Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Huorittelu yms. nimittely

Aloittaja a4, toukokuu 04, 2022, 10:31:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

a4

Lainaus käyttäjältä: Chill Out - toukokuu 03, 2022, 21:18:13
Muistelen kyllä, että 23-vuotiaana 18-vuotiaat tytöt ihmettelivät, miksi ylipäänsä olin Tavastiaklubilla. Pelkoa en havainnut, vain ynseyttä 23-vuotiasta juttelemaan pyrkivää ukkoa kohtaan. Sen jälkeenkään en suurta pelkoa ole havainnut, lähinnä varovaisen arkuuden vanhemman miehen seurassa.

Eri asia ovat 20-vuotiaat huorat, jotka toki ensin pyrkivät innokkaasti lähentymään, mutta itse toimituksessa katselevat pitkin seiniä.
Huorittelija.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 04, 2022, 10:31:18
Lainaus käyttäjältä: Chill Out - toukokuu 03, 2022, 21:18:13
Muistelen kyllä, että 23-vuotiaana 18-vuotiaat tytöt ihmettelivät, miksi ylipäänsä olin Tavastiaklubilla. Pelkoa en havainnut, vain ynseyttä 23-vuotiasta juttelemaan pyrkivää ukkoa kohtaan. Sen jälkeenkään en suurta pelkoa ole havainnut, lähinnä varovaisen arkuuden vanhemman miehen seurassa.

Eri asia ovat 20-vuotiaat huorat, jotka toki ensin pyrkivät innokkaasti lähentymään, mutta itse toimituksessa katselevat pitkin seiniä.
Huorittelija.
Tai lahnahuorittelija. (Vielä surkuhupaisempi tapa huoritella on pihtarihuoritella, kun joku nainen ei anna.)

Luin ensin tuon Chillin tekstin niin, että hän osti seksiä. Mutta ehkä hän puhui parittelukumppaniensa moraalista huoritellessansa. Miksihän miehet eivät koskaan huorittele itseään? Kaksi osapuoltahan irtoseksissä on. Yleensä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: kertsi - toukokuu 04, 2022, 10:35:57
Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 04, 2022, 10:31:18
Lainaus käyttäjältä: Chill Out - toukokuu 03, 2022, 21:18:13
Muistelen kyllä, että 23-vuotiaana 18-vuotiaat tytöt ihmettelivät, miksi ylipäänsä olin Tavastiaklubilla. Pelkoa en havainnut, vain ynseyttä 23-vuotiasta juttelemaan pyrkivää ukkoa kohtaan. Sen jälkeenkään en suurta pelkoa ole havainnut, lähinnä varovaisen arkuuden vanhemman miehen seurassa.

Eri asia ovat 20-vuotiaat huorat, jotka toki ensin pyrkivät innokkaasti lähentymään, mutta itse toimituksessa katselevat pitkin seiniä.
Huorittelija.
Tai lahnahuorittelija. (Vielä surkuhupaisempi tapa huoritella on pihtarihuoritella, kun joku nainen ei anna.)

Luin ensin tuon Chillin tekstin niin, että hän osti seksiä. Mutta ehkä hän puhui parittelukumppaniensa moraalista huoritellessansa. Miksihän miehet eivät koskaan huorittele itseään? Kaksi osapuoltahan irtoseksissä on. Yleensä.

Minä luen sen edelleen niin, että hän puhuu maksetusta seksistä, koskapa käyttää ammattinimekkeitä. Sitä, mitä sitten vanhemmat kuin 20 v ammattilaiset yleensä katselevat, en tiedä. Havaitsin kaikenlaisen kosketuspintani asiaan aivan yllättävän ohueksi.

Kyllä nykyään on olemassa myös mieshuora käsite, nuoremmat jopa käyttävät miehestä sanaa lutka, mitä Jaska ei usko.

Minä olen suomentanut myös pihtarihuoran käsitteen: se on hän, joka antaa muille, mutta ei sulle. Ja syystä ei sulle.

T: Xante


Melodious Oaf

^ Luen kanssa sen edelleen niin, että puhutaan ammatista.

Mutta se ei ole minusta yllättävää, että jos törkeä käytös kohdistuu naisiin, sitä helpommin puidaan enemmän ja siihen reagoidaan voimakkaasti niin sanoilla kuin joskus teoillakin.

