Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Bileet työpaikalla ja työpaikkabileet

Aloittaja Edward, maaliskuu 02, 2022, 12:06:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Parhaimmillaan hyvät savulohet ja viinit pomolta. Tosin ei homma jatkunutkaan kauan sen jälkeen.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 26, 2022, 15:51:41
En usko. Edustusasunnoissa olevat lehdistötilat ovat todennäköisesti nekin ihan vain osa saunaosastoa siinä missä itse saunakin. Väitän että siellä ovat lukuiset humalaiset örveltäneet lehdistötiloissa aiemminkin ilman, että kukaan on kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Vasta kun video- ja kuvamateriaalia julkaistiin, osalta kansasta lähti mopo lapasista.

Ensinnäkin ei tämä seinä. Marin on kertonut, että sinne päästiin, koska annettiin lupa käyttää samalla käytävällä olevaa vessaa, muutoin oleiltiin saunassa ja pihapiirissä.

Mutta juuri aivan oikein tästä on kyse. Marin vei sinne porukan, jossa saatiin päähänsä julkaista video- ja kuvamateriaalilla, että tälleen täällä tapahtuu.

Oletko oikeasti noin...no sanon suoraan, typerä, ettet tajua, että tässä se rike justiinsa jumaliste on?

Että PM pyörii porukassa, jossa tuollaista tapahtuu?

T: Xante

Kopek

Vieraille olisi pitänyt kertoa, että tietyssä paikassa talossa on "pyhä seinä", jota älköön lähestyttäkö.

Seuraavaksi omia muistoja:

Työpaikkani bileissä yksi makasi arkussa keskellä käytävää, ja muut lauloivat virren hänen muistokseen, minkä jälkeen arkku kannettiin pihassa odottavaan ruumisautoon. Tällaisia tapahtumia oli vanhainkodissa silloin tällöin.

Vanhainkodin tiloja käytettiin myös muuhun juhlintaan. Kunnan joulujuhla esimerkiksi vietettiin vanhainkodin ruokalassa.

Mahdollisista yksityistilaisuuksista en ole tietoinen. Ei kai olisi mahdontonta, etteikö sellaisiakin olisi voitu järjestää.

Edellisessä elämässäni (ennen vk-vaihetta) näin myös harjannostajaisia silloin tällöin. Ne olivat usein aika kosteita tapahtumia.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 27, 2022, 07:48:18
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 26, 2022, 15:51:41
En usko. Edustusasunnoissa olevat lehdistötilat ovat todennäköisesti nekin ihan vain osa saunaosastoa siinä missä itse saunakin. Väitän että siellä ovat lukuiset humalaiset örveltäneet lehdistötiloissa aiemminkin ilman, että kukaan on kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Vasta kun video- ja kuvamateriaalia julkaistiin, osalta kansasta lähti mopo lapasista.

Ensinnäkin ei tämä seinä. Marin on kertonut, että sinne päästiin, koska annettiin lupa käyttää samalla käytävällä olevaa vessaa, muutoin oleiltiin saunassa ja pihapiirissä.

Mutta juuri aivan oikein tästä on kyse. Marin vei sinne porukan, jossa saatiin päähänsä julkaista video- ja kuvamateriaalilla, että tälleen täällä tapahtuu.

Oletko oikeasti noin...no sanon suoraan, typerä, ettet tajua, että tässä se rike justiinsa jumaliste on?

Että PM pyörii porukassa, jossa tuollaista tapahtuu?

T: Xante

Kyllä minulle on käynyt selväksi, että tunteitasi on loukattu. Se jos mikä, on rikkeistä pahin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 27, 2022, 08:56:31
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 27, 2022, 07:48:18
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 26, 2022, 15:51:41
En usko. Edustusasunnoissa olevat lehdistötilat ovat todennäköisesti nekin ihan vain osa saunaosastoa siinä missä itse saunakin. Väitän että siellä ovat lukuiset humalaiset örveltäneet lehdistötiloissa aiemminkin ilman, että kukaan on kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Vasta kun video- ja kuvamateriaalia julkaistiin, osalta kansasta lähti mopo lapasista.

Ensinnäkin ei tämä seinä. Marin on kertonut, että sinne päästiin, koska annettiin lupa käyttää samalla käytävällä olevaa vessaa, muutoin oleiltiin saunassa ja pihapiirissä.

Mutta juuri aivan oikein tästä on kyse. Marin vei sinne porukan, jossa saatiin päähänsä julkaista video- ja kuvamateriaalilla, että tälleen täällä tapahtuu.

Oletko oikeasti noin...no sanon suoraan, typerä, ettet tajua, että tässä se rike justiinsa jumaliste on?

