20:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Minkä ihmeen vuoksi pukeutumisessa pitäisi olla mitään mielikuvitusta?

Kun kaikki vaatteet on mustia, on helppo pestä pyykkiä, kun kaikki menee samaan, niin koneellinen pyykkiä tulee helpommin täyteen. Kun kaikki vaatteet on mustia, ei tarvitse miettiä, mikä paita sopii juuri näiden housujen kanssa. Ottipa minkä paidan tahansa, niin aina sopii värit yhteen. Kun menee vaatekauppaan, niin yleensä aina on tarjolla mustaa, etsipä mitä vaatetta tahansa. Värilliset vaihtoehdot taas noudattaa kaikkia typerimpiäkin muodin oikkuja ja jos itse pitää murretuista väreistä ja kaupat tarjoaa pastellivärejä tai jopa neonvärejä, niin minkäs teet?

Itse olen valinnut mustan jo noin kaksitoista vuotiaasta asti. Silloin ei kukaan pukeutunut koulussa täysmustaan, joten uskonnonopettajani erehtyi kysymään, onko minulta joku läheinen kuollut, kun olen mustissa. Olisikohan tuo ainoa kerta, kun joku on kiinnittänyt huomiota pukeutumiseeni.

No, pakko myöntää, että ei kyllä ole ihan kaikki mustaa, mutta värikirjo noudattelee miesten pukeutumisen hillittyjä armeijavärejä. :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 11, 2023, 09:22:54
No, pakko myöntää, että ei kyllä ole ihan kaikki mustaa, mutta värikirjo noudattelee miesten pukeutumisen hillittyjä armeijavärejä. :D

Jotain tämmöistä?



https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-naisten-reisitaskuhousut/55692
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Väri on mitä parhain ja myös himmeän vihreä sopii minulle oikein hyvin :)

Tässä väri on aika kohdillaan, mutta en tykkää noin piukoista vaatteista.




Pakko tunnustaa, että on minulla sininen ulkoilutakki. Kun tyttäreni tule pihassa vastaan ja sen näki ensimmäistä kertaa, hän teki sormillaan ristinmerkin mieleeni tunkeutuneen paholaisen karkottamiseksi. Olin pukeutunut harhaoppisesti tai menossa naamiaisiin hänen mielestään. Tuo kertonee, miten poikkeuksellinen joku sininen tai muukaan räikeä vaate on minulla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Minulla oli vähän pitkähkö tukka ja partaa, nahkarotsiin (sellainen lantiopitkä) pukeutunut. Aurinkolasit päässä.
Jehova tai joku hörhö tuli minulle sanomaan, että sinulle rokki-ihmiselle haluaisin puhua uskosta...
Sanoin, että minulla on jo uskonto, enkä jäänyt väittelemään.
Se on kristinusko, jos joku kysyy.

Pukeudun minäkin välillä pikkutakkiin, joskus nahkatakkiin. Riippuu tilanteesta. Joskus kasvatan hiuksia/partaa, joskus ajelen nuo.
Ihmiset kyllä tekevät ennakkokäsityksiä ulkonäön perusteella...!?
Parta-Toope on joskus pelkkää laiskuutta. Siistinä Toope on, kun pitää tehdä sivistynyttä vaikutusta (tai pomo). Sama pukeutumisessa. Komerosta löytyy nahkarotsia ja myös siistiä pikkutakkia ja jopa pukua.

Hayabusa

^HuBossilla on tosiaan hyvännäköisiä pukuja.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Jos turvakenkä pitää keraamisella ja metallisella alustalla, pitääkö se jäälläkin?

Minulla on nastakengät, mutta pelkään kävellä niillä portaikoissa ja ylipäätään yhtään missään sisätiloissa. Taittuvia nastoja en halua, jos niiden kanssa pitää näperrellä käsin, ei kiinnosta koskea "paskaisiin" kengänpohjiin. Olen sitten ajatellut kaikenlaisia turva- ja työkenkiä, että olisiko niistä hyötyä. Hintaluokka: sikahalpa.

Olen siis turvallisuutta kaipaava pukeutuja...

kertsi

Niitä on semmoisia nastakenkiä (Icebug), joihin saa ostettua irtosuojukset, niin ettei tarvitse niiden kanssa varoa sisätiloissa. Harmittaa, kun en tullut ostaneeksi samalla kun ostin itse kengät.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

#172
Ääh, emmä jaksa näprätä kenkien kanssa yhtikäs mitään. Pitäisi olla töppöset joilla voi tulla ja mennä duunaamatta yhtikäs mitään ylimääräistä. (Alaselkäkin usein kränää, joten ei viitsi kumarrella, ja polvistuminen se vasta "lystiä" onkin...)

On minulla semmoiset irtonastahässäkätkin jotka kytketään kenkiin, mutta ne ne vasta kamalat olivat. Tuli entistä epävarmempi olo vuosia sitten kun kokeilin niitä joihinkin kenkiin.

Joitakin kenkiä puolestaan kehuskellaan että on tosi paksut pohjat. Mitäköhän iloa siitä on? Minulle tulee siitäkin epävarma olo jos kävelen kovin korkealla alustasta. Enkä myöskään tykkää painavista kengistä.

jommat:

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/portwest-w6605-s3-turvakengat-turvamaiharit-tyomaiharit?id=102531675

taikka kummat:

https://armytukku.fi/fi/product/mil-tec-taktiset-maiharit-vetoketjulla-musta/10198

Tai sitten jotain muuta.  ???

a4

EVA-muoviset pilkkisaappaat ovat kevyet, nauhattomat, lämpimät ja pitävät.
Niiden kauneus on katsojan silmässä. :)

Norma Bates

Ei kehtaa lompsia saappailla kaupungilla... Maalla kyllä kehtaisi, ehkä. Mutta vaikutan jo tarpeeksi omituiselta muutenkin, kuten minulle on kerrottu, että olen outo kun liikun aina yksin (enkä naisporukassa).  ;D

Ostin Tokmannilta kitkakengät kun olivat alessa (noin 40 e). Odottelen tässä koeajoa varten jotain haasteellisempaa keliä, pelkälle soratulle asfaltille en niillä lähde. Meinaan aikalailla ehti sulaa mestat tässä aiemmin.

