Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sympaattiset konservatiivit

Aloittaja Melodious Oaf, syyskuu 30, 2022, 10:36:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TSS

Mun mielestä on jollain tasolla hienoa, että MO on ottanut Toopen "todesta" ja keskustellut hänen kanssaan kuten kenen tahansa muun.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 03, 2022, 17:44:36
Pystyiskö siitä laajasta ymmärryksestä esimerkiks irrottamaan jonkun avaavan selostuksen että mitä MO vois ottaa tästä laurin käsityksestä joka veis sitä eteenpäin?

Tai mikä siinä ois niin kuin se ohjenuora tämmöselle hölmömmälle kaverille, mitä pitkin se vois lopulta päästä vähän niin kuin oikeaan asiaan käsiksi tai lähemmäs jotain hyvää ja järkevää?

Laurin kirjoitustyyli on vastenmielinen silloinkin, kun kirjoittaa täyttä asiaa, mutta ei juututa siihen.

Kyllä nyt on pakko jotenkin määritellä konservatiivisuus ja minusta se on pakko kaventaa kannattamaan tiettyjä perinteisiä arvoja ja instituutioita, jotka ovat muotoutuneet hyvin pitkällä aikavälillä.

Jos muutosvastarintaiset määriteltäisiin konservatiiveiksi, he hyppäsivät siitä liberaaleiksi aina kun trendi muuttuu vaikka säilyttäisivät mielipiteensä. Olisiko Linkola ollut konservatiivi vai liberaali/radikaali, kun ihannoi agraariyhteiskuntaa, josta oli ainakin rippeitä hänen lapsuudessaan, mutta siihen palaaminen olisi ollut totaalinen muutos nykyään.
Kävelevä kremppakertymä

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 03, 2022, 17:44:36
Pystyiskö siitä laajasta ymmärryksestä esimerkiks irrottamaan jonkun avaavan selostuksen että mitä MO vois ottaa tästä laurin käsityksestä joka veis sitä eteenpäin?

Tai mikä siinä ois niin kuin se ohjenuora tämmöselle hölmömmälle kaverille, mitä pitkin se vois lopulta päästä vähän niin kuin oikeaan asiaan käsiksi tai lähemmäs jotain hyvää ja järkevää?

Mä olen irrottanut sitä mukaan kun kysymyksiä on esitetty ja toistaiseksi se vaikuttaa teistä muista haukkumasanalta ja vaihtoehtona yritätte tarjota uuden omaksumista säilyttämisen synonyyminä. Mielestäni tarjoamanne vaihtoehto on ihan älytön.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: TSS - lokakuu 03, 2022, 17:53:55
Mun mielestä on jollain tasolla hienoa, että MO on ottanut Toopen "todesta" ja keskustellut hänen kanssaan kuten kenen tahansa muun.

Kai se on jollain tasolla sitä miten ajattelen että olis hyvä toimia tai keskustella.

Mutta varmaan jollain tasolla se on tyhmää tai sen voi nähdä naiivina tai hölmönä.

Esimerkiksi Aave sanoi kauan sitten, että Toope on trolli ja teen itsestäni naurettavan yrittämällä nähdä siinä jotain muuta.

Laika sanoi että Toopen ulosannissa ei ole mitään mitä ei pystyis tuottamaan täysin koneellisesti eikä siis mitään "inhimillistä" varsinaisesti.

Ja sitten lauri sanoo vähän toisenlaisilla perusteilla että tommonen vastaava "päätelmien teko" olis järkevää, tai siihen nähden toi mitä tein oli urpoa tai naurettavaa tai turhaa tai... mitä nyt ikinä.

Ei mulla kai ole vaikeuksia nähdä omaa toimintaa tolla tavalla myös naurettavana, mutta sit kuitenkin siinä on jotain hienoa, kun Toope vaikka lyö ne lähteet tiskiin ja onkin valmis myös tommoseen, jos keskustelu menee siihen että okei, jos Yle ja HS on paskaa, mikä sitten on hyvää.

En mä nyt tiedä, toiminko kokonaisuutena arvioiden hirveän valistuneesti tai hyvin, pikemminkin just niin idiootisti kuin mitä olen :D Mutta jos ei jäädä siihen, niin se oli jotenkin hienoa että ne jutut vaan lyödään tiskiin.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: TSS - lokakuu 03, 2022, 17:53:55
Mun mielestä on jollain tasolla hienoa, että MO on ottanut Toopen "todesta" ja keskustellut hänen kanssaan kuten kenen tahansa muun.

:D odotan mielenkiinnolla kuinka tämä erinomaisesti alkanut dialogi heidän välillään kehittyy.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Melodious Oaf

#65
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - lokakuu 03, 2022, 18:02:46
Mä olen irrottanut sitä mukaan kun kysymyksiä on esitetty ja toistaiseksi se vaikuttaa teistä muista haukkumasanalta ja vaihtoehtona yritätte tarjota uuden omaksumista säilyttämisen synonyyminä. Mielestäni tarjoamanne vaihtoehto on ihan älytön.