Että PM pyörii porukassa, jossa tuollaista tapahtuu?

T: Xante

Kyllä minulle on käynyt selväksi, että tunteitasi on loukattu. Se jos mikä, on rikkeistä pahin.

Höpsistä pöpsistä.

T: Xante

Hippi

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000008060917.html
---
KESÄRANTA on Suomen pääministerin virka-asunto, jossa hän ottaa vastaan valtiovieraita ja järjestää hallituksen iltakouluja ja muita palavereja. Talo sijaitsee meren rannalla Helsingin Meilahdessa.
Politiikkaa puhutaan ensimmäisessä kerroksessa. Siellä on kolme salia, yksi iso ja kaksi pientä, sekä veranta. Saleissa on tyylikalustot ja vanhoja maalauksia seinällä. Suuria tapaamisia, neuvotteluja ja päivällisiä varten avataan pääsalin keskelle pitkä pöytä. Sen ääreen mahtuu parikymmentä henkeä.
Toisessa kerroksessa on yksityinen puoli, neljän huoneen ja keittiön huoneisto, joka voi olla pääministerin koti, jos hän niin haluaa.

----

Ainakin tuon Hesarin jutun mukaan Kesäranta on selvästi jaettu yksityiseen osaan ja ei-yksityiseen osaan. Mielestäni festarijatkot kuuluu yksityiselle puolelle ihan arkijärjellä ajateltuna. Tosin noita prameampiakin tiloja voi käyttää joidenkin yksityisten juhlien järjestämiseen, mutta käsittääkseni festarijatkot eivät oikein niihin kuulu:

---
Pääministeri voi järjestää virka-asunnossa ja Kesärannan tiloissa yksityisiä tilaisuuksia, kuten syntymäpäiviä ja muita perheen tavanomaiseen elämään
liittyviä tilaisuuksia.

---
lähde

Valtioneuvoston ohjeissa ei ehkä ole ymmärretty varautua siihen, että PM haluaa pitää muitakin kuin tavanomaisia perhejuhlia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

#36
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 25, 2022, 21:52:06
Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 25, 2022, 21:28:25
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 25, 2022, 20:56:50
Miten tämä aidosti taataan sammumistilan kännissä?

henkilökunta säännöllisesti ryyppää ja sammuu sohville ja lattialle

aamulla löytyisi sammuneita heeboja

en kyllä menisi kenenkään kotiinkaan revohkan kanssa rälläämään, yksityistiloissa seilaamaan ja sammumaan.
Kuka oli sammunut ja minne?
Itse olen useasti sammunut kavereilleni mutta tunnustan juoneeni liikaa. Sivistymättömän humalahakuisesti. Yritän ottaa opikseni.


Mitähän ne meistä nyt ajattelee?

Hiukan on lähtenyt laukalle joillakin tahoilla myös mediassa:

Berliner Zeitung on vetänyt mutkia suoraksi vielä enemmän otsikoimalla artikkelinsa yksinkertaisesti "Suomen pääministeri pinteessä koksubileiden jälkeen".
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b7917809-5b6e-4dc2-98ce-55e4f2eb58ef

Mä kerroin Xantippalle vahingossa, että meidän firma luottaa sekä työntekijöittensä että asiakkaittensa harkintakykyyn sen verran, että ei ole katsonut tarpeelliseksi sanktioida normaalia työntekoon liittymätöntä käyttäytymistä. Ei olisi kannattanut.
Itseäni taas kiinnostaa kuka sammui ja minne Marinin bileissä? Vai onko kyseessä vain huhu?

Marinina olisin väittänyt että tissikuva oli suunniteltu juttu jolla brändättiin Suomea modernina sateenkaarimaana.
Itse en näe kuvassa mitään pahaa edes Suomen maineen kannalta. Päin vastoin.


Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 27, 2022, 07:48:18
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 26, 2022, 15:51:41
En usko. Edustusasunnoissa olevat lehdistötilat ovat todennäköisesti nekin ihan vain osa saunaosastoa siinä missä itse saunakin. Väitän että siellä ovat lukuiset humalaiset örveltäneet lehdistötiloissa aiemminkin ilman, että kukaan on kiinnittänyt asiaan mitään huomiota. Vasta kun video- ja kuvamateriaalia julkaistiin, osalta kansasta lähti mopo lapasista.

Ensinnäkin ei tämä seinä. Marin on kertonut, että sinne päästiin, koska annettiin lupa käyttää samalla käytävällä olevaa vessaa, muutoin oleiltiin saunassa ja pihapiirissä.

Mutta juuri aivan oikein tästä on kyse. Marin vei sinne porukan, jossa saatiin päähänsä julkaista video- ja kuvamateriaalilla, että tälleen täällä tapahtuu.

Oletko oikeasti noin...no sanon suoraan, typerä, ettet tajua, että tässä se rike justiinsa jumaliste on?

Että PM pyörii porukassa, jossa tuollaista tapahtuu?

T: Xante

No ei kai mitään rikettä poliittinen moka korkeintaan.

Pitäisihän myös tietää, että lesbot käyttävät tilanteita hyväkseen levittääkseen sanomaansa.

Muutakin poliittista sanomaa  Marinia vastaan käytetään, eikä tuo lesboyhteys (kaverit) taida olla se suurin asia.

Vääriä juttuja levitellään myös ahkerasti--

Ylilaudalla on levinnyt myös esimerkiksi väite siitä, että Sanna Marinin huumetestin olisi ottanut kansanedustaja Ilmari Nurmisen (sd) puoliso. Iltalehden tekemän selvityksen perusteella väitteessä ei ole mitään perää.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 27, 2022, 12:15:00
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 25, 2022, 21:52:06
Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 25, 2022, 21:28:25
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 25, 2022, 20:56:50
Miten tämä aidosti taataan sammumistilan kännissä?

henkilökunta säännöllisesti ryyppää ja sammuu sohville ja lattialle

aamulla löytyisi sammuneita heeboja

en kyllä menisi kenenkään kotiinkaan revohkan kanssa rälläämään, yksityistiloissa seilaamaan ja sammumaan.
Kuka oli sammunut ja minne?
Itse olen useasti sammunut kavereilleni mutta tunnustan juoneeni liikaa. Sivistymättömän humalahakuisesti. Yritän ottaa opikseni.


Mitähän ne meistä nyt ajattelee?

Hiukan on lähtenyt laukalle joillakin tahoilla myös mediassa:

Berliner Zeitung on vetänyt mutkia suoraksi vielä enemmän otsikoimalla artikkelinsa yksinkertaisesti "Suomen pääministeri pinteessä koksubileiden jälkeen".
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b7917809-5b6e-4dc2-98ce-55e4f2eb58ef

Mä kerroin Xantippalle vahingossa, että meidän firma luottaa sekä työntekijöittensä että asiakkaittensa harkintakykyyn sen verran, että ei ole katsonut tarpeelliseksi sanktioida normaalia työntekoon liittymätöntä käyttäytymistä. Ei olisi kannattanut.
Itseäni taas kiinnostaa kuka sammui ja minne Marinin bileissä? Vai onko kyseessä vain huhu?

Marinina olisin väittänyt että tissikuva oli suunniteltu juttu jolla brändättiin Suomea modernina sateenkaarimaana.
Itse en näe kuvassa mitään pahaa edes Suomen maineen kannalta. Päin vastoin.

Meidän työpaikalla on bileiden jälkeen sammuttu, joskaan en tiedä, johtuiko siitä, että julkiset eivät ole enää kulkeneet, eikä viitsitty taksilla liikkua, vai siitä, että juotu liikaa alkoholia. Marinin bileisiin tämä rönsy ei suoranaisesti liittynyt.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

#39
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 27, 2022, 12:24:52
Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 27, 2022, 12:15:00
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - elokuu 25, 2022, 21:52:06
Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 25, 2022, 21:28:25
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 25, 2022, 20:56:50
Miten tämä aidosti taataan sammumistilan kännissä?

henkilökunta säännöllisesti ryyppää ja sammuu sohville ja lattialle

aamulla löytyisi sammuneita heeboja

en kyllä menisi kenenkään kotiinkaan revohkan kanssa rälläämään, yksityistiloissa seilaamaan ja sammumaan.
Kuka oli sammunut ja minne?
Itse olen useasti sammunut kavereilleni mutta tunnustan juoneeni liikaa. Sivistymättömän humalahakuisesti. Yritän ottaa opikseni.


Mitähän ne meistä nyt ajattelee?

Hiukan on lähtenyt laukalle joillakin tahoilla myös mediassa:

Berliner Zeitung on vetänyt mutkia suoraksi vielä enemmän otsikoimalla artikkelinsa yksinkertaisesti "Suomen pääministeri pinteessä koksubileiden jälkeen".
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b7917809-5b6e-4dc2-98ce-55e4f2eb58ef

Mä kerroin Xantippalle vahingossa, että meidän firma luottaa sekä työntekijöittensä että asiakkaittensa harkintakykyyn sen verran, että ei ole katsonut tarpeelliseksi sanktioida normaalia työntekoon liittymätöntä käyttäytymistä. Ei olisi kannattanut.
Itseäni taas kiinnostaa kuka sammui ja minne Marinin bileissä? Vai onko kyseessä vain huhu?

Marinina olisin väittänyt että tissikuva oli suunniteltu juttu jolla brändättiin Suomea modernina sateenkaarimaana.
Itse en näe kuvassa mitään pahaa edes Suomen maineen kannalta. Päin vastoin.

Meidän työpaikalla on bileiden jälkeen sammuttu, joskaan en tiedä, johtuiko siitä, että julkiset eivät ole enää kulkeneet, eikä viitsitty taksilla liikkua, vai siitä, että juotu liikaa alkoholia. Marinin bileisiin tämä rönsy ei suoranaisesti liittynyt.
Itse sain käsityksen että Marinin bileiden yhteydessä puhuttiin sammumisista.

Jos haluaa pienen IT-firman vapaamielisempää työpaikkakuvausta, ja siihen kontrastina IBM:n kaltaisen jättifirman lakimiesarmeijat, niin kannattaa tarkistaa tämän sarjan ensimmäinen ja etenkin toinen kausi:
Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 14, 2022, 21:13:50
Lainaa
Halt And Catch Fire

4 kautta

Kulttimaineeseen noussut amerikkalainen AMC:n tuottama draamasarja kertoo kotitietokoneiden, pelialan ja internetin vallankumouksesta 80- ja 90-luvuilla. Teksasin piipreerialta starttaavan sarjan päähenkilöitä ovat karismaattinen visionääri Joe MacMillan (Lee Pace), tietokoneinsinöörit Gordon Clark (Scoot McNairy) ja Donna Clark (Kerry Bishé) sekä kapinallinen ohjelmoija Cameron Howe (Mackenzie Davis). Sarja on saanut vaikutteita alan todellisista tapahtumista aikana, jolloin maailma otti jättiharppauksen kohti nykyistä digiyhteiskuntaa. (Halt And Catch Fire, S1-4. Yhdysvallat 2014-2017)

https://areena.yle.fi/1-60961269
Eka kausi nautittu. Ehtaa it-kasarinostalgiaa hyvällä musalla, draamanupit toki kaakossa. Lisäkehut potentiaalisista Amerikan Psyko-viboista yhden päähenkilön osalta.
Annan tälle jo tokan kauden alussa täydet viisi lerppua. Jos meno jatkuu yhtä nörttinä ja turbokapitalistisena svenginä, harkitsen viittä korppua tai jopa kovoa.


-:)lauri

^
Siinä tapauksessa kannatta kysyä muilta. Minä en tiedä siitä asiasta mitään.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: a4 - elokuu 27, 2022, 12:38:49


Näyttäisi Hömpän duunista iltapäiväsipsit olevan menossa, ainakin jos Hömpän juttuja uskomme ja miksipä emme uskoisi :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Kyllähän työelämässä on juhliminen muuttunut vuosikymmenten saatossa. Aiemmin mainitsin, että jossain 80-luvulla oli meno aika railakasta ja kissanristiäisiä oli jos mistäkin syystä. Pohjat otettiin konttorilla ja valomerkkiin jatkettiin sitten juottolassa, jossa oli postimerkin kokoinen tanssilattia. Myöhemmin siitä meidän vakipaikasta tuli kuuluisa homoravintola. Pakko sanoa, että onneksi ei ollut kännykkäkameroita ja somea. Siinä olisi monessa huushollissa ollut vakavan keskustelun paikka siitä, mitä oli tullut illalla tehtyä. Kyllähän noissa joitain työpaikkaromanssejakin syntyi, enemmän tai vähemmän vakavia.

En sitten tiedä johtuiko enemmän "aikuistumisesta" vai työelämän muutoksesta, mutta bileet vähenivät oleellisesti mitä lähemmäs vuosituhannen vaihde tuli. Itse jättäydyin bileistä jo huomattavasti aikaisemmin, sillä perhe täytti vapaa-ajan, eikä alkoholikaan enää maistunut. Selvinpäin taas sitä menoa ei olisi pirukaan kestänyt katsoa :D

Töissä tosiaan pelisäännöt kiristyivät niin, että lopulta edes hienompien juhlien (pyöreiden vuosien synttärit, eläkkeelle lähtö jne) kuplajuomia ei saanut tarjota työaikana, vaan tietyn kellonlyömän jälkeen kaikki osallistujat kävivät kirjaamassa itsensä ulos ja sen jälkeen saattoi erittäin hillitty tarjoilu alkaa. Tiloina sallitaan työpaikan erilaiset kokoustilat pienempiin tilaisuuksiin sekä työpaikan ruokaravintolan tilat, jos osallistujia on paljon.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️