Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Millainen pukeutuja olet?

Aloittaja Amore, tammikuu 25, 2019, 18:20:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hayabusa

^
Tarkoitat varmaan mitä vanhemmiksi jalat tulevat, sitä räpylämmiksi ne muuttuvat.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Minulla jalat ovat aika kaikkiruokaisia mitä kenkiin tulee. Vaikka alussa olisi hankaluksia, ajan kanssa ne muotoutuvat jalkoihini. Housujen kanssa enempi ongelmia. Sen verran isot pohkeet, että varsinkin viimeiset 20 vuotta, kun muoti on tarkoitanut housuissa erilaisia slim-cut valikoimia, en ole voinut käyttää suomalaisesta kaupasta löytyviä housuja käytännössä lainkaan. Olen käyttänyt Amerikan merijalakaväen mallistoa mukailevia housuja, joita on voinut tilata Amazonista. Tai kumisaappaat ovat olleet toinen ongelma onneksi löytyi Tokmannilta 5 euron kumisaappaat joskus 15 vuotta sitten, joihin myös pohkeeni mahtuvat sisään.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Annoin aikoinaan äidilleni yhdet kenkäni, kun meillä oli sama kengännumero. Äidillä oli ne kaapissa ja sitten kun hän meinasi käyttää niitä, murentuivat hajalle. Ei tosiaankaan kannata jemmailla kenkiä ikuisuuksia.

Minulla oli tosi kivat muovisandaalit, joissa oli tukeva palkkimainen korko. Muunlaisilla koroilla en järin viitsi kävelläkään, eli siis ei mitään stilettikorkoja minulle. Onhan ne komeita, mutta en halua nilkkavaurioita. No, kerran sitten odottelin bussia steissillä ja kun piti mennä autoon, takerruin sandaaleista kiinni asfalttiin, ja kun repäisin itseni vaan väkisin liikkeellä, sandaaleiden koroista jäi osa asfalttiin kiinni. Eikä se asfaltti ollut mielestäni edes mitään vastalaitettua, mutta keskellä kesää se kai oli jotenkin kuumentunut ja kenkäni sulivat siihen kiinni. Sen koommin en vastaavia muovisandaaleita sitten enää mistään löytänytkään.

Luhdalta tuli ostettua tosi hyvät vaelluskengät. Niiden alkuperäinen hinta oli ollut 160 e ja useamman alennuksen jälkeen minulle jäi maksettavaa reilu 40 e. Mutta kun ne ovat aika painavat, niin ei niitä sitten kyllä viitsi millekään kaupunkivaellukselle laittaa. Aina kun menen viikonlopuksi nyksäni tykö, joudun kävelemään yli 3 km asemalta hänen talolleen. Ja siihen käytän mieluummin mahdollisimman kepeitä kenkiä. Jotka sitten, lenkkarit, viimeksi kastuivat kun kävelin kaatosateessa asemalle palatakseni kotiini. Oli helvetin kiva olla märillä kengillä ja sukilla tuntikausia eli matkan ajan. Jatkossa en laita reissuun niitä Lidlin lenkkareita, joissa on kärjessä sellaista ihme verkkoa.

Hayabusa

^
Norma paljastui kevytkenkäiseksi naiseksi.  :o

Tarkoitukseen sopimattomat kengät usein onnistuvat pilaamaan lyhyenkin reissun. Pitkistä puhumattakaan. Ja ei unohdeta jalkineiden sisäänajoa ennen reissua.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 09, 2024, 10:58:17Luhdalta tuli ostettua tosi hyvät vaelluskengät. Niiden alkuperäinen hinta oli ollut 160 e ja useamman alennuksen jälkeen minulle jäi maksettavaa reilu 40 e. Mutta kun ne ovat aika painavat, niin ei niitä sitten kyllä viitsi millekään kaupunkivaellukselle laittaa. Aina kun menen viikonlopuksi nyksäni tykö, joudun kävelemään yli 3 km asemalta hänen talolleen. Ja siihen käytän mieluummin mahdollisimman kepeitä kenkiä. Jotka sitten, lenkkarit, viimeksi kastuivat kun kävelin kaatosateessa asemalle palatakseni kotiini. Oli helvetin kiva olla märillä kengillä ja sukilla tuntikausia eli matkan ajan. Jatkossa en laita reissuun niitä Lidlin lenkkareita, joissa on kärjessä sellaista ihme verkkoa.

Mä käytän vaelluskenkiä alvariinsa, paitsi ei ihan helteillä sentään (ainakaan kaupungissa). Esimerkiksi taidenäyttelyissä käveleskellessä ovat parhaat, jos on jalkojen päällä useamman tunnin. Suosittelen syksyn ja kevään keleihin vaelluskenkiä. (Tai gore-tex lenkkareita kaupunkiin.)

Talviliukkailla vaelluskengät eivät ole parhaat kyllä, vaativat ainakin liukuesteet, mikä hankaloittaa käyttöä. Pitäisi löytää jotkut lämpimät talvikengät, joissa pitävä kitkapohja. Vinkkejä mistä löytäisi ja minkämerkkisiä?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 26, 2024, 14:58:43
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 28, 2024, 11:46:04Itse olen sunnitellut gestapomallisen nahkatakin hankintaa
Miksi?

Haya on pitänyt nyt hullua jännityksessä luvattoman pitkään, eikä olla saatu selville syytä moiseen hankintaan tai suunnitelmaan. Sopiiko se hitler-viiksimallin kanssa erityisen hyvin? Vai onko kainalotuuletusliikkeet erityisen helppoja tehdä? Vai lähettääkö se lajitovereille täsmällisen oikean viestin kantajan aatteesta? Sulautuuko sillä johonkin kohdejoukkoon helposti? Millaiseen?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 09, 2024, 13:43:03
Lainaus käyttäjältä: kertsi - heinäkuu 26, 2024, 14:58:43
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 28, 2024, 11:46:04Itse olen sunnitellut gestapomallisen nahkatakin hankintaa
Miksi?

Haya on pitänyt nyt hullua jännityksessä luvattoman pitkään, eikä olla saatu selville syytä moiseen hankintaan tai suunnitelmaan. Sopiiko se hitler-viiksimallin kanssa erityisen hyvin? Vai onko kainalotuuletusliikkeet erityisen helppoja tehdä? Vai lähettääkö se lajitovereille täsmällisen oikean viestin kantajan aatteesta? Sulautuuko sillä johonkin kohdejoukkoon helposti? Millaiseen?

Ai, enkö ole päästänyt hullua jännityksestä? Ei asiassa mitään ihmeellistä ole. Nahkatakki suojaa hyvin ikävältä säältä ja on kestävä.

Norma Bates

Kävelin koko viime talven Tokmannin Future Sport -kitkakengillä, milloin en käyttänyt Icebug-nastakenkiä. Voisin melkein lempata kaikki muut talvikengät tilaa viemästä. Nuo kahdet on mukavat jalassa ja pitävät parhaiten.

Nyt ei näytä Tokmannilla moisia olevan, mutta tuskinpa eri merkkien kitkakengissä on mitään kummoisiakaan eroja.

Minulla ei jalkaterät palele kuin sisätiloissa, joten en tarvitse edes mitään tekoturkkeja kenkien sisään, ja froteesukat riittää. Paitsi monoissa pako olla ohuet alussukat ja paksut pörrösukat, tai nilkoista menee nahkat rullalle.