Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Huorittelu yms. nimittely

Aloittaja a4, toukokuu 04, 2022, 10:31:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

a4

#30
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - toukokuu 05, 2022, 08:43:16
Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 05, 2022, 08:26:31
Tulkinnoissa on omat riskinsä. Etenkin pitkälle menevissä.
H-sana näyttää yllättävän neutraalilta viestissäsi.

Aihe aidosti on mielenkiintoinen. Onko siis pitkälle menevä tulkinta tulkita, että jos sanotaan, että minua lähestyi huora, joka itse toimituksessa katseli pitkin seiniä, tulkitaan, että sinua on lähestynyt maksullinen kumppani, joka katseli itse toimituksessa pitkin seiniä?

H-sana ei ole minulle H-sana, vaan huora. Se on minulle neutraali. En ole koskaan jaksanut loukkaantua huorittelusta, koska sehän on sama kuin minulle huudeltaisiin olevani kokoomuslainen tai persu. Jotain, mitä missään nimessä en ole, mutta en toisaalta näe mitään tarvetta kuin erityisessä olosuhteissa alkaa korostamaan, selostamaan tai perustelemaan, miksi en ole.

Jos jokin toiminnassani on saanut jonkun kuvittelemaan minun olevan persu, noh, hän teki väärän tulkinnan. Jos joku huutelee minulle kokoomuslaista loukkausmielessä, noh, hän paljastaa oman käsityksensä kokoomuksesta.

T: Xante
Kyseinen tulkinta on mielestäni pitkälle menevä tulkinta, koska h-sanalla on muitakin merkityksiä ja tulkintamahdollisuuksia.
Mistä päästäänkin Metaketjun alkulähteille. :)
Kaikki on tulkinnanvaraista, jokainen meistä hairahtuu aina välillä ylitulkitsemaan ja siksi itsereflektiota, kysymistä ja kuuntelemista sanotaankin tärkeiksi. Taitoja joita en itse ainakaan hallitse mutta joita voi harjoitella.

Minulle henkilökohtaisesti n-sana on h-sanan tavoin neutraali. Jos se kohdistuu itseeni. Silti koen sen huonotapaisena ilmauksena.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 04, 2022, 10:31:18
Lainaus käyttäjältä: Chill Out - toukokuu 03, 2022, 21:18:13
Muistelen kyllä, että 23-vuotiaana 18-vuotiaat tytöt ihmettelivät, miksi ylipäänsä olin Tavastiaklubilla. Pelkoa en havainnut, vain ynseyttä 23-vuotiasta juttelemaan pyrkivää ukkoa kohtaan. Sen jälkeenkään en suurta pelkoa ole havainnut, lähinnä varovaisen arkuuden vanhemman miehen seurassa.

Eri asia ovat 20-vuotiaat huorat, jotka toki ensin pyrkivät innokkaasti lähentymään, mutta itse toimituksessa katselevat pitkin seiniä.
Huorittelija.
Varsin oivallinen kokemuksen kai muistelu, eikö vain. Kysymyshän oli naisten miehiin suhtautumisen muuttumisesta miehen iän mukana, mihin varsinaisesti ei vastausta tässä kai annettu kuin että erilaisia asenteita esiintyy. Tuskin Chill Outin kokemukset naisten miesasenteista edes Socrun näkösektorista näihin rajoittui. Huora on hyvin ymmärretty käsite, tässä pyrkimyksestä seksiin taloudellisen tms. edun tavoittelemiseksi. Kelläpä ainakaan miehellä ei sellaisesta olisi kokemusta, mutta syyttä suotta ei tarvitse huoraksi nimitellen haukkua. Että pyrkimystä halveksutaan, ei ole sanan vika. Korvaava toinen sana saisi ilmiötä halveksuvilta samat sävyt.  Huora ei esimerkiksi ole sama kuin ammattimaiselle kuulostava prostituoitu, Huora on huora.

Omaan arvoonsa tietenkin jätän sellaiset asenteet, että ei saa ilmaista vähättelevänsä tai torjuvansa naisia. Jos jotain on moitittava niin sitten miehiä. Vaikka huoriksi.

a4

#32
Lainaus käyttäjältä: Jaska - toukokuu 06, 2022, 00:37:44
Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 04, 2022, 10:31:18
Lainaus käyttäjältä: Chill Out - toukokuu 03, 2022, 21:18:13
Muistelen kyllä, että 23-vuotiaana 18-vuotiaat tytöt ihmettelivät, miksi ylipäänsä olin Tavastiaklubilla. Pelkoa en havainnut, vain ynseyttä 23-vuotiasta juttelemaan pyrkivää ukkoa kohtaan. Sen jälkeenkään en suurta pelkoa ole havainnut, lähinnä varovaisen arkuuden vanhemman miehen seurassa.

