Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Tasa-arvoako?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, tammikuu 27, 2019, 12:46:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Renttu - heinäkuu 21, 2019, 22:58:21
Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 21, 2019, 22:11:09
Jaa, että tasa-arvo ei ollutkaan se tavoiteltu asia vaan joidenkin pitäisi aina olla vikisevä osapuoli?

Tuo BIGI-indeksi selventää jo mistä vetelit noita lukuja. Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon tällaista tasa-arvoindeksiä  mitattaessa on kai oikea kysymys.
Niin, että enää ei sitten löytynytkään jutun tynkää itse asiaa vastaan? Sepä hyvä.

Arvaa muuten naurattaako, että tieteellisestä maailmankuvasta sinäkin tuolla toisaalla pokkanaamalla kirjoitat, mutta sukupuolijutskissa ja "tasa-arvossa" (Keiden tasa-arvoa, homomiesten ja hetskunaistenko välistä?) sitten kumartelet ja komppaat tämmöisiä idiootteja ja hörhöjä.

"Sukupuolentutkimus" ei ole tiedettä. Se kuuluisi korkeintaan kansalaisopistoon, vaikka on se kyllä loukkaus sitäkin kohtaan.

Missäs minä olen näitä kompannut? varsinkin suolalla pahaa energiaa häätäneitä?

Renttu

Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 21, 2019, 23:06:01
Missäs minä olen näitä kompannut? varsinkin suolalla pahaa energiaa häätäneitä?
Komppaat heitä ja heteromiesvihamielisyyttään aina, kun tuotat jutskaa homojen "oikeuksista", "LQBT-yhteisöstä", "sukupuolineutraaliudesta", "sukupuolten välisestä tasa-arvosta" (Sukupuolia on heidän mukaansa... Ööö, ei ne varmaan tiedä sitä itsekään) ja kaikesta muustakin tämän hetken tasa-arvolätinästä, joka on todellisuudessa vain vaivoin naamioitua naisasiaa ja tavallisten poikien ja miesten syrjintää. Heidän laulujaan laulat, käsität sitä itse tai et.

Yhdysvalloista tänne Pohjolaan rahtikulttina roudattua kulttuurisotaa, joka ei oikein edes istu omaan kulttuuriimme. Siinä ei ole tarkoituskaan ratkaista mitään ongelmia, vaan päin vastoin ylläpitää niitä, ja eskaloida vastakkainasettelua.

Voit kyllä sanoutua irti siitä, mutta miten se sitten käytännössä näkyy?

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Renttu - heinäkuu 22, 2019, 00:03:04
Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 21, 2019, 23:06:01
Missäs minä olen näitä kompannut? varsinkin suolalla pahaa energiaa häätäneitä?
Komppaat heitä ja heteromiesvihamielisyyttään aina, kun tuotat jutskaa homojen "oikeuksista", "LQBT-yhteisöstä", "sukupuolineutraaliudesta", "sukupuolten välisestä tasa-arvosta" (Sukupuolia on heidän mukaansa... Ööö, ei ne varmaan tiedä sitä itsekään) ja kaikesta muustakin tämän hetken tasa-arvolätinästä, joka on todellisuudessa vain vaivoin naamioitua naisasiaa ja tavallisten poikien ja miesten syrjintää. Heidän laulujaan laulat, käsität sitä itse tai et.

Yhdysvalloista tänne Pohjolaan rahtikulttina roudattua kulttuurisotaa, joka ei oikein edes istu omaan kulttuuriimme. Siinä ei ole tarkoituskaan ratkaista mitään ongelmia, vaan päin vastoin ylläpitää niitä, ja eskaloida vastakkainasettelua.

Voit kyllä sanoutua irti siitä, mutta miten se sitten käytännössä näkyy?

Kuten ihan Rentun oma esimerkki Saudi-Arabiasta osoittaa, niitä ihan tavallisia poikia sorsivat ja syrjivät toiset miehet. Naisten aseman paraneminen ei ole heidän tilannettaan huonontanut, vaan siinä perinteisessä miesten maailmassa on aina ollut tiukka hierarkia, jossa osa miehistä on pudonnut pelistä jo alkumetreillä. On pelkkä omituinen näköharha luulla maailman ennen naisasiaa olleen miehille parempi. Ei ollut, vaan parempi pienelle osalle miehistä. Muilla ei mennyt erityisen hyvin. Ei historiasta löydy sellaista aikaa, jolloin miehet olisivat olleet keskenään niin tasa-arvoisia, ettei olisi ollut sitä heikosti pärjäävien miesten joukkoa.