En mä kai ole yrittänyt tarjota mitään määritelmää sanalle konservatiivi. Tai siis... olen vaan käyttänyt sitä, ja esimerkiksi liberaalin suhteen olen sanonut että tääkin on mulla ristiriitainen tai tarkoitan sillä vähän eri asioita, vaikka koenkin että se tavoittaa jokus jotain järkevää.

Itse toit tiskiin sen että käytän väärää sanaa, ja oikeampi vastakohta olis "progressiivinen". Tajusin että varmaan se onkin niin ainakin joissain yhteyksissä. Mutta ei se tarkoita että kaikki ne mun käsitykset silti olis ihan puuta heinää, vaan toi nyt vaan oli hyödyllinen kritiikki ja tarkennus sulta.

Eikä mun mielestä konservatiivi ole "haukkumasana". Muutenhan mä haukkuisin tota sikarimiestä väittämällä sitä konservatiiviseksi. Tai mun ystäväviä tai jotain lääkäreitä ja insinöörejä yleensä väittämällä että niissä on konservatiiveja.

Mut jos konservatiivisuuden määrittelee jotenkin... silleen että se on vaan kyvyttömyyttä ymmärtää tai tajuta asioita, niin eikö se silloin muutu vähän niin kuin haukkumasanaksi?

Mä katson sitä kai siilleen että monesti kyse on kommunikaatiovaikeuksista. Voit hakata jonkun kanssa päätä seinään ja se asia ei vaan niin kuin etene. Mutta voi olla että ei kysytä oikeita kysymyksiä tai että siinä asiassa ei ole edellytyksiä keskustella. Tai että se koko asenne on vaan huono.

Jos taas "konservatiivinen" tarkoittaa ihmistä jonka kanssa on vaikea keskustella, niin sekin on aika omituinen määritelmä.

Mä ehkä lähtisin mieluummin semmosesta että "konservatiivinen" käsitys voi olla vaikka se että äijät on tai niiden on hyvä olla "miehekkäitä" eli vaikka karskeja ja kovia tai vähän silleen vaarallisia, kun taas naiset on tai niiden on hyvä olla "naisellisia" eli vaikka pehmeitä ja lempeitä ja... jotain. Siinä sanotaan tämmönen yleistys tai typerältä kuulostava juttu vaan ääneen.

Sitten se ideaali voi olla vaikka se että tämmönen "miehekäs" mies ja "naisellinen" nainen menee yhteen ja perustaa ydinperheen ja yhdessä kasvattaa lapsia ja muuta. Ja että se on just hienoa että ne tälleen erilaisia ja että ne pystyy antamaan ja tarjoamaan toisilleen sitä kautta jotain.

Tähän vastavetona voi tietysti komplisoida tota että onko se nyt näin ja mitä sitten jos joku mies on feminiininen tai myös pehmeä tai nainen vahva ja pystyvä tai jopa miehekäs tai joku ei ole mies eikä nainen tai joku on transsukupuolinen tai että... mitä annettavaa noilla stereotypioilla tai käsityksillä on kenellekään?

Mutta se on jotenkin turha kilpailla tossa sillä että onko se nyt "parempi" jos noi kieputellaankin eri järjestykseen tai on hyvä jos se just ei mene ainakaan noin kuin toi konservatiinen käsitys asiat maalaa.

Kun eihän sen kai pitäis olla mikään suuri häpeä että ihmiset voi ajatella kaikenlaista, tai että ei me olla ikinä "vapaita" täysin siitä että meillä on myös noi konservatiiviset käsitykset jossain takaraivossa?

Mun mielestä vois vaan päästää irti siitä että yritetään sanoa että kuka on naurettavampi suhteessa toiseen vaan että elettäis vaan silti :D

Tavallaan jos ei pelkää itsessään semmosta että voi olla idiootti tai että totta kai on myös rajoittunut ja ennakkoluuloinen, niin eihän tommonen... joku konservatiivinen käsitys ole enää sellainen mitä vastaan tarvis kauheasti kamppailla edes.

Totta kai sä voit tehdä jotain ihan muuta tai elää ihan muulla tavalla. Mutta ei se helpotu sillä jos tota yrittää jotenkin hirveästi rajata ulos ja torjua ja määritellä idiootiksi ja huonoksi — siis tommosta "suoraviivaista" tai "konservatiivista" määritellä vain idiootiksi tai huonoksi ja torjua myös itsessään.

