Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Onnistuin taas ärsyyntymään kirjoittamiseen asti. Tähän asti olen pidätellyt ja vain jupissut itsekseni.

IP-lehtien jutuissa monesti on linkattu auki Twitterin viestejä ja heti perään on jutun tekstiosaan kirjoitettu linkatun viestin teksti, joten sama tulee kahteen kertaan luettavaksi Miksi siinä ei ole pelkkää linkki Twitteriin, jos joku haluaa sen saman asian sieltä lukea uudelleen?

Nyt ilmeisesti olen jollain evästeiden kieltämisellä saanut estettyä sen suoran linkkauksen ja keskellä juttua on isohko ruutu, jossa kitistään, että eivät voi näyttää viestiä Pitänee opiskella, miten saan tukittua tuon toisenkin lehden, joka niitä edelleen näyttää. En sitten tiedä jääkö jotain muuta näkemättä samalla.

Toinen, mikä ärsyttää, on etusivun linkit juttuun, joka onkin pelkkä video. Noissahan on ensin mainoksia ja sitten tulee se varsinainen video, joka monesti on lyhyempi kuin mainokset. Noissa saisi olla linkissä jo joku juttu, mistä tietää, että juttua ei ole, vaan pelkkä video.

Enkä vieläkään ole keksinyt, millä estää sen monen jutun alussa olevan videon käynnistymisen. Juttua lukiessa ja uutista skrollatessa eteenpäin, video hyppää jutun oikeaan reunaan ja häiritsee lukemista. Tästä varmaan olen kitissyt aikaisemminkin. Tuohon ei varmaan mitkään asetuksetkaan pure, että videon voisi katsoa halutessaan ja muuten se pysyisi "sammuksissa"? Onneksi niissä sentään mykistys klikattuna on sellainen, joka on voimassa saman lehden muillakin sivuilla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Automaattinen tekstinsyöttö on ihan kiva keksintö, mutta miksi se on tehty niin itsepintaiseksi, että menee hermo, kun yrittää muuttaa vaikkapa jonkin sanan sijamuotoa?

Joskus se onnistuu heti, joskus toisella kerralla ja joskus kolmannella ja joskus se vaatii korjattavan sanan purkamista enemmän kuin yleensä. Valitettavan usein aikaa tuhraantuu enemmän kuin jos kirjoittaisi koko sanan.

Hippi

Kuinkahan monta kertaa on käynyt niin, että jossain keskustelussa eri erimieltä olevan kanssa ei löydä heti oikeita perusteluja. Nyt en puhu foorumijutuista, sillä niitähän on helppo paikata jälkikäteen, vaan ihan tavallisesta livejutusta.

Yleensä tuollaiset jutut alkaa hiukan yllättävästi ja niinpä sitä hämmentyneenä vaan yrittää selviytyä keskustelusta pois. Tänään sattunut tapaus oli myös tuollainen ja vasta, kun tapaamisen jälkeen olin hetken jatkanut lumen kolaamista, pälkähti päähän juridisesti pätevät vasta-argumentit, joita olisi pitänyt käyttää eikä vain ihmetellä tollona. Ei ole ensimmäinen kerta, kun noin käy ja tuskin viimeinenkään. Mutta asia jää kuitenkin vaivaamaan. 
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 15, 2024, 18:09:21IP-lehtien jutuissa monesti on linkattu auki Twitterin viestejä ja heti perään on jutun tekstiosaan kirjoitettu linkatun viestin teksti, joten sama tulee kahteen kertaan luettavaksi Miksi siinä ei ole pelkkää linkki Twitteriin, jos joku haluaa sen saman asian sieltä lukea uudelleen?

Ärsyttääkö se, kun lehti mainostaa Facebookissa tai muualla artikkelia, ja kun linkkiä klikkaa, päätyy sivulle, jossa lukee, että vain tilaajille. Ajan mittaan oppii tietysti tunnistamaan, mitkä tiedotusvälineet harrastavat tällaista. Yksi aktiivisimmista kiusankappaleista on KSML -ryhmä, johon kuuluu monia erillsiä lehtiä.

Hippi

^
Olen blokannut kaikki lehdet (ja monet muutkin), joten en noita tyrkkyjä edes näe.
Luen lehden silloin, kun haluan lukea lehden ja osaan tehdä sen ilman vonkaamista.

