Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

'Ukrainassa ei ole amerikkalaisia bioaselaboratorioita'

Aloittaja Laika, syyskuu 05, 2022, 22:11:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Laika

'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Aave

^
Redacted! :)

Jo kertaalleen Youtubesta pois potkittu "uutiskanava", jota pyörittää Russia Today:n Amerikan haarakonttoristi. Jep jep, jälleen kerran hitusen luotettavampia lähteitä odotellessa.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Laika

Joko Aave on löytänyt sopivan naisen tekemään lapsia hänelle.

Eygö önnistu?
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Aave

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

Mulla on roskasankko kiintiö koko tältä kuukauvelta jo täynnä kun katselin livenä pariset minuutit
tätä: https://kantapaikka.net/index.php/topic,31.msg144815.html#msg144815

Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Joku ajaa nyt Kremlin propagandaa.
Biolaboratorio muuten ei tarkoita BioASElaboratoriota... :D

Laika

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - syyskuu 05, 2022, 23:23:40
Mulla on roskasankko kiintiö koko tältä kuukauvelta jo täynnä kun katselin livenä pariset minuutit
tätä: https://kantapaikka.net/index.php/topic,31.msg144815.html#msg144815

Niin minullakin, miksi siis tulit ketjuun haisemaan?
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Brutto

Siinä vaiheessa kun Laika ensimmäisen kerran esitti vakavissaan, että ukrainalaiset juutalaisnatsit kehittelevät labroissaan etnisiin venäläisiin kohdistettua bioasetta, tajusin etten enää keskustele järjissään olevan ihmisen kanssa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 07, 2022, 07:50:15
Siinä vaiheessa kun Laika ensimmäisen kerran esitti vakavissaan, että ukrainalaiset juutalaisnatsit kehittelevät labroissaan etnisiin venäläisiin kohdistettua bioasetta, tajusin etten enää keskustele järjissään olevan ihmisen kanssa.

Tuollainen bioase veisi etnisten venäläisten lisäksi niin ukrainalaiset juutalaisnatsi kuin suurimman osan ihmiskuntaa.

Arvelin jossain toisessa ketjussa syytä miksi amerikkalaisten operaatio Ukrainan biolaboratoorioiden alasajoon kestää niin kauan: jenkkidollareilla saa Ukrainassa mukavasti vodkaa ja huoria. En ole nähnyt mitään, mikä aiheuttaisi muuttamaan lausuntoani. Samalla tietysti voi ajankuluksi vähän kokeilla kotomaassa kiellettyjä bioyhdisteitä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

#9
Lainaus käyttäjältä: Laika - syyskuu 05, 2022, 22:11:28
MrKatille terveisiä:


https://www.youtube.com/watch?v=jvwA4UM8Pxc

En pidä mahdottomana, että USA olisi ulkoistanut bioasetuotansonsa vasallivaltioihinsa kauas oman maansa rajoista, mutta ei käy videoltasi ilmi, mistä tuo kommentaattori pystyy päättelemään, että nuo Ukrainasta löytyvät biolabrat ovat olemassa nimen omaan bioasetuotantoa varten? Jos tuo, mitä senaatien edustaja videolla sanoi USA:n osallistumisesta niihin, kelpaa näytöksi bioaseiden valmistamisesta, varmaan pitää vetää johtopäätös, että myös Ukrainen ydinvoimalat ovat valmistamassa ydinaseita, vai ovatko nämä jollain tavalla eri asioita? Epäilemättä kun en seuraa Ukrainauutisia tai muitakaan uutisia ammpareiden klikkiotsikoita lukuun ottamatta lainkaan, on minulta jääntyt varmasti jotain olennaista tietoa uupumaan, joka kontekstualisoisi tuon senaatin edustajan lausuntoja paremmin.

E. Okei ne ovat siis videolta myöhemmin ilmitulleiden tietojen valossa biouhkaa vastaan toimimista varten perustettuja Yhdysvaltain puolustusministeriön rahoittamia laitoksia. Varmaankin rajanvetoa itse bioasetuotantoon on vakeampi vetää.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Laika

Lainaus käyttäjältä: Brutto - syyskuu 07, 2022, 07:50:15
Siinä vaiheessa kun Laika ensimmäisen kerran esitti vakavissaan, että ukrainalaiset juutalaisnatsit kehittelevät labroissaan etnisiin venäläisiin kohdistettua bioasetta, tajusin etten enää keskustele järjissään olevan ihmisen kanssa.