Silloin ennen ns. hyvään aikaan oppikoulussa ei edes ollut koko ikäluokan pojat, vaan osa heistä syrjäytettiin jo siinä vaiheessa kansalaiskouluun. Tasa-arvosta ei ollut tietoakaan, sillä siltä pohjalta ei yliopistoihin menty. Eikä tästä tasa-arvo-ongelmasta todellakaan voi syyttää feminismiä. Se päinvastoin oli kyllä ihan miesten oma tapa "välittää" veljistään.

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Renttu - heinäkuu 22, 2019, 00:03:04
Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 21, 2019, 23:06:01
Missäs minä olen näitä kompannut? varsinkin suolalla pahaa energiaa häätäneitä?
Komppaat heitä ja heteromiesvihamielisyyttään aina, kun tuotat jutskaa homojen "oikeuksista", "LQBT-yhteisöstä", "sukupuolineutraaliudesta", "sukupuolten välisestä tasa-arvosta" (Sukupuolia on heidän mukaansa... Ööö, ei ne varmaan tiedä sitä itsekään) ja kaikesta muustakin tämän hetken tasa-arvolätinästä, joka on todellisuudessa vain vaivoin naamioitua naisasiaa ja tavallisten poikien ja miesten syrjintää. Heidän laulujaan laulat, käsität sitä itse tai et.

Yhdysvalloista tänne Pohjolaan rahtikulttina roudattua kulttuurisotaa, joka ei oikein edes istu omaan kulttuuriimme. Siinä ei ole tarkoituskaan ratkaista mitään ongelmia, vaan päin vastoin ylläpitää niitä, ja eskaloida vastakkainasettelua.

Voit kyllä sanoutua irti siitä, mutta miten se sitten käytännössä näkyy?

Miten se pitäisi käytännössä näkyä? Pitäisi järjestää mielenosoitus homojen oikeuksia ja sukupuolten tasa-arvoa vastaan?

safiiri

Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 22, 2019, 09:33:14
Lainaus käyttäjältä: Renttu - heinäkuu 22, 2019, 00:03:04
Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 21, 2019, 23:06:01
Missäs minä olen näitä kompannut? varsinkin suolalla pahaa energiaa häätäneitä?
Komppaat heitä ja heteromiesvihamielisyyttään aina, kun tuotat jutskaa homojen "oikeuksista", "LQBT-yhteisöstä", "sukupuolineutraaliudesta", "sukupuolten välisestä tasa-arvosta" (Sukupuolia on heidän mukaansa... Ööö, ei ne varmaan tiedä sitä itsekään) ja kaikesta muustakin tämän hetken tasa-arvolätinästä, joka on todellisuudessa vain vaivoin naamioitua naisasiaa ja tavallisten poikien ja miesten syrjintää. Heidän laulujaan laulat, käsität sitä itse tai et.

Yhdysvalloista tänne Pohjolaan rahtikulttina roudattua kulttuurisotaa, joka ei oikein edes istu omaan kulttuuriimme. Siinä ei ole tarkoituskaan ratkaista mitään ongelmia, vaan päin vastoin ylläpitää niitä, ja eskaloida vastakkainasettelua.

Voit kyllä sanoutua irti siitä, mutta miten se sitten käytännössä näkyy?

Miten se pitäisi käytännössä näkyä? Pitäisi järjestää mielenosoitus homojen oikeuksia ja sukupuolten tasa-arvoa vastaan?

Irtisanoutuminen on mahdotonta. Sillä ainoa keino olisi ryhtyä suureen ääneen mölisemään  hmofoobikoiden tahdissa. Puolikaskin sana tekee sinusta "yhden niistä", eikä mikään selittely enää anna irrottautua niistä liiotelluista mukavitsikkäistä kuvailuista. Tuossahan Renttukin sen jo sulle kertoo, että et VOI todistaa toisin, koska kysehän on asiasta, jota et itse edes tiedosta. Sinun tuleekin tässä siis luottaa siihen, että ylivertaisen älykäs ja asioiden todellisen laidan kaikkia muita paremmin ymmärtävä Renttu sen sinulle puolipakolla opettaa. Voit joko jäädä harhaluulojesi valtaan tai nöyränä lampaana lähteä seuraamaan tätä oikealle tielle johdattavaa paimenta viisaampaasi ja parempaasi kiitollisena kunnioittaen.