Hippi

^
Vantaa lienee sitten maaseutua, sillä täällä kyllä näkee kaiken ikäisillä naisihmisillä saappaista käytössä, jos sää sitä edellyttää. Miehillä kyllä vähemmän jos ollenkaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 18, 2023, 10:16:42
Ei kehtaa lompsia saappailla kaupungilla... Maalla kyllä kehtaisi, ehkä. Mutta vaikutan jo tarpeeksi omituiselta muutenkin, kuten minulle on kerrottu, että olen outo kun liikun aina yksin (enkä naisporukassa).  ;D

Hah, meillä Helsingissä kyllä lompsitaan kumppareissakin, vieläpä rumissa landekumppareissa. Klasariketjuun postattua 9.2.2019:

Kun aamulla tein vaikean päätöksen alistua pakon edessä ja nöyrtyä vetämään jalkaani rutirumat ja kaupunkioloissa nolot klompsut, eli kumisaappaat, en todellakaan tiennyt, millaiseen päivään olin astumassa. Mielessäni häivähtivät viimeiset rannat, tsunamit ja lopunajan aamunkoitto. Siis eivät mitkään ylevät tunnelmat. Karkotin kuitenkin päälle tulvivat mielikuvat katastrofin enteistä ja muistutin itseäni, että jos päivästä tulisikin yhtä rujo kuin jalkineet, joihin juuri olin astumassa, niin ainakin selviäisin siitä kuivin jaloin. Sen tiesin, että heti alaovesta astuessani saattaisin joutua uimaan vastarannalle. Siinä eivät edes saappaat sitten auttaisi. No hups, taas matala mieleni plumpsahti pinnan alle. Ryhdistäydy! Vähän uskoa huomiseen! Mars matkaan!

Oven ulkopuolella avautui aava, lainehti lammikko. Klompsut kuitenkin kohtasivat pohjan, josta ponkaisin pakaran antamalla päättäväisyydellä kohti päivän haasteita. Ensimmäinen niistä oli juuri muutamalla askeleella voitettu, joten ehkei heti kulman takana odottaisi mustia kissoja, noita-akkoja, katolta päähän pamahtava jääkokkare, feissareita, viikatemies tai verottaja. Pian kulkuni synkronoitui kunnonkansalaisten arkiseen aamumarssiin. Katse maassa tarkastelin kumisia kulkuneuvojani jo huomattavasti suopeammin. Saappaat ovat vihreät, kuten Euroopassa on tapana. Siitä tuli mieleeni, että kuningatar Elisabetilla on samanlaiset eikä häntä hävettänyt esiintyä valokuvissa kuraisissa saappaissa ja järkevissä maastoasuissa. Kun Elisabet ilmestyi ajatuksiini, alkoi tapahtua sellaista, joka muutti koko päivän suunnan aivan toiseksi kuin apea alkusoitto oli antanut odottaa. Tapahtui ihme, jumalallinen väliintulo!..


https://kantapaikka.net/index.php/topic,61.msg7336.html#msg7336
All you need is Love

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 18, 2023, 10:16:42
Ei kehtaa lompsia saappailla kaupungilla... Maalla kyllä kehtaisi, ehkä. Mutta vaikutan jo tarpeeksi omituiselta muutenkin, kuten minulle on kerrottu, että olen outo kun liikun aina yksin (enkä naisporukassa).  ;D

Ostin Tokmannilta kitkakengät kun olivat alessa (noin 40 e). Odottelen tässä koeajoa varten jotain haasteellisempaa keliä, pelkälle soratulle asfaltille en niillä lähde. Meinaan aikalailla ehti sulaa mestat tässä aiemmin.

Minä kyllä kehtaisin, mutten halua. Kumisaappaat ovat viheliäiset jalassa, jos niitä joutuu pitämään pidemmän aikaa, sillä sukat kastuvat, voi tulla heirtymiä ja ties mitä. Paljon miellyttävämmät ovat goretex-vaelluskengät, jos kenkiä joutuu pidempään käyttämään. Ovat kyllä hintavat. Lisäksi goretex-kalvon valmistus vaatinee tai tuottanee jotain ympäristömyrkkyjä, en muista mitä. Ja liukkailla keleillä saattavat olla perin liukkaat, joten kitkakengät kuulostavat nappivalinnalta. Itse tykkään nastakengissä, enkä vielä ole kokeillut kitkakenkiä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Itse koen saappaat pirun painavina ja kävelyn niillä hitaaksi. Olen tainnut ostaa elämäni varrella jotain halpasaappaita vain, kun eivät ole olleet millään tavalla pitäviä. Yksilläkin varrettomilla pikkusaappailla kaaduin iljanteella, ja jokin paikka oli pitkään särki ajoittain sen jälkeen pitkänkin ajan päästä. En muista enää mikä, oliko kylki vai häntäluu.

Enpä usko että edes kitkakengillä pysyy pystyssä ihan missä tahansa perkeleellisellä alustalla. Testasin niitä tänään ekaa kertaa. On ne paremmat kuin monet muut, tavalliset kenkäni.

-:)lauri





Kohta pitäisi saapua uudet kylpytakit.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.