Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Monikulttuuriketju

Aloittaja Toope, tammikuu 25, 2019, 22:48:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 26, 2019, 10:53:22
Norma,

Minua ovat kiusanneet ja ikävästi ahdistelleet:

- lyhyet miehet
- pitkät miehet
- tummatukkaiset miehet
- vaaleatukkaiset miehet
- hoikat miehet
- lihavat miehet

ja kokemuksistani (huom monikko) on vähemmän aikaa kuin sinun. Mitä sinun mielestäni minun on  nyt oikeutettua verbaalisesti ilmaista?

Ja ei, Renttu ei ole oikeassa. Tämä on keskustelufoorumi, jolla keskustelua herää niistä asioista, joita tänne kirjoitetaan. On aivan turhaa täällä kenenkään korottaa itseään asemaan, jossa juuri omiin mielipiteisiin saadut vastineet olisivat jotakin muuta kuin mitä ne ovat, keskustelufoorumilla saatuja vastikkeita.

T: Xante

Missähän sinä oikein liikut tai miltä näytät kun olet noin paljon ahdistelua ehtinyt kokemaan? Mutta kyllä minun mielestäni sinulla on oikeus ilmaista suuttumusta. Ja ehkäpä ilmaisetkin; ehkä se tulee jonkinlaisena asenteena läpi, vaikkei suorina sanoina. Kovinhan sinua tuntuu ahdistelu- ja raiskausaiheet kiinnostavan siinä missä minuakin. Tosin päävoittoisesti jää sellainen fiilis että se mene niin että jos tekijä on suomalainen, niin armoa ei anneta, mutta jos ulkomaalainen, niin alkaa vähättely- ja mitätöintioperaatio. Voiko tehdä oletuksen että sinua ei sitten ulkomaalaiset ole vielä ehtineet ahdistella?

Ei toki minuakaan (kun pysyn heistä loitolla). Mutta uskon kyllä silti mitä naiset kertovat ja mediassa kirjoitetaan. Yhden ulkomaalaisen kanssa olen käynyt treffeillä, ranskalaisen miehen joka puhui sujuvaa suomea. Tapahtui 90-luvulla. En pitänyt hänen(kään) ulkonäöstään. Ongelmana ei ollut lihavuus, eikä ranskalaisuus, vaan se etten vaan pitänyt (=naamataulu). Tämä mies ihmetteli miten päästän ventovieraan miehen kotiini. Olin haavi auki kun ei ollut tullut mieleenkään että pitäisi pelätä. Siihen aikaan siis en osannut pelätä, vaikka olin jo tullut ahdistelluksi ja kiusatuksi, ja sitten kumminkin olisi pitänyt pelätä...? Ihmiset, ei heitä pysty tyydyttämään, aina tulee jotain mussutusta jostain ja ne mussutukset ovat keskenään ristiriitaisia.

Tällä vuosikymmenellä kohtasin tuon saman miehen nettideittisaitin kautta. Tietenkään en kiinnostunut nytkään, kun en kerta 20 v aiemminkaan. Taisin sanoa miehelle että etsin ikäistäni (hän oli useita vuosia vanhempi), ja hänhän veti herneet kärsään. Aivan kuten suomalaisetkin miehet jotka ovat päättäneet että heille kuuluu 10 - 20 v nuorempi nainen. En muista tarkalleen mitä mies sanoi, mutta mieskuntoonsa taisi vedota.

Ihan kuin parisuhde ei sitten muuta olisi kuin nus-.

Xantippa

Meissä Norma tosiaan taitaa olla se ero, että minä liikun paljon ihmisten ilmoilla ja koen ihan itse asioita, sinä luet niitä netistä. Kumpikin tekee omia johtopäätöksiään. Mutta ihmisten ilmoilla liikkumisessa on sellainen juttu, että siellä ei voi aivan kuten netissä valikoida näkemäänsä ja kokemaansa vahvistamaan johtopäätöksiään.

Siinäkin meissä on eroa, että nämä ahdistelukokemukset eivät määrittele minun maailmankuvaani kuten sinulle näyttää tekevän.