Sitä en tiedä, miten asemasi miehenä tässä paranee, kun saat valita, meneekö hierarkiassa edelläsi nainen vai mies, mutta joka tapauksessa jäät portaikon alimmille tasoille. Ehkä se "olen sentään samaa sukupuolta ylempieni kanssa" sitten on se glooria, joka tekee tilanteessa ratkaisevan eron. Ainakin sitä kovasti markkinoidaan jonkinmoisena ansiona. "Luuseri olen, mutten sentään nainen."

Xantippa

#305
Ei voi olla tasa-arvopyrkimystä katsokaas  ilman niitä hieman tasa-arvoisempia, joita vastaan ihan suoraan, törkeästi ja häpeilemättä tietysti näillä pyrkimyksillä hyökätään.

Sillä ei kai kukaan ihan oikeesti usko, että tiettyyn mieskategoriaan itsensä lukevat (se on toinen juttu, miten muut mahtavat tilannetta tulkita) olisi tasa-arvon kannalla edes ajatuksen tasolla? Eivät tietenkään ole. Ja ovat kyllä IHAN OIKEASSA siinä, että heidän valtansa ja mielivaltansa ja väkivaltansa on tässä nyt vakavasti uhattuna.

T: Xante

Muoksis: siinäkään ei ole mitään uutta, vetoavat kyllä lojaalisuuteen oma sukupuolta kohtaan, kun se kätevästi itselle sopii. Tai latelevat uhkauksia, miten huonosti käy, jos heidän kelkassaan ei tahdokaan kulkea.

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Renttu - heinäkuu 22, 2019, 00:03:04
Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 21, 2019, 23:06:01
Missäs minä olen näitä kompannut? varsinkin suolalla pahaa energiaa häätäneitä?
Komppaat heitä ja heteromiesvihamielisyyttään aina, kun tuotat jutskaa homojen "oikeuksista", "LQBT-yhteisöstä", "sukupuolineutraaliudesta", "sukupuolten välisestä tasa-arvosta" (Sukupuolia on heidän mukaansa... Ööö, ei ne varmaan tiedä sitä itsekään) ja kaikesta muustakin tämän hetken tasa-arvolätinästä, joka on todellisuudessa vain vaivoin naamioitua naisasiaa ja tavallisten poikien ja miesten syrjintää. Heidän laulujaan laulat, käsität sitä itse tai et.


Hmm. Itse asiassa luulen, ettei nykytouhusta ole hyötyä homopojille ja -miehillekään. Käsittääkseni edelleen ei-heterous on syrjäytymisriskiä lisäävä tekijä. Ja sukupuoli on suuntautumista tärkeämpi sosiaalisotureille.


Sitten on niinkin, että LGBTWTF-porukasta homot ovat niitä vähiten poliittisia ainakin oman kokemukseni mukaan. Heh. Olen parikin kertaa kuullut homon sanovan, että heitä hämmentää se, miten naiset olettavat heidän automaattisesti olevan samalla puolella ja ihmettelevät, miksi homomiehiltä tulee niin vähän tukea ja vastakaikua naisten ns. tasa-arvopyrinnöille. Se, miksi juuri homomiehet suhtautuvat naisten tarpeisiin välinpitämättömästi lienee liian kova pähkinä purtavaksi niillekin välkyille mielille, joilla on "tieteellinen maailmankuva".


Ja kenties juuri nimenomaan heille. :)

Renttu

Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 22, 2019, 09:33:14
Miten se pitäisi käytännössä näkyä? Pitäisi järjestää mielenosoitus homojen oikeuksia ja sukupuolten tasa-arvoa vastaan?
Sarkasmi ei välttämättä välity kaikille - tarkoitin lähinnä sitä, että tasa-arvo kuuluu näinä päivinä kaikille muille, paitsi valkoisille heteropojille ja -miehille. Jos sinä haluat saada tilanteen muutttumaan kohti todellista tasa-arvoa, niin ensin pitää potkia nämä täysin epätasa-arvoiset feministit ja mentaalirasistit pois erinäisiltä avainpaikoilta, joissa ovat nyt verkostoituneet. Heillä on ollut jo useampi vuosikymmen aikaa saada sitä peräänkuuluttamaansa tasa-arvoa aikaan, vaan tilanne ei ole lähihistoriassamme poikien ja miesten kannalta koskaan ollut niin huono, kuin nyt. Ainoa looginen johtopäätös on, että he ovat epäonnistuneet surkeasti tehtävissään, ja remmiin tarvitaan pätevämpiä ihmisiä. Lohdullista tässä on se, että pätevyys ei ole paljon vaadittu. Jo pelkästään terveen arkijärjen omaaminen ja perusmyönteisen suhtautumisen niin naisiin kuin miehiin (Heidän seksuaalisista preferensseistään riippumatta) olisi jo suuri muutos vallitsevaan tilanteeseen.