Ei se nyt oo sen kummempaa kai, vaikka olis samansukupuolinen pari tai polysuhde tai ihan mitä vaan. Jos joku ei semmosta halua tai ei hyväksy, niin mitä sitten? Tärkeämpää olis kai se, että onko se sulle itsellesi hyvä juttu vai ei.

Ja vaikka se oliskin, niin ei sen tarvitse olla sun pysyvä näkemys, jos elämä muuttuu, tulee eteen jotain muuta tai haluatkin jotain muuta. 

Ei sitä tarvitse kai mitenkään loogisesti perustella, tai ei ainakaan mulle tarvitse.

Socrates

TV-sarjan Rintamäkeläiset päähenkilö Antti Rintamäki oli aika hyvä konservatiivin perikuva.
Kävelevä kremppakertymä

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 03, 2022, 16:18:37
Sivumennen sanoen mun mielestä Socrateksella on välillä aika kovat standardit itselle esimerkiksi urheilusuorituksissa.

Siis ymmärrän tavallaan sen vertailun omaan aiempaan itseen ja vitutuksen tai muun. Mutta toisaalta joku 8 leukaa on ihan jees. Tai en tiedä jaksaisko joku kovassa tikissä oleva semmosta edes murehtia tai näkiskö sun kohdalla ongelmana.

En tiedä, montako itseltä menee, mutta voisin helposti keksiä vertailukohdan jostain aiemmasta itsestäni tai jostain tuttavasta joka kiipeilee tai toisesta on treenannut hitosti enemmän kuin minä,  ja voisin tältä pohjalta päätyä sitten siihen että se mikä itseltä menee on jotenkin "säälittävä tulos".

Ja ei kai siinä mitään jos sellainen jotenkin auttaa tai motivoi mua :) Voihan se olla hyvä tapa nähdä se silleen brutaalisti ettei hypetä tai liioittele tai vedätä itseään.

Mutta tuloshan on kuitenkin suhteessa siihen, mitä on tehnyt ja miten elänyt, mitä loukkaantumisia sattunut tai siihenkin, että kroppaa ikääntymisen myötä muuttuu.

Leuanvedossa ei oikein voi vedota ikääntymiseen, kun siinä on ollut minun ikäisiä Suomen huipulla kilpailleita. Ehkä vammoja voi käyttää (teko)syynä, koska on ollut kausia, jolloin jompikumpi olkapää on ärtynyt siitä. Mutta lähinnä on ollut laiskuutta tehdä niitä.

Aerobinen treeni on vähentynyt pikku hiljaa olemattomiin myös laiskuuden takia, mutta on vammoilta siinäkin osuutta.

Aika harva liikuntamuoto enää maistuu.
Kävelevä kremppakertymä

Norma Bates

Toisessa ketjussa tuli muistoja mieleen. Aikoinaan parikymppisenä ollessain ikätoveri ja kollega totesi kahvihuoneessa että Frank Zappalla on varsin naisvihamielisiä sanoituksia. Totesin että "joo", vaikkei minulla ollut asiasta minkäänmoista tietoa eikä kokemusta. Ei sitä sittemminkään ole Zappan suhteen juurikaan kertynyt, mutta mediasta saanut mielikuvan että tyyppi vihasi homoja. Ja eipä tuo kai naisiinkaan niin kauhean lääpällään ollut? Ainakaan feministeihin?

Onko Zappa sympaattinen konservatiivi?

https://www.youtube.com/watch?v=7YBqFuzZGVE

Bobby Brown Goes Down

Itse innostuin seksuaalivähemmistöjen ajamisesta (myöskin) parikymppisenä siinä samalla kun jaoin elämäni muutaman vuoden ajan biseksuaalin miehen kanssa. Mutta viime vuosina on alkanut tympiä kaikki seksuaali-nämä-nuo-ne't, koska ei vaan jaksa sitä jatkuvaa länkytystä seksuaalisuudesta. Olkoon kukakin mitä lystää, helvettiäkö niistä seksuaalisuuksista ja sukupuoli-identiteeteistä pitäisi jauhaa iät ajat. Konservatiivia minusta ei kaiketi tulle, mikäli konservatiivi on heti tukehtumassa pullaan kun osoittautuu että "täti onkin setä" taikka joko on vähän tai paljon homo. Mutta jotenkin koko sikanauta on NIIN pureskeltu, että ihmetyttää kuka vielä jaksaa siitä mekastaa. Oli sitten puolesta tai vastaan.

Ennen vanhaan homoillakin tuntui olevan hauskempaa. Ei tarvinnut kokoajan otsa kurtussa kiukutella somessa tai mediassa.

https://www.youtube.com/watch?v=Yem_iEHiyJ0

Frankie Goes To Hollywood: Relax

https://www.youtube.com/watch?v=HTdd8QxifbY

Queen: Living On My Own

Illan aivopähkylä: voiko homo olla konservatiivi?