T: Xante

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 26, 2019, 13:20:02
Meissä Norma tosiaan taitaa olla se ero, että minä liikun paljon ihmisten ilmoilla ja koen ihan itse asioita, sinä luet niitä netistä. Kumpikin tekee omia johtopäätöksiään. Mutta ihmisten ilmoilla liikkumisessa on sellainen juttu, että siellä ei voi aivan kuten netissä valikoida näkemäänsä ja kokemaansa vahvistamaan johtopäätöksiään.

Siinäkin meissä on eroa, että nämä ahdistelukokemukset eivät määrittele minun maailmankuvaani kuten sinulle näyttää tekevän.

T: Xante

No, en tiedä sitten onko se parempi vai huonompi jos jatkuvasti jauhaa ahdisteluasioista vaikkei olekaan antanut niiden määritellä maailmankuvaansa.

Omasta mielestäni ihmisten kokemukset eivät muutu hötöksi sen takia että ne lukee tekstinä eikä kuule juttuna suoraan korviinsa, taikka koe henk.koht.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 26, 2019, 15:41:28
Omasta mielestäni ihmisten kokemukset eivät muutu hötöksi sen takia että ne lukee tekstinä eikä kuule juttuna suoraan korviinsa, taikka koe henk.koht.

Ikävä kyllä muuttuu, koska ne eivät liity todellisuuteen vaan rikkinäisen puhelimen välityksellä kehiteltyyn mielikuvitukseen.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - kesäkuu 26, 2019, 15:43:52
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 26, 2019, 15:41:28
Omasta mielestäni ihmisten kokemukset eivät muutu hötöksi sen takia että ne lukee tekstinä eikä kuule juttuna suoraan korviinsa, taikka koe henk.koht.

Ikävä kyllä muuttuu, koska ne eivät liity todellisuuteen vaan rikkinäisen puhelimen välityksellä kehiteltyyn mielikuvitukseen.

Olen kyllä lukenut juttua että ihmiset saattavat jopa oikeudessa todistaa väärin. Uskoisin kuitenkin että edes osa rikollisten saamista tuomioista perustuu ihan todellisuuteen, niin että ei nyt ihan jokainen todistaja/muistelija ole automaattisesti rikkinäinen puhelin. Muutenhan ketään ei ikinä kannattaisi laittaa vankilaan, silloin kun joudutaan nojaamaan silminäkijän todistukseen. Vai onko niin, kun en mikään lakioppinut ole, että Suomessa kenenkään kertomalla ei ole mitään merkitystä?

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 26, 2019, 15:41:28
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 26, 2019, 13:20:02
Meissä Norma tosiaan taitaa olla se ero, että minä liikun paljon ihmisten ilmoilla ja koen ihan itse asioita, sinä luet niitä netistä. Kumpikin tekee omia johtopäätöksiään. Mutta ihmisten ilmoilla liikkumisessa on sellainen juttu, että siellä ei voi aivan kuten netissä valikoida näkemäänsä ja kokemaansa vahvistamaan johtopäätöksiään.

Siinäkin meissä on eroa, että nämä ahdistelukokemukset eivät määrittele minun maailmankuvaani kuten sinulle näyttää tekevän.

T: Xante

No, en tiedä sitten onko se parempi vai huonompi jos jatkuvasti jauhaa ahdisteluasioista vaikkei olekaan antanut niiden määritellä maailmankuvaansa.

Omasta mielestäni ihmisten kokemukset eivät muutu hötöksi sen takia että ne lukee tekstinä eikä kuule juttuna suoraan korviinsa, taikka koe henk.koht.

Minä en jauha ahdisteluasioista omien kokemuksieni perusteella tai vuoksi, vaan sen vuoksi, että ne liittyvät useinkin johonkin isompaan kuvaan. Kuten sukupuolten välinen tasa-arvo, ihmisten väliset kontaktit, politiikka, maailman muut tapahtumat, jne.

"Ihmisen kokemukseksi" sen sijaan en suinkaan lukisi sitä, että hän lukee jotain tekstiä. Tuolla perusteella minä olisin "kokenut" todellakin aika paljon, jopa keskitysleirit.

T: Xante

kertsi

^ Lisäksi on aina se riski, että tuleekin lukeneeksi jotain kokonaan keksittyäkin höttöä jostain puppugeneraattorisaitilta kuten mv-kakkatehtaalta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

#442
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 26, 2019, 15:46:31
Lainaus käyttäjältä: Vihervasemmisto - kesäkuu 26, 2019, 15:43:52
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 26, 2019, 15:41:28
Omasta mielestäni ihmisten kokemukset eivät muutu hötöksi sen takia että ne lukee tekstinä eikä kuule juttuna suoraan korviinsa, taikka koe henk.koht.

Ikävä kyllä muuttuu, koska ne eivät liity todellisuuteen vaan rikkinäisen puhelimen välityksellä kehiteltyyn mielikuvitukseen.

Olen kyllä lukenut juttua että ihmiset saattavat jopa oikeudessa todistaa väärin. Uskoisin kuitenkin että edes osa rikollisten saamista tuomioista perustuu ihan todellisuuteen, niin että ei nyt ihan jokainen todistaja/muistelija ole automaattisesti rikkinäinen puhelin. Muutenhan ketään ei ikinä kannattaisi laittaa vankilaan, silloin kun joudutaan nojaamaan silminäkijän todistukseen. Vai onko niin, kun en mikään lakioppinut ole, että Suomessa kenenkään kertomalla ei ole mitään merkitystä?
Ongelma on siinä, että asiaa vartavasti tutkivia tutkimusartikkeleita lukuunottamatta netissä ei törmää tavalliseen elämään. Siihen, mitä normaali elämä on 99.99% ajasta. Myös ihmiskontaktit. Netissä tulee vastaan vain ihmisyyden kaikkein synkin ja kaikkein valoisin puoli. Normaali loistaa poissaolollaan. Ja suurin osa netissä vastaan tulevista tapahtumista kuten rikosuutisista ovat sellaisia, etteivät ne avaa esimerkiksi rikoksen taustoja riittävän kattavasti vaan jättävät usein nuo taustat kokonaan avoimiksi ja silloin se vilkas mielikuvitus alkaa keksiä omiaan, varsinkin jos ei ole kontaktia tuohon tavalliseen elämään, josta ammentaa niitä todennäköisiä taustoja.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Minun on ehkä hyvin helppo uskoa synkät tarinat koska ihmiset joihin olen livessä tutustunut ovat myös kertoneet synkkiä tarinoita. Välillä ihmetteli että onko kenellekään ollut täyspäisiä vanhempia, kun tuntui että siellä täällä hullu isä, toisaalla myös äiti.

Kopek

#444
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 25, 2019, 16:16:15

Voitko ymmärtää tätä asiaa Kopekin subjektiiviselta kannalta? Ryöstössähän voisi lähteä vaikka nirri, ja kuolemanvaarassa ollut ihminen alkaa pelkäämään tilanteeseen olennaisesti liittyneitä asioita. Minun kohdallanihan kammo kohdistuu eniten ylipanoisiin miehiin, koska yksi melkein raiskasi ja toinen muuten vaan piinasi vuosien ajan. Kyllä siitä muistijälki jää.

Jos yrittää perustella mielipiteitään tunteilla, sille nauretaan. Miksi näin, kun ihminen kuitenkin on myös tunneolio.

Kiitos Norma Batesille myötäymmärtämisestä, vaikka edellä mainittu tapaus ei taidakaan olla perimmäinen syy tiettyihin näkemyksiini.

Jo aikoinaan selostamani tapaus sattui pienellä autiolla kadulla, jonka kautta meidän oli tarkoitus oikaista vilkkaammalle kadulle. Kävelimme kadun vasemmassa laidassa kuvan osoittamaan suuntaan.

Katunäkymä

Suurin piirtein kuvan osoittamassa paikassa kadun oikeasta reunasta hyökkäsi täysin yllättäen musta mies tyttäreni kimppuun, joka käveli lyhyen matkan päässä edelläni.