Kyllä sinunkin pitäisi jo olla iso poika ja keksiä jotain itsekin, mitä voisit asian eteen tehdä. Hyvä startti on jo se, että ryhdyt ottamaan asioista selvää muutenkin, kuin vain näiden miesvihamielisten propagandistien jutskia kuuntelemalla. Saatat heidän juttujaan kriittisellä korvalla kuunnellen huomata sellaisenkin seikan, että monesti heidän miesvihamielisyytensä tarjoillaan kivapuheena. Syyttäessään "toksista maskuliinisuutta" he luovat todellisuudessa itse toksista feminismiä.

Xantippa

Se, mitä Renttu itse asiassa sanoo, on, että tavalliset miehet ja pojat eivät pärjää maailmassa, jossa heillä ei ole etuoikeuksia (itsestään selviä sellaisia) ja koko yhteiskunnan tuki.

Naisten ja homojen ja kaikkien pitäisi nyt kiireesti rientää rintamaan tuomaan hyvinvointia, jota itse eivät ainakaan porukkana kykene hankkimaan.

T: Xante

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Renttu - heinäkuu 22, 2019, 13:38:05
Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 22, 2019, 09:33:14
Miten se pitäisi käytännössä näkyä? Pitäisi järjestää mielenosoitus homojen oikeuksia ja sukupuolten tasa-arvoa vastaan?
Sarkasmi ei välttämättä välity kaikille - tarkoitin lähinnä sitä, että tasa-arvo kuuluu näinä päivinä kaikille muille, paitsi valkoisille heteropojille ja -miehille. Jos sinä haluat saada tilanteen muutttumaan kohti todellista tasa-arvoa, niin ensin pitää potkia nämä täysin epätasa-arvoiset feministit ja mentaalirasistit pois erinäisiltä avainpaikoilta, joissa ovat nyt verkostoituneet. Heillä on ollut jo useampi vuosikymmen aikaa saada sitä peräänkuuluttamaansa tasa-arvoa aikaan, vaan tilanne ei ole lähihistoriassamme poikien ja miesten kannalta koskaan ollut niin huono, kuin nyt. Ainoa looginen johtopäätös on, että he ovat epäonnistuneet surkeasti tehtävissään, ja remmiin tarvitaan pätevämpiä ihmisiä. Lohdullista tässä on se, että pätevyys ei ole paljon vaadittu. Jo pelkästään terveen arkijärjen omaaminen ja perusmyönteisen suhtautumisen niin naisiin kuin miehiin (Heidän seksuaalisista preferensseistään riippumatta) olisi jo suuri muutos vallitsevaan tilanteeseen.

Kyllä sinunkin pitäisi jo olla iso poika ja keksiä jotain itsekin, mitä voisit asian eteen tehdä. Hyvä startti on jo se, että ryhdyt ottamaan asioista selvää muutenkin, kuin vain näiden miesvihamielisten propagandistien jutskia kuuntelemalla. Saatat heidän juttujaan kriittisellä korvalla kuunnellen huomata sellaisenkin seikan, että monesti heidän miesvihamielisyytensä tarjoillaan kivapuheena. Syyttäessään "toksista maskuliinisuutta" he luovat todellisuudessa itse toksista feminismiä.

Totta kai tasa-arvo kuuluu kaikille ja jos ilmenee rakenteellista syrjintää poikia tai miehiä kohtaan niin siihen on syytä puuttua. Sinun mallisi vain näyttää olevan paluu vanhaan jossa nähdään, että ketkä vievät, ja ketkä vikisevät.    "Toksisuus" ei siis ole sinulle ongelma kunhan se on vain oikea porukka joka myrkkyään levittää.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 23, 2019, 06:45:20
Totta kai tasa-arvo kuuluu kaikille ja jos ilmenee rakenteellista syrjintää poikia tai miehiä kohtaan niin siihen on syytä puuttua. Sinun mallisi vain näyttää olevan paluu vanhaan jossa nähdään, että ketkä vievät, ja ketkä vikisevät.    "Toksisuus" ei siis ole sinulle ongelma kunhan se on vain oikea porukka joka myrkkyään levittää.