Mies voi ihan hyvin saada hetkellisestä töykeydestä naista kohtaan saman tien nyrkin silmään. Vaikka se on tosi karua, niin kyllähän se tietyllä lailla kasvattaa tai aika tehokkaasti valvoo ns. yhteisön arvoja.

Mun mielestä on yleisesti mielenkiintoista se, miten tekijän ja toisaalta kohdehenkilön sukupuoli vaikuttaa siihen, mikä tulkitaan törkeäksi käytökseksi ja miten siihen sen jälkeen reagoidaan.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - toukokuu 04, 2022, 13:19:53
Mun mielestä on yleisesti mielenkiintoista se, miten tekijän ja toisaalta kohdehenkilön sukupuoli vaikuttaa siihen, mikä tulkitaan törkeäksi käytökseksi ja miten siihen sen jälkeen reagoidaan.

Joo, ja jos erehtyy vaatimaan väärää symmetrisyyttä, tulee nyrkkiä silmään etenkin täällä virtuaalimaailmassa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 04, 2022, 13:43:44
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - toukokuu 04, 2022, 13:19:53
Mun mielestä on yleisesti mielenkiintoista se, miten tekijän ja toisaalta kohdehenkilön sukupuoli vaikuttaa siihen, mikä tulkitaan törkeäksi käytökseksi ja miten siihen sen jälkeen reagoidaan.

Joo, ja jos erehtyy vaatimaan väärää symmetrisyyttä, tulee nyrkkiä silmään etenkin täällä virtuaalimaailmassa.

Onko siis tässä keskustelussa esimerkiksi esiintynyt törkeää käytöstä? Ei minun mielestäni.

Chill Out on kertoillut vain kokemuksistaan 20 v naisista ja muut ovat tulkinneet näitä. Ovatko siis tulkinnat törkeitä?

Huorittelu nyt on mielestäni mautonta aina, mutta onhan se totta, että jos esim. mies on käynyt läpi kaikki työpaikan/luokan/tms naiset (tai miehet tai molemmat), kyllähän siitä joku saattaa sanoa, että no se nyt lutkailee. Sama kyllä naisestakin. Onko se sitten törkeää, ei minusta, mutta ylipäätään muiden seksielämään puuttuminen on minusta hieman edvardiaanista.

T: Xante

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 04, 2022, 16:14:26
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 04, 2022, 13:43:44
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - toukokuu 04, 2022, 13:19:53
Mun mielestä on yleisesti mielenkiintoista se, miten tekijän ja toisaalta kohdehenkilön sukupuoli vaikuttaa siihen, mikä tulkitaan törkeäksi käytökseksi ja miten siihen sen jälkeen reagoidaan.

Joo, ja jos erehtyy vaatimaan väärää symmetrisyyttä, tulee nyrkkiä silmään etenkin täällä virtuaalimaailmassa.

Onko siis tässä keskustelussa esimerkiksi esiintynyt törkeää käytöstä? Ei minun mielestäni.

Chill Out on kertoillut vain kokemuksistaan 20 v naisista ja muut ovat tulkinneet näitä. Ovatko siis tulkinnat törkeitä?

Huorittelu nyt on mielestäni mautonta aina, mutta onhan se totta, että jos esim. mies on käynyt läpi kaikki työpaikan/luokan/tms naiset (tai miehet tai molemmat), kyllähän siitä joku saattaa sanoa, että no se nyt lutkailee. Sama kyllä naisestakin. Onko se sitten törkeää, ei minusta, mutta ylipäätään muiden seksielämään puuttuminen on minusta hieman edvardiaanista.

T: Xante

Kait sitä nyt ainakin hieman sbedofiilien seksielämään on syytä puuttua.
Lapsillekin pitää opettaa jonkun verran käytöstapoja. Aikuisille ei sitä enää kannata tehdä suuttuvat..

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Karikko - toukokuu 04, 2022, 16:29:22
Lapsillekin pitää opettaa jonkun verran käytöstapoja. Aikuisille ei sitä enää kannata tehdä suuttuvat..

Lapset sentään usein kuuntelevat ja ymmärtävät, ehkä jopa muuttavat käyttäytymistään. Aikuiset sen sijaan vain hermostuvat yhä enemmän ja saattavat muuttua aivan hulluiksi. Yleensä aikuisten huonoa käytöstä vain siedetään.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 04, 2022, 16:14:26
Onko siis tässä keskustelussa esimerkiksi esiintynyt törkeää käytöstä? Ei minun mielestäni.

