Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Monikulttuuriketju

Aloittaja Toope, tammikuu 25, 2019, 22:48:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 25, 2019, 15:20:36
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 25, 2019, 14:02:19
Niin, tuo ko. tapaus lieneeehkä se kun tummaihoinen nuori nainen levitteli kamansa bussissa ympäriinsäniin että poistumiseni vaikeutui vaikka sanoin ääneen että jäisin pois. Selkeää suomea kun puhui oletin että on juuri tällaisen suomalaisnaisen vesa jossa kasvatetaan sillä asenteella että meidän monikulttuurikakarat yyper alles.

Juuri tätä tarkoitin: ensinnäkin tiesit, että kyseessä on suomalaisnaisen vesa, eikä vanhempien sukupuolet ole toisin päin, elikä että siinä olikin suomalaisiskän vesa....mutta siis et ole kertaakaan törmännyt tähän ilmiöön, että ihmiset levittelevät tavaroitaan, eivätkä huomioi pois lähteviä suomalaisilta näyttävien keskuudessa?

Onnekas olet, jos oli ainutkertainen tapaus.

T: Xante

Onpahan sitten edes sekin onni. Mutta ei se sen tytön vika ole jos joku suvakki kasvatti hänet itsekkääksi. Oli kasvattaja mitä hyvänsä sukupuolta. Yleensä ne ovat kyllä naisia joille oma perhe on koko maailman napa.

Xantippa

Aloin oikein ihmettelemään, miten paljon niitä suvakkeja maailmassa viliseekään. Nimittäin jos oletetaan, että jokainen ihminen, joka on käyttäytynyt röyhkeästi tai itsekkäästi, on suvakin kasvattama, niin...

T: Xante

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 23, 2019, 13:04:11
Brasilia-kokemusten johdosta ymmärrän nyt Kopek paremmin mustaihoisten kammoasi.

Käytännön kokemukset tulevat aina etusijalla korupuheisiin nähden. Eihän todellisuutta voi runnoa sopimaan herttaisiin ihanteisiinsa. Mutta idealistien kiukku on aina suuri jos joku kehtaa päivittää tilanteen aidoilla kokemuksillaan. Minähän olin Facessa rasistinen valepukki ja ihmeteltiin miksi yhä saan kirjoittaa sinne kun olin kertonut vaaleanruskean ihon ja mustan tukan omanneesta bussirunkkarista.

Minä en ymmärrä. Varsinkaan, jos ryöstöjen suurin selittävä tekijä sattuisikin olemaan köyhyys, taloudellinen epätasa-arvoisuus, eriarvoisuus, epäoikeudenmaisuuden kokemus, samaan tapaan kuin henkirikostenkin. En tiedä onko näin, mutta niin kauan, kunnes Kopek ei ole osoittanut kausaalisia ja pitäviä perusteita väitteilleen, siis että Kopekin listaamat asiat johtuvat nimenomaan rodusta, pitäisin perustellumpana pelätä alueita, joissa on suuria tuloeroja, yhteiskunnallista eriarvoisuutta, epätasa-arvoisuutta, suurten ihmisryhmien kokemaa epäoikeudenmukaisuutta, syrjintää esim. työnhaussa. Alueita, joilla nuoren on helpompi löytää laittomia huumeita ja aseita kuin työpaikka.

https://kantapaikka.net/index.php/topic,240.msg25274.html#msg25274
https://kantapaikka.net/index.php/topic,240.msg25277.html#msg25277
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#408
Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 25, 2019, 10:45:22
Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 24, 2019, 19:10:19
Ongelma tässä lähinnä lienee se että mutuiluista tehdään johtopäätöksiä kuin ne olisivat faktoja.
Mututuntuma tummaihoisten yleismaailmallisesta rikollisuudesta tai lähi-itäläisen yksittäistapauksen runkkaamisesta bussissa.
Käytännön kokemukset yhdistettynä rentoon mutuiluun on itsessään jo aikapommi.

