Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Foorumin moderoinnista

Aloittaja Herra, tammikuu 03, 2019, 10:12:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jaska

Lupa katsoa on parasta viihdettä foorumilla aikoihin. Ajatus- ja katsepoliiseista.

kertsi

#121
Matemetiikka-sivujuonne syrjehtii täysin asian viereen, taakse, alle ja päälle vaan ei viekkuunkainaloon tuossa varsinaisessa syrjehtimisketjussa eli Metaketju, keskustelua keskustelusta, eli ei liity kyseiseen ketjuun enää mitenkään (enkä jaksa tarkistaa, liittyikö alunperinkään). Ei kai tuossa ketjussa sentään asiallista asiaa saa puhua? Pitäisikö perustaa oma ketjunsa matematiikkahöpinöille ja -filosofioinneille ja -pohdinnoille? Nimenä vaikka Jutuntynkää matematiikasta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Magdaleena

#122
Lainaus käyttäjältä: kertsi - elokuu 07, 2019, 12:58:45
Tissirönsyn voisi erottaa rasismiketjusta?


:D Tämähän on hauskaa, pitänee kirittää taas, näyttää lupaavalta!



Olen aika pihalla Kantapaikan jutuista jo pitempään, mutta palasin piristämään katseltuani ao. videon pari kertaa.
Väittelyllä ei saa somessa mitään aikaan nykyään, korkeintaan pilaa hyvän päivänsä. Siksi tartun tähän oljenkorteen.

https://www.youtube.com/watch?v=TVqly9G2P9A&fbclid=IwAR2HjfmdCUu2CmQAcMnEyXY8ZbxrpIMjHhFkbEDXUM0rChM0KR_2Fdbmid0

Ihon värillä ei ole merkitystä.


Muoks.
typo
"Live from the heart of yourself. Seek to be whole, not perfect." - Oprah Winfrey

kertsi

#123
Safiiri kirjoitti sen verran hyvän vastineen/vastineita Toopen typerehdintään kasvatuksesta (vanhemmat omistavat lapset), että Safiirin kirjoituksen soisi jäädä "henkiin" jossakin. Koska kasvatusta on käsitelty muissakin ketjuissa, ehdotan siksi uuden ketjunperustamista. Nimeksi vaikka Kasvatus.

https://kantapaikka.net/index.php/topic,68.msg34897.html#msg34897

typo korjattu
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Lenny

kertsi, jos jotakin tärkeää meni mukana saksittuihin, niin niitä voi sieltä poimia ja perustaa ihan itse uusia ketjuja. Syy sille, että välillä ihan hyviä ja asiallisia kirjoituksia menee saksien mukana on lainauksissa. Ketjun lukeminen menee hyvin sekavaksi jos jätetään viestejä joissa lainataan saksittuja viestejä.

Ja sitten vielä muistutuksena: saksitut ovat edelleen näkyvissä nimenomaan tästä syystä. Eli jos siellä on jotakin säilyttämisen arvoista, sen voi poimia uusien viestien pohjaksi. Täydelliset rimanalituksethan yksinkertaisesti poistetaan näkyvistä.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

kertsi

Joo, tietysti voi. Itse vaan en tiedä paljoakaan kasvatuksesta, joten tuntuu vaan vähän höhlältä aloittaa jokin keskustelu ilman omia hyvin perusteltuja mielipiteitä. Ja toisekseen, toisen kirjoittajan lainaaminenkin nimenomaan aloituskirjoituksessa tuntuisi höhlältä. Safiirihan ei taida itse juurikaan aloitella keskusteluita, mutta olettaisin, että kasvatuskeskustelussa hänellä voisi olla paljon annettavaa, sen kuvan olen kirjoituksistaan saanut. Mutta ehkäpä rohkaistun jossain vaiheessa. Ehkä yksi lause riittää aloitukseksi, ja seuraavaan viestiin sitten lainaus esim. Safiirilta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Okei, tein uuden ketjun. Saksittuja viestejä ei ikävä kyllä voi lainata, ei ole lainaa-nappulaa Saksitut-ketjussa viestin kohdalla. (Siitä syystä moden tekemät siirtelyt olisivat siistimpiä.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Kertsi:
LainaaOkei, tein uuden ketjun. Saksittuja viestejä ei ikävä kyllä voi lainata, ei ole lainaa-nappulaa Saksitut-ketjussa viestin kohdalla. (Siitä syystä moden tekemät siirtelyt olisivat siistimpiä.)

Voithan tehdä lainauksen samaan tapaan, kuin tein tähän viestiin tuosta sinun viestistäsi. Linkin alkueräiseen voisi lisätä viestin osoiteriviltä, mutta tuossa tapauksessa se olisi aika tarpeeton, koska "kehyskertomusta" ei ole. Siisteintä tietysti olisi, jos viestin alkuperäinen kirjoittaja kävisi kopioimassa omat tekstinsä uuteen ketjuun, jos on halukas osallistumaan aiheeseen.

Muistini mukaan siirreltäessä viestiä, sen alkuperäinen aikaleima säilyy muuttumattomana ja viesti asettuu sen aikaleiman mukaiselle paikalle aina uudessa ketjussa. Jos aloittamaasi ketjuun siirrettäisiin viikon vanha viesti, niin siitä tulisi ketjun ensimmäinen viesti eikä viimeinen (siirtohetken mukainen).
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Nimenomaan siinä Saksitut- ketjussa ei ole tuota Lainaa-nappulaa, nk. kirjoitin.

Hyvä pointti tuo aikaleima kyllä. Siitä(kin) syystä olisi ollut kivempi, jos mode olisi luonut ketjun. Kun itse kaiken lisäksi tiedän aivan liian vähän sekä kasvattamisen käytännöstä että teoriasta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Tuossa viestissäni lainauson tehty ilman "lainaa" nappulan käyttöä.

Olen maalannut viestisi tekstin, pudottanut sen kirjoitusruutuun tägien väliin, kun sitä ennen olen käyttänyt - nappulaa, joka on tuossa hymiörivin yläpuolella.  Siitä tulee tuo lainauslaatikko ilman mitään linkkitietoja, mutta selvästi osoittaa kirjoituksen lainatuksi.

--
Ihan vain Näkkärin aikojen modekokemuksen perusteella voin kertoa, että ei ne modetkaan ole kaikkien alojen asiantuntijoita, joten aika vaikea niidenkään on kaikista aiheista pilkkoa noita uusia ketjuja kasaan. Siinä mielessä olisi parempi, jos kirjoittajat itse huomaisivat karanneensa otsikosta ja joko palaisivat takaisin aiheeseen tai perustaisivat itse sen uuden aiheen siirtämällä vastauksensa uuden ketjun aloitukseksi ainakin, jos on inota aiheesta enemmän keskustella.

Tämäkin keskustelu kuuluisi jo tuonne metaketjuun ennemmin kuin tähän :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 08, 2019, 14:19:42
Ihan vain Näkkärin aikojen modekokemuksen perusteella voin kertoa, että ei ne modetkaan ole kaikkien alojen asiantuntijoita, joten aika vaikea niidenkään on kaikista aiheista pilkkoa noita uusia ketjuja kasaan. Siinä mielessä olisi parempi, jos kirjoittajat itse huomaisivat karanneensa otsikosta ja joko palaisivat takaisin aiheeseen tai perustaisivat itse sen uuden aiheen siirtämällä vastauksensa uuden ketjun aloitukseksi ainakin, jos on inota aiheesta enemmän keskustella.

Se on juuri näin. Tämä on niin pieni foorumi, että ei ole varaa pitää aluekohtaista moderointia, jossa modet erikoistuvat omalle erikoisalueelleen. Modet lähinnä yrittävät pitää ketjuja luettavina ja siivota ylilyöntejä. On täysin kohtuutonta odottaa mitään sen enempää.

Eikä erikoistuminen oikein muutenkaan istu tällaiselle yleisfoorumille. Tiedefoorumille tai jollekin harrastefoorumille ehkä paremmin.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Lenny

#131
Foorumilla on nyt uusi jäsenryhmä nimeltä "Harjoittelija", johon uudet kirjoittajat kuuluvat hetken aikaa. Ryhmään kuuluva ei voi julkaista viestejä ilman ylläpidon hyväksyntää.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Lenny - syyskuu 27, 2019, 04:42:54
Foorumilla on nyt uusi jäsenryhmä nimeltä "Harjoittelija", johon uudet kirjoittajat kuuluvat hetken aikaa. Ryhmään kuuluva ei voi julkaista viestejä ilman ylläpidon hyväksyntää.

Tämä on hyvä. Nyt ei uusi tulija voi heti alkaa suoltaa hirveää paskaa, se jää meidän vanhojen jäsenten oikeudeksi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

urogallus

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 27, 2019, 08:27:20
Lainaus käyttäjältä: Lenny - syyskuu 27, 2019, 04:42:54
Foorumilla on nyt uusi jäsenryhmä nimeltä "Harjoittelija", johon uudet kirjoittajat kuuluvat hetken aikaa. Ryhmään kuuluva ei voi julkaista viestejä ilman ylläpidon hyväksyntää.

Tämä on hyvä. Nyt ei uusi tulija voi heti alkaa suoltaa hirveää paskaa, se jää meidän vanhojen jäsenten oikeudeksi.

Joo. Ja kun noita uusia tulijoita on ollut ruuhkaksi asti, niin kyllä tämä on suorastaan pakollinen toimenpide...

Jaska


Tuskin tuota ryhmää asiallisten tulokkaiden hillitsemiseksi on perustettu. Arvaan kuitenkin olleen syynsä, joita keskustelufoorumeilla näkee.  Jollain tämän joukon foorumilla taisin joskus nähdä yllättäen sadan spammajatunnuksen nopean kirjautumisen onnistuneen ja niiden tulleen sitten poistetuiksi.