Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Foorumin moderoinnista

Aloittaja Herra, tammikuu 03, 2019, 10:12:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Laika - joulukuu 30, 2021, 14:23:20
Haluaisinkin kuulla, onko moderaattori valinnut linjanaan kieltää ossi-tiihos-vitsit. Aina kun kirjoitan sellaisen, sitä ei pelkästään saksita vaan koko viesti poistetaan täysin.

Näissä on nyt ollut selvästi epäjohdonmukaisuutta. Linjauksena on nyt sellainen, että ei nämä vitsit välttämättä sovi mihinkään asiakeskusteluun, joten leikkely saattaa olla ihan perusteltua. Ehkä ne sopisi paremmin jonnekin kevyempään ketjuun, tai vaikka päivän kuulumisiin.

Sinänsä nämä eivät siis ole liittyneet ossi-tiihos-vitisen sisältöön, eli ei me täällä sensuroida ossi-tiihos-vitsejä mitenkään erityisesti.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Laika

Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 02, 2022, 02:38:38
Lainaus käyttäjältä: Laika - joulukuu 30, 2021, 14:23:20
Haluaisinkin kuulla, onko moderaattori valinnut linjanaan kieltää ossi-tiihos-vitsit. Aina kun kirjoitan sellaisen, sitä ei pelkästään saksita vaan koko viesti poistetaan täysin.

Näissä on nyt ollut selvästi epäjohdonmukaisuutta. Linjauksena on nyt sellainen, että ei nämä vitsit välttämättä sovi mihinkään asiakeskusteluun, joten leikkely saattaa olla ihan perusteltua. Ehkä ne sopisi paremmin jonnekin kevyempään ketjuun, tai vaikka päivän kuulumisiin.

Sinänsä nämä eivät siis ole liittyneet ossi-tiihos-vitisen sisältöön, eli ei me täällä sensuroida ossi-tiihos-vitsejä mitenkään erityisesti.

Kiitos vastauksestasi. Arvaan että sinulla on muutakin tekemistä kuin vahtia kirjoittelijoita.

Sitä minä vain, että foorumia tuhrii kävelevä ossi-tiihos-vitsi, eikä sekään kuulu mihinkään asiakeskusteluun. Sikäli ei pidä ihmetellä, jos asetan tasoni foorumilla sen mukaisesti.

Tuskin kai tarkoitat, että kyse olisi pelkästään kirjoitusvirheistä. Voin minä näet kirjoittaa puhdasta sontaa ilmankin niitä.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

a4

Lainaus käyttäjältä: Laika - tammikuu 08, 2022, 03:45:47
Sitä minä vain, että foorumia tuhrii kävelevä ossi-tiihos-vitsi, eikä sekään kuulu mihinkään asiakeskusteluun. Sikäli ei pidä ihmetellä, jos asetan tasoni foorumilla sen mukaisesti.
Voi olla että ymmärsin tämän väärin, mutta tuo herätti mieleeni teoreettisen kysymyksen:
Pitäisikö esim. antifasistien asettaa tasonsa fasistien tasolle?
Tai vanhempien lasten tasolle?
Olivatko liittoutuneet tarpeeksi natsien tasolla tai jenkit Neuvostoliiton, Irakin tai Afganistanin tasolla?
Pitäisikö EU:n olla Venäjän ja Kiinan tasolla?

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 08, 2022, 10:17:23
Lainaus käyttäjältä: Laika - tammikuu 08, 2022, 03:45:47
Sitä minä vain, että foorumia tuhrii kävelevä ossi-tiihos-vitsi, eikä sekään kuulu mihinkään asiakeskusteluun. Sikäli ei pidä ihmetellä, jos asetan tasoni foorumilla sen mukaisesti.
Voi olla että ymmärsin tämän väärin, mutta tuo herätti mieleeni teoreettisen kysymyksen:
Pitäisikö esim. antifasistien asettaa tasonsa fasistien tasolle?
Tai vanhempien lasten tasolle?
Olivatko liittoutuneet tarpeeksi natsien tasolla tai jenkit Neuvostoliiton, Irakin tai Afganistanin tasolla?
Pitäisikö EU:n olla Venäjän ja Kiinan tasolla?

Ja toisaalta: olisiko kaikkien em. mainittujen tahojen pitänyt ignoorata toiset em tahot, poistaa näkökentästään viestit uskomuksella, että jos näkökentästä jotain muutakin sen mukana menee, ei se niin vahingollista ole, ja jatkaa vain omaa eloaan paremmin miellyttävien tahojen kanssa?

T: Xante

a4

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 08, 2022, 11:16:37
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 08, 2022, 10:17:23
Lainaus käyttäjältä: Laika - tammikuu 08, 2022, 03:45:47
Sitä minä vain, että foorumia tuhrii kävelevä ossi-tiihos-vitsi, eikä sekään kuulu mihinkään asiakeskusteluun. Sikäli ei pidä ihmetellä, jos asetan tasoni foorumilla sen mukaisesti.
Voi olla että ymmärsin tämän väärin, mutta tuo herätti mieleeni teoreettisen kysymyksen:
Pitäisikö esim. antifasistien asettaa tasonsa fasistien tasolle?
Tai vanhempien lasten tasolle?
Olivatko liittoutuneet tarpeeksi natsien tasolla tai jenkit Neuvostoliiton, Irakin tai Afganistanin tasolla?
Pitäisikö EU:n olla Venäjän ja Kiinan tasolla?

Ja toisaalta: olisiko kaikkien em. mainittujen tahojen pitänyt ignoorata toiset em tahot, poistaa näkökentästään viestit uskomuksella, että jos näkökentästä jotain muutakin sen mukana menee, ei se niin vahingollista ole, ja jatkaa vain omaa eloaan paremmin miellyttävien tahojen kanssa?

T: Xante
Sekä: onko tässä kaikki vaihtoehtomme?

Jäin pohtimaan rasittavan lapsen kasvatusta täysin ignooraamalla hänet, tai vaihtoehtoisesti irvistelemällä hänelle, varastamalla hänen lelunsa ja lyömällä aina kun menee hermot. Filosofisina ajatuskokeina. :)

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 08, 2022, 11:38:34
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - tammikuu 08, 2022, 11:16:37
Lainaus käyttäjältä: a4 - tammikuu 08, 2022, 10:17:23
Lainaus käyttäjältä: Laika - tammikuu 08, 2022, 03:45:47
Sitä minä vain, että foorumia tuhrii kävelevä ossi-tiihos-vitsi, eikä sekään kuulu mihinkään asiakeskusteluun. Sikäli ei pidä ihmetellä, jos asetan tasoni foorumilla sen mukaisesti.
Voi olla että ymmärsin tämän väärin, mutta tuo herätti mieleeni teoreettisen kysymyksen:
Pitäisikö esim. antifasistien asettaa tasonsa fasistien tasolle?
Tai vanhempien lasten tasolle?
Olivatko liittoutuneet tarpeeksi natsien tasolla tai jenkit Neuvostoliiton, Irakin tai Afganistanin tasolla?
Pitäisikö EU:n olla Venäjän ja Kiinan tasolla?

Ja toisaalta: olisiko kaikkien em. mainittujen tahojen pitänyt ignoorata toiset em tahot, poistaa näkökentästään viestit uskomuksella, että jos näkökentästä jotain muutakin sen mukana menee, ei se niin vahingollista ole, ja jatkaa vain omaa eloaan paremmin miellyttävien tahojen kanssa?

T: Xante
Sekä: onko tässä kaikki vaihtoehtomme?

Jäin pohtimaan rasittavan lapsen kasvatusta täysin ignooraamalla hänet, tai vaihtoehtoisesti irvistelemällä hänelle, varastamalla hänen lelunsa ja lyömällä aina kun menee hermot. Filosofisina ajatuskokeina. :)

Minä taas en ole ikinä uskonut, että aikuisten vertaaminen lapsiin on onnistunut analogia, saatika metodi. Aikuinen, jota täytyy kasvattaa kuin lasta, on ns. menetetty tapaus. Lisäksi itsekäs luonteeni kysäisee, laittoiko äitini minut tähän maailmaan kasvattamaan toisia aikuisia ja heidän luonnettaan jalostamaan.

Yhdenlainen ignore sekin on, että hymistelee menemään joka-aamuisen toopen, että siinäpä niitä asiaan liittymättömiä, toisia kirjoittajia tölvivä linereita taas on.

Voihan ongelman toki aina ulkoistaa: ottaa tavaksi tulla foorumille vasta puolen päivän aikaan, kun muut ovat jo homman hoitaneet.

T: Xante

ROOSTER

^
Jollain tasolla Toope voi olla hyödyllinenkin. Minulle hän kuvaa perussuomalaista ajatuksenjuoksua puhtaimmillaan.

Osaa sitten suhtautua jos reaalimaailmassa moiseen vastaavaan törmää.

Minusta toopeiollapersuilla olisi paikallaan taas jonkinlainen uskonpuhdistus. Siivottaisiin muukalaisviha, ympäristövastaisuus, kulttuuri-inho sekä misogynia pois ja jäljelle jäisi näin vain hyvät arvot, kuten byrokratian vähentäminen ja...hmmm...tuota...oliko vielä jokin muuukin...hmm...

Taksikuskit, poliisit ja vartijat ovat peruskannattajia mutta onko pappiskunta yhtälailla kallellaan persujen suuntaan? Paitsi A. Joutsenlahti, joka kuitenkin taitaa olla enempi vanha vennamolainen kuin nykypersu.

Niin että koitetaan sietää, Toope on eräänlainen lämpömittari, ainakin  minulle. Katson sitä joka aamu, mutta hetken kuluttua en enää muista lukemaa,  jollei se ole kovin poikkeava.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Minäkin aamuisin vilkaisen foorumille ja tuntuu kuin foorumi olisi tuuletettu yön aikana, jos Toopen 30-40 viestiä ei näy.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Teillä tuli hyvä vinkki: kirjoittaa siihen aikaan kun Toope-jonoa ei enää näy.
Itse tulee kirjoiteltua just silloin kun Toope on tullut tai pelmahtaa paikalle ja usein sotkeudun jallittamaan Toopea kebab-kioskille maalaamaan itseään nurkkaan (onnistuu vain joskus, liian harvoin).
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Xantippa

Kaipa se on sitten sellaista viisautta, mitä meille jaetaan, että ihmisten kannattaa alkaa työaikojaan ja muuta elämänrytmiään sovittelemaan siten, että Toopelle avautuu mahdollisimman otollinen väylä foorumilla porskuttaa.

T: Xante

kertsi

#235
En ole paljon seurannut jäsen Karikon kirjoittelua, koska sieltä suunnalta tulee niin paljon tuubaa, trollausta, epätosia väitteitä, ja vain joskus harvoin jotain asiantynkää, ja vain erittäin, erittäin harvoin jotain mikroskooppisen pientä tiedonhippusta. Koronavirus-ketjussa (sen vähän perusteella, mitä olen muiden vastauksista hänestä päätellyt), Karikko tuntuu ottaneen koronadenialistin ja disinformaation levittäjän roolin.

Minusta koronaan liittyvän disinformaation tahallinen levittäminen aiheuttaa oikeasti haittaa ihmisten terveydelle, ja voi pahimmassa tapauksessa viedä ihmisten hengen, jos joku sattuu uskomaan disinformaatioon. Facebookista ja Twitteristä on disinformaation levittäjiä bannattu.

Mielestäni vähintäänkin varoitus olisi paikallaan. Mutta se, että asettaa toisten ihmisten hengen vaaraan levittämällä disinformaatiota, on mielestäni oikeasti myös bannien arvoista toimintaa.

Esimerkki disinformaatiosta (boldaukset minun):

Lainaus käyttäjältä: Karikko - tammikuu 20, 2022, 11:40:42

"Täällä istun mä tunkiolla ja synkkänä katselen, on poskellain kyynel, on mieleni haikea, vaikka paremmaksi kaikki muuttuu, niin hyväksi ei milloinkaan."

Folk- Redi aikoinaan, kertoi elämän viisautta- tavallaan..

Mutta, jos rokotetaan miljoona ihmistä kuukaudessa jatkuvasti saadaan vuodessa neljälle miljoonalle kolme rokotekertaa vuodessa.
Hienoja tulevaisuudennäköaloja varmaankin, jatkuva tressi päällä ja se ei edes auta mitään, pitää vain yllä virusta ja sen kiertoa yllä.

Voisi kysyä miksi,? Rokotepassitkin ja pakot ovat turhia, eivätkä ne auta yhtään mitään taudin kukistamisen suhteenKannattaisi keskittyä riskiryhmien rokottamiseen--

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Lenny

Oliko tuossa nyt kertsi sitten kysymys vai ehdotus vai mitä? NIin tai näin, ei tuossa nyt mitään laitonta tai ennenkuulumatonta ole.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Karikko



No mielenkiintoista, että joku joka ei lue kirjoituksiani, on niistä kovasti huolissaan. Mutta kertsi nyt vain taisi luulla jotain ja reakoi noin, se hänelle sallittakoon ja kukapa meistä virheetön olisi-

MrKAT

Minä olen kuule huolissani mitä FB:ssä ihmisille mainostetaan ja kerrotaan, vaikken edes ole FB:ssä enkä näe.
Ja mitä äärioikeisto ja ääri-islamistit viestii vaikken näe, siitäkin kannattaa olla huolissaan.

Olen eilen harkinnut pistää Saareksen lisäksi Toopen ja Karikon estolistalle.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

kertsi

#239
Lainaus käyttäjältä: Lenny - tammikuu 22, 2022, 15:53:45
Oliko tuossa nyt kertsi sitten kysymys vai ehdotus vai mitä? NIin tai näin, ei tuossa nyt mitään laitonta tai ennenkuulumatonta ole.

Niin kuin sanoin: "Mielestäni vähintäänkin varoitus olisi paikallaan. Mutta se, että asettaa toisten ihmisten hengen vaaraan levittämällä disinformaatiota, on mielestäni oikeasti myös bannien arvoista toimintaa."

Ei ole kai laitonta, ei. Eikä ole ennenkuulumatontakaan. Tuotahan Karikko on tehnyt niin kauan kuin muistan liki jokaisessa ketjussa, ja tämän parisen vuotta kestäneen koronaepidemian aikana niin kauan kuin kyseinen keskusteluketju Koronavirus on ollut pystyssä.

Se, mitä sivusilmällä olen seurannut, on että jäsen Jaska ja joku muukin ehkä on kiitettävällä tarmolla jaksanut oikoa Karikon aivopieruja ja disinformaatiota - aina uudestaan ja uudestaan samoja aivopieruja vieläpä (eli Jaskalla on ollut enkelin kärsivällisyys kyllä).

Kun on kyseessä maailmalaajuinen pandemia, on tuonkaltainen toiminta, mitä Karikko on harjoittanut (valehtelu, disinformaatio, vääristely jne.), melkoisen vahingollista.

Foorumin ja keskustelun kannalta se, että yksi paskoo Koronavirus-ketjun täyteen valheita tietysti on ikävää, mutta ei läheskään niin ikävää kuin se, että disinformaatiosta voi olla oikeaa haittaa ihmisten terveydelle. Jos nyt joku ulkopuolinen ja Karikkoa tuntematon näitä keskusteluja täällä lukisi.


---
Tähän viimemainittuun olisi kyllä toinenkin ratkaisuvaihtoehto: kyseisen ketjun voisi siirttää jäsenalueelle. Siellä kyseisestä ketjusta olisi vähemmän haittaa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️