Kirjoittaja Aihe: Kehopositiivisuus  (Luettu 8612 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Socrates

• Kantapeikko
  • Heh-heh-ukko
Vs: Kehopositiivisuus
« Vastaus #390 : Huhtikuu 18, 2023, 16:37:37 »
Yyterissä tosiaan homosteltiin, rantarunkkarit taitaa löytyä Tampereen lähistöltä.

Mutta sekasaunassa, missä ollaan nakuina en ole minäkään ikinä käynyt, vaikka saunon varmasti eniten foorumilaisista.
Introvertti hevin luukuttaja.

Poissa Xantippa

• Kantapeikko
« Vastaus #391 : Huhtikuu 18, 2023, 16:40:45 »
Mä olen käynyt sekasaunoissa perheen kesken teini-ikään asti, kaveriporukassa, ystäväporukassa, opiskelijaporukassa. Viimeisestä kerrasta on vuosia. Nykyään taidan kokea jotain kehohäpeää. Ja siihenhän kaiken maailman tympiöt pyrkiikin, häpäisemään ihmisiä, fatsheimaamaan, aiheuttamaan pahaa oloa kaikille, jotka eivät mahdu ahtaisiin kauneusihanteisiinsa.

Itselläni ei kyllä ole ollut muusta kiinni kuin siitä, että en vaan tykkää, että ihmiset tulee ns. liian lähelle. Aika hassua, kun muutoin taidan olla aika rajattomasti ihmisrakas, mutta noin muiden kuin perheenjäsenten kanssa minusta on vaan kiva, että siinä on vaatetta välissä sen uikkarin verran.

Eihän se mitään varsinaisesti edes peitä, kyse onkin jostain mentaalista rajasta. En siis sauno edes ystäväporukassa sekasaunassa, joskaan ei mua haittaa, jos jollain muulla ei uimapukua tai -housuja ole.

T: Xante

Poissa Norma Bates

• Ikijäärä
  • Superkiltti
« Vastaus #392 : Huhtikuu 18, 2023, 17:26:54 »
^
Voin hyvin kuvitella tilanteen Yyterissä. Ekan dyynin takana runkkarit tiirailemassa uimarannalle ja runkkaamassa ja taaemman dyynin takana Norma kiikareiden kanssa tiirailemassa runkkareita.

Noup. Yyterin runkkarit ovat vatsakkaita. Oltiin ekan eksän kanssa 1990-luvun alussa teltan kanssa yötä Yyterissä. Olin sitten aamulla teltassa yksin, kun runkkurantapalalta karannut läskimahaukko tuli teltan kulmalle vislaamaan, vetäen kokoajan käteen. Huusin että mieheni tulee ja vetää sua turpaan, jolloinka kääkkä läksi juoksemaan kohti metsää niin että hippulat vaan vinkuivat.

Pitää muistaa että minua ei kiinnosta kuin hyvännäköiset yksilöt.  8)

Poissa urogallus

• Kantapeikko
« Vastaus #393 : Huhtikuu 18, 2023, 17:54:49 »
^
Voin hyvin kuvitella tilanteen Yyterissä. Ekan dyynin takana runkkarit tiirailemassa uimarannalle ja runkkaamassa ja taaemman dyynin takana Norma kiikareiden kanssa tiirailemassa runkkareita.

Tämähän on ekosysteemi. Meillä on tuottajat (naku-uimarit), 1. asteen kuluttajat (runkut), 2. asteen kuluttajat (Norma) ja lopuksi hajottajat (Kantis), jotka popsivat ulosteet ja muuttavat ne ravinteiksi. Runkkuravintoketju!

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #394 : Huhtikuu 18, 2023, 18:18:03 »
Onko muita kuin suomalaiset ja venäläiset, jotka käyvät alasti sekasaunoissa kiinnittämättä asiaan mitään huomiota?

Sekasaunat ovat tavallisia perheen kesken, mutta onko ne nyt lopulta niin tavallisia yleisesti ottaen.

