Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Foorumin moderoinnista

Aloittaja Herra, tammikuu 03, 2019, 10:12:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

hibiscuc

Lainaus käyttäjältä: Lenny - maaliskuu 29, 2019, 16:19:08
Lainaus käyttäjältä: hibiscuc - maaliskuu 29, 2019, 15:52:17
Jos totta puhutaan, niin olen sitä mieltä, että Lenny puhuu soopaa kolmen todellisen henkilön olevan moderointitiimissä. Lenny on niitä minä minä minä -miehiä.

https://kantapaikka.net/index.php/topic,71.0.html

Nyt varmaan ymmärrät miksi minun on vähän vaikea ottaa tätä sinun kritiikkiäsi todesta? Heittelet ihan villisti kaikenlaisia syytöksiä joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

No ei täällä läpinäkyvyyden väittämisestä näy merkkiäkään, siitä, että täällä olisi uusia moderaattoreita. Tämä: "Moderaattorien työ on mahdollisimman läpinäkyvää, ja ylläpidon valvonnan alaisena. Ylläpito ei siis varsinaisesti osallistu moderointiin päivittäisellä tasolla. Ylläpito vastaa käyttäjille viihtyvyydestä, ja ohjaa moderaattoreiden työtä tarpeen vaatiessa".

Mitä virkaa sellaisilla moderaattoreilla on, joilla ei ole omia tunnuksia ja he käyttävät tarvittaessa luultavasti sinun nimissäsi olevia nimimerkkejä ja ovat sinun valvontasi alaisia kuten muutkin jäsenet? Juuri tätä tarkoitin despotismilla.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: hibiscuc - maaliskuu 29, 2019, 16:33:17
Lainaus käyttäjältä: Lenny - maaliskuu 29, 2019, 16:19:08
Lainaus käyttäjältä: hibiscuc - maaliskuu 29, 2019, 15:52:17
Jos totta puhutaan, niin olen sitä mieltä, että Lenny puhuu soopaa kolmen todellisen henkilön olevan moderointitiimissä. Lenny on niitä minä minä minä -miehiä.

https://kantapaikka.net/index.php/topic,71.0.html

Nyt varmaan ymmärrät miksi minun on vähän vaikea ottaa tätä sinun kritiikkiäsi todesta? Heittelet ihan villisti kaikenlaisia syytöksiä joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.

No ei täällä läpinäkyvyyden väittämisestä näy merkkiäkään, siitä, että täällä olisi uusia moderaattoreita. Tämä: "Moderaattorien työ on mahdollisimman läpinäkyvää, ja ylläpidon valvonnan alaisena. Ylläpito ei siis varsinaisesti osallistu moderointiin päivittäisellä tasolla. Ylläpito vastaa käyttäjille viihtyvyydestä, ja ohjaa moderaattoreiden työtä tarpeen vaatiessa".

Mitä virkaa sellaisilla moderaattoreilla on, joilla ei ole omia tunnuksia ja he käyttävät tarvittaessa luultavasti sinun nimissäsi olevia nimimerkkejä ja ovat sinun valvontasi alaisia kuten muutkin jäsenet? Juuri tätä tarkoitin despotismilla.
Kerros hibi kun olet vauhtiin päässyt, että millainen ihminen omasta mielestäsi olettaa aina muista ihmisistä kaikkein pahinta?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Juha


Mitä Hibistä tunnen, niin voisi arvella, että mies hakee bannit, tietyn ajan jälkeen, koska ei jaksa omaa agendaansa kauan, tai sitten ei ole aikaa, tai haluaa ajan muuhun. Käyttää foorumeita omaan tarkoitukseen, jonka kokenut itselle kivaksi.