Kopek

Ärsyttäviä pikkuasioita voi keksiä mielialan ja tilanteiden mukaan. Äsken olin vähällä saada säikähdyksestä sydänkohtauksen, kun olin juuri avannut pari kyseenalaista sivua tietokoneella, ja paikalle saapui "silmäpari", jonka ei kuulunut nähdä kyseisiä sivuja. Tuollaisessa tilanteessa iskee paniikki, eikä hiiren kursori tahdo osua kohtaan, jolla sivut saa nopeasti pois. Pitäisi olla aina varasuunnitelma eli jokin pikasivu, jonka saa avattua päällimmäiseksi. Usein minulla onkin tällainen, mutta nyt ei ollut. Kyseessä ei ollut alastomien naisten (eikä miesten) kuvat, jos jollekin tällainen ajatus tuli mieleen.

Yksi ärsyttävä pikkuasia on se, kun joku ihminen nuoleskelee sormiaan ja koskee sylkisillä sormillaan kaikkiin mahdollisiin paikkoihin kuten jääkaapin ovenkahvaan ja lehden reunoihin ja vesiraanoihin ja muuhun.

Kauan sitten Englannissa kielikurssilla miespuolinen opettaja sylki sormiinsa jakaessaan monistenipusta papereita oppilaille. Minä istuin paikassa, josta hän aloitti jakamisen, joten sain aina sen kaikkein sylkisimmän paperin.

Toinen ärsyttävä piirre on syljeksiminen. Eräs "vanha tuttavani" on patologinen syljeskelijä - ollut sitä lapsesta asti. Kun tämän tyypin kanssa on ulkona, kannattaa yrittää pysyä tuulen yläpuolella, etteivät pärskeet lennä naamalle. Tuo tyyppi vain tahtoo itse kiertää sinne tuulen yläpuolelle, jos ei pidä varaansa. Eivätkä ne ole mitään pikku sylkiä - phtyi - vaan karmeita "krääh, krööh, krääk" -limasylkiä.

Kaiken maailman haisijat ovat tietysti myös ärsyttäviä. Joku haisee niin karmean pistävälle hielle tai mille lieneekään, ettei sellaisen henkilön takana halua olla kaupan kassajonossa eikä muuallakaan. Tuollainen haju on niin ärsyttävä, että se alkaa aivastuttaa.

Kerran Berliinissä päätepysäkillä odottavaan metrovaunuun tuli niin äärimmäisen pahalle haiseva tyyppi, että koko vaunu tyhjentyi muista ihmisistä tuota yhtä tyyppiä lukuun ottamatta, joka lötkähti penkille makaamaan. Minäkin häivyin ja siirryin ulkokautta toiseen vaunuun. Metro ei ollut vielä lähtenyt liikkeelle, joten siirtyminen oli mahdollista. Tyyppi suurin piirtein mätäni, jos hajusta jotain voi päätellä. Kertsin mieliksi en kerro, mihin päin maailmaa tyypin ulkonäkö viittasi.

Yritän olla siisti ja huomaavainen ja hygieeninen ja luultavasti olenkin. Kaikilla ihmisillä - siisteilläkin - on kuitenkin myös heikot hetkensä, jolloin ei edusteta sitä tasoa, mikä on tavoitteena ja yleisenä käytäntönä. Minulla sattui olemaan tuollainen erittäin harvinainen heikko hetki joskus yli viisitoista vuotta sitten. Se johtui "rantaelämästä" ja suihkun ja vaihtovaatteiden puuttumisesta ja muusta tämän tyyppisestä, eli mitään sen kummempaa sentään. Tietoisena siitä, että en nyt ole parhaimmillani, välttelin menemästä minnekään, jossa pitäisi tavata ihmisiä. Olimme matkalla asuntoomme, jossa tarkoitukseni oli käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet ja muuta tällaista. Ja mitä tapahtuikaan. Tilanne kehittyi matkalla yllättäen sellaiseksi, että vastoin suunnitelmia ja vastoin toiveitani tapasimme erään tuttavanaisen, joka tervehtiessään tuli halaamaan minua.

Nainen ei ollut koskaan ennen halannut minua, enkä ollut koskaan ollut tavatessa tai muulloinkaan niin epäedullisessa kunnossa, kun tuolloin olin. Ja juuri tässä tilanteessa naisen piti tulla halaamaan minua. Uusia halauksia ei ole sen jälkeen ollut, joten naiselle jäi varmaan loppuiäksi minusta käsitys, jollaista en olisi halunnut kenenkään saavan. Ärsyttää vieläkin. Pitää olla aina suihkunraikkaana, koska milloinkaan ei tiedä, kuka tulee halaamaan.