Ehkä sinun pitäisi ottaa lääkkeesi. En voi puhua harhojesi puolesta, sillä edustan ainoastaan omia lausuntojani.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Laika

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - syyskuu 07, 2022, 09:28:27
Lainaus käyttäjältä: Laika - syyskuu 05, 2022, 22:11:28
MrKatille terveisiä:


https://www.youtube.com/watch?v=jvwA4UM8Pxc

En pidä mahdottomana, että USA olisi ulkoistanut bioasetuotansonsa vasallivaltioihinsa kauas oman maansa rajoista, mutta ei käy videoltasi ilmi, mistä tuo kommentaattori pystyy päättelemään, että nuo Ukrainasta löytyvät biolabrat ovat olemassa nimen omaan bioasetuotantoa varten?

Niinpä!

Jo keväällä perusongelma mm. MrKatin mukaan koko tapauksen todistelussa oli, että laitosten ovissa ei lukenut 'kehitämme täällä vaarallisia bioaseita'. Varsinkin kun vaarallisten mikrobien kohdalla kysymys on usein pelkästään siitä, mitä niillä suunnitellaan tehtävän.

Kun kirjoitin DSTRA:n ohjelmasta silloin, täällä ihmiset nauroivat partaansa. Nyt selvisi liittovaltion käyttämän välikäden nimikin: Black & Veatch.

Katsohan niin kuin tuossa videossa esitetyssä lausunnossa voi havaita, käyttämällä yksityisiä sopimusvälikäsiä Freelandin kaltaiset emäroistot voivat kiemurrella sanomalla, että liittovaltiolla ei ole tällaisia omia ohjelmia, eikä valtio operoi sellaisten toteuttamisen parissa.

Ei niin varmaan, koska siihen käytetään yksityistä bulvaania.

En kuitenkaan viitannut siihen mitä laboratorioiden ovissa luki, vaan viittasin valehtelijoiden ja vääristelijöiden kavalkadiin, joka keväästä saakka on kuitannut todistetuiksi tulleet väitteet salaliittoteorioina.

Ilmeisesti meitä muita taas pidetään niin valtavan yksinkertaisina, että meidän ei pitäisi ihmetellä, jos Yhdysvaltain hallitus rahoittaa yksityisiä biolaboratorioita Ukrainan kaltaisessa maassa salaa, informoimatta siitä kansainvälisiä valvontaviranomaisia.

Normaaliälyisen ihmisen kirjoissa todistelutaakan luulisi olevan juuri päinvastainen: maan kuuluu informoida Biologisten Aseiden Kieltosopimuksessa mainittuja instansseja, koska itse asiassa noihin sopimuksiin on kirjattu informointivelvollisuus tällaisista laboratorioista, ja jäädessään kiinni todistella, mitä se tekee salaisilla laboratorioilla. Mitään ongelmaa ei avoimuuden kannalta olisi pitänyt olla, jos kerran nuo ohjelmat eivät sopimusta riko.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Laika - syyskuu 07, 2022, 12:48:12
Jo keväällä perusongelma mm. MrKatin mukaan koko tapauksen todistelussa oli, että laitosten ovissa ei lukenut 'kehitämme täällä vaarallisia bioaseita'.

Ymmärrän reaktiosi, koska olen samaa mieltä. Kaikkea ei sanota virallisissa lähteissä ääneen ja on viimekädessä meidän sivusta seuraavien vastuulla ymmärtää yhdistää pisteet. Et kuitenkaan itse hyväksy pisteiden yhdistämisiä Venäjän kohdalla esimerkiksi Ukrainan "erikoisoperaatiota" koskien, ellei niitä ole ilmoitettu Venäjän virallisissa papereissa. Itse yhdistän pisteet kyllä varsin helposti myös Venäjän kohdalla. Tavoitteet vallasta huumaantuneella johdolla ovat niin Venäjällä kuin Yhdysvalloissakin jotain ihan muuta ja virallisiin raportteihin ne vain muotoillaan Venäjälläkin kuten Yhdysvaltalaiset tekevät, että ilman salaliittoteoreetikon leimaa ei poliitikko voi uskottavuutensa menettämisen pelossa mennä yhdistelemään pisteitä julkisilla areenoilla.

Pisteiden yhdistämiseen jää - kuten historia on opettanut - Naomi Kleinin kaltaisille toimittajille tai Amnestyn tms. kaltaisille kansalaisjärjestöille, koska poliittiset päättäjät ovat munattomia. Tosin Amnestykin on yrittänyt feidata viime aikoina Ukrainan sotarikoksia koska sotakiimainen länsimaalainen arvoyhteisö ei demokratiansa menettämisen pelossa sulattanut röyhkeyttä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Laika

#13
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - syyskuu 07, 2022, 13:52:36
Et kuitenkaan itse hyväksy pisteiden yhdistämisiä Venäjän kohdalla esimerkiksi Ukrainan "erikoisoperaatiota" koskien, ellei niitä ole ilmoitettu Venäjän virallisissa papereissa.

En ole lukenut Venäjän virallisia papereita juurikaan. Taisi olla niin, että sinun kanssasi olen kerran viitannut Venäjän ministeriön lähteisiin nimenomaan sen vuoksi, että esitit venäläisten lausumiksi syiksi operaatiolle syitä, joita ainoastaan läntinen media on levittänyt. Lähinnä siis olen tehnyt näin tarkistaakseni, mitä venäläiset itse ovat sanoneet verrattuna siihen, mitä heidän on väitetty sanoneen. Tietenkään nuo kaksi eivät olleet yhdenpitäviä, mikä ei länsimaista yleisöä ole missään vaiheessa haitannut tietonsa punnitsemisessa. En minä hakenut tuota Freelandin lausuntoakaan teille esittääkseni, mikä on totta (koska se ämmä ei teekään muuta kuin valehtelee ja petkuttaa), vaan esittääkseni, mitä hän oikeastaan sanoi. Nykyään sellaisella ei selvästikään ole lukevalle yleisölle väliä. Jos lukisitte muutakin kuin Iltalehteä, niin ehkä teillä olisi monipuolisempi kuva verkosta löytyvästä uutismateriaalista.

Minusta olisi hyvä palata poliittisten faktojen pariin, kontekstiin. Kaikki salaliittoteoriat näet eivät ole mediassa tasa-arvoisia, ja niiden painoarvolla on yllättävän vähän tekemistä aiheesta löytyvän taustatiedon kanssa. Ainoa oleellinen korrelaatti on suosio. Siksi minunkaan pihinälläni ei ole mitään merkitystä isossa kuvassa. Jos valehtelu, vääristely ja pimittäminen eivät menisi tunteisiini, niin luultavasti olisin jo lopettanut kirjoittamisen kokonaan, lopullisesti.

Meillä se, mitä yllä olisi pidettävä 'salaliittoteoriana', on politiikan tekemisen virallinen linja, komissiolle, brittiparlamentille ja Yhdysvaltain puolustusministeriölle. Se on valtamedian linja -eikä ketään näy vaikkapa haittaavan, että venäläiset vaativat puolueetonta tutkijaryhmää selvittämään Buchan tapausta. So. joku aivan selvästi on tappanut ihmiset ja jättänyt ruumiit kadulle löydettäviksi, mutta meillä on ainoastaan yksi totena hyväksytty salaliittoteoria asiasta, kun puolueetonta tutkimusta ei saatu aikaiseksi. Mikä tekee yhdestä salaliittoteoriasta tässä asiassa mielestäsi paremman salaliittoteorian kuin toisesta, paitsi isänmaallinen pyrkimys? Baud käyttää termiä mirror propaganda. Omat likaiset temput esitetään vastapuolen tekeminä. Osassa logiikan puute on vihje: on absurdia väittää, että venäläiset iskisivät ohjuksilla omiin sotavankileireihinsä, kun he nimenomaan tarvitsevat noita vankeja omassa propagandassaan. Minusta ei tarvita edes todisteita osoittamaan, miten absurdeja tällaiset julkisuudessa levitettävät väitteet ovat.

Poliitikoillamme on käsissään se ongelma, että vaikka tosiasiat vähitellen paljastuisivatkin päättäville elimille, eivät päätöksentekijät enää voisi viestittää kansalle mitä he pitäisivät totena. Kuvittele nyt, jotta kaltaiseni henkilö yrittäisi viestittää teillekään mitään sellaista, mikä ei sovi kuvaanne tapahtumista! Ja sinä pidät ongelmana marginaaliin painettuja käsityksiä, kun ongelma on näkökulmastani katsottuna täsmälleen päinvastainen: ettei kukaan kyseenalaista täysin epäloogista tarinaa venäläisistä tekemässä kansanmurhaa alueella, jonne heitä nimenomaan toistuvasti pyysivät alueen asukkaat, ja ettei venäläisillä ylipäänsä ole mitään intressiä ruveta tekemään kansanmurhaa.

Korkeintaan heillä voi olla kannustin vaientaa dissidentit, mistä tullaan siihen toiseen, kokonaan vaiettuun tosiasiaan: ukrainalaisilla on samanlainen kannustin rintaman länsipuolella. Mutta mistä sinä kuvittelisit lännen saavan tietonsa, ja mitä tietoa luulisit tänne suodatettavan? Kaikki muu on putinismia. Se on iso vitsi.

Ymmärrät varmaan, ettei minulla ole resursseja hakea jokaista sotaa koskenutta sattumusta erikseen ja tehdä sille ruumiinavausta, koska sen pitäisi teoriassa olla median tehtävä, journalistien työtä. Siksi joudun kasuistisesti todistelemaan ne tapaukset, jotka todistetusti olivat vääristeltyjä julkisuudessa. Tällainen vääristelty tapaus -joita ei koskaan oikaista, niin kuin journalistiset periaatteet edellyttäisivät- oli esimerkiksi Mariupolin länsipuolelta löydetyt joukkohaudat, joita ei ollut olemassakaan niin kuin ne julkisuudessa esitettiin. Laitoin linkin, vaan te ette hyväksy kuin BBC:n, CNN:n, Washington Postin tai NY Timesin levittämiä uutisjuttuja, ja ne hankkivat lausuntonsa Kiovan lehdistöosaston kautta suodatettuna.

Täällä on vouhkattu kansanmurhasta aivan samalla pieteetillä kuin venäläiset vouhkasivat ennen sotaa, eikä valtaosalle ihmisistä tuota mitään tunnontuskia kääntyä samaan retoriikkaan, jota he pilkkasivat venäläisten käyttäessä sitä. Jos nämä ihmiset eivät olisi tosissaan, luulisin heidän pilailevan kanssani.

Nuo kansainväliset kanavat saavat uutisensa samoista lähteistä. Ei sen tarvitse olla salaliittokaan, vaan ns. politisoitunut sopuli-ilmiö, jota valtaenemmistö jopa tällä palstalla edustaa. Kukaan ei esimerkiksi ole vielä selittänyt minulle, miksi käyttämäni Jacques Baud olisi epäluotettava lähde (olen kyllä selittänyt, miksi Brookings Institute on -oletteko muuten koskaan kokeilleet googlata jotain sotaa koskevaa väitettä ja katsoa hakutuloksia lähdeanalyysin kannalta?). Saati pulitzer-palkittu, oikea sotajournalisti, Chris Hedges. Hedges on aivan eri kaliiperia kuin ne journalistia näyttelevät pellet, jotka raportoivat Kiovan kadulta Ukrainan hallituksen antamat ohjeet meille. Lyhyesti sanottuna, todellinen maailma on paljon kiinnostavampi kuin se karikatyyri, joka meille on toimitettu. Kyllä minäkin luen Aku Ankkaa vessassa, mutta näiden pitäisi olla aikuisia ihmisiä.

Ukraina on lakkauttanut kaikki riippumattomat mediat maassa, ja silti suuri enemmistö pitää Zelenskyiä hallituksineen 'demokratian esitaistelijana'. Samoin oppositiopuolueet. Toisinajattelijat on asetettu julkiselle mustalle listalle, ja useita heistä on murhattu. Ei ole mikään ongelma sekään. Ja sitten, puuttuvat palaset: jos todella Ukrainan itäosissa olisi käynnissä 'kansanmurha' ja 'etninen puhdistus', niin kertokaa minulle vaihteeksi, missä ne paljon puhutut partisaanit vaikuttavat. Donbasin militia näet syntyi juuri sillä tavalla: ihmiset tarttuivat aseisiin Kiovan hallitusta vastaan. Eivät sen puolesta. Jostain syystä tämä sivuseikka näkyy unohtuneen täysin ihmisiltä, jotka vaahtoavat täällä Ukrainan suvereniteetista. Edes muistuttaminen siitä ei auta keskustelua.

Olet oikeassa, totuus on jotain muuta kuin poliittisen osapuolen kertomus siitä. Vaan meillähän ei ole kuin yksi ainoa poliittinen osapuoli koko Ukrainassa, ja kaikki muut ovat 'putinisteja' tai 'salaliittoteoreetikoita', jopa varsin hyvin dokumentoivat, niin kuin tuo Bartlettin silminnäkijäkuvaus Mariupolin laitamilta. Sen takia kun minulta kysytään palstalla, eivätkö ukrainalaiset saa itse päättää asioistaan, he tuskin tarkoittavat lakkautettuja puolueita, kiellettyjä julkaisuja tai kapinallisia maakuntia.

Konsensus on niin herttainen, etteivät suomalaiset lukijat oikeasti edes tarvitse lehdistöään tai televisiotaan mihinkään uuteen tietoon, koska he tietävät muutenkin vihollisen olevan sekä epäpätevä, julma, vailla tarvikkeita että taistelumoraalinsa jo menettänyt. Jos tarkoitukseni olisi voittaa sota ukrainalaisille -mitä en pidä poliittisesti ja materiaalisesti realistisena, vaan laitettakoon se puoli asiasta sulkeisiin itse näkökohdan vuoksi- kaikkein viimeiseksi haluaisin sotilasjohdossa kuunnella niin naurettavaa propagandaa, että lapsikin ymmärtää karttaa katsomalla sen tarkoitukseksi tosiasioiden välittämisen sijaan mielialojen kohottamisen. Sellainen naiivi maalailu on vahingollista myös ukrainalaisten sotilaallisille pyrkimyksille, ja moni ukrainalainen sotilas tulee maksamaan näistä pr-operaatioista hengellään. Eikä kenelläkään teistä ole asiassa pienintäkään tunnontuskaa.

Millä nimellä mielestäsi pitäisi kutsua henkilöä, jolle valehdellaan aina uudestaan, ja joka siitä huolimatta päättää uskoa jokaisen valheita seuraavan tiedon totena samasta lähteestä? Kuten nyt tuo Freeland videoklipissäni, joka valehtelee ammatikseen. Minä kutsuisin sellaisia ihmisiä uskovaa yleisöä laumaksi narreja, ja kollektiivinen typeryys on aiheuttamassa massiivisen vahingon eurooppalaisille. Teemme itsestämme pellehermanneja, tanssimme ulkomaisten intressien tahtiin hyvän fiiliksen vuoksi.

Uskon että tosiasioilla on vielä taipumus nousta pinnalle, koska sellainen on tosiasioiden sitkeä luonne. Siinä vaiheessa vahinko tosin on jo ehtinyt tapahtua, ja tuhannet ihmiset ovat menettäneet henkensä propagandan ja sillä saavutetun kiiman vuoksi. Ja kenen syytä se on? Aivan niin kuin afghaanit, ennustan että ukrainalaiset jätetään lopulta kuin lehmä paskansa, ja kehitellään samat tekosyyt katseen kääntämiseksi seuraavaan demokratian levittämisen kohteeseen. Se on imperialismia paljaimmillaan. 'Amerikkalaiset eivät jätä koskaan liittolaisiaan pulaan'. Eivät jättäneet Afghanistanissa, Vietnamissa, Irakissa, Libyassa, eivätkä jätä Ukrainassakaan.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Laika - syyskuu 07, 2022, 15:19:56
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - syyskuu 07, 2022, 13:52:36
Et kuitenkaan itse hyväksy pisteiden yhdistämisiä Venäjän kohdalla esimerkiksi Ukrainan "erikoisoperaatiota" koskien, ellei niitä ole ilmoitettu Venäjän virallisissa papereissa.

En ole lukenut Venäjän virallisia papereita juurikaan. Taisi olla niin, että sinun kanssasi olen kerran viitannut Venäjän ministeriön lähteisiin nimenomaan sen vuoksi, että esitit venäläisten lausumiksi syiksi operaatiolle syitä, joita ainoastaan läntinen media on levittänyt.

Olen kanssasi siten samassa umpikujassa kuin olen Toopenkin kanssa. Mitään mitä Trump itse sanoo videoillaan, ei ole kelvannut Toopelle todisteeksi muusta, kuin mitä vain läntinen valtamedia levittelee ja sinulle selvästikään mikään, mitä Putin itse videoillaan sanoo, ei kelpaa sinulle näytöksi muusta, kuin siitä, mitä läntinen media levittelee.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.