Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sannan bileputken jatkot

Aloittaja Edward, maaliskuu 02, 2022, 12:06:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aave

Huithapeli mikä huithapeli. Mielestäni sen näki jo ensimmäisen hallitusvuoden aikana, että Sannuli sai liian paljon liian pian, eikä päänsä kestänyt. Kova säätäminen ja sekoilu alkoi näkyä tuota pikaa, ja selityskertoimet julkisine itkemisineen sitä mukaa. Olkoonkin, että hänen hallituskautensa kriisit eivät ole mitään vaikkapa Zelenskyin hallintoon verrattuna, ja Zelenskyi sen kuin porskuttaa. Vai porskuttaako? Katsokaapa miehen ulkomuotoa ennen sotaa, ja miten se on muuttunut sodan aikana. Yhden vuoden aikana ehtii vanheta kummasti.

Jos on kova hinku politiikan oksille ylimmille niin kannattaa pitää mielessä, että ne ovat sitten erittäin stressaavia paikkoja. Siellä ollaan samalla koko kansan paskaämpärinä, ja kilpailijat kampittavat ja pyrkivät puukottamaan selkään, minkä omilta kiireiltään ehtivät. Kyllä Orponkin leveä hymy vielä hyytyy. Edellisistä pääministereistä vain Lipponen jaksoi kaksi kautta; Stubbkin pakeni lopulta ulkomaille ja tuumi, että ei kotimaan politiikkaan koskaan enää.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Niinistössä sentään vielä on vanhan kaartin jämäkkyyttä, mutta katsokaapa Kekkosta vuonna 1975.

Ajat ovat noista päivistä hitusen muuttuneet. 2000-luvulla Haloskan ei tarvinnut käydä kuin läheisellä grillillä iltapalalla, niin johan puoli kansaa hurrasi sitäkin. "Koko kansan presidentti", muhohoh! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

#482
Sitä vastaan mulla ei sinänsä ole mitään, että suhtautuu Mariniin pääministerinä tai vaikka ihmisenäkin penseästi, kriittisesti tms.

Olihan mullakin oma aika silleen... ei-niin-imarteleva arvio Halla-ahosta ja jossain kohtaa Ukkolan jostain tekemisestä.

Arvostan tosi paljon sitä, jos tollaset jutut pystyy täsmällisesti yksilöimään ja perustelemaan sekä kertomaan, mitä juttua arvostaa ja mikä tästä erotuksena ei ole tehnyt vaikutusta.

Jos ainoa mitä pystyy sanomaan on että en pidä minään ja en arvosta, ei siinäkään mitään väärää ole, mutta tyypillisestihän toi todennäköisemmin kielii oman erottelukyvyn ja arvostelukyvyn puutteesta ja biaksista kuin siitä, että noi jutut olis arvion alla olevassa asiassa kaikista terävintä mahdollista.

Melodious Oaf

Oli mun arviot fiksuja tai ei, pystyn aika täsmällisesti sanomaan Halla-ahosta tai Ukkolasta, mitä heissä arvostan ja mistä en pidä, mikä hiertää tai mikä heidän tekemisensä on oman arvioni mukaan muuta kuin priimaa.

Jos tota ei pysty tekemään, se on siis...  kaikkea muuta kuin ansio sinänsä.

Melodious Oaf

Mun mielestä siis... noi Aaveen kommentit sellaisinaan on täysin ilman mitään substanssia ja hän sanoo, että arvostan Zelenskyä, Niinistöä ja Kekkosta koska he ovat jämäköitä.

Yllä esitetyssä kyse on täysin tyyliseikoista ja siitä, että oma arvio jonkun ihmisen olemuksesta ei ole yhtä suotuisa.

Ajattelen tosta niin, että kyllä minäkin saatan tollasilla perusteilla luontaisesti kokea positiivisempia tunteita jotakin muuta ihmistä kohtaan kuin Marinia, mutta sillä taas ei ole mitään merkitystä eikä minun mielipiteelläni mitään väliä, ellei kysymys ole suurin piirtein se, haluanko mieluummin alkaa seurustelusuhteeseen Sanna Marinin vai tämän jonkun muun ihmisen kanssa.

Toi ei millään tavalla poikkea siitä, että joku herttainen täti-ihminen sanoo että "Kyllä se Hjallis on sitten niin vastenmielinen ja en tykkää siitä yhtään, en mistään mitä se tekee enkä voi sietää koko miestä".