Chill Out on kertoillut vain kokemuksistaan 20 v naisista ja muut ovat tulkinneet näitä. Ovatko siis tulkinnat törkeitä?

Siinä on osittain taustalla sellaisia auki lausumattomia yhteyksiä, joita en ala avaamaan. Osasyy siihenkin on kyllä se, että mukavan ja järkevän ihmisen maine menee helposti, jos naiselle liian kovasanaisesti sanoo asioista :D Ainakin itse koen, että pitää antaa enemmän tilaa myös toisen tunteille ja punnita ne kommentit aika tarkkaan, kun taas foorumilla näkee toistuvasti sellaista, että mieheksi oletetun tunteille ei jätetä niin paljoa tilaa. Esim case Kopekin tarina yms yms.

Jos haluat tulkita tätä suoraan vain tämän ketjun kontekstissa, niin a4:n kommentti oli törkeä, ja siitä sinä ja kertsi aika iisisti slaidaatte ohi miettimään sitä, miltä teistä tuntuu asiat ja miten naisia loukkaavia mitkäkin sanat voivat olla.

Sitä ei varmaan määritellä törkeäksi, mutta se oli osa sitä mun pointtia myös. Ei niinkään syyttää sinua tai ketään suoraan mistään vaan taas kerran ihan vain täsmälleen se mitä itse asiassa sanoin.

a4

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - toukokuu 05, 2022, 01:35:14
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 04, 2022, 16:14:26
Onko siis tässä keskustelussa esimerkiksi esiintynyt törkeää käytöstä? Ei minun mielestäni.

Chill Out on kertoillut vain kokemuksistaan 20 v naisista ja muut ovat tulkinneet näitä. Ovatko siis tulkinnat törkeitä?

Siinä on osittain taustalla sellaisia auki lausumattomia yhteyksiä, joita en ala avaamaan. Osasyy siihenkin on kyllä se, että mukavan ja järkevän ihmisen maine menee helposti, jos naiselle liian kovasanaisesti sanoo asioista :D Ainakin itse koen, että pitää antaa enemmän tilaa myös toisen tunteille ja punnita ne kommentit aika tarkkaan, kun taas foorumilla näkee toistuvasti sellaista, että mieheksi oletetun tunteille ei jätetä niin paljoa tilaa. Esim case Kopekin tarina yms yms.

Jos haluat tulkita tätä suoraan vain tämän ketjun kontekstissa, niin a4:n kommentti oli törkeä, ja siitä sinä ja kertsi aika iisisti slaidaatte ohi miettimään sitä, miltä teistä tuntuu asiat ja miten naisia loukkaavia mitkäkin sanat voivat olla.

Sitä ei varmaan määritellä törkeäksi, mutta se oli osa sitä mun pointtia myös. Ei niinkään syyttää sinua tai ketään suoraan mistään vaan taas kerran ihan vain täsmälleen se mitä itse asiassa sanoin.
Itse en tulkinnut millään lailla huorittelijan viestissään käyttämän h-sanan syitä tai merkitystä. Totesin vain että hän käytti h-sanaa joistain naisista. Eli huoritteli.
En omasta mielestäni pyrkinyt loukkaamaan huorittelijaa, enemmänkin herättelemään tähän päivään sanavalintojen suhteen.
Toki h-sanan käytölle voinee löytyä hyväksyttäviäkin konteksteja ja kuulisin mielelläni sellaisesta kyseiseen huorittelutilanteeseen liittyen.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - toukokuu 05, 2022, 01:35:14
Sitä ei varmaan määritellä törkeäksi, mutta se oli osa sitä mun pointtia myös. Ei niinkään syyttää sinua tai ketään suoraan mistään vaan taas kerran ihan vain täsmälleen se mitä itse asiassa sanoin.

En kokenutkaan, että syyttelit. Kyselin jälleen kerran, sillä minua kiinnostaa.

Edelleen kyselen, koska kiinnostaa.

Minä olen kirjoittanut
- tulkinneeni, että Chill out puhuu maksullisissa käymisestä, koska käyttää sanaa "huora" naisesta, joka lähestyy häntä ja on hänen kanssaan itse toimituksessa (jonka tulkitsen seksin harrastamiseksi)
- että en tiedä, mitä itse toimituksessa katselevat naiset, jotka eivät ole 20 v
- että minulla on maksulliseen itse toimitukseen yllättävän ohut kosketuspinta
- että kyllä miehiäkin huoritellaan ja lutkitellaan nykyään
- esittänyt käsitykseni siitä, mitä sana pihtarihuora tarkoittaa
- että pidän huorittelua mauttomana
- että toisten seksielämään puuttuminen on mielestäni edvardiaanista

Minun puolestani saat sanoa ihan niin kovasanaisesti kuin haluat, mitä lausuntoja tuosta taustalla näet. Mutta toivon, että pidät mielessäsi, että minä todellakin lähes aina tarkoitan vain täsmälleen sitä, mitä täsmälleen sanon ja avaan auki ne taustaolettamukseni, jos niitä on.