Kuten sanottua, on selvää, että mitkään tasa-arvopyrkimykset, koskivat ne sitten mitä ryhmää hyvänsä, eivät miellytä sitä tiettyä valkoisten heteromiesten porukkaa, jotka ovat toisten selässä ratsastaen etuoikeutensa mielestään oikeutetusti voittaneet, saavuttaneet, keksineet ja omakseen ottaneet. Etenkään eivät miellytä heitä, jotka tähän porukkaan vasta on pyrkimässä, bändäreinä vielä fanittavat odottamassa omaa "sitten kun saavun".

Se, että väittävät NYT sitten olevansa "tavallisten miesten ja poikien" asialla onkin niin oh irony, että itkettäis, ellei naurattaisi. Vaikka todellakaan naurun asiasta ei ole kyse.

T: Xante

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Renttu - heinäkuu 22, 2019, 13:38:05
Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 22, 2019, 09:33:14
Miten se pitäisi käytännössä näkyä? Pitäisi järjestää mielenosoitus homojen oikeuksia ja sukupuolten tasa-arvoa vastaan?
Sarkasmi ei välttämättä välity kaikille - tarkoitin lähinnä sitä, että tasa-arvo kuuluu näinä päivinä kaikille muille, paitsi valkoisille heteropojille ja -miehille. Jos sinä haluat saada tilanteen muutttumaan kohti todellista tasa-arvoa, niin ensin pitää potkia nämä täysin epätasa-arvoiset feministit ja mentaalirasistit pois erinäisiltä avainpaikoilta, joissa ovat nyt verkostoituneet. Heillä on ollut jo useampi vuosikymmen aikaa saada sitä peräänkuuluttamaansa tasa-arvoa aikaan, vaan tilanne ei ole lähihistoriassamme poikien ja miesten kannalta koskaan ollut niin huono, kuin nyt. Ainoa looginen johtopäätös on, että he ovat epäonnistuneet surkeasti tehtävissään, ja remmiin tarvitaan pätevämpiä ihmisiä. Lohdullista tässä on se, että pätevyys ei ole paljon vaadittu. Jo pelkästään terveen arkijärjen omaaminen ja perusmyönteisen suhtautumisen niin naisiin kuin miehiin (Heidän seksuaalisista preferensseistään riippumatta) olisi jo suuri muutos vallitsevaan tilanteeseen.

Kyllä sinunkin pitäisi jo olla iso poika ja keksiä jotain itsekin, mitä voisit asian eteen tehdä. Hyvä startti on jo se, että ryhdyt ottamaan asioista selvää muutenkin, kuin vain näiden miesvihamielisten propagandistien jutskia kuuntelemalla. Saatat heidän juttujaan kriittisellä korvalla kuunnellen huomata sellaisenkin seikan, että monesti heidän miesvihamielisyytensä tarjoillaan kivapuheena. Syyttäessään "toksista maskuliinisuutta" he luovat todellisuudessa itse toksista feminismiä.

Toksinen maskuliinisuushan on erityisen haitallista miehille.

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Renttu - heinäkuu 23, 2019, 11:44:42
Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 23, 2019, 06:45:20
Totta kai tasa-arvo kuuluu kaikille ja jos ilmenee rakenteellista syrjintää poikia tai miehiä kohtaan niin siihen on syytä puuttua. Sinun mallisi vain näyttää olevan paluu vanhaan jossa nähdään, että ketkä vievät, ja ketkä vikisevät.    "Toksisuus" ei siis ole sinulle ongelma kunhan se on vain oikea porukka joka myrkkyään levittää.
Juu, sovitaan että olen hirviö. Hyvä, noin.

Miten käsiteltyyn poikia ja miehiä koskevaan syrjintään tulee mielestäsi puuttua?

Seuraava kysymys:

Tuleeko sinun mielestäsi esim. peruskoulua jo vuosikymmeniä myrkyttäneiden, poikia syrjivien naisasianaisten päästä kuin koira veräjästä, vaikka heidän kivat pikku sosiaaliset kokeilunsa ovat johtaneet poikien syrjäytymisriskin kasvuun, ja yleisemminkin ottaen niin huonoon työkulttuuriin, että miesopettajista on ympäri maata huutava pula?*

Jo pelkkä peruskoulun naisvaltaisuus aiheuttaa sellaisia sosiokulttuurisia ongelmia, että eivät nämä tosivoimaantuneet naisasiakansankynttilät pärjää siellä ongelmaoppilaiden kanssa lainkaan. Kun tähän yhtälöön lisätään koulutusleikkaukset, niin paskamyrsky on valmis. Kuten aina, paska valuu alas päin, ja kovin hinta tulee jälleen kerran pojille.

