Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sannan bileputken jatkot

Aloittaja Edward, maaliskuu 02, 2022, 12:06:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TSS

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - syyskuu 01, 2022, 11:19:58


Mutta kuten olen monta kertaa sanonut hieman eri tavoin, mun mielestä siinä on tosi vaikea erotella asiat toisistaan ja nähdä selvästi, mikä on mitäkin.

Jos oikeesti rupeaa näkemään sitä vaivaa, se kasvaa jo niin isoksi jutuksi, että parempi ois panna se effortti johonkin oman elämän jutun kehittämiseen. Ja sitten jos ei näe sitä vaivaa, helposti tosta puhuminen on vähän semmosta...  ns huonoa keskustelua.

Tämä koskee ihan kaikkia asioita ja kaikkia muitakin keskusteluaiheita täällä. Tuolla periaatteella ei voisi oikeastaan keskustella juuri mistään, korkeintaan ehkä siihen alaan liittyvistä asioista, joihin oma akateeminen koulutus liittyy, jos niistäkään. Aina on olemassa syvällisempää ymmärrystä asioista kuin itselllä on.

Minusta tämä paikka on juuri omiaan sellaiseen keskusteluun, jossa voi toimia nimenomaan ei-asiantuntijana. Toki moni keskustelu on tavallaan ajanhukkaa, mutta harrastushan se on tämäkin. Ehkä tämä on jopa omalla tavallaan sivistäväkin harrastus. Toisten kirjoituksista oppii välillä uutta, itsekin tulee joskus etsineeksi jotain uutta tietoa, ja toisaalta saa hieman poikkileikkausta siinä, mitä muut ihmiset ajattelevat.

Tuntuu hassulta, että tänne kirjoittaakseen pitäisi käsiteltävä asia ymmärtää perinpohjaisesti. Jos itseä ei jokin aihealue kiinnosta, tai siitä keskustelu näyttäytyy ajanhukkana, niin toisille se voi kuitenkin olla ihan kivaa ajankulua.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 01, 2022, 11:16:00
Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 01, 2022, 11:13:19
En ole PM virkaa lakkauttamassa, vaan jonkun mystisen PM instituution, tai ainakin monien valtionpäämiesten kohdalla tuota ilmaisua käytetään siinä yhteydessä, että joku toiminta vahingoittaa sitä instituutiota.

Eli toisin sanoen, olisit ottamassa vastuun pois vastuullisesta virasta?

T: Xante

Hän on vastuussa päätöksestään, mutta ei edusta mitään mystistä instituutiota, mikä edellyttäisi häneltä jotain tiettyä käytöstä. Se käytös voi miellyttää tai harmittaa jotakuta, mutta se ei ole mikään peruste vaatia eroa tai edes selvityksiä.
Kävelevä kremppakertymä

Karikko

^^
Ajanhukkaa on ainakin se, jos kuvittelee jonkun toisen muuttavan mielipiteitään jonkun toisen mukaiseksi- Sellaista ei kannata tavoitella.

Sitä paitsi erimielisyys voi olla rakentavaa, eikä mitään välttämätöntä riidan aiheuttajaa. (jos sen oikein ymmärtää)

Vaikka suuttuminenkin on ymmärrettävää ei sekään välttämättä ole pelkästään huono asia, jos se saa ihmiset miettimään asioita- mutta pelkästään tunne-reaktiot ja niiden vuodatus ei kyllä paranna asioita.

Socrates

Kaikesta pitää saada keskustella vaikka loputtomiin, mutta toki saa myös sanoa, jos omasta mielestä joku aihe tympii ja valtaa koko foorumin kuten vaikka maahanmuutto välillä.
Kävelevä kremppakertymä

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 01, 2022, 11:46:23
Hän on vastuussa päätöksestään, mutta ei edusta mitään mystistä instituutiota, mikä edellyttäisi häneltä jotain tiettyä käytöstä. Se käytös voi miellyttää tai harmittaa jotakuta, mutta se ei ole mikään peruste vaatia eroa tai edes selvityksiä.