Olen tämän varmaan kertonut ennenkin, mutta ensimmäisessä opinahjossani tehtiin heti alkuun selväksi, että tähän kulttuuriin kuuluu sekasaunominen, ja ulkomaalaisille vaihtareillekin korostettiin, että Suomessa miehet ja naiset saunovat yhdessä, eikä siinä ole mitään seksuaalista. Ko. opinahjossa 70-80% opiskelijoista oli miehiä, ja sitten kun näitä saunailtoja tuli eteen, niin siinä sitten joutui miettimään, onko rento ja cool tyyppi joka menee miesten kanssa sekasaunaan, vai tiukkis erikseensaunoja. No, jotenkin siinä ei ollut hirveästi kuitenkaan vaihtoehtoja.

Jotenkin kuitenkin tuntuu, että parikymppisillä miehillä ja naisilla on vaatteet päälläkin keskenään helposti jotain sähköä, niin mihin se alastomanakaan katoaisi. Eli en nyt sanoisi, ettei siinä ole mitään seksuaalista. Ehkä  siinä mielessä ei ole, ettei siellä ole tarkoitus mitään orgioita pitää. Ei nuo sekasaunakokemukset minään kamalina jääneet mieleen, mutta ei nyt erityisen miellyttävinäkään. Ja sekasaunaillan jälkeen jos oli jotain viihteilyä, niin taatusti sai illan mittaan karistella saunojia kintereiltä.

En tiedä, ehkä miehelle sekasauna on jotenkin helpompi. Miehillä on vain penis, jota ei ruukata yleensä näytellä, mutta naisvartalossa on niin paljon nähtävää (tosin en mene vannomaa, että ne sekasaunat olivat kaikille miehillekään pelkästään miellyttäviä). Ja jos vertaa keskivertoparikymmpisen naisen ja miehen sivuhistoriaa, veikkaan, että miehille vaikuttaisi oleban tärkeämpää nähdä random- alastomia naisia kuin toisin päin. Eli hyvä kauppa miehille. Ehkä lopulta joku hyvin pedattu loppumaton teekkarijäynä.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2023, 18:35:27 kirjoittanut TSS »

Poissa Xantippa

• Kantapeikko
« Vastaus #395 : Huhtikuu 18, 2023, 18:44:18 »
Minä olen suosista ollut se nipottaja. Jos siitä on tullut urputusta, olen todennut ylevästi, että jokaiselle omansa. Kyselyihin ja tiukkaamisiin vastasin, että teen kuten tahdon ja tahdon tehdä näin. Tosin kyllä monet muut näkivät samoin ja monille miehillekin alkoi löytyä boxereita jalkaan. Oletan, että huolimatta mistä, kaikille miehillekään ei ole mieluisaa lähes vieraiden naisten kanssa alasti saunoa.

Väitän, että ilmapiirikin rentoutui, kun paine alasti sekasaunomisesta hävisi ja kukin sai tehdä, kuten tahtoo.

Koko kimppasaunominen on kyllä rasittavaa söheltämistä ja sähläämistä, joten aika usein jätin koko saunan väliin.

Onneksi on takana nuokin rasittavat ajat.

Poissa Socrates

• Kantapeikko
  • Heh-heh-ukko
« Vastaus #396 : Huhtikuu 18, 2023, 18:56:31 »
Saunomisen ikuisuusongelma ja suurin kinan aihe on löylyn heittäminen eikä se millä kokoonpanolla ja missä asussa saunotaan.

Poissa Norma Bates

• Ikijäärä
  • Superkiltti
« Vastaus #397 : Huhtikuu 18, 2023, 21:56:19 »
^

Tämähän on ekosysteemi. Meillä on tuottajat (naku-uimarit), 1. asteen kuluttajat (runkut), 2. asteen kuluttajat (Norma) ja lopuksi hajottajat (Kantis), jotka popsivat ulosteet ja muuttavat ne ravinteiksi. Runkkuravintoketju!

Jaa mää olen korppikotka nykyään.  8) Tai joku peto- tai haaskalintu enivei.

Poissa Norma Bates

• Ikijäärä
  • Superkiltti
« Vastaus #398 : Huhtikuu 18, 2023, 21:59:06 »
https://www.is.fi/viihde/art-2000006702151.html

Kari Tapio suuttui kun Frederick kuksi saunassa.