Jos tuossa kääntyy takaisin ja menee (esim. Google Street Viewin avulla) pari korttelia taaksepäin, tulee kuuluisien värikkäiden portaiden yläpäähän. Kyseiset portaat ovat suosittu turistinähtävyys, ja kiipesimme ne ylös. Emme kuitenkaan viitsineet palata takaisin samaa reittiä vaan lähdimme kulkemaan kuvassa näkyvää katua pitkin. Jossakin kauempana edellämme meni kaksi turistin näköistä ihmistä.

Hyökkäys oli niin yllättävä, että en heti oikein tajunnut, mistä on kyse. Kun kuulin tyttäreni kiljuvan ja näin sivulta päin hyökänneen miehen kietovan kätensä hänen ympärilleen (ilmeisesti käsilaukkua tavoitellessaan), luontainen puolustusreaktioni heräsi ja aloin takoa miestä selkään kädelläni, jotta hän irrottaisi otteensa. Näin tapahtuikin, mutta hän onnistui silti sieppaamaan laukun. Kameraa hän ei kuitenkaan saanut. Kyseinen kamera oli jo korvike alkuperäiselle, joka oli varastettu tyttäreltäni vähän aikaisemmin hänen puoli vuotta kestäneellä Brasilian reissullaan, joka oli jo toinen sarjassaan. Hän oli ollut siellä jo aikaisemmin toiset puoli vuotta. Häneltä oli varastettu myös yksi kännykkä. Uusi kännykkä meni käsilaukun mukana, samoin kaikki kaupungilla mukana olleet rahat.

Koska rahaa bussilippuun ei ollut, ei auttanut kuin kävellä pitkä matka takaisin hostellille paahtavassa helteessä. Käsilaukussa oli hostellin kaapin avain ja kyseisen paikan osoite, joten oli pelkona, että joku ehtii kaapille ennen meitä. Onneksi ei ehtinyt. Vaihdoimme varmuuden vuoksi lukon.

Ei minulle tuosta tapauksesta varsinaisia traumoja jäänyt. Se vain lisäsi varovaisuuttani ja ennakkoluulojani. Kun kaupungilla käveli, tuli aina risteyksessä mietittyä, uskaltaako jotain katua tai kadun reunaa kävellä, vai kannattaisiko valita toinen reittiä. Jos aution kadun varressa norkoili esimerkiksi pari kolme mustaa miestä, valitsin toisen reitin. Veikkaan, että moni muukin olisi valinnut. Kenties tämän foorumin rasisminvastaisimmat eivät valitsisi. Sao Paolossa kävellessämme joku vanha nainen tuli vastaan ja varoitti, että ei kannata jatkaa pidemmälle, koska vastassa on epäilyttävää ainesta. Siirryimme hieman toiselle reitille matkallamme katsomaan erästä kirkkoa.

Tuollaista on aito monietninen monikulttuurisuus. Kuvitelkaa, jos Helsingin keskustassakin pitäisi koko ajan miettiä, mitä katuja uskaltaa kulkea joutumatta ryöstetyksi. Katuryöstöjä on niin paljon, että taitaa olla melkein harvinaisempaa, että ei joudu koskaan ryöstetyksi kuin että joutuu. Ennen Rion olympialaisia radiossa oli ohjelma, jossa suomalaiset toimittajat ja urheiluvaikuttajat keskustelivat tulevista kisoista. He kaikki olivat käyneet tutustumassa paikkoihin tai muuten matkustaneet kaupungissa. Eroa heidän välillään oli lähinnä siinä, miten monta tuntia tai päivää kaupunkiin saapumisen jälkeen heidät itse kukin oli ryöstetty. He kaikki olivat nimittäin kokeneet sen.

Eikä Etelä-Amerikassa omaisuuttaan menetä ainoastaan väkivaltaisissa ryöstöissä vaan myös varkauksien kautta. Kaikki viedään käsistä, jos hetkeksikin jättää sen valvomatta. Eurooppalainen tyyli, että pannaan käsilaukku tai kassi penkille viereen, kun istutaan bussissa tai ravintolassa tai aseman odotushuoneessa, ei toimi. Etelä-Amerikassa ryöstetään käsilaukkuja ja kasseja jopa taksissa matkustavilta asiakkailta lyömällä auton ikkuna rikki ja nappaamalla kassi. Eräälle sukulaisnaiselle kävi tällä tavalla.

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 23, 2019, 13:04:11
Brasilia-kokemusten johdosta ymmärrän nyt Kopek paremmin mustaihoisten kammoaisi.

En tiedä, onko kammo oikea sana. Käytettäköön mitä sanaa tahansa, sen takana ei ole mikään yksittäinen kokemus vaan epämukava tietoisuus siitä, että kaikki eurooppalaiset, suomalaiset mukaan lukien, tulevat muuttumaan geneettisesti afrikkalaistaustaisiksi mustaihoisiksi siitä yksinkertaisesta syystä, että eri etnisyyksiä edustavien väestöjen suhteelliset koot ovat kääntymässä afrikkalaisen väestöhegemonian eduksi. Muutos on yksi radikaaleimmista ihmiskunnan historiassa.

Vuonna 1900 valkoihoisia eurooppalaisia oli noin 300 miljoonaa ja mustaihoisia afrikkalaisia sata miljoonaa. Valkoihoisten enemmistöasema ei näyttänyt olevan uhattuna, eikä heidän etninen ryhmänsä ollut sekoittumassa mustaihoisiin, joiden muutto Eurooppaan oli hyvin vähäistä.

Vuonna 1950 afrikkalaiset saavuttivat asukasmäärässä eurooppalaiset. Molempia oli noin 500 miljoonaa.

Afrikkalaisten mustien määrä on ylittänyt eurooppalaisten valkoihoisten määrän jo yli kaksinkertaisesti, ja väestöpommin näyttävin osa on vielä edessä. Kahdeksankymmenen vuoden päästä afrikkalaisia mustia arvellaan olevan kahdeksan kertaa enemmän kuin eurooppalaisia valkoihoisia, eikä laskelmassa ole taidettu ottaa huomioon sitä, että ainoastaan pieni osa eurooppalaisista on tuossa vaiheessa enää valkoihoisia.

Sadanviidenkymmenen vuoden päästä valkoihoiset ovat todennäköisesti jo hävinneet, ellei joitakin pieniä valkoisen kansanryhmän rippeitä vielä ole jossakin.

Ainoastaan murskaava panepidemia tai luonnonmullistus tai vastaava voi hidastaa etnistä väestönvaihtoa.

Jos Kiina tajuaisi pitää omat rajansa kiinni sisään päin suuntautuvalta maahanmuutolta, se voisi olla tuossa vaiheessa johtava totalitaristinen maailmanvalta. Muu maailma tekisi sille orjatyötä.

Afrikan väestönkasvun kiihtyminen on osittain seurausta siitä, että siirtomaita aikoinaan hallinneet eurooppalaiset ovat saaneet mantereella aikaan maataloustuotannon tehostumista ja terveydenhuollon kehittymistä ja kaupungistumista ja elintason kasvua, mitkä ovat taustatekijöitä väestön lisääntymisessä. Eurooppalaiset ovat lisäksi kerta toisensa jälkeen menneet väliin, kun luonto on yrittänyt hillitä Afrikan väestönkasvua omilla ankarilla menetelmillään (nälänhätä, AIDS, Ebola, sodat, kansanmurhat ym.).

Tuossa on pääasiallinen syy "kammooni" (Norma Batesin käyttämä sana). Vaikka en itse ole väestönvaihtoa näkemässä, jo pelkkä ajatus siitä on epämukava. Minusta on surullista ajatella sen etnisen ryhmän häviämistä, johon itse kuulun, ja johon kuuluvia olen tottunut näkemään ympärilläni, ja jonka aikaansaannosta nykyinen ns. kehittynyt maailma suurelta osin on. 

Väestön muuttuminen etnisesti afrikkalaistaustaiseksi on täydessä käynnissä. Kun kiertelee pääkaupunkiseudun kaupoissa ja kaduilla, näkee päivä päivältä enemmän afrikkalaisilta näyttäviä mustaihoisia, jotka yllättäen puhuvat keskenään suomea. Jos ei kuulisi, heitä voisi luulla turisteiksi. Myös valkoisen naisen ja mustaihoisen miehen (joskus harvoin toisinkin päin) muodostamia pariskuntia näkyy koko ajan enemmän, samoin mustaihoisia suomea puhuvia lapsia. Täytyy olla sokea ja kuuro ja tyhmä,  jos ei näkemänsä perusteella pysty tekemään oikeaa johtopäätöstä siitä, mikä on tämän kaiken lopputulos.

Ei ole minkäänlaista viitettä siitä, että kehitys pysähtyisi ja kääntyisi vastakkaiseksi, eli valkoihoisten määrä kasvaisi suhteessa mustaihoisten määrään. Kaikki merkit viittaavat siihen, että nykyinen kehitys jatkuu ja vahvistuu. Koska näin on, vääjäämättömän lopputuloksen kohdalla on kyse enää vuosikymmenestä, milloin sen voidaan katsoa kokonaan tapahtuneen. Ei ole enää kyse siitä, tapahtuuko se vai ei, niin kuin jotkut etnonationalistit harhoissaan kuvittelevat.

Nähtäväksi jää, milloin kaikkein hitaimmatkin nykyisestä kehityksestä hyvillään olevat monikultturistit tajuavat lopettaa puhumisen "vähemmistöstä" tarkoittaessaan mustia ihmisiä.

Kirjoitukseni on todennäköisesti joidenkin mielestä rasistinen, vaikka en esittänytkään rasismin tuntomerkit täyttäviä väittämiä, en ainakaan tietoisesti. Miksi se silti on rasistinen? Se käynee ainakin jossakin määrin ilmi tästä artikkelista. On olemassa tiettyjä aiheita, joista kirjoittaminen jo itsessään katsotaan rasismiksi, kirjoittipa mitä tahansa.

https://yle.fi/uutiset/3-10825443

Toope

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 26, 2019, 13:20:02
Meissä Norma tosiaan taitaa olla se ero, että minä liikun paljon ihmisten ilmoilla ja koen ihan itse asioita, sinä luet niitä netistä. Kumpikin tekee omia johtopäätöksiään. Mutta ihmisten ilmoilla liikkumisessa on sellainen juttu, että siellä ei voi aivan kuten netissä valikoida näkemäänsä ja kokemaansa vahvistamaan johtopäätöksiään.

Siinäkin meissä on eroa, että nämä ahdistelukokemukset eivät määrittele minun maailmankuvaani kuten sinulle näyttää tekevän.
Havaitsenko jonkinlaista "paremman ihmisen kokemusta"...?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 26, 2019, 10:53:22
Norma,

Minua ovat kiusanneet ja ikävästi ahdistelleet:

- lyhyet miehet
- pitkät miehet
- tummatukkaiset miehet
- vaaleatukkaiset miehet
- hoikat miehet
- lihavat miehet

ja kokemuksistani (huom monikko) on vähemmän aikaa kuin sinun. Mitä sinun mielestäni minun on  nyt oikeutettua verbaalisesti ilmaista?
Unohdit neekerit listaltasi... :-X

Minä epäilen, että osa ahdisteluista on noita keksittyjä trendikkäitä muotiahdisteluja, kun nykyään on trendikästä loukkaantua siitäkin, että joku katsoo push-up-liivejäsi, joita olet laittanut päällesi siksi, että kaikki ne näkisi...

a4

#447
Lainaus käyttäjältä: urogallus - kesäkuu 26, 2019, 08:15:43
Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 26, 2019, 07:58:20
Pitäisikö meidät eristää jonnekin vai mitä meille pitäisi tehdä?