Poliittisesti mikä hyvänsä tekeminen tai tekemättä jättäminen on peruste vaatia eroa, selvityksiä, häpeämään, ihan mitä tahansa. Fiksu vastapelaaja valitsee aiheen, joka herättää tunteita. Kaikki eivät tykkää Sabina Särkästä, heille Marinia voi tahria kaveruudella. Kaikki eivät tiedä kuka helvetin Olavi Uusivirta, heitä voi ärsyttää ihan sillä ja liittää Marinin samaan vitutukseen. Jotkut loukkaantuvat siitä, kun Finland-kyltillä peitellään tissejä – mikä vika sanassa Suomi muka on?

"Politik ist die Kunst des Möglichen – die Kunst des Erreichbaren oder des Nächstbesten." (Otto von Bismarck)

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 01, 2022, 11:46:23
Hän on vastuussa päätöksestään, mutta ei edusta mitään mystistä instituutiota, mikä edellyttäisi häneltä jotain tiettyä käytöstä. Se käytös voi miellyttää tai harmittaa jotakuta, mutta se ei ole mikään peruste vaatia eroa tai edes selvityksiä.

Kyllä hän nimenomaan edustaa instituutiota, mutta ei se ole mystinen. Vaan ihan silleen, että vastuullinen virka edellyttää vastuullista käytöstä. Myös bilettäessä.

Sekin on mielipidekysymys, minkä asian kuuluisi johtaa eroon, minustakaan tämän ei.

Mutta siitä huolimatta vain totean, että ilman vaiheita miespuoliselle pääministerille niin olisi mitä todennäköisemmin käynyt. Miespuolista PMää, etenkään vanhempaa sellaista, ei kukaan olisi noussut puolustamaan, että miten kivaa on, että miehen kaverit näytti vähän kikkeliä ja mies itse tanssahteli hassunhauskan homosti uusittuaan juuri kovalla kohulla vihkivalansa naistenlehdissä.

Ja nämä ovat itselleni tämän asian pointteja.

T: Xante

Norma Bates

Mutta miestä ei olisi syyllistetty vanhemmuudestaan, eli että ei saa bilettää, kun on lapsen laittanut. Juuri tämä seikka mielestäni tekee tilanteesta plus miinus nollan, jos spekuloidaan siitä saako jommankumman sukupuolen edustajana sikailla enemmän.

TSS

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2022, 12:31:01
Mutta miestä ei olisi syyllistetty vanhemmuudestaan, eli että ei saa bilettää, kun on lapsen laittanut. Juuri tämä seikka mielestäni tekee tilanteesta plus miinus nollan, jos spekuloidaan siitä saako jommankumman sukupuolen edustajana sikailla enemmän.

Kukaan muu ei ole tainnut syyllistää kuin minä, joten sitä ei varmaan lasketa.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: TSS - syyskuu 01, 2022, 12:34:40
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2022, 12:31:01
Mutta miestä ei olisi syyllistetty vanhemmuudestaan, eli että ei saa bilettää, kun on lapsen laittanut. Juuri tämä seikka mielestäni tekee tilanteesta plus miinus nollan, jos spekuloidaan siitä saako jommankumman sukupuolen edustajana sikailla enemmän.

Kukaan muu ei ole tainnut syyllistää kuin minä, joten sitä ei varmaan lasketa.

On somessa ollut siitä möykkää. En rajoita vaikutelmiani tähän foorumiin.

TSS

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2022, 12:39:14
Lainaus käyttäjältä: TSS - syyskuu 01, 2022, 12:34:40
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2022, 12:31:01
Mutta miestä ei olisi syyllistetty vanhemmuudestaan, eli että ei saa bilettää, kun on lapsen laittanut. Juuri tämä seikka mielestäni tekee tilanteesta plus miinus nollan, jos spekuloidaan siitä saako jommankumman sukupuolen edustajana sikailla enemmän.

Kukaan muu ei ole tainnut syyllistää kuin minä, joten sitä ei varmaan lasketa.

On somessa ollut siitä möykkää. En rajoita vaikutelmiani tähän foorumiin.

No kiva. Omaan silmään ei ole vaan sattunut, vaikka olen yrittänyt yllyttää syyllistykseen  ;D

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 01, 2022, 12:27:16
vastuullinen virka edellyttää vastuullista käytöstä. Myös bilettäessä.
T: Xante

Minusta ei edellytä ja kun tämä lähtökohta on meillä vastakkainen, keskustelua lienee turha jatkaa.