En ole varma asiasta.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Lenny - maaliskuu 29, 2019, 15:24:12
Meitä on kolme modetiimissä, ja se riittää kyllä aika hyvään näkemykseen.
Ohoh! En muuten tiennytkään mutta  hieno homma! Nostan hattua!
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Jaska

#94
Lainaus käyttäjältä: Juha - maaliskuu 29, 2019, 17:28:39
Mitä Hibistä tunnen, niin voisi arvella, että mies hakee bannit, tietyn ajan jälkeen, koska ei jaksa omaa agendaansa kauan, tai sitten ei ole aikaa, tai haluaa ajan muuhun. Käyttää foorumeita omaan tarkoitukseen, jonka kokenut itselle kivaksi.
Juuri banneja hakemaan järjestyskammoinen hibiscuc palasi, kai se oli selvää kaikille. Tai kauniimmin sanottuna kokeilemaan missä rajat foorumilla ovat törkeyden sallimisessa. Hedelmätön lähestymistapa keskusteluun pyrkivällä foorumilla. Näkyy saaneen määräaikaisen kirjoituskiellon.

Ei ole Jaska muuten halunnut moderoimaan tällä tai muillakaan foorumeilla vaikka hibis sitä inttää. Eikä mihinkään muuhunkaan hibiksen kirjoittamaan ole voimut luottaa.

Xantippa

Jonkinlainen sääntö siitä, että metan pitäisi oikeasti pysyä metassa olisi kiva.

Jotta en huutele puskista, kerron, että Sepen tapa tulla kommentoimaan persoonaani toistuvasti, jatkuvasti, ilman mitään muuta asiaan liittyvää alkaa nyt rasittamaan ihan todella.

Lainaus käyttäjältä: Sepe - maaliskuu 31, 2019, 12:16:07
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 31, 2019, 11:35:37
Lainaus käyttäjältä: Sepe - maaliskuu 31, 2019, 11:30:52
Ei se ole vilpillistä että vastaat, siinä mitä vastaat piilee se vilppi.
Yrität uhriutua, yrität väittää että sinua kohdellaan väärin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Voitko osoittaa sen kohdan, jossa olen edes puhunut itsestäni? Lakkaa hyvä ihminen ravaamasta perässäni!

T: Xante

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 31, 2019, 11:23:16

Vilpittömyydestä? Kun sinä nostat asian uudelleen käsittelyyn, minä olen vilpillinen, kun vastaan.

T: Xante

En ravaa perässäsi, kantapaikkaan tullessa Xantippan/Xanten postaukset hyppäävät silmille. En hyväksy ukaasiasi että niitä ei saa kommentoida.

P.S. kuljet näköjään perässäni kommentoimassa.

Luonnollisesti minun pitäisi olla vastaamatta näihin hänen huomionkerjäämisviesteihinsä, mutta on päiviä, jolloin se vaan ei onnistu. Jolloin koen, että minulla on oikeus (niin Sepe MINULLA) myös keskusteluun muiden kanssa ilman näitä hänen huomioitaan ja huomautuksiaan persoonastani.

Voin vakuuttaa koko foorumin jäsenistölle, että vaikka hän tietysti kilttinä ihmisenä tarkoittaa parastani, minun luonteeni tai kirjoittajapersoonani ei jalostu tästä hänen väsymättömästä työstään huolimatta.

T: Xante

Sepe

#96
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 01, 2019, 09:26:49
Jonkinlainen sääntö siitä, että metan pitäisi oikeasti pysyä metassa olisi kiva.

Jotta en huutele puskista, kerron, että Sepen tapa tulla kommentoimaan persoonaani toistuvasti, jatkuvasti, ilman mitään muuta asiaan liittyvää alkaa nyt rasittamaan ihan todella.

Lainaus käyttäjältä: Sepe - maaliskuu 31, 2019, 12:16:07
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 31, 2019, 11:35:37
Lainaus käyttäjältä: Sepe - maaliskuu 31, 2019, 11:30:52
Ei se ole vilpillistä että vastaat, siinä mitä vastaat piilee se vilppi.
Yrität uhriutua, yrität väittää että sinua kohdellaan väärin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Voitko osoittaa sen kohdan, jossa olen edes puhunut itsestäni? Lakkaa hyvä ihminen ravaamasta perässäni!

T: Xante

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 31, 2019, 11:23:16

Vilpittömyydestä? Kun sinä nostat asian uudelleen käsittelyyn, minä olen vilpillinen, kun vastaan.

T: Xante

En ravaa perässäsi, kantapaikkaan tullessa Xantippan/Xanten postaukset hyppäävät silmille. En hyväksy ukaasiasi että niitä ei saa kommentoida.

P.S. kuljet näköjään perässäni kommentoimassa.

Luonnollisesti minun pitäisi olla vastaamatta näihin hänen huomionkerjäämisviesteihinsä, mutta on päiviä, jolloin se vaan ei onnistu. Jolloin koen, että minulla on oikeus (niin Sepe MINULLA) myös keskusteluun muiden kanssa ilman näitä hänen huomioitaan ja huomautuksiaan persoonastani.

Voin vakuuttaa koko foorumin jäsenistölle, että vaikka hän tietysti kilttinä ihmisenä tarkoittaa parastani, minun luonteeni tai kirjoittajapersoonani ei jalostu tästä hänen väsymättömästä työstään huolimatta.

T: Xante

Uskon, että minua on oikeus kommentoida Xantippan väitteitä ilman näitä nillityksiä ja uskon, että kantapaikan jäsenet saavat lukea niitä kommentteja. Mielestäni Xantippan pitäisi keskittyä siihen mistä häntä kommentoidaan eikä kiinnittää huomiota siihen kuka kommentoi.
Pitkäaikainen kokemus kertoo, että Xantippa ei, niinkuin hän itse sanoo, jalostu. En ota vastuuta siitä.

Jos kantapaikan sääntöihin kuuluu, että Xantippan väitteitä en saa kommentoida, on Ylläpidon asia kertoa se.

P.S. olisi hyvä jos tämä aihe päättyy tähän.

Xantippa

Sepe vääristelee tapansa mukaan.

Xantippaa saa kommentoida, kuten väitteitäänkin. Pyyntöni vain on, että väitteitä kommentoidaan niihin liittyvissä ketjuissa ja Xantippaa persoonana metaketjussa. Mene sinne Sepe syytämään niin paljon arvioita kuin ikinä haluat.

T: Xante

Sepe

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 01, 2019, 10:01:38
Sepe vääristelee tapansa mukaan.

Xantippaa saa kommentoida, kuten väitteitäänkin. Pyyntöni vain on, että väitteitä kommentoidaan niihin liittyvissä ketjuissa ja Xantippaa persoonana metaketjussa. Mene sinne Sepe syytämään niin paljon arvioita kuin ikinä haluat.

T: Xante

Pers.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 01, 2019, 09:26:49
Jonkinlainen sääntö siitä, että metan pitäisi oikeasti pysyä metassa olisi kiva.

Siis että metaa saa olla vain erillisessä metaketjussa? Käytännössä se on mahdotonta eikä edes kovin toivottavaa. Ainahan keskusteluun kuuluu jonkun verran metaa.

Kunhan ketju pysyy aiheessa, pieni metailu kuuluu kyllä normaaliin keskusteluun. Tietysti optimaalisessa tapauksessa se olisi asiallista ja hyväntahtoista.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Xantippa

#100
Lainaus käyttäjältä: Lenny - huhtikuu 01, 2019, 10:51:18
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 01, 2019, 09:26:49
Jonkinlainen sääntö siitä, että metan pitäisi oikeasti pysyä metassa olisi kiva.

Siis että metaa saa olla vain erillisessä metaketjussa? Käytännössä se on mahdotonta eikä edes kovin toivottavaa. Ainahan keskusteluun kuuluu jonkun verran metaa.

Kunhan ketju pysyy aiheessa, pieni metailu kuuluu kyllä normaaliin keskusteluun. Tietysti optimaalisessa tapauksessa se olisi asiallista ja hyväntahtoista.

Likinnä tässä metalla tarkoitin nyt tätä toisten kirjoittajien arvostelua keskellä asiaketjua. Käsittääkseni minun persoonani ei mitenkään liity raiskauksiin Suomessa.

Tarkennan siis: olisiko mahdollista sopia, että arvostelut toisista kirjoittajista, heidän luonteenpiirteistään ja vastaavista, esitettäisiin meta-ketjussa?

Ja tietysti jälleen kerran, jos tämä on vain minun ongelmani ja muiden mielestä on raikasta kesken ketjun siirtyä keskustelemaan yhdestä kirjoittajasta ja hänen piirteistään, mikäs siinä sitten.

T: Xante

Muoksis: sekin tuntuu vähän ristiriitaiselta, että yleensähän tuollaiset päätyvät joka tapauksessa saksittuihin, mikä viittaisi siihen, että ne eivät ole toivottuja ketjussa.

Lenny

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 01, 2019, 11:12:22
Muoksis: sekin tuntuu vähän ristiriitaiselta, että yleensähän tuollaiset päätyvät joka tapauksessa saksittuihin, mikä viittaisi siihen, että ne eivät ole toivottuja ketjussa.

Sitten pitää ilmoittaa valvojalle niin tutkitaan. Ei me nyt ihan kaikkea ehditä ;)
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Sepe

Mielipiteeni on, että uskonnollinen paapos saa muita aiheita myötäsukaisemman kohtelun. Sille sallitaan asiasta poikkeminen, hyvien tapojen hylkääminen.

Jokaisesta poikkeamasta ei ole mielekästä raportoida valvojalle eikä myöskään kannata nostaa esiin keskustelussa ja kommentoida. Sen kannattamattomuuden olen huomannut. Kannanotto, jos Ylläpito sellaisen tekee, pitäisi olla ohjetasolla.
Onko kyseessä kansankirkon suosiminen vai yhden jäsenen - käytännössä todellakin vain yhden -suosiminen?
Tähän kirjoitukseen on helppo vastata: ignoroi. Toisin sanoen, viestittää että kyseessä on yhden jäsenen, Sepen, ongelma. Toivottavasti vain yhden. Silloin ei tarvitse tehdä mitään.
Ongelmaan puututaan vasta kun se on riittävän monen ongelma, ja sen rajanhan Ylläpito kyllä osaa tehdä. Tekeehän se niin lähes joka päivä.

Jaska


Minusta foorumia heikentää enemmän huonolaatuinen poliittinen propaganda. Usein on jopa niin, että tiettyjen kirjoittajien kaikki viestit voi ohittaa tuntematta menettävänsä mitään. Ajatuksia herättävää kanssakirjoittajia kunnioittavaa kirjoitusta lukisi mieluummin, vaikka oma näkökulma on toinen.

On hyvä tapa tänne, että ylläpidon valvomat moderaattorit moderoivat oman harkintansa mukaan. Turhanpäiväistä vallantavoittelua yrittää rakentaa säännöstöä, kun valltsee toimiva konsistentti käytäntö. Säännöstökään ei voi olla täysin kenenkään mieleen niin kuin ei käytöntökään.

Jos kokee rikottavan foorumin sääntöä
LainaaFoorumilla ei saa julkaista lain tai hyvien tapojen vastaista sisältöä. Hyvien tapojen vastaista sisältöä ovat mm. törkeät ja asiaan kuulumattomat henkilökohtaiset loukkaukset, roskaposti ja muu tarkoituksellinen ilkivalta, kaupallinen mainonta ja identiteettivarkaus.
voi ilmoittaa ylläpidolle ja katsoa pitävätkö moderaattorit moderointia tarpeellisena.

Sepe

Voi ilmoittaa, toki.
Eetu saksii, kuten olemme huomanneet, vaikkei kukaan ilmoita. Saksisiko Eetu lisää jos joku ilmoittaisi, ts. eikö Eetu ole itse huomannut sääntöjen rikkomista?
Ei kai se että Eetu saa ilmoituksen muuta Eetun kriteerejä, ts. saksittavien ominaisuuksia?
Kaiken kaikkiaan minulle on epäselvää tuon "ilmoita valvojalle" merkitys ja toiminta.

Mielestäni muutos tapahtuu jos Ylläpito niin ilmoittaa. Jos ei ilmoita sääntöjen rikkomisesta tulee vallitseva käytäntö.
On makuasia häiriintyykö poliittisesta propagandasta vai uskonnollisten harhojen propagoinnista.