Poissa Kopek

• Kantapeikko
« Vastaus #399 : Huhtikuu 18, 2023, 22:49:56 »
Pitää muistaa että minua ei kiinnosta kuin hyvännäköiset yksilöt.  8)

Mieluummin punttisalien raavas kunkku Hemmo "Hauis" Hormooni kuin luentosaleissa viihtyvä kirjatoukka Teppo Ville Haukka. Tai ehkä jälkimmäinen on sittenkin paremman näköinen, koska eikös älykkyys ole kauneutta. Norma B on liian fiksu lankeamaan johonkin bodaritylsimykseen. Tietysti joku Arska Suuren tyyppinen tapaus voisi mennä, koska hänenlaisellaan on sekä lihaksia että aivoja.

Poissa Norma Bates

• Ikijäärä
  • Superkiltti
« Vastaus #400 : Huhtikuu 18, 2023, 23:54:01 »
https://s1.dmcdn.net/v/T_tsq1ZDzcRwvEo2r/x720

Viimeksi tippui leuka lattiaan kun näin tämän miehen elokuvassa Red 2. Alkaa olemaan jo vähän liian bodattu, mutta ilokseen tätäkin katselee.

Poissa Kopek

• Kantapeikko
« Vastaus #401 : Huhtikuu 19, 2023, 00:19:16 »
Googlasin hieman NB:n esittelemää henkilöä, koska kuva ei kertonut minulle mitään. En muista katsoneeni elokuvaa Red 2 enkä myöskään Red 1, jos sellainen on ollut olemassa. Toisaalta, jotkut elokuvat unohtuvat helpommin kuin toiset.

Eräässä artikkelissa näyttelijä Lee Byung-hun kertoo mistäpä muustakaan kuin... sana on mainittu jo niin monesti, että en kirjoita sitä vaan annan lainauksen puhua.

Itse asiassa lainauksessa ei ole kyseistä sanaa.

“I can’t say who, but there are actors who wouldn’t even look me in the eyes because I was Asian. I tried to [introduce myself] and shake their hands, but they would ignore me and walk past me. I couldn’t shake their hands until we had finished filming the movie,” Lee said. “Rather than feel sad, I felt really enraged.” He continued: “To them, I could just be the ‘actor who couldn’t speak English,’” said Lee. “Still, to confront them, there would be cultural and and linguistic barriers.” Lee added, “Hollywood hasn’t changed all that much.”

Sana löytyy lainauksen esittelystä "Vulture"-sivulla.

Speaking to the Korean website Dailian, Lee discussed some of his experiences with racism on set.

En ole tuntenut korealaisia, mutta olen tuntenut aikoinaan muutamia japanilaisia. Minussa ei ainakaan herää minkäänlaisia rasistisia ajatuksia aasialaisia kohtaan. Korkeintaan mieleen tulee jonkinlainen käänteinen rasismi, kun ajattelen, että ehkä me suomalaiset olemme älyllisesti heikompaa rotua kun japanilaiset ja korealaiset ja kiinalaiset.

Elokuvassa RED 2 näyttelee myös englantilainen (sukujuuriltaan puoliksi venäläinen) Helen Mirren. Hän on näytellyt monissa elokuvissa viime vuosina ja jo sitä ennen. Joskus 15 vuotta sitten nimi "Helen Mirren" tai hänen kuvansa ei olisi sanonut minulle yhtään mitään, vaikka olen aika monta elokuvaa nähnyt. Ensimmäinen tutustuminen - tätä on vähän nolo myöntää, mutta olen tainnut tämän jo kertoa - kyseiseen näyttelijään tapahtui jonkin epämääräisen nettisivun tai foorumin kautta, jossa joku viittasi ja taisi antaa myös linkin Helen Mirrenin kuuluisaan (josta en ollut tiennyt mitään) porraskohtaukseen elokuvassa Savage Messiah vuodelta 1972. Kirjoittajan mielestä Mirren oli kohtauksessa "täydellinen nainen" eli täydellisempää ei voi olla. No, oliko hän... se on makuasia.

