Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sannan bileputken jatkot

Aloittaja Edward, maaliskuu 02, 2022, 12:06:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Edward

Ketju on muodostettu ketjuun SDP uudistumisten tiellä? kasvaneesta rönsystä.

Hippi

Kauas on tultu Antti Rinteen ajoista, mutta onko näin villi meno sittenkään kovin hyväksi? SDP:n vetovoima on paljolti ollut Marinin henkilön varassa.

Videot alkoivat levitä somessa: Sanna Marin juhlii ja tanssii villisti julkkisporukassa (ainakin tätä kirjoittaessa video näkyy myös Iltalehden jutussa)

Ei sillä, etteikö nuori PM voisi juhlia kavereiden kanssa, mutta pitäisi katsoa kaverit sen mukaan, ettei kaikki menee somein kautta näkyviin. Kukkahattutätinä sanoisin, että välttämättä tuo ei enää ole kaikkien mielestä niin kovin coolia eikä Sannakaan varmaan ollut kovin mielissään videon vuotamisesta.

IS puolestaan ei julkaissut videota, mutta siellä on Marinin kommentti:
Ilta-Sanomat tavoitti pääministeri Sanna Marinin keskiviikkona illalla ennen kuin video tuli julkisuuteen. Tässä vaiheessa Marin kertoi tietävänsä, että tällaisia videoita on liikkeellä. Videoiden tultua julki hän kertoi, ettei kommentoi asiaa keskiviikon aikana.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

No nyt ollaan kyllä todellakin uudistumisen tiellä!!

Minä olen niin kukkahattu, että ole ikinä ymmärtänyt tuota nytkyttämistä, rynkyttämistä ja haarat levällään vääntelehtimistä, ts. ymmärtänyt, että se olisi tanssia tai hauskanpitoa. Kai se sitä jossain päihdetilassa kumminkin voi olla.

Hipin pointti on just se, mitä itsekin ajattelen: KENEN kanssa tämä oikein pyörii, kun kännivideot leviävät someen? Ja missä ne turvamiehet ovat taas olleet = mikseivät keränneet kännyköitä kuvaavilta.

Saa sitä pääministerikin juhlia ja tanssia, kuten tahtoo, mutta tosiaan: itse koen, että minulla ei olisi ammatillisesti varaa siihen, että esim. ko. tyyppinen video leviäisi firman nettiin.

Vähän säälihän se tietty on, että suomalainen kulttuuri on näin bilevastainen, mutta...

T: Xante

Hayabusa

^^
^
Te misogynit!
Näinhän meille on opetettu: mikä tahansa Sanna Marinin toiminnan arvostelu, kohdistuu se sitten bilettämiseen tai politiikkaan - palataan jälkimmäiseen hetken päästä - on törkeää patriarkaalista naisvihaa. Media on tähän asti vain ihastellut nuoren pääministerimme asusteita ja somekuvia. Nyt julkisuuskuvaan on vähitellen tullut säröjä ainakin Iltalehden toimituksessa.

Niin siitä Mariinin politiikasta. Tunnusta poliittisen muistini lyhyyden. En oikein muista mitä Marin olisi saanut aikaiseksi THL:n koronatiedottajana toimimisen ohella. Muistaako kukaan?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 18, 2022, 07:49:21KENEN kanssa tämä oikein pyörii, kun kännivideot leviävät someen?

T: Xante

Ärsyttävän paskasakin kanssa pyörii ja sehän tässä on ongelma eikä bilettäminen.

Jos bilettäisi vaikka Soinin ja Väyrysen kanssa, äänestäisin häntä.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Hippi

Olihan bileissä myös Meidän Ilmari ja ihmettelen, kenen joukoissa hän nykyään seisoo, kun ei parhaasta kaveristaan pitänyt huolta tuon paremmin. Muistaakseni noita jossain kuvattiin juuri parhaina kavereina ja sillä Ilmari tuntuu olevan aina bileissä mukana.

Ja tässä Marinin meriselitys:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0de02690-e813-4ced-88ed-3ee8123f16be

klo 09:59: Pääministeri Marin saapuu paikalle. Hän sanoo, että videot ovat yksityisiä ja kuvattu yksityisissä tiloissa. Kyse on siitä ,että olen viettänyt railakkaasti iltaa. Tanssinut ja laulanut. Häneltä kysytään jauhojengistä, hän sanoo ettei tiedä sellaista. "nämä ovat yksityisiä videoita ja eivät ole tarkoitettu julkisuuteen". Marin kieltäytyy kertomasta, missä juhlat ovat olleet.

Hän ei osaa sanoa mistä videot ovat vuotaneet julkisuuteen.