Valkoisten eristäminen olisi rasistista ei-valkoisia kohtaan. Meinaan että tällä hetkellä kaikesta rasismivouhkaamisesta huolimatta valkoisten asuttamiin maihin on muuttamassa värikästä väkeä vaikka kuinka paljon, ja onhan heillä siihen ehdoton oikeus. Onhan?
Mutta jos monella maailman ihmisellä olisi omista yksittäiskokemuksista johdettu rasistinen kuva valkoihoisista, niin pitäisikö YK:n perustaa lopullista ratkaisua hakeva rotukomissio jonkun vanhan natsin tai rotuoppaan avulla joka määrittelisi kuka on valkoihoinen ja minne nämä valkoihoiset siirretään monien valtioiden ja jopa kokonaisten maanosien rajojen ulkopuolelle?
Miksi valkoihoisia on edelleen Aasiassa, Etelä-Amerikassa, Lähi-idässä tai Afrikassa? Pohjois-Amerikka taitaa jo olla menetetty heille. Kiinaankin valkoihoiset yrittivät ängetä huumekaupan avulla.
Mitä meille valkoisille pitäisi tehdä? Vähintäänkin ommella valkoinen tähti tai risti rintaan?
Toki rotukomissio samalla siirrättäisi myös ei-valkoiset omiin maihinsa, vaikka heidän sukunsa olisi aiemmin jopa pakkosiirretty orjina valkoisten maihin tai siirtomaihin.
Näköesteitäkin olisi hyvä laittaa rajoille, etteivät monesti rumiksi tai oudoiksi koetut eriväriset näy toiselle puolen raja-aitaa.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 26, 2019, 21:35:19
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 26, 2019, 10:53:22
Norma,

Minua ovat kiusanneet ja ikävästi ahdistelleet:

- lyhyet miehet
- pitkät miehet
- tummatukkaiset miehet
- vaaleatukkaiset miehet
- hoikat miehet
- lihavat miehet

ja kokemuksistani (huom monikko) on vähemmän aikaa kuin sinun. Mitä sinun mielestäni minun on  nyt oikeutettua verbaalisesti ilmaista?
Unohdit neekerit listaltasi... :-X

Minä epäilen, että osa ahdisteluista on noita keksittyjä trendikkäitä muotiahdisteluja, kun nykyään on trendikästä loukkaantua siitäkin, että joku katsoo push-up-liivejäsi, joita olet laittanut päällesi siksi, että kaikki ne näkisi...

Kuuluvat kategoriaan tummatukkaiset miehet + tietenkin noihin muihin mainittuihin kukin ominaisuuksiensa mukaan. Miksi ihmeessä heidät vielä sen lisäksi erikseen pitäis mainita tämä sinua kiihottavan ominaisuutensa perusteella?

Jos nainen käyttää rintaliivejä, ne on Toopen mielestä puettu miehiä varten. Mutta jos nainen EI käytä rintaliivejä, niin kyllä Toope senkin ajattelee jotenkin olevan miehiä varten. Toopelle ei tule mieleen se, että kyse lienee hänen omasta tavastaan nähdä naiset jonakin miehiä varten olevana. Taitaa Toope kirjoitella tänne ihan vain naisten huomiota saadakseen ja sitten loukkaantuu, kun siitä...

Norma Bates

Minä en käytä rintaliivejä koska vihaan niitä (sitä tunnetta kun ne on yllä) ja rinnat pysyvät ylhäällä ilman kantotelinettäkin. En ikinä ajatellut että liivittömyyteni olisi joku ongelma jollekulle, kunnes mies johon tutustuin muutama vuosi sitten alkoi huomauttelemaan nänneistäni. Tuli helvetin ällöttävän itsetietoinen olo ja nykyään miettii jatkuvasti että katsooko nyt taas joku jossakin. En minä sille mitään mahda että on ns. terävät nännit.

Mutta olen päättänyt itsepäisesti haistattaa pitkät koko jutulle; missään ei ole olemassa lakia että naisen rinnoista ei saa erottua kuin pyöreät kumpareet ilman mitään ekstranyppylöitä. Ja kerran oli jossain tiededokumentissa televisiossa balettitanssijatar jolla nännit tunki öpauttia tanssiasun yläosasta läpi. Jos joku kehtaa telkkaan mennä noin, niin sitten minäkin kehtaan olla kuten olen aina ollut.

Tämä asia on asia mitä teen itseäni varten. Jos minulla olisi liivit yllä koko päivän, meinaisin seota. Bikinien yläosatkin pitää aina olla sellaiset että saa ne karmeat olkaimet veks.