Tuo oli ensimmäinen kerta, kun näyttelijän nimi - ja kuvat - jäivät mieleeni. Tämän jälkeen tuntuu, että Helen Mirren on näytellyt joka toisessa elokuvassa. Ehkä kiirettä selittää se, että ikää karttuu, eikä moni hänen ikäisensä nainen enää näyttele vastaavissa isoissa rooleissa.

Poissa TSS

• Konkari
« Vastaus #402 : Huhtikuu 19, 2023, 08:38:02 »
Minä olen suosista ollut se nipottaja. Jos siitä on tullut urputusta, olen todennut ylevästi, että jokaiselle omansa. Kyselyihin ja tiukkaamisiin vastasin, että teen kuten tahdon ja tahdon tehdä näin. Tosin kyllä monet muut näkivät samoin ja monille miehillekin alkoi löytyä boxereita jalkaan. Oletan, että huolimatta mistä, kaikille miehillekään ei ole mieluisaa lähes vieraiden naisten kanssa alasti saunoa.

Väitän, että ilmapiirikin rentoutui, kun paine alasti sekasaunomisesta hävisi ja kukin sai tehdä, kuten tahtoo.

Koko kimppasaunominen on kyllä rasittavaa söheltämistä ja sähläämistä, joten aika usein jätin koko saunan väliin.

Onneksi on takana nuokin rasittavat ajat.

Varmaan jos nyt voisin elää nuo ajat uudestaan, menisin kenties toisenlaisella linjalla. Mutta siihen vaikutti tietysti myös niiden omien tyttökavereiden linja, joiden kanssa alussa tutustui ja alkoi viettämään aikaa. Ehkä kaikilla oli samanlaisia fiiliksiä, en tiedä, mutta ei sitä kyllä yhdessä mitenkään kauheasti ruodittu, että mennäänkös me sekasaunaan vai ei. Tuntui, että se kuuluu asiaan ja sillä tavalla pääsee kuulumaan myös porukkaan ja vaalii perinteitä. Taisin lopettaa sekasaunailun viimeistään siinä vaiheessa, kun kuvioihin tuli vakavasti otettava poikaystävä.

Mutta joo, sauna on minulle jotenkin pyhä paikka (ja ymmärrän hyvin Kari Tapion raivareita  :D ). Saunassa pitää olla hyvä ja rento olo, ja nuorten ihmisten sekasauna sisälsi elementtejä, joita en saunaan kaipaa.

Poissa Norma Bates

• Ikijäärä
  • Superkiltti
« Vastaus #403 : Huhtikuu 19, 2023, 09:54:12 »
Googlasin hieman NB:n esittelemää henkilöä, koska kuva ei kertonut minulle mitään. En muista katsoneeni elokuvaa Red 2 enkä myöskään Red 1, jos sellainen on ollut olemassa. Toisaalta, jotkut elokuvat unohtuvat helpommin kuin toiset.

Eräässä artikkelissa näyttelijä Lee Byung-hun kertoo mistäpä muustakaan kuin... sana on mainittu jo niin monesti, että en kirjoita sitä vaan annan lainauksen puhua.

Itse asiassa lainauksessa ei ole kyseistä sanaa.

“I can’t say who, but there are actors who wouldn’t even look me in the eyes because I was Asian. I tried to [introduce myself] and shake their hands, but they would ignore me and walk past me. I couldn’t shake their hands until we had finished filming the movie,” Lee said. “Rather than feel sad, I felt really enraged.” He continued: “To them, I could just be the ‘actor who couldn’t speak English,’” said Lee. “Still, to confront them, there would be cultural and and linguistic barriers.” Lee added, “Hollywood hasn’t changed all that much.”

Sana löytyy lainauksen esittelystä "Vulture"-sivulla.

Speaking to the Korean website Dailian, Lee discussed some of his experiences with racism on set.

En ole tuntenut korealaisia, mutta olen tuntenut aikoinaan muutamia japanilaisia. Minussa ei ainakaan herää minkäänlaisia rasistisia ajatuksia aasialaisia kohtaan. Korkeintaan mieleen tulee jonkinlainen käänteinen rasismi, kun ajattelen, että ehkä me suomalaiset olemme älyllisesti heikompaa rotua kun japanilaiset ja korealaiset ja kiinalaiset.