Tällaisen kanssa on helppo olla samaa mieltä ja yhtyä siihen, jos kokee itse samoin, tai niin voisi tehdä, jos haluaa tai on jokin vahva intressi myötäillä arvion esittäjää.

Kysymys kuuluu, onko ton tyyppinen kannanotto periaatteessa vankemmalla pohjalla jos sen esittää mies naisesta kuin toisinpäin.

Tai toisin sanoin vaikka niin, että mikä seikka tossa on sellainen, joka Aaveelle antaa enemmän uskottavuutta kuin kenelle tahansa joka tollasta tekee.

Melodious Oaf

Esimerkki täti-ihmisestä on kenties tyly, mutta se osuu ja on sikäli täysin itse tilattu ja pedattu, että Aaveen esittämää arviota kaiketi pitäisi arvottaa korkeamalle juuri tällaisen jämäkkyyden takia, joka häntä itseään ainakin imagon tasolla erottaa esimerkin tädistä ja joka on jotain sellaista jota nyt vaan joko ymmärrät arvostaa tai sitten et.

Mutta jos ei puhuta pinnasta eikä imagosta vaan puhutaan substanssista niin... mitä sitten?

kertsi

Noi Aaveen arviot Sannasta taitavat olla vain yksi esimerkki hänen naisvihastaan, joka tursuilee milloin mistäkin kommentisitaan ja usein.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Onhan se nyt yhtä perkelettä, kuinka Sanna tällä tavalla täysin tietoisesti hankkiutuu yksityiselämällään sensaatiolehdistön lööppeihin. Vieläpä näin pääministeriuransa jälkeenkin. Tosi narsistista, tehdä työnsä niin hyvin, että siitä ei irtoa lainkaan kritisoitavaa sensaatiomediassa riepoteltavaksi.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

TSS

Lainaus käyttäjältä: Socrates - toukokuu 11, 2023, 09:54:52
Lainaus käyttäjältä: TSS - toukokuu 11, 2023, 09:52:12
Lainaus käyttäjältä: Socrates - toukokuu 11, 2023, 09:30:58
Minäkin olen ihmetellyt, miten Sannan ja Markuksen ero ei tunnu kiinnostavan ketään. Hommallakin vain kovin vaisua vahingoniloa.

Ihmisten energia menee tällä hetkellä Käärijään!

Niin menee, saunassakin kaikki puhuvat siitä. VMP EVVK.

Voisi ajatella, että Marin oikeasti taktikoi erosta ilmoittamisen ajankohdan taitavasti. Tällä hetkellä Suomen kansa nimittäin on oikeasti sellaisessa mentaalisessa mielentilassa, johon lynkkaaminen ei sovi.  Me ei pelätkään tätä maailmaa, ja kaadetaan vaan päälle shamppanjaa!

Mutta kun toinen puoli taas vallan saa, tajutaan, että herkullinen erouutinen meni Euroviisupilvessä ohi.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 11, 2023, 09:40:24
Lainaus käyttäjältä: Socrates - toukokuu 11, 2023, 09:30:58
Minäkin olen ihmetellyt, miten Sannan ja Markuksen ero ei tunnu kiinnostavan ketään. Hommallakin vain kovin vaisua vahingoniloa.

Minä ihmettelen sitä, miksi sinä ihmettelet, ettei juuri kukaan ihmettele.

Tämä oli odotettavissa ja melkein kaikki ihmiset ovat kokeneet jonkunlaisen eron elämässään, sellaisten muistelu ja kaivelu tuo ikäviä asioita mieleen.

Kyllä minäkin edelleen ihmettelen. Nimittäin se porukka, joka Sannaa on arvostellut ihan kaikesta ja vihapuhettaan hänestä lietsonut, ei todellakaan ole suhtautunut ainoankaan asiaan asenteella "kaikkihan me näitä on koettu ja emppaus sulle".

T: Xante

Saares

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 30, 2022, 11:57:25
Lainaus käyttäjältä: kertsi - elokuu 30, 2022, 11:10:53
En ole Marinin tekemisiä kovin paljon seurannut, joten kysyisin teiltä muilta: Trumpilla on tai oli myös suuri kansansuosio. Onko Marinilla ja Trumpilla jotain yhteistä politiikanteon, argumentaation, propagandan, populismin tms. osalta? Onkohan joku jo tehnyt väitöskirjoja poliittisesta viestinnästä näiden kahden osalta?

Yhteiskunnallisissa näkemyksissään tai ihmisoikeuksiin, tasa-arvoon jne. Trumpin ja Marinin suhtautumisessa tuskin on kovin paljon yhtäläistä. Eikä myöskään suhtautumisessa ilmastonmuutokseen ja pandemian hoitoon ja rokotuksiin, vähemmistöihin, naisiin, ja ehkä maahanmuuttoonkaan.

Väitöskirjojahan poliittisesta viestinnästä on tehty vaikka kuinka paljon, mutta  miksipä joku moisen olisi tehnyt, kun ei heillä kai poliittisissa ambitioissa - tai siis sellaisiksi itse määrittelemissään - juurikaan yhteneväisyyttä ole.

Oma pointtini oli, että on trendikästä digata sitä, että 1) pääministeri on nuori nainen, 2) nuori nainen "ravistelee" pääministerin statusta, 3) että nuori nainen hakee "iloa ja valoa" elämäänsä¨. On trendikästä nimenomaan irrottaa nämä asiat poliittisesti vastuunkannosta ja pääministerin asemasta ja työnkuvasta.

Se, että toteaa, että pääministerin tasoisen henkilön käyttäytymisen tulisi olla linjassa aseman kanssa, johon hän on hakeutunut, on boomerien kateutta ja kapeakatsoisuutta. Olen koko ajan mietiskellyt, lisäisinkö tänne videon, jossa PM "tanssii" ravintola Teatterissa Sabine Särkän (vai mikä sen nimi oli) kanssa. En millään viitsi, mutta jos nyt yhtään haluaa olla varma siitä, että puolustaa todellakin oikeankaltaista "nuoren naisen" bilekäyttäytymistä, sen voi tietty itsekin etsiä ja katsoa.

Olen aikas 100 % varma, että kenen tahansa miespääministerin kohdalla tuo olisi johtanut erottamiseen ilman vaiheita.

T: Xante
Väärin! Etkö tunne lähihistoriaa? Uutissa kerrottiin miten Väyrynen iski jalalla koreasti riihitansseissa. Seurauksena maine ja suosio nousivat jyrkästi.

TSS

Marinin ero ei tunnu yllättävältä. Biletys yhdistettynä rajuun laihtumiseen antoi ymmärtää, että Sannalla ei ole kaikki hyvin. Ehkä parisuhteessa oli ongelmia, ehkä Sanna rakastui toiseen jo kauan aikaa sitten. Ei näitä voi tietää, eikähän se meille kuulu. Ehkä ero oli lopulta helpotus. Niin tai näin, mielessä työstettävää ja käsiteltävää riittää, ja siihen on hyvä antaa rauha Marinillekin.

Melodious Oaf

Mun havainto ja kokemus on, että ei tollaset helppoja päätöksiä yleensä ole eikä niitä huvikseen tehdä juuri koskaan.

Eikä näihin kysymyksiin edes ole mitään oikeita vastauksia. Jos olisin itse ollut erilainen jossain aiemmassa suhteessa, voi olla että olisin jossakin tällaisessa suhteessa edelleen. Ja en tiedä, millä sitä arvioidaan varsinkaan siinä eroa tehdessä, mikä on jossain elämän mittakaavassa oikea päätös tai oikein. Kai se on luonnollista että sitä ei ihan täysin tai aukottomasti tiedäkään ja yrittää vaan tehdä parhaansa.

Mutta en mä sitä epäile etteikö noi olis ihan todella pyrkineet tekemään sellaista joka on parhaaksi heille ja myös lapselle, enkä tiedä mitä muuta siihen sinänsä edes sanoa. 

Socrates

Sannan ero on monissa ulkomaan medioissa kova juttu, mm BBC:n seuratuin uutinen.

Suomessa vain Seiska on ryhdistäytynyt ja uutisoi asiasta sen vaatimalla laajuudella.
Kävelevä kremppakertymä

TSS

#494
Se tekee mieleni kuitenkin sanoa, että vaikka kuinka Sannan elämän tempauksia perusteltiin "tyypillisellä nuoren ihmisen elämällä", ei se omiin havaintoihin verraten ollut tyypillistä nelikymppisen perheenäidin elämää. Kun toinen puolisko alkaa yhtäkkiä rankasti bilettättämään ja laihtuu alipainoiseksi, se harvemmin kertoo aidosta hyvinvoinnista (parisuhteessa tai itsensä kanssa?). Tämä nyt tietysti rankkaa yksinkertaistamista.