Kirjoittaja Aihe: Kysely: Toimiko poliisi oikein kaasuttaessaan Elokapinalaisia?  (Luettu 13922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toope

• Ikijäärä
Vs: Kysely: Toimiko poliisi oikein kaasuttaessaan Elokapinalaisia?
« Vastaus #180 : Kesäkuu 04, 2022, 01:06:36 »
Defund police, kuten Chicagossa...

Poissa MrKAT

• Kantapeikko
  • Piikitän persuja!
« Vastaus #181 : Kesäkuu 04, 2022, 01:14:32 »
Defund the police,
defund the convoy...?
Oiihh! Ihanaa! ❤️ NATO-mies! ❤️ Tule ja puserra!  - Suomi-Neito ❤️ ❤️

Poissa Kopek

• Kantapeikko
« Vastaus #182 : Kesäkuu 04, 2022, 09:29:59 »
Jokainen poliisi tekee elämässään ainakin yhden virheen: Pyrkii poliisikouluun.

Jos tuo perustavaa laatua oleva virhe unohdetaan, lähtökohtana lienee se, että lakien noudattamista valvova ja niiden rikkomisesta kansalaisia rankaiseva viranomainen itse noudattaa lakia.

Oikeus ratkaiskoot, toimiko poliisi juridisesti oikein tai väärin kaasuttaessaan mielenosoittajia. Jos oikeus tuomitsee poliisille sakkoa, tuomio sisältää lausuman siitä, että poliisin toiminta oli lainvastaista. Toimiko poliisi eettisesti ja moraalisesti oikein - se on kokonaan toinen kysymys.

Aikoinaan muutama kansanedustaja paheksui sitä, kun poliisi oli tuomittu sakkoihin lainrikkomuksesta aseenkäyttötilanteessa. Protestina tuomiolle kansanedustajat maksoivat yhdessä poliisin sakot.

Minun mielestäni tuollainen toiminta on kansanedustajilta outoa. Heidänn asenteensahan tuntuu olevan se, että eduskunnan säätämät lait koskevat vain tavallisia kuolevaisia. Poliisi sen sijaan saa harkintansa mukaan rikkoa lakeja, ja on väärin, jos poliisia siitä rangaistaan.

Totta kai lainsäädännössä on paljon väärää, ja tuomiot ovat joskus kohtuuttomia. On kuitenkin mielestäni vaarallista ajatella, että nimenomaan poliisi olisi yhteiskunnassa se taho, joka kaikkein vapaimmin saisi rikkoa vääriä ja epäoikeudenmukaisia lakeja.

Koska poliisi itse toimittaa kansalaisia tuomiolle myös väärien ja epäoikeudenmukaisten lakien rikkomisesta (we are only doing our job), kohtuuden nimissä sen itsensä pitäisi myös kestää tilanteet, joissa laki kilahtaa omaan nilkkaan.

Poissa Socrates

• Kantapeikko
  • Bile-Ilmari senior
« Vastaus #183 : Kesäkuu 04, 2022, 09:55:29 »
Siinä on ollut kaksi paskasakkia vastakkain, poliisit ja Elokapina. Olisivat ottaneet kunnon matsin ja tehneet selvää toisistaan, niin maailma olisi vähän parempi paikka.
Mies myytin takana.

Poissa ROOSTER

• Kantapeikko
  • Hän jolla on eniten pixeleitä!
« Vastaus #184 : Kesäkuu 04, 2022, 10:17:24 »
Tässä tapauksessa poliisi käytti väärin, tai liian vähän, ehkä parasta asettaan - harkintaa.

Tämän juonteen äänestystulos vahvistaa sen minkä olen kauan tiennyt. Yleinen mielipide on aina väärässä.

Ihmiset ovat kovin tyhmiä ja johdateltavissa alkukantaisten perusvaistojensa takia. Ollaan kevyin perustein valmiita hakkaamaan tai kaasuttamaan lajitovereita jotka sattuvat olemaan ajattelussa hieman eri linjoilla.

Paradoksaalisesti, ihmiskunnan pelastus voi tulla siitä, että tapamme toinentoisemme niin vähälukuiseksi lajiksi, että luonto taas toipuu muutamassa tuhannessa vuodessa uudelleenryöstettävään kuntoon.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

Testatusti eliittiä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Poissa MrKAT

• Kantapeikko
  • Piikitän persuja!
« Vastaus #185 : Kesäkuu 04, 2022, 12:55:19 »
Tässä tapauksessa poliisi käytti väärin, tai liian vähän, ehkä parasta asettaan - harkintaa.

Tämän juonteen äänestystulos vahvistaa sen minkä olen kauan tiennyt. Yleinen mielipide on aina väärässä.
Käräjät on vielä käymättä, mutta jo syytteen nosto vihjaisi, että Kantapaiken yleinen mielipide olisi väärässä.
Poliisi ei tehnytkään oikein. Myös MTV:n Rikospaikan Lehtinen ja Sipilä haistoivat ettei poliisi toiminut oikein.

Oiihh! Ihanaa! ❤️ NATO-mies! ❤️ Tule ja puserra!  - Suomi-Neito ❤️ ❤️

Poissa ROOSTER

• Kantapeikko
  • Hän jolla on eniten pixeleitä!
« Vastaus #186 : Kesäkuu 04, 2022, 16:40:08 »

Käräjät on vielä käymättä, mutta jo syytteen nosto vihjaisi, että Kantapaiken yleinen mielipide olisi väärässä.
Poliisi ei tehnytkään oikein. Myös MTV:n Rikospaikan Lehtinen ja Sipilä haistoivat ettei poliisi toiminut oikein.

Aivan. Jokainen joka osaa ajatella puolueettomasti ymmärtää, että naurisvarkaita ei hirtetä eikä kadulla rauhallisesti istuvia kaasuteta. Vaikka kuinka tekisi mieli.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

Testatusti eliittiä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.