Useimpiin oman tiensä kulkijoihin en usko, koska se "oma" tie on yleensä vain reaktio johonkin sosiaaliseen ongelmaan kasvuympäristössä. Tyypillisesti siis vaikkapa uskonnollisessa kodissa varttunut "valitsee" ateismin, alkoholistin lapsi raivoraittiuden tai raivoraittiin lapsi jonkinlaisen huolettoman hulttion elämän. "Oma" valinta on täysin sidoksissa muiden ihmisten asettamiin lähtökohtiin eikä suinkaan mikään vapauden tai itsenäisyyden ilmentymä
Samaa mieltä, ihminen on pitkälti negatiivisten kokemuksiensa kahleissa, niitten luomus.
Yrittäjiä neuvotaan, että positiivinen asiakaspalaute tuo yhden uuden asiakkaan ja negatiivinen vie 10. Sama pätee elämään yleisesti, negatiiviset kokemukset ovat voimakkaampia ja vaikuttavat pitempään, usein loppuelämän ajan riippumatta siitä antavatko ne potkua vai nujertavat ihmisen.
Se ei jaksa lakata ihmetyttämästä, että minkä takia ihmisiä syyllistetään negatiivisista kokemuksistaan? Jos niistä on hissunkissun hiljaa, nou hätä, mutta jos on sen verran avoin että paljastaa katkeruutensa ja kertoo seikkaperäisesti mikä vituttaa, niin ihmisillä menee iloisesti syyt ja seuraukset sekaisin, ja väittävät/olettavat että seuraus oli ennen syytä. Eli tottakai katkeralle paskalle tapahtuu kaikenlaista. Ihan kuin esim. minä tässä 50+ iässä vanhoja naama norsunvitulla muistellessani menisin hokkuspokkus aikakoneella parikymppisen ikäisyyteeni, ja sen takia siellä tapahtui paskoja juttuja (muiden ihmisten toimesta), koska minä olen paska tässä ja nyt.
Ihan takuulla varmaan niin. Saatana.
Ja mistä sitä positiivisuutta pitäisi aina pieraista loputtomiin? Joku hannuhanhimaisen elämän elänyt kiittelee kovasti itseään siitä kuinka perkeleellisen iki-ihana ihminen hän onkaan. Ja se joka on elämänsä rämpinyt jossain suossa, kivikossa ja piikkipensaissa, sen pitäisi mennä itseensä ja oppia nauttimaan elämän pikkuasioista. Mistäpä muista hän nauttisikaan, kun mitään isoja kivoja asioita ei tapahdu... Mutta tyytyisikö se kultalusikka perseeseen upotettuna syntynyt ITSE niihin pikkuasioihin? Tuskinpa vaan.
Minua vituttaa juuri nyt että koen itseni luuseriksi ja vaikka mitä tekisin, en pääse sieltä luuseriuden jorpakosta ylös. Alkaa tuntua siltä että parempikin kun ei tee elämässään yhtikäs mitään, niin sittenpähän ei tule niitä epäonnistumisiakaan.
Jos olisin tosissani yrittänyt kirjojen kirjoittamista (siis enemmän kuin yhden), olisin varmaan mennyt kiikkuun sen rundin jälkeen kun olisin saanut kuulla sen seitsemältä taholta että he eivät tuommoista paskapaperikasaa julkaistavakseen ota.
Pitäisi sitten olla ainakin jotenkin "erilainen luuseri" kuin muut luuserit, mutta mitenkähän se tapahtuu... No, ainakin olen valinnut olla hukuttamatta murheitani alkomahooliin, koska isäni teki niin, ja opin äidiltäni halveksumaan sitä tyyliä. Sensijaan kun oikein alkaa kyrsiä, otan kipukynnyksen nostajaa, kun siihen kerta on resepti ja kipuja on. En tiedä onko tämä sen paremmin tehty kuin mitä isäni teki, ja kekkuliin asti en ole itseäni lääkinnyt. Minkä voinee tästäkin kommentista päätellä. Eiköhän ymmärrettävää kieltä ole.
Just nyt kyllä vetäisin kaikki mahdolliset psykedeelit jos semmoisia tässä tönössä olisi.