T: Xante

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 05, 2022, 07:45:52
Toki h-sanan käytölle voinee löytyä hyväksyttäviäkin konteksteja ja kuulisin mielelläni sellaisesta kyseiseen huorittelutilanteeseen liittyen.

No mielestäni näin on siinä tapauksessa, jos kyseessä oli, kuten itse oikeasti tulkitsin, maksullisesta itse toimituksesta. Onhan tietysti maksulliselle kumppanille kauniimpiakin sanoa, mutta kansankielessä tietyissä piireissä huoriahan he ovat. Sukupuolesta riippumatta.

Sen myönnän, että todellakaan mieleeni ei tullut, että sanotaan huoraksi 20v naista, joka lähestyy 23v miestä ja päätyy harrastamaan seksiä tämän kanssa. On niin kaukana maailmankuvastani, että eipä välähtänyt mieleen.

MO:lle: kyllä, minulla on sellainen taustaoletus, että vapaaehtoinen seksi kahden ihmisen välillä ei ole huoraamista.

T: Xante

a4

#12
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 05, 2022, 08:15:48
Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 05, 2022, 07:45:52
Toki h-sanan käytölle voinee löytyä hyväksyttäviäkin konteksteja ja kuulisin mielelläni sellaisesta kyseiseen huorittelutilanteeseen liittyen.

No mielestäni näin on siinä tapauksessa, jos kyseessä oli, kuten itse oikeasti tulkitsin, maksullisesta itse toimituksesta. Onhan tietysti maksulliselle kumppanille kauniimpiakin sanoa, mutta kansankielessä tietyissä piireissä huoriahan he ovat. Sukupuolesta riippumatta.

Sen myönnän, että todellakaan mieleeni ei tullut, että sanotaan huoraksi 20v naista, joka lähestyy 23v miestä ja päätyy harrastamaan seksiä tämän kanssa. On niin kaukana maailmankuvastani, että eipä välähtänyt mieleen.

MO:lle: kyllä, minulla on sellainen taustaoletus, että vapaaehtoinen seksi kahden ihmisen välillä ei ole huoraamista.

T: Xante
Tulkinnoissa on omat riskinsä. Etenkin pitkälle menevissä.
H-sana näyttää yllättävän neutraalilta viestissäsi.
Itse miellän h-sanan n-sanaa vastaavaksi vanhentuvaksi sanaksi, jolle on olemassa nykyaikaisempiakin arvostavampia vastineita.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 05, 2022, 08:26:31
Tulkinnoissa on omat riskinsä. Etenkin pitkälle menevissä.
H-sana näyttää yllättävän neutraalilta viestissäsi.

Aihe aidosti on mielenkiintoinen. Onko siis pitkälle menevä tulkinta tulkita, että jos sanotaan, että minua lähestyi huora, joka itse toimituksessa katseli pitkin seiniä, tulkitaan, että sinua on lähestynyt maksullinen kumppani, joka katseli itse toimituksessa pitkin seiniä?

H-sana ei ole minulle H-sana, vaan huora. Se on minulle neutraali. En ole koskaan jaksanut loukkaantua huorittelusta, koska sehän on sama kuin minulle huudeltaisiin olevani kokoomuslainen tai persu. Jotain, mitä missään nimessä en ole, mutta en toisaalta näe mitään tarvetta kuin erityisessä olosuhteissa alkaa korostamaan, selostamaan tai perustelemaan, miksi en ole.

Jos jokin toiminnassani on saanut jonkun kuvittelemaan minun olevan persu, noh, hän teki väärän tulkinnan. Jos joku huutelee minulle kokoomuslaista loukkausmielessä, noh, hän paljastaa oman käsityksensä kokoomuksesta.

T: Xante

Hayabusa

Paitsi sana, myös ja ennen kaikkea kuinka se sanotaan on tärkeää. Esimerkkinä Samuel L. Jackson.  ;)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur