Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Millainen pukeutuja olet?

Aloittaja Amore, tammikuu 25, 2019, 18:20:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Minulla on liian pienet kengät, tulee hiertymiä. Pitäisikö ostaa uudet?

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Socrates - helmikuu 22, 2023, 18:36:40
^^Hef oli viimeisen päälle tyylikäs mies.

Mutta toiseen asiaan. Pitäisi löytää hyvä talvitakki. Entinen on palvellut toistakymmentä vuotta ja tullut tiensä päähän. Mistään ei tahdo löytyä yhtä nättiä ja kätevää. Vaatimukset:
-lyhyt malli
-edes jonkin verran hengittävä materiaali, ei mikään toppatakki
-kuitenkin sen verran lämmin, että muutaman asteen pakkasessa pärjää pelkkä poolo alla
-riittävästi taskuja, suljettavia ja povari
-vetskarit ei hajoa heti.
-joko huputon tai piilohuppu.
-konepestävä

Melkein kaikki talvitakit näyttävät kamalalta ja/tai epäkäytännöllisiä. Netissä jokunen siedettävä, mutta haluaisin ostaa kaupasta.

Takki ostettu ja sisäänajettu. Odotetun vaikea prosessi oli ja jouduin tinkimään osasta vaatimuksia. Kiinteä huppu on eikä povaria, mutta muuten hyvät taskut niin olkoon. Konepestävä.

Samaa merkkiä kuin entinen (Esprit), mutta harmillisesti vähän turhan kuuma. No, eipä tarvitse Hesan talvessa alle muuta kuin poolon.

Ihan kivan näköinen ja hinta pudotettu 170>sataseen. Pari viikkoa ehkä vielä kerkiää käyttämään eikä tarvitse syksyllä pähkäillä takin perään.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Socrates

No nyt se povarikin löytyi. Oli niin ovelassa paikassa, etten hoksannut, vaikka olin ainakin kolme kertaa käynyt takin läpi.

Ei sentään kestänyt yhtä kauan kuin edellisessä takissa, missä löysin piilohupun 15 vuoden käytön jälkeen.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

-:)lauri

Aamulla löysin sukkalaatikon pohjalta yhden harmaan ja yhden mustan sukan. Olin nimittäin unohtanut laittaa eilen sukkakoneen pyörimään, joten nyt mennään eri värisillä sukilla. Toisaalta kun sattui sopivasta musta t-paita ja harmaat-lököverkkarit, niin nythän on aika design-asukokonaisuus ylä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Tuota naapurinpojat on harrastaneet niin pitkään kuin minä heidät olen tuntenut. Joskus kysyin, että eikö paria löytynyt ja vastaus oli "miks pitäis?". Siihen loppui keskustelu, kun en osannut perustella miksi sukkien pitäisi olla poikkeuksetta samaa paria.

Tarkemmin ajatellen, eipä ne minunkaan jaloissani olevat sukat välttämättä samaa paria ole. Mutta sitä ei vaan kukaan huomaa, kun minulla on vain mustia sukkia. Mutta kyllä sen huomaa pukiessa, kun saattaa resorit olla erilaiset tai varren mitta saattaa poiketa. Myös keskimmäinen tytöistäni oli hällävälisti sukkaparien, kuten myös vähän muutenkin vaatetuksen, suhteen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - maaliskuu 11, 2023, 20:51:14Minulla on liian pienet kengät, tulee hiertymiä. Pitäisikö ostaa uudet?

Tee kuten hallitus suosittaa.

Leikkaa jalka sopivaksi kenkään, rahaa säästyy.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 08, 2024, 10:53:35^
Tuota naapurinpojat on harrastaneet niin pitkään kuin minä heidät olen tuntenut. Joskus kysyin, että eikö paria löytynyt ja vastaus oli "miks pitäis?". Siihen loppui keskustelu, kun en osannut perustella miksi sukkien pitäisi olla poikkeuksetta samaa paria.

Fiksuja poikia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Sukat pitäisi pestä pari kerrallaan, jotta parit pysyisivät varmasti yhdessä. Tai sitten niitä pitäisi käyttää vain kerran. Kun koneellisen sukkia koittaa parittaa, aina tapahtuu parinvaihtoa vaikka kuinka tiirailisi resorit ja kuluma-asteet.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Voihan sukat paritella pesua varten. En itse tuollaista apua kaipaa ja mietin, että isommassa perheessä voisi olla kätevää laittaa kullekin oma pesupussi, johon sukat laitetaan. Silloin olisi vähemmän parin etsimistä aina pyykin jälkiselvittelyssä.



Tuollaiset löytyy Tokmannilta kuuden ja puolen euron hintaan tusinasta.

Tässä toisenlaiset SUPI-sukkapidikkeet
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - helmikuu 08, 2024, 10:53:35^
Tuota naapurinpojat on harrastaneet niin pitkään kuin minä heidät olen tuntenut.

Joo, minäkin muistelisin, että nuorisolle eri väriset sukat eivät ole olleet enää vuosiin mitään normaalista poikkeavia teemoja pukeutumisessa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Olen pukeutujana tyyppi, joka ostaa vaatteita viime tingassa siinä vaiheessa, kun päällä olevat vaatteet ja kengät ovat jo pitkään olleet sellaiset, ettei niillä kehtaa enää liikkua ihmisten ilmoilla. En haluaisi näyttää puliukolta, mutta joskus ei enää suurta eroa ole.

En halua ostaa täysihintaisia asusteita, joten kyttään alennusmyyntejä. 50% on vähimmäisalennus, mutta jos löydän tuotteita, joissa alennusprosentti on 70, alan jo vähän innostua.

Viimeisimpiä ostoksia on ollut "oranssin värinen" talvitakki Stockmannilta (60%) ja talvikengät Citymarketista (50%). Kummassakin ostoksessa oli oikeastaan kyse pakkotilanteesta, koska kulunut takki päällä nolotti liikkua ihmisten ilmoilla. Kengät puolestaan olivat muuttuneet jo vaaralliseksi ongelmajätteeksi (biohazard) kastuttuaan ja oltuaan märät viikkokausia, niin että oli pidettävä muovipusseja sukkien ympärillä. Ostamani kengät olivat tilapäisratkaisu, kunnes paremmat löytyvät.

Kulunut vanha talvitakki oli kulkeutunut aikoinaan Jumbon Stockmannilta heräteostoksena huomattavalla alennuksella. Hyvä takki sinänsä, mutta kaikki kuluu. Kastuneet kengät olin ostanut kympillä "hommakengiksi" Citymarketista, eikä niitä ollut tarkoitettu katukäyttöön. Niistä oli vain tullut vahingossa arkikengät. Ostin aikoinaan niitä kaksi paria, ja toinen niistä muuttui ongelmajätteeksi viime vuoden loppupuolella samalla tavalla kuin toinen myöhemmin.

Jos silmälasit katsotaan asusteiksi, niitäkin käytän aina siihen pisteeseen asti, että ne hajoavat, eivätkä linssit pysy enää paikallaan vaan tippuvat kauppojen lattioille ja mihin tippuvatkin.

Toope

Käytän vanhan ruman talvitakin loppuun, ruma on, mutta vasta ensi talveksi uusi. Säästöä.

ROOSTER

Todella erikoinen tapaus - miksi Sara osti miesten puvun?

Lainaa"Sellainen vau-hetki" – Sara Sinisalo osti kirpputorilta takin, jonka taskusta paljastui yllättävä sattuma

Vantaalainen Sara Sinisalo osti kirpputorilta miesten puvun, jonka taskusta löytyi teatterilippu, joka tuntuu hänestä kuin yliluonnolliselta merkiltä.
https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000010253980.html
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 27, 2024, 10:39:30Todella erikoinen tapaus - miksi Sara osti miesten puvun?

Vaihtoehtoiset, muttei poissulkevat, teoriat:
A) miesten puvut ovat laadukkaampia kuin naisten hepeneet,
B) Sara on lesbo.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hiha

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 27, 2024, 10:39:30Todella erikoinen tapaus - miksi Sara osti miesten puvun?

Lainaa"Sellainen vau-hetki" – Sara Sinisalo osti kirpputorilta takin, jonka taskusta paljastui yllättävä sattuma

Vantaalainen Sara Sinisalo osti kirpputorilta miesten puvun, jonka taskusta löytyi teatterilippu, joka tuntuu hänestä kuin yliluonnolliselta merkiltä.
https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000010253980.html

Sehän kerrotaan jutussa.

"Sinisalo ei hikisenä viitsinyt sovittaa pukua vaan osti sen heräteostoksena muutamalla kympillä."

Hikiostaminen ei ilmeisesti ole tuttua? Siinä mennään kauppaan tarkoituksella tilassa, jossa mihinkään harkintaan tai kunnolliseen katseluun ei ole aikaa eikä tilaisuutta. Kerätään syli täyteen tavaroita ja kassalle. Niin heräteostoksia voi tehdä hyvällä omallatunnolla.