Eri asia ovat 20-vuotiaat huorat, jotka toki ensin pyrkivät innokkaasti lähentymään, mutta itse toimituksessa katselevat pitkin seiniä.
Huorittelija.
Varsin oivallinen kokemuksen kai muistelu, eikö vain. Kysymyshän oli naisten miehiin suhtautumisen muuttumisesta miehen iän mukana, mihin varsinaisesti ei vastausta tässä kai annettu kuin että erilaisia asenteita esiintyy. Tuskin Chill Outin kokemukset naisten miesasenteista edes Socrun näkösektorista näihin rajoittui. Huora on hyvin ymmärretty käsite, tässä pyrkimyksestä seksiin taloudellisen tms. edun tavoittelemiseksi. Kelläpä ainakaan miehellä ei sellaisesta olisi kokemusta, mutta syyttä suotta ei tarvitse huoraksi nimitellen haukkua. Että pyrkimystä halveksutaan, ei ole sanan vika. Korvaava toinen sana saisi ilmiötä halveksuvilta samat sävyt.  Huora ei esimerkiksi ole sama kuin ammattimaiselle kuulostava prostituoitu, Huora on huora.

Omaan arvoonsa tietenkin jätän sellaiset asenteet, että ei saa ilmaista vähättelevänsä tai torjuvansa naisia. Jos jotain on moitittava niin sitten miehiä. Vaikka huoriksi.
Tuossa viestissäni kommentoin lähinnä h-sanan käyttöä.

Jos jotain on moitittava niin sitten asiallisemmilla muotoiluilla, jos haluaa tuottaa asiallista puhetta.
H-sanalle löytynee vähemmän loukkaaviakin vastineita. Kuten n-sanalle.
Nämä kielelliset ja ajatukselliset muutokset ovat jatkuvaa säätöä muuttuvassa yhteiskunnassa.
Elämä on jatkuvaa säätöä. Kikkeliskokkelis!
Omassa suussani esim. juoppo ei maistu pahalta ilmaukselta mutta tarkemmin ajateltuna alkoholisti olisi armollisempi ja valistuneempi ilmaus.
Kun taas esim. homo on omassa suussani muuttunut jo neutraaliksi ellei jopa hyvän makuiseksi sanaksi.
Puolihuolimattomasta n-sanan käytöstä sain mieleenpainuvaa sapiskaa viime vuonna eräältä nuorison edustajalta.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: urogallus - toukokuu 05, 2022, 22:21:31
Lainaus käyttäjältä: Socrates - toukokuu 05, 2022, 13:28:03
Kai Chili tarkoitti kahta täysin eri ikäisenä tapahtunutta episodia.

A) Tavastialla joku tai jotkut hyvin nuoret naiset pitivät 23v Chiliä vanhana miehenä, johon suhtautuivat varautuneesti.

B) Joskus vanhemmalla iällä Chili on ostanut seksiä pikkuhuorilta, jotka katselevat seiniä.

En oikein ymmärrä miten muuten koko jutun voi ymmärtää kuin näin.

Luin äksännen kerran viestin ja vasta nyt tämä avautui minulle: tosiaan, lauseissa on eri aikamuoto! Tämä jäi minulta huomaamatta, myönnän erheeni!

Tosin tämä kyllä ei muuta mielipidettäni varsinaisesti mihinkään suuntaan.

Mitä tulee sitten huoritteluun, MO:lla taitaa olla asenne, että vaikka joku puhuu rasistisesti, on rumaa kutsua häntä rasistiksi, joten loogisesti se, että sanoo huorittelijaksi huorista puhujaa on yhtä rumaa.

T: Xante

Muoksis: kuten sanoin, itseäni yllätti oikeastaan se, miten ohut ja median varassa oma kosketuspintani asiaan on, mutta olettaisin, että subjektille itselleenkin voi olla merkityksellistä, lähteekö huoriin vai tapaako maksullisen seuralaisen, ammattilaisen tai ehkäpä jopa kokotin.