Elokuvassa RED 2 näyttelee myös englantilainen (sukujuuriltaan puoliksi venäläinen) Helen Mirren. Hän on näytellyt monissa elokuvissa viime vuosina ja jo sitä ennen. Joskus 15 vuotta sitten nimi "Helen Mirren" tai hänen kuvansa ei olisi sanonut minulle yhtään mitään, vaikka olen aika monta elokuvaa nähnyt. Ensimmäinen tutustuminen - tätä on vähän nolo myöntää, mutta olen tainnut tämän jo kertoa - kyseiseen näyttelijään tapahtui jonkin epämääräisen nettisivun tai foorumin kautta, jossa joku viittasi ja taisi antaa myös linkin Helen Mirrenin kuuluisaan (josta en ollut tiennyt mitään) porraskohtaukseen elokuvassa Savage Messiah vuodelta 1972. Kirjoittajan mielestä Mirren oli kohtauksessa "täydellinen nainen" eli täydellisempää ei voi olla. No, oliko hän... se on makuasia.

Tuo oli ensimmäinen kerta, kun näyttelijän nimi - ja kuvat - jäivät mieleeni. Tämän jälkeen tuntuu, että Helen Mirren on näytellyt joka toisessa elokuvassa. Ehkä kiirettä selittää se, että ikää karttuu, eikä moni hänen ikäisensä nainen enää näyttele vastaavissa isoissa rooleissa.

Toinen jokatoisessa leffassa esiintyvä iäkkäämpi nainen on Meryl Streep. Ihan ok näyttelijä varmasti, mutta yleensä ne elokuvat joissa hän on mukana, eivät kiinnosta minua aiheeltaan, joten en kauhean paljon ole häntä itse nähnyt. Nythän voisi tietysti todeta että vanhenevankin kehon kanssa pitäisi saada olla kehopositiivinen. Googlen uutistarjonnassa oli joku "pelottelujuttu" että miltä Jack Nicholson näyttää nykyään, sentään todettiin sitten kuvan yhteydessä jotain että ihmiset ne nyt vaan vanhenee. Noita "katso miltä se ja se näyttää nyt" tuntuu tursuavan jatkuvalla syötöllä uutis- tai "uutis"tarjonnassa.

Ehkäpä on rasistista että japanilainen tai korealainen päätyy elokuviin esittämään jotain itämaisten taistelulajien taitajaa. Tämä on hullua aikaa nykyään kun ei etninen vohkinta on nou-nou eli kukaan muu ei saa tehdä jotain mikä on olennaista jollekin tietylle etniselle ryhmälle, ja jokaiseen elokuvarooliinkin pitäisi löytää joku aidosti "jotain" esittämään sitä aidosti "jotain" (vaikka nyt sitten lihavaa, koska siitähän oli raivostuttu että The Whale -leffan stara ei ollut aidosti hillittömän obeesi) - ja sitten kuitenkin on yksisilmäistä nähdä jonkin ryhmän jäsenet aina semmoisina kuin heidät esitetään. Esim. mustaihoiset pelaamassa koripalloa.

Taiteile siinä välissä sitten että et loukkaisi. Nythän oli Morgan Freeman kuitenkin loukkaantunut, koska on saanut tarpeekseen nimikkeestä "afrikanamerikkalainen". Ja jostain muustakin asiasta kai, mitä en nyt muista.

Enivei, olkoon vaikka rasistista, tykkään sirorakenteiseista mieskehoista. Ns. rotukin voi jäädä sivuseikaksi, kun on tarpeeksi näpsäkän näköinen kroppa.

Poissa Socrates

• Kantapeikko
  • Heh-heh-ukko
« Vastaus #404 : Huhtikuu 19, 2023, 18:53:31 »
Äsken saunassa oli huomattavan kaunis nainen. Olin lujana enkä vilkaissut kertaakaan häneen päin ja juttelin vain rumien ihmisten kanssa.

Kauneuden havaitsin vain ikkunasta, kun hän käveli saunan ulkopuolella.

Terv Saunamajuri