Jos kolme kymmenestä ihmisen kohtaamista x-kansanryhmään kuuluvista henkilöstä käyttäytyy epäedullisesti tai esiintyy kielteisessä valossa uutisissa, ihmisellä on kiusaus yleistää nämä havainnot koskemaan koko kansanryhmää x. Sen jälkeen, kun tällainen ennakkokäsitys on syntynyt, sen tueksi kerätään todisteita rekisteröimällä huolellisesti kyseiseen ihmisryhmään kuuluvien negatiiviset teot ja jättämällä huomioimatta positiiviset teot.

Kun huomattava määrä suomalaisia aikoinaan muutti Ruotsiin, heidän joukossaan negatiivista huomiota herättivät rautatieasemilla kokoontuneet alkoholistit, jotka aiheuttivat yleistä häiriötä ja ratkoivat erimielisyyksiään puukoilla. Myös rikollisjengeihin liittyneet ja niiden mukana rikoksia tehneet suomalaiset huomattiin. Vaikka rautatieasemien alkoholistit ja rikollisjengien murtomiehet edustivat vain alle prosenttia kolmestasadastatuhannesta Ruotsiin muuttaneesta suomalaisesta, heitä esiintyi huomattavan paljon juopottelu-, puukotus- ja rikosuutisissa, mistä saattoi joillekin ruotsalaisille muodostua kuva, että tuollaista kevotonta sakkia suomalaiset ovat.

Varmaan media on lietsonut etnistä eripuraa "en finne igen"-tyyppisillä uutisoinneillaan.

Ja 1970-luvun some eli lehtien yleisökirjoituksen varmaankin pursusivat erilaista vihanlietsontaa suomalaisia kohtaan. Tyyliin Kåpek-Tååpe Svensson-Bates: "Minunkin tyttäreni joutui ryöstön kohteeksi Slussenilla, suomalaisittain murtaen puhuva tyyppi uhkasi Moralla, ja paluumatkalla tyttäreni näki bussissa ihan kirveellä veistetyn näköisen finnjävelin runkkaamassa (runkkaamiselta se näytti, ihan oikeasti, olkapää nyki samamaan tapaan!) ja hokemassa pärkkele. Tilastot kertovat, että suomalaisilla on meitä kunnon svenssoneita suurempi geneettinen taipumus henkirikoksiin ja muihin rikoksiin. He haisevatkin, kun kaikki ulostavat ja virtsaavat kännipäissään housuihisa. Kansallisurheilunsahan on olla rappioalkoholisti. Haluammeko tänne tuota Itämaan (Österlandet, Suomen vanha nimi) kulttuuria? Rajat kiinni."

Ja 1900-luvun alussa vastaavanlaiset tyypit olisivat ehkä heijjanneet innokkaasti rotubiologiaa, joka todisti muka-"tieteellisesti" suomalaisten (aasialais-mongolilaista) ala-arvoisuutta, ja kuvasi suomalaiset rotuvihollisena?

Från rasfiende till kniv-Pekka (Aftonbladet)

Det framförs ofta som självklar sanning att Sverige på kort tid gått från "etnisk homogenitet" till dagens mångkulturella invandrarsamhälle. Det är okunnigt struntprat. Det svenska riket, med sina flytande gränser, har alltid befolkats av alla möjliga etniciteter. Men när nationalstaten Sverige konstruerades under slutet av 1800-talet gällde det att rensa bort "de andra" från svenskhetens historia. Inte minst finnarna, trots alla århundraden av gemensam förflutenhet. Då gällde det att ta i ordentligt.

Den svenska nationalismen formades bland annat utifrån dåtidens trendvetenskap rasbiologi. Den kunde stolt berätta att svenskarna utgjorde världens i princip enda kvarvarande rasrena "ariska germaner". Svenska forskare mätte skallar och 1919 öppnade den stora Folktyp-utställningen i Stockholm.

Köerna ringlade långa, när svensken fick kunskap om sin renrasiga skönhet, "ariskt blod, det renaste och äldsta". Finnar däremot var "asiatiska mongoler" och utgjorde ett akut hot mot svenskheten, via livsfarlig rasblandning. Den svenska rasismen institutionaliserades 1922 via Statens institut för rasbiologi, vars uppgift var att förhindra svensk uppblandning med judar, samer och – kanske framför allt – finnar.