Vastuulliseen virkaan valitsisin ensisijaisesti törkyvaarin ja toisesta sijasta kamppailisivat kunnollinen vanha mies ja perseilevä nuori henkilö. Näin se vain menee....
Kävelevä kremppakertymä

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: TSS - syyskuu 01, 2022, 12:41:49
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2022, 12:39:14
Lainaus käyttäjältä: TSS - syyskuu 01, 2022, 12:34:40
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2022, 12:31:01
Mutta miestä ei olisi syyllistetty vanhemmuudestaan, eli että ei saa bilettää, kun on lapsen laittanut. Juuri tämä seikka mielestäni tekee tilanteesta plus miinus nollan, jos spekuloidaan siitä saako jommankumman sukupuolen edustajana sikailla enemmän.

Kukaan muu ei ole tainnut syyllistää kuin minä, joten sitä ei varmaan lasketa.

On somessa ollut siitä möykkää. En rajoita vaikutelmiani tähän foorumiin.

No kiva. Omaan silmään ei ole vaan sattunut, vaikka olen yrittänyt yllyttää syyllistykseen  ;D

No se johtuu varmaan siitä, että esim. minä en ymmärtänyt sinun syyllistävän, kuvittelin vain, että pohdiskelet erilaisia arvoasetelmia :)

Ei tämä mikään nollasummapeli ole, mutta jos olisi, niin väittäisin, että ero tehtävästä on kyllä rankempi rangaistus kuin joku somessa syyttely. Lisäksi todellakin epäilen, että samalla tavalla käyttäytyvä miesPM ei olisi saanut sitä tukea maailmalta, mitä Marin sai.

T: Xante

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - syyskuu 01, 2022, 12:47:53
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 01, 2022, 12:27:16
vastuullinen virka edellyttää vastuullista käytöstä. Myös bilettäessä.
T: Xante

Minusta ei edellytä ja kun tämä lähtökohta on meillä vastakkainen, keskustelua lienee turha jatkaa.

Vastuulliseen virkaan valitsisin ensisijaisesti törkyvaarin ja toisesta sijasta kamppailisivat kunnollinen vanha mies ja perseilevä nuori henkilö. Näin se vain menee....

Totta, olemme tästä kovin eri mieltä. Sinulla on vankka käsitys, että maailma paranee perseilemällä, mutta kyllähän sitä välillä tulee mieleen kysäistä, että noin henkilötasolla (johon voit suuresti vaikuttaa), mitenkäpä tämä sinulla itselläsi toimii?

Vai onko kuitenkin niin, että jätät oikeastaan perseilemättä, suurimmaksi osaksi, koska sillä olisi niin suuri haittavaikutus nykyiseen elämääsi?

T: Xante

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - syyskuu 01, 2022, 12:51:52

Sinulla on vankka käsitys, että maailma paranee perseilemällä, mutta kyllähän sitä välillä tulee mieleen kysäistä, että noin henkilötasolla (johon voit suuresti vaikuttaa), mitenkäpä tämä sinulla itselläsi toimii?

Vai onko kuitenkin niin, että jätät oikeastaan perseilemättä, suurimmaksi osaksi, koska sillä olisi niin suuri haittavaikutus nykyiseen elämääsi?

T: Xante

Jokaisen pitää perseillä niin paljon kuin talous ja muu elämä kestää. Nyt minulla on enemmän mahdollisuuksia perseillä kuin aiemmin, mutta ei toki kovin paljon. Kyllä minä esimerkiksi näkyvällä Trumpin fanittamisella olen jo hiukan työtuloja menettänyt.

Työelämässä perseilyä kannatan fanaattisesti. Muu perseily on vähemmän tärkeää.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

Lainaus käyttäjältä: TSS - syyskuu 01, 2022, 12:34:40
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - syyskuu 01, 2022, 12:31:01
Mutta miestä ei olisi syyllistetty vanhemmuudestaan, eli että ei saa bilettää, kun on lapsen laittanut. Juuri tämä seikka mielestäni tekee tilanteesta plus miinus nollan, jos spekuloidaan siitä saako jommankumman sukupuolen edustajana sikailla enemmän.

Kukaan muu ei ole tainnut syyllistää kuin minä, joten sitä ei varmaan lasketa.

Minä olen pariinkin otteeseen peesannut, joten kyllä lasketaan :) :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️