Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Pitääkö itäraja sulkea?

Aloittaja Brutto, syyskuu 23, 2022, 08:21:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hiha - syyskuu 23, 2022, 14:20:22
Venäjältä voitaisiin ottaa vastaan Ukrainan puolesta taistelemaan haluavat vapaaehtoiset.

Kuolemaan menevät varmaan kiittävät ja kumartavat ehdotusta-- paitsi Halla-aho, joka ei mene kuolemaan.

>>>

Perussuomalaiset myös piikittelee kokoomusta.

– Kokoomuksen linja on sekaisin, raja kiinni – raja auki. Eduskunnassa on vain yksi puolue, joka haluaa itärajan kiinni: perussuomalaiset, tiedotteessa sanotaan.

Aave

Venäjä kieltää kaikilta kutsunta- ja reservi-ikäisiltä miehiltä maasta pois matkustamisen kolmen päivän kuluttua. Eipä tarvitse enää miettiä viisumikieltoa sen jälkeen.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hippi

^
Olin siinä käsityksessä, että noilta kutsuntaikäisiltä miehiltä olisi jo nyt pidemmät matkat pois kotikulmilta kielletty. Siksi olenkin ihmetellyt, jotta mitä miesväkeä sieltä rajan yli nyt on tullut.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 25, 2022, 16:52:35
^
Olin siinä käsityksessä, että noilta kutsuntaikäisiltä miehiltä olisi jo nyt pidemmät matkat pois kotikulmilta kielletty. Siksi olenkin ihmetellyt, jotta mitä miesväkeä sieltä rajan yli nyt on tullut.
Ilmeisesti siinä on ollut jotain alueellista vaihtelua ja saahan sitä kieltää, mutta kaikki eivät tottele - varsinkaan varakkaammat. Viime torstaina Tallinnassa asuva ystäväni kävi Helsingissä. Suomen puolella satamassa oli n. 10 autoa ohjattu autojonon sivuun - kaikki venäläisiä, ja kaikilla kalliit autot. On se kumma, kun eivät ne tollot usko näemmä sitäkään, että Viron puolelle ei ole enää venäläisillä mitään asiaa. Vaan ehkä ovat niin tottuneita lahjomaan tiensä milloin mistäkin, että ei mene kerrasta perille.

Muoks: Mongolia on kutsunut kaikkia Venäjän Keski-Aasiassa asuvia kutsuntaikäisiä venäläismiehiä sinne pakoon. Jahka Putinin sotaonni saa viimeisenkin naulan arkkuunsa, ehkä mongolialaiset lähtevät sieltä sitten heidän kanssaan höökimään. Vaikka parempi olisi mennä ihan vain omin päin, kun ei vemäläisistä solttupojista ole kuin perkeleesti riesaa.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Kopek

Tytär lähti tänään laivalla Ruotsin kautta Saksaan. Hän kertoi WhatsApp -viestissä, että laivassa on paljon venäläisiä.

Ehkä he ajattelevat, että mitä kauemmaksi Venäjältä, sen parempi.

Minulla ei ole ollut kristallinkirkasta vahvaa kantaa rajakysymykseen. Olen ajatellut, että jääköön asia poliitikkojen ja viranomaisten päätettäväksi. Hyväksyn lopputuloksen.

ROOSTER

^^^
^^
^

Minä olen jostain saanut käsityksen, että kutsuntakirje/ilmoitus pitää jättää henkilökohtaisesti. Vasta kun se on jätetty näin, ei enää ole mahdollisuutta lähteä minnekään muualle kuin ilmoitettuun paikkaan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
No niin, niinhän se sitten oli. En sitten ollut ymmärtänyt uutista ihan oikein :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 25, 2022, 18:06:08
^^^
^^
^

Minä olen jostain saanut käsityksen, että kutsuntakirje/ilmoitus pitää jättää henkilökohtaisesti. Vasta kun se on jätetty näin, ei enää ole mahdollisuutta lähteä minnekään muualle kuin ilmoitettuun paikkaan.
Niitä on lätkitty suoraan jätkien tassuihin ihan missä vain, supermarkettien ovia myöten. Eivät ne sillä tavalla henkilökohtaisia ole, että niissä pitäisi olla kaikki henkilötiedot oikein, ja tippuvat joka iikalle postiluukusta. Venäjä on, ja Putinilla on kiire tapattaa lisää venäläisiä puolestaan. "Muistakaa, minkä vuoksi taistelette", ja Hodorovskilta Windows-päivitys. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Ystävä laittoi juuri kuvaa ja viestiä satamasta, kun on palaamassa Tallinnaan. Jälleen oli parisenkymmentä kallista autoa jonon sivuun ohjattuna, venäläisissä rekisterikilvissä kaikki.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 25, 2022, 18:23:44
Niitä on lätkitty suoraan jätkien tassuihin ihan missä vain, supermarkettien ovia myöten. Eivät ne sillä tavalla henkilökohtaisia ole, että niissä pitäisi olla kaikki henkilötiedot oikein, ja tippuvat joka iikalle postiluukusta. Venäjä on, ...

Niin, emmää yksityiskohdista osaa sanoa, kun en ole venäläisnuorukainen enkä muutenkaan venäläinen, mutta kai ne jonkun kuittauksen pyytävät kuitenkin. Muuten hyvin moni väittäisi ettei ole paperia nähnyt.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 25, 2022, 18:52:47
Niin, emmää yksityiskohdista osaa sanoa, kun en ole venäläisnuorukainen enkä muutenkaan venäläinen, mutta kai ne jonkun kuittauksen pyytävät kuitenkin. Muuten hyvin moni väittäisi ettei ole paperia nähnyt.
En minäkään ole systeemiä tarkemmin selvitellyt mutta lähdetään siitä että se on paska systeemi, koska se on venäläinen systeemi! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

^
Eiköhän tämäkin patriootti saa lapun kouraan, ja valtion tarjoama kyyti Ukrainaan alkaa suoraan poliisiasemalta. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 25, 2022, 18:56:57
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 25, 2022, 18:52:47
Niin, emmää yksityiskohdista osaa sanoa, kun en ole venäläisnuorukainen enkä muutenkaan venäläinen, mutta kai ne jonkun kuittauksen pyytävät kuitenkin. Muuten hyvin moni väittäisi ettei ole paperia nähnyt.
En minäkään ole systeemiä tarkemmin selvitellyt mutta lähdetään siitä että se on paska systeemi, koska se on venäläinen systeemi! :)

:D
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Ystäväni (Naispuolinen) kirjoitti vielä, että: "Edessä oli myös farkkurotsinen (Venäläinen) pitkätukkapoika yksikseen autossa, ei taatusti halua mennä harmaisiin".

Vastasin siihen että minäpä haluan, että sekin pitkätukkapoika päätyy myös ihonväriltään harmaaksi Ukrainaan.

Joka iivana joka siellä kuolee tai vammautuu, on myös Suomeen kohdistuvasta uhasta pois. Oikeastaan 1+1, koska kuolleen on hankala lisääntyä. Niin, saatana!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Xantippa

^

No ainakaan Suomen etu ei ole edellisen kaltainen murhanhimoinen uho. Kyllä koko Euroopan etu on etenkin nuorukaiset, jotka ovat valmiita välttelemään sotaa huomattavasti enemmän kuin räyhäävät keski-ikäiset sedät, jotka kiimailevat heidän tappamisensa ympärillä.

T: Xante