Socrates

^ Xantipan mukaan voi, kirjoitti jo vuosia sitten niin. Onhan toi Tynkkynenkin kai jonkin sortin konservatiivi.
Kävelevä kremppakertymä

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 03, 2022, 20:32:35
Aerobinen treeni on vähentynyt pikku hiljaa olemattomiin myös laiskuuden takia, mutta on vammoilta siinäkin osuutta.

Aika harva liikuntamuoto enää maistuu.

Se on kyllä paskaa, jos on tollasta epäsuhtaa siinä, että mieli tekis ja haluja olis kuitenkin just siihen treenaamiseen mutta sitten vaan ei löydy tai ei lähde.

Mä en nyt melkein uskalla sanoa tätä ääneen edes :D Tai tietysti sanon mutta en tarkoita vittuiluna.  Yhden entisen tyttöystävän kanssa kävin joskus jollain työväenopiston "lempeän joogan" tunneilla kun se sitä kehui. Siinä ei fyysisinä suoritteina tehty juuri yhtään mitään, mutta todella se ohjaaja oli aivan loistava ja koin että se teki jotenkin hyvää tai loi parempaa pohjaa muullekin fyysiselle tekemiselle.

Tollaselta kantilta siis mietin että oisko sun mahdollista hakea jostakin omiin visioihin ja arvoihin tavallaan sopimattomasta sitten vähän uusia tuulia ja ihan vaan kokeilla.

Socrates

^ Ei ole vakava ongelma sikäli, että salitreeni maistuu vielä, koska sitä voi varioida rajattomasti fiilisten ja kremppojen mukaan. Muutin taas perusteellisesti systeemejä mitä teen siellä. Multa löytyy pakista valtava määrä erilaisia treenejä joka tilanteeseen. Huonon päivän, joita nykyään useimmat, varalle joukko henkisesti hyvin helppoja. Mihinkään oikeasti vittumaisiin treeneihin ei enää löydy motivaatiota. Pettää sekä henkinen että fyysinen kantti.

Kävelevä kremppakertymä

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 03, 2022, 21:08:59
Illan aivopähkylä: voiko homo olla konservatiivi?
https://jukkahankamaki.blogspot.com/
Hyvin vaikeaselkoisen älyllinen konservatiivi...
Mutta miksei voisi olla?

Melodious Oaf

Mun kannattais varmaan ylipäätään kasvattaa vähän fyysisen tekemisen määrää ja vaalia ruumista enemmän :D

Treenikin siihen varmaan kuuluis, mutta ei mua kai nappaa oikein enää se, että lähtis edes hakemaan kovaa tulosta salilta.

Suunnitelma on ollut käydä syksyn aikana suht tasaiseen ryhmäliikuntatunneilla, vaikka se on ollut mulle aina sellainen punainen vaate. Mutta se on vähän jäänyt :D Kai siinä idea olis kuitenkin se, että sen voi korvata muilla jutuilla mutta ei sillä ettei tee mitään.

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 03, 2022, 22:14:34
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 03, 2022, 21:08:59
Illan aivopähkylä: voiko homo olla konservatiivi?
https://jukkahankamaki.blogspot.com/
Hyvin vaikeaselkoisen älyllinen konservatiivi...
Mutta miksei voisi olla?

Toi teksti on aika tukkoista tavaraa.

Välillä yritetään kirjoittaa tosi fiinisti ja hienostella sillä, mitä kaikkea tietää. Sitten nostetaan jostain lähdettä kertomatta lista erilaisista ajattelun "harhoista" ihan niin kuin ne olisi itse keksitty, mutta heti näkee, että lista on jostakin vain otettu.

Sitten on tällaisia omia ajatuksia:

Lainaatse en osta sitä käsitystä, ettei Putin ja hänen hallintonsa olisi hullu. Kyse ei ole pelkästä näytelmällisestä halusta lisätä ydinpelotetta. Myös järkevää esittäessään Putinin hovi on aidosti mielisairaassa tilassa.

Tässä ollaan jo valahdettu tärkeilystä yksi pykälä chät-kirjoittelun suuntaan.

Heti tämän jälkeen kun noin kolme ajatusta on saatu puserrettua ulos, väsymys alkaa painaa ja valahdetaan jo täysin epämuodolliseen:

LainaaNäyttöä siitä antaa sekopäinen puhe, jonka Putin piti lähipiirilleen Kremlissä. Blingiä oli kuin Sikstuksen kappelissa tai Berlusconin makkarissa, mutta ajatuskulku suoraan hevoshaan sontaiselta laitumelta.

En mä nyt ehkä sanois että toi on vaikeaselkoista sen takia että se ois älykästä tai että kirjoittajasta tulis vaikutelma sellaisena joka tosi hyvin hallitsee asiansa ja esitystapansa.

Mutta en sitä kiistä että joku tosta varmaan jotakin saa.