Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Foorumin moderoinnista

Aloittaja Herra, tammikuu 03, 2019, 10:12:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: pulsatilla - syyskuu 29, 2019, 10:57:37
Tuntuu aika turhauttavalta, kun harjoittelijana ei voi keskustella keskustelupalstalla, eikä tiedä, kuinka kauan harjoittelujakso kestää.

Ilmeisesti harjoittelujakso ei johtanut myönteiseen tulokseen kun tuolla lukee nyt "vieras"?

Jaska

^ Aika monessa muttei välttämättä kaikissa tunnuksissaan lukee Vieras. Vieraita ei listata jäsenluettelossa.

Norma Bates

Olen käsittänyt että vieraaksi muuttuu jos tunnus lopetetaan?

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Sepe - huhtikuu 03, 2020, 17:33:39
^Loistava analyysi. Tällaista kaipaamme. Taattua ROOSTERia.

Sepelle pahoittelut jos pahoitin mielesi. Näinä koronavaikeina aikoina korostuu "pienten" huolien korostaminen ja saa aikaan ehkä turhankin voimakkaan reaktion.

Anteeksi, jos pahoitin mielesi. Analyysini kirjoituksistasi lienee silti oikea.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Hyvä on. Ylläpito muistakoon jatkossa valintansa.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Edward,

Kyttäyksesi on nyt suorastaan säälittävää. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 03, 2020, 19:34:58
Olen käsittänyt että vieraaksi muuttuu jos tunnus lopetetaan?
Juuri näin. Poistetun tunnuksen viesteissä näkyy tunnus (Username) vaihdettavissa olevan nimen (Display name) sijaan ja ainakin meillä näkyy sen alla titteli (Membergroup), joka normaaleilla aktiiveilla jäsenillä määräytyy viestimäärän mukaan (Tulokas/Harjoittelija/Vakiojäsen/Konkari/Kantapeikko) ja on pari hallinnointioikeuksia omaavaa käyttäjärymää (Global Moderator ja Administrator). Poistettujen tunnusten viesteissä ryhmänä näkyy Vieras, samoin varmaan jos olisi sallittuna kirjoittaminen kirjautumatta.

Aave

Kirjoitettiin juuri sellainen viesti, jonka nimimerkki Edward sai poistaa.

Lopputulemana tulee olemaan, että nimimerkki Aave poistaa koko foorumin henkilöönkäyvänä. Nimimerkki Edward ei mahda sillekään yhtään mitään.

Katsotaan.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Lenny

Otin tämän pätkän talteen poistamastani Aaveen viestistä pohjaksi:

Lainaus käyttäjältä: Aave(Sivullisille: Juu juu, otan mielelläni porttikiellon tästäkin näennäisestä epäeettisyydestä. Foorumillahan saa perseillä muuten mitä vittua hyvänsä, kunhan pysyy poliittisesti korrektina, eikä sorru avoimellisuuteen, suorapuheisuuteen eikä varsinkaan rehellisyyteen. Sitten vielä ihmetellään, että mihin maailmasta on kadonnut rehtiys!) :)

Tätä teemaa on nyt sivuttu taas pariin kertaan, Aaveen ja Sepen toimesta. On vihjattu, että foorumi toimisi suojasatamana jonkinlaiselle pelaamiselle, foorumipolitikoinnille, jossa (lähinnä) naiset kieroilevat tai ainakin yrittävät pelata ulos rehtejä ja suorapuheisia miehiä. Vastaan nyt tässä molemmille samalla kertaa.

Kieltämättä olen myös itse joskus havaitsevani tällaista pelaamista. Ärsytetään inhokkia foorumin säätöjen puitteissa, tavoitteena on vastapelurin pinnan kateaminen ja mahdollisesti bannaus. Ongelmana vain on tällaisen asetelman epäsymmetria. Pelaamista on hyvin vaikea objektiivisesti havaita, ja tuskin pelaaja itsekään sitä tiedostaa, eli tunnustusta tällaisesta politikoinnista on aivan turha odottaa.

Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että vihaan pelaamista ja politikointia. Se on minun maailmassani kusetusta ja hyväksikäyttöä, tässä tapauksessa kusetetaan tätä systeemiä ja sen sääntöjä. Minun foorumillani sellainen on myös suoranainen loukkaus minua kohtaan. Jos joku edes epäilee sellaiseen syyllistyvänsä, hävetköön edes.

Jos Aave tai Sepe olette nyt aidosti sitä mieltä, että meillä on täällä ongelma, se etenee parhaiten siten, että nostatte pöydälle täsmällisesti ne viestit joissa tällaista pelaamista, ja sen seurauksena tullutta epäreilua kohtelua esiintyy. Tai vähintäänkin nostatte esille edes nimimerkit tai karkean ajankohdan. Sitten annetaan myös syytöksen kohteelle mahdollisuus puolustautua, ja toivottavasti saadaan päätökseen tälläinen turhanpäiväisyys. Olkoonkin kuinka pieni tai yhdentekevä foorumi, myös täällä on nyt paljon tärkeämpää keskusteltavaa kuin vanhat kaunat.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Aave

Mitäpä Lenny jos nyt vain imisit suosintasi perusteella velttoa ja veristä kyrpää? Mihin ajattelit poistaa tämän viestin; minulle sopii, että se on julkisesti kaikkialla.

Arvaa kumpiko meistä lopulta voivottelee valmiuslain äärellä?

Oi, noin niinku muuten silleen että oikein hyvää huomenta! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 05, 2020, 07:00:05
Mitäpä Lenny jos nyt vain imisit suosintasi perusteella velttoa ja veristä kyrpää? Mihin ajattelit poistaa tämän viestin; minulle sopii, että se on julkisesti kaikkialla.

Arvaa kumpiko meistä lopulta voivottelee valmiuslain äärellä?

Oi, noin niinku muuten silleen että oikein hyvää huomenta! :)

Sopii se minullekin, antaa olla vain näkyvillä. Haluatko sinä nyt selvittää tätä asiaa?
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Aave

Lainaus käyttäjältä: Lenny - huhtikuu 05, 2020, 07:05:59
Sopii se minullekin, antaa olla vain näkyvillä. Haluatko sinä nyt selvittää tätä asiaa?
No kiva kun sopii, ja vielä kerran oikein hyvää huomenta! Ei minulla ole mitään selvitettävää. Katsotaan nyt vain, miten kauan ajattelit jatkaa. Saat tietysti poistaa tämänkin viestin mutta ihmettelen, minne. :)

Minäkin voin reagoida, ja poistaa. Se on hassua.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

#162
Lainaus käyttäjältä: Lenny - huhtikuu 05, 2020, 06:54:18
Kieltämättä olen myös itse joskus havaitsevani tällaista pelaamista. Ärsytetään inhokkia foorumin säätöjen puitteissa, tavoitteena on vastapelurin pinnan kateaminen ja mahdollisesti bannaus. Ongelmana vain on tällaisen asetelman epäsymmetria. Pelaamista on hyvin vaikea objektiivisesti havaita, ja tuskin pelaaja itsekään sitä tiedostaa, eli tunnustusta tällaisesta politikoinnista on aivan turha odottaa.


Olen varmaankin yksi naisista, johon tässä viitataan. Omasta puolestani voin sanoa, että ei minulla ainakaan mitään tuollaisia tavoitteita ole. Noin pitkälle ei todellakaan kiinnostukseni täällä kirjoittavia kohtaan sentään riitä.

Eli ihan totta, tunnustusta on ihan turha odottaa tuosta, mutta sen voin tunnustaa kyllä, että täysin vastoin parempaa omaa ymmärrystäni pinna välillä katkeaa ja tulee vedetetyksi kaiken maailman paskaan mukaan, johon tosiaan ei tarvitisisi.

T: Xante

Muoksis: en oikein kyllä tiedä, miten "meidän naisten" pitäisi sitten reagoida kanssakirjoittelijoihin, joiden mielestä esimerkiksi nappi otsaan on oiva tapa hoitaa Suomeen pakolaisleireiltä mahdollisesti tulevat naiset.

Aave

Nakkikioskin ylläpitäjällä on nyt varmaan paineita. Todellisuudessa minua kiinnostaa sen verran, että jaksoin sentään kirjoittaa tämän. Saa poistaa. :)

Elämme kovia aikoja; jatkossa kovenee vain.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 05, 2020, 07:25:16
Lainaus käyttäjältä: Lenny - huhtikuu 05, 2020, 07:05:59
Sopii se minullekin, antaa olla vain näkyvillä. Haluatko sinä nyt selvittää tätä asiaa?
No kiva kun sopii, ja vielä kerran oikein hyvää huomenta! Ei minulla ole mitään selvitettävää. Katsotaan nyt vain, miten kauan ajattelit jatkaa. Saat tietysti poistaa tämänkin viestin mutta ihmettelen, minne. :)

Huomenta vain.

No jos kerran ei ole mitään selvitettävää, ei kai pitäisi olla mitään valittamistakaan? Siinä tapauksessa ei minun tarvitse tämän pidemmälle jatkaa. En ole meedio, enkä ymmärrä kaikkia näiden keskustelujen nyansseja. Ne pitää minulle osoittaa. Muussa tapauksessa sivuutan kaikki vihjailut ja syytökset.

Tosiaankin elämme kovia aikoja, ja ymmärrän kyllä ihmisten turhautumisen ja kiukuttelun, ja kaikki sellainen näkyy myös foorumimaailmassa. Koitetaan nyt vain pärjäillä. Tänään on ainakin täällä päin hieno ulkoiluilma. Käykää haukkamassa happea!
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)