Muisto Keijo Kullervo

Aivan yleisesti 'tämän sortin miehiä' sanottiin - sanotaan huoripukeiksi?
Ei mitään uutta auringon alla...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

Hippi

^
Onko huoripukki huorissa käyvä vai itse huorana toimiva mies?
Minulle on mielikuva, että olisi tuo viimeksi mainittu.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Olen tunnetusti fanaattinen nimittelyn kannattaja, mutta homottelu, huorittelu, läskittely yms tulisi pyrkiä ensisijaisesti kohdistamaan niihin, jotka eivät oikeasti ole homoja, huoria tai ainakaan sairaalloisen läskejä.

Oikeata huoraa voi kutsua vaikka prostituoiduksi.
Kävelevä kremppakertymä

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 06, 2022, 08:48:25
^
Onko huoripukki huorissa käyvä vai itse huorana toimiva mies?
Minulle on mielikuva, että olisi tuo viimeksi mainittu.

Ensimmäinen se on. Eikä tarvitse edes käydä maksullisissa, kunhan vaan jörniskelee liiaksi valkkaamatta.

Huorana toimiva mies on mieshuora. Tätä sanaa kai käytetään myös huoripukki-tyyliin nuoremman väen parissa. Angismihan se silloin on. Myös fuckboy-sanaa käytetään samassa merkityksessä myös ihan suomenkielisessä puheessa/tekstissä.

Tai tämä on minun kokemukseni.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - toukokuu 06, 2022, 08:49:50
Olen tunnetusti fanaattinen nimittelyn kannattaja, mutta homottelu, huorittelu, läskittely yms tulisi pyrkiä ensisijaisesti kohdistamaan niihin, jotka eivät oikeasti ole homoja, huoria tai ainakaan sairaalloisen läskejä.

Kyllähän tuo aika lailla noin menee. Paitsi läskiksi saatetaan kutsua myös suuren painoindeksin omaavia henkilöitä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 06, 2022, 08:48:25
^
Onko huoripukki huorissa käyvä vai itse huorana toimiva mies?
Minulle on mielikuva, että olisi tuo viimeksi mainittu.

Huoripukki harrastaa irto-ja sivusuhteita, paneskelee kaikkea mikä liikkuu. Ei mitenkään erityisesti käy maksullisissa.

Mieshuora on harvinainen ilmaisu. Taannoin futisforumilla inhokkipelaajia nimiteltiin mieshuoriksi. Harvoin muuten törmännyt.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

Lainaus käyttäjältä: urogallus - toukokuu 06, 2022, 08:58:14
Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 06, 2022, 08:48:25
^
Onko huoripukki huorissa käyvä vai itse huorana toimiva mies?
Minulle on mielikuva, että olisi tuo viimeksi mainittu.

Ensimmäinen se on. Eikä tarvitse edes käydä maksullisissa, kunhan vaan jörniskelee liiaksi valkkaamatta.

No niinpä tietysti. Sekoilin huolella viestissäni, kun toista riviä kirjoittaessani en enää muistanut mitä ensimmäiselle kirjoitin :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 06, 2022, 09:17:58
No niinpä tietysti. Sekoilin huolella viestissäni, kun toista riviä kirjoittaessani en enää muistanut mitä ensimmäiselle kirjoitin :D

Suhtaudut siis lauseisiin kuten huoripukki suhtautuu naisiin!  :P

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Huoripukkiin en kyllä ole törmännyt enää useammin kuin susipariin tai elävän leskeen ;D eli itselleni nämä ovat vanhahtavia nimityksiä.

Sen sijaan miestenkin lutkailusta ja etenkin huoraamisesta kyllä olen kuullut. Lisäksi mieshuora ja himbo ovat vilahdelleet joissain puheissa.

T: Xante

kertsi

Lainaus käyttäjältä: urogallus - toukokuu 05, 2022, 22:21:31
Lainaus käyttäjältä: Socrates - toukokuu 05, 2022, 13:28:03
Kai Chili tarkoitti kahta täysin eri ikäisenä tapahtunutta episodia.

A) Tavastialla joku tai jotkut hyvin nuoret naiset pitivät 23v Chiliä vanhana miehenä, johon suhtautuivat varautuneesti.

B) Joskus vanhemmalla iällä Chili on ostanut seksiä pikkuhuorilta, jotka katselevat seiniä.

En oikein ymmärrä miten muuten koko jutun voi ymmärtää kuin näin.

Voi kuule. Huorittelua kuulevat useimmat naiset ainakin jokusen kerran elämässään, tyystin ilman, että koskaan kuunaan olisivat hankkineet rahaa sillä tavalla. Kuulemma nuoremmet sukupolvet joutuvat huorittelun kohteeksi enemmän kuin vanhemmat.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️