Että pysyisi samalla ketjun aiheessa, niin tähän yhteyteen kysely: Pojat kokevat enemmän kouluhenkilökunnan tekemää seksuaalista häirintää kuin tytöt (Yle, 8.11.2017).

On selvää, että näin naisvaltaisella alalla pojat kokevat tyttöjä enemmän myös seksuaalista häirintää henkilökunnan puolelta. Sen sijaan uutisessa olevalla "tasa-arvovaltuutetun" (Hipsut eivät ole tuossa vahingossa) tiedottajallakin on klassiset tiedostusrillit päässään, ja tanttaefekti vahvana läsnä:

"Ojanperä lisäsi myöhemmin, että tuloksissa on mahdollisesti joitakin pilailuvastauksia, mutta ero tyttöjen ja poikien välillä on nähtävissä alustavien tulosten mukaan".

Ottakaapa aivot käteen: Kuvitelkaa mikä metakka nousisi, jos virallisen tahon edustaja sanoisi samalla tavalla tyttöihin kohdistuvasta seksuaalisesta häirinnästä?! Tyyppi saisi erittäin todennäköisesti potkut.



*Ehkä ymmärrät, että tämä koskee vähintään tuhansia poikia, ja määrä kasvaa koko ajan?

Mikä on se alkusyy tai syyt miksi opettajan hommat eivät miehiä kiinnosta? Huono palkkaus?  Lapsia ei saa vetää korvasta tai astua puukengillä varpaille? (Omakohtaista kokemusta löytyy).
Opettajakoulutuksen puutteet? Kuria voi kyllä aikaansaada ilman pelottelua ja käsiksi käymistä mutta onko opettajilla välineitä siihen koulutuksen puolesta?

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuisi jos alettaisiin vaatimaan opettajakunnan sukupuoleen tasa-arvoa.

Tasoryhmien ja tarkkailuluokkien poistaminen oli minusta virhe.

Kaveri käy sijaistamassa pks-alueen kouluissa joten on jotain kuvaa kyllä mitä se arki siellä on.

safiiri

Rentun ymmärrys opettajan ammatin naisistumisen historiasta on varsin suppea. Naisille avautui pääsy Suomessa opettajan ammattiin jo 1800-luvun puolella. Silloin Cygnaeus halusi nimenomaan naisia seminaariin opiskelemaan opettajiksi, koska katsoi varsinkin nuorimpien opettamisen soveltuvan erityisen hyvin naisille sen ollessa niin lähellä äidin tehtävää. Renttu on siis täysin väärässä ajatellessaan, että opettajuuden mieltäminen naisten hommaksi olisi feministien tai edes naisten keksintö ja jollain tapaa nykyajattelua. Opettajakunnan naisvaltaisuudelle on päinvastoin luotu pohja jo Uno Cygnaeuksen - siis suomalaisen kansakoulun isän - ajattelussa.

Edes aikoinaan käytössä olleet mieskiintiöt opettajaopintoihin eivät saaneet opettajakunnan naisvaltaisuutta häivytettyä. Koulujen työilmapiirin sijaan vaikuttaa miesopettajapulaan todennäköisesti tämän naisten hommaksi mieltämisen lisäksi huono palkka ja miesten taipumus nopeasti hakeutua opettajan työstä hallinnollisiin tehtäviin rehtoreiksi ja vaikkapa Opetushallitukseen ja opetusministeriöön.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: mikainen - heinäkuu 23, 2019, 13:52:32
Mikä on se alkusyy tai syyt miksi opettajan hommat eivät miehiä kiinnosta? Huono palkkaus?  Lapsia ei saa vetää korvasta tai astua puukengillä varpaille? (Omakohtaista kokemusta löytyy).
Opettajakoulutuksen puutteet? Kuria voi kyllä aikaansaada ilman pelottelua ja käsiksi käymistä mutta onko opettajilla välineitä siihen koulutuksen puolesta?

Käytiin vanhan kaverin kanssa kaljalla kahvilla joku aika sitten ja muisteltiin myös kouluaikoja. Sivuttiin siinä myös eräiden miesopettajien suoraviivaisia kurinpitokeinoja. Tänä päivänä niistä pääsisi juutuubiin ja syytteet perään.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur