Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ikääntymisen tarkkailu

Aloittaja Socrates, heinäkuu 28, 2022, 11:39:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Socrates

^ Joudun googlettamaan joka ikisen miehen, jota kehut komeaksi. Kaikki tähän astiset minulle täysin outoja nimiä. Et näytä hurahtavan megatähtiin.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Norma Bates

Eiköhän Evan McGregor sentään ole aika mega. Mutta enivei keskeistä miesmaussani on ns. poikamaisuus.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 03, 2022, 21:42:32
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 28, 2022, 14:31:35
Olen jostain lukenut että nelikymppisillä naisilla himot voivat riehaantua, kun kehon hedelmällisyys vetelee viimeisiään. Viisikymppisenä tulee kaiketi jyrkkä kahtiajako. Joko halunsa menettää täysin, tai tulee samanlaiseksi riettaaksi pervoksi kuin ne 50+ miehistä jotka pitävät eniten ääntä kyvyistään.

Omalla kohdallani en osaa ennustaa mitään, miten käynee. Voin yhtenä päivänä olla yhtä mieltä ja toisena toista, mitä tulee seksuaalisuuteen.

Tänään on vaihteeksi jännä päivä, kun olen tässä kuolannut Simon Reeveä ja vieläpä jotain ranskalaista joka esitteli touhujaan gebardien parissa Reeven tv-sarjassa. Ja Evan McGregoria. Kaikille näille kolmelle on yhteistä se että näyttävät kypsemmälläkin iällä hyvältä.

On niin hetero olo, että jos muuttuisin mieheksi, haluaisin olla homo, että saisin edelleen himoita miehiä.

(Saatana kun meni lainaus aluksi muokkaukseksi, jolla sitten tietysti sotkin vanhemman kommentin, mutta tämä nyt korjattu.)
Pakko sanoa, että joskus tykkään tuollaisista kommenteista..., kiitos Norma Bates. :P

Norma Bates

 ;D Aivojeni takia lienen kyllä rippusen miesmäinen. Jos se nyt on miesmäistä että himoitsee joitakin miehiä, eikä tyydy olemaan joku passiivinen miesten himoittava lahna.

Hippi

Olen ollut käsityksessä, että miehen nimenomaan eivät himoitse lahnaa, vaan enemmänkin aktiivista petikaveria.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Yksilöissä on eroja. Miesmäisyys ja naismaisuus ovat keksittyjä sanoja kuvaamaan kuviteltuja piirteitä, mitä mieheyteen ja naiseuteen kuuluu. Kaikki miehet eivät ole tyyppimiehiä eivätkä kaikki naiset ole tyyppinaisia.

En ole asiantuntija, mutta jo pelkästään tavallinen maallikko pystyy näkemään, että miesmäisimmät naiset ovat miesmäisempiä kuin naismaisimmat miehet. Mutta kuten sanottu, määritelmät ovat alusta lähtien keinotekoisia.

Ennen vanhaan naiset ja miehet pysyivät heille määritellyissä rooleissaan. Elämä oli tässä suhteessa yksinkertaista. Joitakin poikkeuksia toki on aina ollut, mutta ne ovat olleet harvinaisia. Ruotsin kuningatar Kristiina ei esimerkiksi tainnut näytellä aivan tyypillistä oman aikansa naisen roolia. Hänessä taisi olla enemmän miestä kuin monissa oikeissa miehissä.

https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000001054435.html

Jos miehuus ja naiseus pisteytytetään ja niistä tehdään positiivisia arvoja, joissa kilpaillaan, joku tällaisessa kilpailussa huonosti menestyvä voi kokea olonsa epämukavaksi, koska mieli ja käytännön tosiasiat ovat ristiriidassa.

Nainen haluaisi olla missi ja malli, mutta fysiikka ei anna periksi. Mies puolestaan haluaisi olla naisten ihailema playboy ja seikkailijasankari, mutta hänelläkin fysiikka ja ekonomia tulevat vastaan. Ferrarin sijaan on varaa vain Corollaan, ja pullistelevien lihasten sijasta pullistuu vain vatsa.

Norma Bates

Minulla itsellänihän on ihanteena että parisuhteessa kumpikin olisi yhtälailla toisen osapuolen ihailun ja kunnioituksen kohde. Mutta kun miesten juttuja kuunnellut vuosia ja vuosikymmeniä, niin sellainen mielikuva jäänyt että miehet haluavat mahdollisimman hankalan primadonnan joka ei vahingossakaan osoita minkäänlaista kiinnostusta miestä kohti omalta taholtaan. Vaan prinsessana paistattelee miehen valtavan himon paisteessa.

Kun nyt kumminkin ketjun otsikko muistetaan, niin voi olla että ensimmäiset suhteet ja ihastukset nyt ylipäätään ovat "vaikeita", kun ihmiset ovat vielä keskeneräisiä. Ja sitten kun muistellaan niitä ihastumisen kohteita, niin sivullisesta se kuulostaa siltä että höperö tyyppi oli lääpällään ihan täys kusipäähän. Eivät ne minunkaan ihastuksieni kohteina olleet miehet ole välttämättä mitään valtavan ihailuin oikeasti ansainneita tyyppejä. Joku voisi kysyä että mitä helvettiä olen kuvitellut heissä näkeväni, kun ovat sitten kohdelleet minua kuten ovat kohdelleet. Kun olen hyvännäköisyydelle perso, niin hyvännäköisyyden tietenkin olen nähnyt tai kuvitellut nähneeni.

Enkä tässä ole todellakaan Pekkaa pahempi, minkä voi päätellä siitä että ikivanhat ukotkin sietävät vaikka mimmoista ylpeää ja omahyväistä tyttöstä, kunhan se miestä hyppyyttävä kottarainen on pantavan näköinen. (Jos ei itse jaksa panna, niin ainakin kaverit kadehtii.)

Toope

Minä kyllä ihailen pariskuntia, jotka selviävät kaikesta paskasta pitäytyen yhdessä. Se on hyvä malli.
En ihaile noita iltapäivälehtien julkkiksia, jotka pariutuvat ja eroavat 5 vuoden sykleillä. Heissä on vikaa.
Ei tainnut tässä asiassa feminismi ja avioeron helpottaminen olla positiivinen ajatus?

Norma Bates

Tuskinpa joku Tauski vaihtaa muijaa feminismin takia. (Ikinä en ole tyypin musaa missään kuullut soitettavan. Onkohan ukon ainoa aikaansaannos pitää haaremia?)

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 07, 2022, 22:50:12
Tuskinpa joku Tauski vaihtaa muijaa feminismin takia. (Ikinä en ole tyypin musaa missään kuullut soitettavan. Onkohan ukon ainoa aikaansaannos pitää haaremia?)
Tauski on mielestään alfa-uros. Saattaa muuten noissa piireissä ollakin...?

Norma Bates

Laitoin omasta mielestäni tämän videon tähän ketjuun eilen, mutta eipä näy mitään. En nähnyt sitä missään, kun selasin läpi omia kirjoituksiani profiilistani. Uusintayritys:

https://www.facebook.com/reel/6001369166542793/?s=single_unit

Muistikuvani mukaan myöskin mainitsin että kun vaihdevuosien suhteen vouhotetaan pelkästään kuumista aalloista, unohtuu että muitakin tähän kauteen liittyviä ilmiöitä on, ja niitä tuo video esittelee. Valitettavasti en osaa tehdä linkistä sellaista että video näkyisi muutoin kuin Facebookin kautta. Älkää katsoko, jos sen suhteen on joku ongelma.

***

Tänään sitten tämmöistä:

https://yle.fi/urheilu/3-12636596

Anki Honkala, 56, vähät välittää kommenteista ja esiintyy ylpeänä pienissä bikineissä: "Haluan elää elämääni täysillä joka päivä"

Intohimoja voi olla monenlaisia. Jollekin se voi olla sisustamista, käsitöitä tai puutarhanhoitoa. Anki Honkalalle se on harjoittelua salilla. 56-vuotias ex-gladiaattori ei pelkää erottua joukosta.


Minusta tuskin koskaan tulee semmoista että väittäisin ettei vanheneminen vituta. Mutta on selvää että mikäli ei pääse yli siitä että ikääntyminen rupsauttaa olemuksen, niin tekee elämästään aivan erityisen vittumaista. Naisena joutuu pääsemään yli siitä että itse rumenee, mutta myös siitä että miesten mielestä rumenee. Erityisen vaikea tämä asia on minulle, koska uskoin nuorena olevani ruma. Jälkikäteen katsoen olin parikymppisenä tavallisen näköinen omieni keskuudessa. Kolmikymppisenä hetkellisestä pulskuudesta päästyäni aloin ehkä näyttämään jo joltain, mutta päätellen muiden ihmisten kommenteista nelikymppisenä ikäisteni joukossa olen ollut edukseni. Vaikka kasvot ovat kokoajan olleet tavalliset, kroppa ilmeisesti ei. Nyt viisikymppisenä iho sitten alkaa veltostumaan, vaikka ns. runko pääpiirteissään onkin yhä entisellään. (Minä saan sanoa kehostani että runko, miesten on turha tulla sitä sanaa käyttämään ja kuvitella että lempi leimahtaa...)

Minua kohtaan on ihan turha siis olla vahingoniloinen vanhemisen vuoksi, koska minulta niin suuri osa elämästä meni rumana olemiseen jokatapauksessa jo aiemmin. Se on kuin löisi lyötyä, jos ilkkuu siitä että rupsahdan. Hukkaanhan se nelikymppisyyskin meni, jolloin olin "jonkun näköinen", kun ei ollut ketään vierellä arvostamassa. Ei se näe paljon lämmitä jos jossain netissä kehuskellaan bikinikuvia. Auttoi se jossainmäärin pääsemään erovitutuksesta (vaikken siitä koskaan tule 100 % pääsemään niin kauan kuin ei löydy pysyvää kumppania), mutta aikansa kutakin ja kissa kiitoksilla elää (eikä edes sekään).

Joten yritän valmentaa itseäni jonnimmoiseen tietynlaiseen "ylpeyteen" siitä huolimatta että vanhenen eli rumistun. Harmikseni en ehkä voi kauheasti ylpeillä fyysisillä saavutuksilla, koska tämän krempparaadon kanssa ei kyllä mitään ihme huippusaavutuksia tuherreta edes omassa ikäsarjassa. Pitää tyytyä pieniin voittoihin, kunhan nyt vaan jotain saa näperreltyä aikaiseksi. Jos ei tule niitäkään, niin tukeutuu sitten vaikka älyyn. Jos ei saa silläkään mitään aikaiseksi, niin aina jää luovuus.

Jos luovuuskin lopullisesti lässähtää, hastalavista.


ROOSTER

Ikääntyminen, ent. vanheneminen, on kuin ympyrän kaari. Kohta tuntee olevansa samassa kohdassa kuin vuuosikymmeniä sitten - askartelee käpylehmiä toisten samanikäisten kanssa ja laulella lurauttaa päälle.

Turha taistella kohtaloaan vastaan. Ihminen on kuin hevonen voimakoneena, hevoskierrossa voit lisätä voimaa ja nopeutta, oja syvenee ja hikeä virtaa, mutta lopussa on aina vain loppu.

Hevoskierto:


http://www.kolumbus.fi/~kd4997/Lunkula/Mylly-ja-patentit/Patentti-1515.htm
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Norma, tuossa https://kantapaikka.net/index.php/topic,2433.msg151390.html#msg151390 viestissä on se video, jota et löytänyt. Vähän ihmettelin, miksi se siellä muutenkaan on tai miten se liittyy hyvään keskusteluun.

----

Mitä vanhenemiseen tulee, niin turha sitä on miettiä ja surra etukäteen. Se tulee joka tapauksessa. Paljon on itsestään kiinni, millaisena se näyttäytyy. Jos on jatkuvasti pahalla päällä ja naama norsunvitulla ja yrittää väistämätöntä vastaan taistella, niin onhan se kamalaa. Eikö pikemmin kannattaisi ottaa vanhuus vastaan uteliaana. Itse aisassa minusta olisi aika kamalaa, jos en vanhuutta edes tavoittaisi, vaan kuolisin ennen aikojani kuten vanhempani.

Vanhan ihmisen naamassa ja tietty koko kehossa näkyy ikä. En sitä osaa huonona nähdä. Monesti olen nähnyt kauniita vanhoja ihmisiä, joiden silmät tuikkivat kirkkaan leikkisinä kasvojen rypyistä huolimatta - vai ryppyjenkö ansiosta ne silmät näyttävät niin eloisilta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Ihan takuulla askarrellaan ja raakutaan, jos antaa jonkun nuoremman muijan päällepäsmäröidä ja leikittää holhokkejaan. En kuitenkaan näe mitään syytä minkä takia yhtäkkiä alkaisin hoilottaa yksinuottisella äänelläni muita kiusaten, taikka väkerrellä jotain kakarakamaa, jos pysyn jotenkuten järjissäni. (Imppaavatkohan vanhukset liimaa?) Voin tehdä vanhana täsmälleen samaa kuin nytkin teen, lörpötellä nettiin, lukea kirjoja tai katsella telkkaa. Paitsi tietysti en voi jos jokin sairaus pilaa sormet ja näkö lähtee. Mutta sitten sitten kyllä niinsanotusti kävisi käpy niiden käpylehmienkin kanssa.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 30, 2022, 11:08:11
Norma, tuossa https://kantapaikka.net/index.php/topic,2433.msg151390.html#msg151390 viestissä on se video, jota et löytänyt. Vähän ihmettelin, miksi se siellä muutenkaan on tai miten se liittyy hyvään keskusteluun.

Ei liity mitenkään, enkä tajua ollenkaan että mitä helvettiä se siellä tekee. Joten poistan sen.

Minulla oli eilen muuten jotain ongelmia sisäänkirjautumisen kanssa tämän saitin suhteen...! Yritin puhelimella kahdella eri selaimella, ja aina päädyttiin sellaiseen ilmiöön että joku viiva ruudun yläreunassa eteni jonkin matkaa, mutta ei perille asti. Sitten jonkin ajan päästä saitti yhtäkkiä alkoi toimimaan. Sitä en muista yritinkö siinä vaiheessa tuota videota saitille laittaa.