Rasism är dock en ständigt föränderlig politisk ideologi. Efter andra världskriget behövde det framgångsrusiga Sverige arbetskraft och då dög plötsligt finländarna, som kom till Sverige från det relativt fattiga Finland. Den svenska rasismen förändrade gestalten finnen. Den mongoliske rasfienden blev i stället den föraktade "Pekka", utrustad med kniv och Koskenkorva-flaska.

Etnologen Marja Ågren, som forskar om finländarnas svenska erfarenheter, skriver om "den alkoholiserade finnen" som stereotyp. Arbetskraftsbristen i Sverige under den efterkrigstida högkonjunkturen gjorde att "finnen" inte var oönskad i Sverige. Hen fick gärna skura toaletter på sjukhusen, städa i skolorna eller göra det smutsigaste arbetet i den tunga industrin. Däremot skulle "finnen" hållas på distans, med hjälp av rasism. Via skämt, berättelser och sanningsproduktion. För alla visste ju hur finnar var? På andra sidan Gränsberget.


1970-luvulla suomalaiset kelpasivat vessoja pesemään sairaaloihin, siivoamaan kouluja, ja tekemään raskaimmat ja likaisimmat duunit teollisuudessa. Mutta hajurakoa heihin piti pitää, rasismin avulla, vitsien, (liioiteltujen ja tarkoitushakuisten) kertomuksien, ja mv-tyyppisten sepitteiden avulla. Heidät piti pitää ulkopuolella, vallan, yhteisön eliitin ulkopuolella. Miten tuo kuulostaa niin tutulta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 25, 2019, 15:45:56
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 23, 2019, 13:04:11
Brasilia-kokemusten johdosta ymmärrän nyt Kopek paremmin mustaihoisten kammoasi.

Käytännön kokemukset tulevat aina etusijalla korupuheisiin nähden. Eihän todellisuutta voi runnoa sopimaan herttaisiin ihanteisiinsa. Mutta idealistien kiukku on aina suuri jos joku kehtaa päivittää tilanteen aidoilla kokemuksillaan. Minähän olin Facessa rasistinen valepukki ja ihmeteltiin miksi yhä saan kirjoittaa sinne kun olin kertonut vaaleanruskean ihon ja mustan tukan omanneesta bussirunkkarista.

Minä en ymmärrä.

Voitko ymmärtää tätä asiaa Kopekin subjektiiviselta kannalta? Ryöstössähän voisi lähteä vaikka nirri, ja kuolemanvaarassa ollut ihminen alkaa pelkäämään tilanteeseen olennaisesti liittyneitä asioita. Minun kohdallanihan kammo kohdistuu eniten ylipanoisiin miehiin, koska yksi melkein raiskasi ja toinen muuten vaan piinasi vuosien ajan. Kyllä siitä muistijälki jää.

Jos yrittää perustella mielipiteitään tunteilla, sille nauretaan. Miksi näin, kun ihminen kuitenkin on myös tunneolio.

safiiri

Norma hei - KUKAAN ei voi tietää kuvaamassasi tilanteessa, johtuuko tytön käyttäytyminen kotikasvatuksesta vai mistä. Ellet sitten kysellyt hänen taustojaan tarkasti tai ottanut muulla tavoin selville. Mutta jos kuvauksesi mukaisesti vain teit päätelmäsi hänen käyttäytymisensä perusteella, niin kaikki voivat tietää, ettei sinulla ole oikeastaan mitään perusteita esittää tuollaisia arveluita.

kertsi

#411
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 25, 2019, 16:16:15
Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 25, 2019, 15:45:56
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 23, 2019, 13:04:11
Brasilia-kokemusten johdosta ymmärrän nyt Kopek paremmin mustaihoisten kammoasi.

Käytännön kokemukset tulevat aina etusijalla korupuheisiin nähden. Eihän todellisuutta voi runnoa sopimaan herttaisiin ihanteisiinsa. Mutta idealistien kiukku on aina suuri jos joku kehtaa päivittää tilanteen aidoilla kokemuksillaan. Minähän olin Facessa rasistinen valepukki ja ihmeteltiin miksi yhä saan kirjoittaa sinne kun olin kertonut vaaleanruskean ihon ja mustan tukan omanneesta bussirunkkarista.

Minä en ymmärrä.

Voitko ymmärtää tätä asiaa Kopekin subjektiiviselta kannalta? Ryöstössähän voisi lähteä vaikka nirri, ja kuolemanvaarassa ollut ihminen alkaa pelkäämään tilanteeseen olennaisesti liittyneitä asioita. Minun kohdallanihan kammo kohdistuu eniten ylipanoisiin miehiin, koska yksi melkein raiskasi ja toinen muuten vaan piinasi vuosien ajan. Kyllä siitä muistijälki jää.

Jos yrittää perustella mielipiteitään tunteilla, sille nauretaan. Miksi näin, kun ihminen kuitenkin on myös tunneolio.

Ymmärrän sen, että jos pelästyy pahanpäiväisesti, voi alkaa pelätä vähän kaikkea asiaan liittyvää, esimerkiksi tuoleja, kukkaruukkuja, ulko-ovea tai mitä kummallisempia asioita. Jos pahantekijä on esimerksi siilitukkainen mies, voi esimerkiksi alkaa pelätä kaikkia siilitukkaisia miehiä. tai jopa kaikkia vieraita miehiä, ainakin jonkin aikaa. Varsinkin, jos on muodostunut traumaperäinen stressireaktio, joka on kroonistunut. Yleensä henkilö kyllä tiedostaa, että ei ole järin rationaalista pelätä kaikkia siilitukkaisia miehiä. Tai kukkaruukkuja. Ja voi sellaiselle joku ehkä nauraakin, vaikka ei sekään kilttiä ole.

Sitä vastion en ymmärrä sitä, jos joku käyttäisi elämästään vuosia ja vuosia mollatakseen kaikkia siilitukkaisia miehiä, tai kukkaruukkuja, tai mikä se pelon kohteensa onkaan. Silloin yleistäminen mennyt kertakaikkisesti ja aivan liian pitkälle, ja pitäisi yrittää rationaalisesti ryhtyä pohtimaan, onko pelolle perustetta: siis johtuiko paha teko nimenmaan siilitukasta, lihavuudesta, tummasta ihosta (ja tummaiihoisesta rodusta). Viimeistään silloin olisi mielestäni perusteltua mennä psykoterapiaan työstämään irrationaalisia pelkojaan, ja paljon aiemminkin, jos irrationaalisesta pelosta on paljon haittaa omalle elämälle, jos pelko on esim. rajoittanut kohtuuttomasti elämää. Esimerkiksi, jos 3/4 tindermiesten tarjonnasta ei kelpaa vain ja ainoastaan sen takia, että 3/4 miehistä siellä on ylipainoinen, ja jos pelkää ylipainoisia irrationaalisesti.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 25, 2019, 09:44:33
99 % todennäköisyydellä. Onhan noita runkkareita tullut nimittäin nähtyä. Nuorena vietin silloisen kumppanini kanssa yön Yyterin rannalla teltassa, ja aamulla kun siellä omiani touhuamassa, yksi alueella kelteisillään ollut lihava mies tuli siihen teltan ovelle viheltelmään ja vemputti itseään siinä samalla. Ihan samanlainen käsiliike. Ja samalla tavalla se käsivarsi vemppaa näki sen edestä tai takaa, tai näki SEN tai ei. Tuo bussirunkkari kuivarunkkasi, eli räpläsi itseään housujen päältä.
Eli kyseessä oli mielestäsi bussirunkkari hyvin todennäköisesti mutta ei täysin varmasti.
Tuossa jää vielä mahdollisuus väärään syytökseen.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 25, 2019, 14:04:24
Minun perheessäni kasvatettiin olemaan syrjässä ja pitämään itseään paskana. Röyhkeä tai pöyhkeä asenne ei olisi tullut kuuloonkaan.
Uudessa Uljaassa Suomessa perinteinen vaatimattomuus ei ehkä ole suuressa arvossa, röyhkeys ja omien etujen ajaminen on tullut haastamaan perinteisiä arvojamme maahanmuuttajien myötä. He kun ovat oppineet vaatimaan..., antamatta itse mitään >:(