Nurmi kysyy mitä videolla kuultava jauhojengi tarkoittaa ja mihin testaaminen viittaa. Marin kertoo, ettei tiedä.
"En ole käyttänyt huumeita, en ole käyttänyt mitään muuta kuin alkoholia."
"En ole laskenut annoksia. Olen juonut alkoholia, mietoja."
"Tiesin, että minua kuvataan. Mutta luotin ettei niitä videoita vuodeta."
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 18, 2022, 10:02:49
Olihan bileissä myös Meidän Ilmari ja ihmettelen, kenen joukoissa hän nykyään seisoo, kun ei parhaasta kaveristaan pitänyt huolta tuon paremmin. Muistaakseni noita jossain kuvattiin juuri parhaina kavereina ja sillä Ilmari tuntuu olevan aina bileissä mukana.

Hyi saatana! Arvostukseni pirkanmaalaisia äänestäjiä kohtaan laski juuri pohjalukemiin. Miten kukaan on voinut äänestää tuota limanuljaskaa. Pyydän tässä vaiheessa anteeksi oikeilta limanuljaskilta.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 18, 2022, 10:02:49
Olihan bileissä myös Meidän Ilmari ja ihmettelen, kenen joukoissa hän nykyään seisoo, kun ei parhaasta kaveristaan pitänyt huolta tuon paremmin. Muistaakseni noita jossain kuvattiin juuri parhaina kavereina ja sillä Ilmari tuntuu olevan aina bileissä mukana.

Ja tässä Marinin meriselitys:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0de02690-e813-4ced-88ed-3ee8123f16be

klo 09:59: Pääministeri Marin saapuu paikalle. Hän sanoo, että videot ovat yksityisiä ja kuvattu yksityisissä tiloissa. Kyse on siitä ,että olen viettänyt railakkaasti iltaa. Tanssinut ja laulanut. Häneltä kysytään jauhojengistä, hän sanoo ettei tiedä sellaista. "nämä ovat yksityisiä videoita ja eivät ole tarkoitettu julkisuuteen". Marin kieltäytyy kertomasta, missä juhlat ovat olleet.

Hän ei osaa sanoa mistä videot ovat vuotaneet julkisuuteen.

Nurmi kysyy mitä videolla kuultava jauhojengi tarkoittaa ja mihin testaaminen viittaa. Marin kertoo, ettei tiedä.
"En ole käyttänyt huumeita, en ole käyttänyt mitään muuta kuin alkoholia."
"En ole laskenut annoksia. Olen juonut alkoholia, mietoja."
"Tiesin, että minua kuvataan. Mutta luotin ettei niitä videoita vuodeta."


Sanna on kyllä möhlinyt muutenkin, mutta ilmeisesti se kuuluu pääministerin "normaaliin toimintaan.
Väittäessään ettei energiariisi koske suomea juurikaan ja kaikkea muuta "hölynpölyä.

Tuo sisäpiirin retkue ei siinä lisänä paljoakaan lisää "uskottavuutta.

Mutta onhan niitä muitakin "töppääjiä ollut maan johdossa- sipilän tekosiakin saadaan perata hamaan tulevaisuuteen- uniperikin ostettiin sen hallituksen aikana ja ajokortit alennettiin "kakaroiden saataville- taxi-bisnes pilattiin ja paljon muuta.


Kekkonen sentään "sivistyneesti ryyppäsi muilta herroilta ja vierailta jalat alta saunareissuilla.

Tuo jauhojuttu jää vielä varmaan ihmisten mieliin--

VIDEOSSA puhutaan "jauhojengistä". Marin sanoo, ettei osaa kertoa, mitä se tarkoittaa. Hän ei ole tietoinen siitä, että kukaan olisi käyttänyt juhlissa huumeita.

– Itse en ole käyttänyt huumeita.

– Kyllä minä aion olla ihan sama ihminen kuin tähän asti, Marin sanoo, kun häneltä kysyttiin, aikooko hän muuttaa käyttäytymistään.

Pääministeriä on kritisoitu juhlimisesta. Marin kommentoi asiaa sanomalla, että pystyy hoitamaan pääministerin tehtäviä juhlimisesta huolimatta

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Karikko - elokuu 18, 2022, 10:40:06
Kekkonen sentään "sivistyneesti ryyppäsi muilta herroilta ja vierailta jalat alta saunareissuilla.
...
Pääministeriä on kritisoitu juhlimisesta. Marin kommentoi asiaa sanomalla, että pystyy hoitamaan pääministerin tehtäviä juhlimisesta huolimatta[/i]

Kekkonen juhli lähinnä virka-aikoina ja virkamatkoilla kuten yleensä useimmat ministeritkin siihen aikaan. On varmaan mahdotonta pystyä yhtä hyviin päätöksiin, avauksiin ja salassapitoon kännissä, kuin suurinpiirtein selvinpäin.

Sanna on ilmeisesti keskittynyt nollaamaan vain ollessaan ns. vapaalla.

Minusta on tärkeää, että asiat ovat juuri näin päin. Työssä selvänä ja vapaalla juhlitaan jos tarvetta tai aihetta ilmenee. Kaveripiiriä on syytä tosin kurmuuttaa jos video on levitetty ilman lupaa.

Ei minua ainakaan haittaa jos Sanna osaa myös irroitella. On oltava jotain keinoja päästä edes hetkeksi kaikesta vaativuudesta eroon. Harmi jos näin tulee vain lisää harmeja.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko


^

Toivottavasti-- jauhojengit ei kyllä ole kovin hyvä lähtökohta, jos niitä tosiaan on kuvaannollisesti juhlittu.

Hippi

Olisi aika oletettavaa, että Sanna Marin pistää nyt mietintään, millä porukalla noita kotibileitä tästä lähin kannattaa pitää. Nyt on luotettu vääriin ihmisiin - tai ainakin yhteen väärään ihmiseen.

Äkkiähän tuollaisesta sekoiluvideosta voidaan vetää vääriä johtopäätöksiä ja ainakin itselläni kiinnitti huomio Marinin lausuma siitä, että hän itse ei käyttänyt huumeita. Ei siis sanonut, että bileissä ei niitä ollut lainkaan saatavilla. Varmaan ihan fiksu lausunto sikäli, että jos myöhemmin tulee ilmi, että jotkut siellä olivat "jauhoissaan", niin Marin ei ainakaan valehdellut. Edellyttäen tietysti, että ei tosiaan itse ollut käyttänyt.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Karikko - elokuu 18, 2022, 11:07:00
^
Toivottavasti-- jauhojengit ei kyllä ole kovin hyvä lähtökohta, jos niitä tosiaan on kuvaannollisesti juhlittu.

En tiedä mitä nuoriso nykyään käyttää. Joskus 60-luvulla hipit poltteli ruohoa, minun nuoruudessani vedettiin kaljaa, kossua ja omppupomppua. Sitten 80-lukuiset nuuhki tinneriä ja 90-luvulla alettiin käyttää lääkkeitä. Nyt saattaa olla jauhot in.

Ilman muuta alkoholin mainoskiellot ja wiinan hyvien puolien korostamatta jättäminen ja kaikkien päihteiden leimaaminen yhtä kelvottomiksi on aikaansaanut sen, että nuoriso on alkanut valita mielestään tasahyvien vaihtoehtojen välillä. Ja kaikenlaisia sekakäyttöjäkin suositaan, mistä seuraa arvaamattomia äkkikuolemia.

Olisiko aika alkaa suosia mietoja päihteitä kuten kannabista ja viinejä. Kekkosenaikainen kauhea känni on antanut väärän mielikuvan siitä, miksi päihteitä pitäisi käyttää. Niillä pitää tavoitella kivaa hyvänolon tunnetta ja yhteisöllistä meininkiä sekä tiukkaakin löysempää seksuaalimoraalia, ainakin hetkellisesti. Ei tajuttomuuden rajamailla olevaa örvellystä.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Xantippa

Onhan tuossa nyt myös melkoinen yksityisyyden loukkaaminen, lakipykälistä en ole varma. On se kumma, että kaveripiiristä ei saada irti, kuka pölvästi ja mistä syystä asian teki. Ei kai siellä kämpillä nyt satoja ihmisiä ole ollut.

Sekin on kumma, että tuossa kunnossa ovat päässeet vielä pariin baariin. Ei onnistuisi tavikselta, tai sitten Sannalla on jumalaton pokepokka, mikä lienee onkin tehtävissään kehittynyt.

T: Xante

Muoksis: kehtaiskohan täti myöntää? No kun aloitin. On juuri sen näköistä porukkaa, jota itse katsoo vähän säälien baareissa, yli kolmekymppiset nytkyttämässä itseään ja älisemässä mölisemässä. Jotenkin aina ajattelee, että onneksi nuo kännit tuli vedettyä aikanaan, ettei enää ihmisten ilmoilla tartte tuotakaan tehdä.

T: Xante

Socrates

Seiskan mukaan Sanna on tosiaan ollut ihan räkäkännissä ja onhan noissa kuvissa potkua.

Melkein hyvä tyyppi -ainesta :).
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Socrates

Olisiko sittenkin jallujengi eikä jauhojengi, jos sillä nyt jotain väliä on.

Monenlaista mölinää eri videoilla. Joku haistatti paskat kaikille.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.