Toope

Lainaus käyttäjältä: mikainen - kesäkuu 25, 2019, 13:55:13
Tulevien olkiukkojen vähentämiseksi voisin mainita etten edes "kannata monikulttuurisuutta". Se nyt vain on tosiasia jonka kanssa täällä eletään.
Ei ole väistämätön todellisuus, vaan malli jota voimme valita tai josta voimme kieltäytyä. Me itse voimme luoda fiksumpia malleja.

a4

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 25, 2019, 10:42:47
Pälyileekö videon tyyppi hätääntyneenäjoka suuntaan, mukaanlukien takaviistoon, ja loikkaa sitten suurella loikalla kauniiden nuoren aasialaisnaisten perään, kuten bussirunkkari teki lopuksi? Niitä naisiahan hän tod.näk. oli tuijottanut ja siitä kiihottunut. Kokonaisuus on osiensa summa ja kai minäkin nyt osaan päätelmiä tehdä kaikista tarjolla olevista elementeistä. Sen verran runkkaamista nähnyt.
Usein löytyy myös muita mahdollisia selityksiä hätääntyneelle pälyilylle, mukaanlukien takaviistoon, loikkaamiselle bussista kaunotarten kanssa samaan aikaan, sekä todennäköisyyksiä muillekin tuijotuskohteille. Oletettu kiihottuminen on taas näihin aiempiin oletuksiin liittyvä jatko-oletus. Oletuskokonaisuus on osiensa summa. Päätelmiäkin on monentasoisia ja aiempien faktojen tai päätelmien määrä ei muuta huonoa päätelmää hyväksi.

Johtopäätöksiin hyppääminen on evolutiivinen sopeuma ja ajatusvirhe. Siitä on ollut kivikaudellakin hyötyä sekä haittaa. Kehittyneissä yhteiskunnissa siitä on yhä enemmän haittaa. Sitä on kaikilla ihmisillä ja sitä voi oppia tunnistamaan sekä torjumaan myös omassa ajattelussa.

Itselläni on usein samanlaisia ajatusketjuja kuin mitä tuossa lainaamassani kuvauksessa esiintyy.
Esim. kerrostalon rappukäytävässä kuuluu voimakasta kolinaa ja ärsyynnyn siitä. Jos sen jälkeen kohtaan rapussa nuoria vilkkaita lapsia, ensimmäinen ajatukseni on siunailla näitä meluavia kakaroita. Sen verran on tullut nähtyä meluavia kakaroita elämäni aikana. Jopa useita kertoja. Kakarat ovat siis iänikuinen riesa.
Aina en muista olla itsekriittinen ja ajatusvirheen tunnistaminen jää tekemättä. Silloin helposti ärtyneenä ensimmäinen ajatukseni alkaa pyörimään päässäni ja tuottaa jatkoajatuksia ja vahvistuvia tunteita meluavien lasten yleisyydestä, suuresta yhteiskunnallisesta ongelmasta, kasvatuksen löysyydestä, suomen tulevaisuudesta, globaalista väestöräjähdyksestä, maailman tuhosta,..tai ihan vaan oikeudestani vihata lapsia.
Mutta entäpä jos lasten jälkeen rapussa tuleekin vastaan vanha ystävällinen mummo tai pyörätuolilla liikkuva rehti ja reipas naapuri, joka pahoittelee aiheuttamaansa melua? Tällaiset toteutuneet kokemukset ovat olleet hyvin noloja itselleni ja auttaneet joskus jopa varomaan omia ajatuksiani jotka yllättävän helposti sortuvat yleistelemään, liioittelemaan ja tekemään näistä vääriä johtopäätöksiä jopa koomisiin tai traagisiin mittoihin asti. Vaikka paljon näitä ajatusvirheitä ehkä jää vielä huomaamattakin itseltäni. Oppia ikä kaikkia. Toivottavasti.
Toinen mikä voisi auttaa ajatteluamme, olisi tarkan ja loogisen tieteellisen ajattelutavan opiskelu jo alaluokilta lähtien.
Ettei meistä tulisi oman elämämme Mr.Beaneja tai sekopäisiä fanaatikkoja.  Kanssaihmisten maltillinen kriittisyys auttaa tässä myös.

Renttu

#416
Norma Bates,

Tutustuhan termiin gaslighting (Kaasuvalottaminen) ja pohdi, mistä näissä edellä käymissä keskusteluissa voisikaan olla kysymys. Ihan vain vinkiksi. :)

a4

Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 25, 2019, 10:45:22
Jos kolme kymmenestä ihmisen kohtaamista x-kansanryhmään kuuluvista henkilöstä käyttäytyy epäedullisesti tai esiintyy kielteisessä valossa uutisissa, ihmisellä on kiusaus yleistää nämä havainnot koskemaan koko kansanryhmää x. Sen jälkeen, kun tällainen ennakkokäsitys on syntynyt, sen tueksi kerätään todisteita rekisteröimällä huolellisesti kyseiseen ihmisryhmään kuuluvien negatiiviset teot ja jättämällä huomioimatta positiiviset teot.

Kun huomattava määrä suomalaisia aikoinaan muutti Ruotsiin, heidän joukossaan negatiivista huomiota herättivät rautatieasemilla kokoontuneet alkoholistit, jotka aiheuttivat yleistä häiriötä ja ratkoivat erimielisyyksiään puukoilla. Myös rikollisjengeihin liittyneet ja niiden mukana rikoksia tehneet suomalaiset huomattiin. Vaikka rautatieasemien alkoholistit ja rikollisjengien murtomiehet edustivat vain alle prosenttia kolmestasadastatuhannesta Ruotsiin muuttaneesta suomalaisesta, heitä esiintyi huomattavan paljon juopottelu-, puukotus- ja rikosuutisissa, mistä saattoi joillekin ruotsalaisille muodostua kuva, että tuollaista kevotonta sakkia suomalaiset ovat.
Hyviä huomioita ihmisen psykologiasta, havaintokyvystä ja ajatusvirheistä.
Näissä auttaa tilastoajattelu, analyyttinen ajattelu yleensäkin ja laaja faktatiedolla koostettu kokonaiskuva.
Muuten tunteet vievät isoakin miestä, isommalla voimalla. Usein ojasta allikkoon.
Fobioiksi ja traumoiksi kehittyneet kokemukset vaativat sitten jo ammattitaitoisempaa apua.

Myös ulkomaalaisella Suomessa voi olla samat fiilikset:
Jos kolme kymmenestä ihmisen kohtaamista x-kansanryhmään kuuluvista henkilöstä käyttäytyy epäedullisesti tai esiintyy kielteisessä valossa uutisissa, ihmisellä on kiusaus yleistää nämä havainnot koskemaan koko kansanryhmää x. Sen jälkeen, kun tällainen ennakkokäsitys on syntynyt, sen tueksi kerätään todisteita rekisteröimällä huolellisesti kyseiseen ihmisryhmään kuuluvien negatiiviset teot ja jättämällä huomioimatta positiiviset teot.

Toope

Ennakkoluulot eivät aina tyhjästä synny, joskus syntyvät kokemuksista.

kertsi

#419
Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 25, 2019, 20:26:38
Ennakkoluulot eivät aina tyhjästä synny, joskus syntyvät kokemuksista.
Ja jotkut istutetaan mainonnan, markkinoinnin ja propagandan avulla:


Everyday racism: what should we do? Akala | Comment is Free (3:49 video)

Kohdassa 0:58 väitetään:
Black people use LESS drugs than white people (5.8% vs. 10.6%),
but are 6 TIMES more likely to be stopped and searched for drugs.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️