Edellä kerrotusta ei pidä tehdä sentään vääriä johtopäätöksiä. Ei "epäedullisuuttani" muuten olisi huomannut, mutta kun puristaa ihmisen halaukseen, silloin ollaan hyvin lähekkäin... you know.

Ärsyttäviä pikkuasioita on listattu lehdessäkin. Elämänpiirissäni tämän tyyppiset asiat tuntuvat lähes yhdentekeviltä tai niitä ei tapahdu.

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008362332.html

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 11, 2025, 12:44:08Ärsyttääkö se, kun lehti mainostaa Facebookissa tai muualla artikkelia, ja kun linkkiä klikkaa, päätyy sivulle, jossa lukee, että vain tilaajille.
Surullista ehkä enempi, nyt kun esim HS:ssä otsikko:
Palkittu sijoittaja kertoo, miten pienituloinen voi sijoittaa ja vaurastua
ja alla "Tilaajille".
--> Oikeasti niin pienituloinen ettei varaa Hesariin(edes kirjastossa katsomaan) ei pääse ikinä vaurastumaan näilläkään ohjeilla vaan jää köyhäksi, sensijaan rikkaammat rikastuu, tuloerot kasvavat... Vastaavaa on IP-lehdillä jotka kertoo miten eläkeläinen voi säästää/rikastua, mutta tavis köyhä ei näe maksumuurin takia.

"Kännissä mouhonnut Tomi Immonen teki toisenkin järkyttävän virheen – Tämän takia persu uhriutuu ja syyttää muita" - Sanna Ukkola IL 16.1.25

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 23, 2025, 19:58:25Yksi ärsyttävä pikkuasia on se, kun joku ihminen nuoleskelee sormiaan ja koskee sylkisillä sormillaan kaikkiin mahdollisiin paikkoihin kuten jääkaapin ovenkahvaan ja lehden reunoihin ja vesiraanoihin ja muuhun.

Kauan sitten Englannissa kielikurssilla miespuolinen opettaja sylki sormiinsa jakaessaan monistenipusta papereita oppilaille. Minä istuin paikassa, josta hän aloitti jakamisen, joten sain aina sen kaikkein sylkisimmän paperin.

Toinen ärsyttävä piirre on syljeksiminen. Eräs "vanha tuttavani" on patologinen syljeskelijä - ollut sitä lapsesta asti. Kun tämän tyypin kanssa on ulkona, kannattaa yrittää pysyä tuulen yläpuolella, etteivät pärskeet lennä naamalle. Tuo tyyppi vain tahtoo itse kiertää sinne tuulen yläpuolelle, jos ei pidä varaansa. Eivätkä ne ole mitään pikku sylkiä - phtyi - vaan karmeita "krääh, krööh, krääk" -limasylkiä.

Kaiken maailman haisijat ovat tietysti myös ärsyttäviä. Joku haisee niin karmean pistävälle hielle tai mille lieneekään, ettei sellaisen henkilön takana halua olla kaupan kassajonossa eikä muuallakaan. Tuollainen haju on niin ärsyttävä, että se alkaa aivastuttaa.

Yritän olla siisti ja huomaavainen ja hygieeninen ja luultavasti olenkin. Kaikilla ihmisillä - siisteilläkin - on kuitenkin myös heikot hetkensä, jolloin ei edusteta sitä tasoa, mikä on tavoitteena ja yleisenä käytäntönä. Minulla sattui olemaan tuollainen erittäin harvinainen heikko hetki joskus yli viisitoista vuotta sitten. Se johtui "rantaelämästä" ja suihkun ja vaihtovaatteiden puuttumisesta ja muusta tämän tyyppisestä, eli mitään sen kummempaa sentään. Tietoisena siitä, että en nyt ole parhaimmillani, välttelin menemästä minnekään, jossa pitäisi tavata ihmisiä. Olimme matkalla asuntoomme, jossa tarkoitukseni oli käydä suihkussa ja vaihtaa vaatteet ja muuta tällaista. Ja mitä tapahtuikaan. Tilanne kehittyi matkalla yllättäen sellaiseksi, että vastoin suunnitelmia ja vastoin toiveitani tapasimme erään tuttavanaisen, joka tervehtiessään tuli halaamaan minua.

Nainen ei ollut koskaan ennen halannut minua, enkä ollut koskaan ollut tavatessa tai muulloinkaan niin epäedullisessa kunnossa, kun tuolloin olin. Ja juuri tässä tilanteessa naisen piti tulla halaamaan minua. Uusia halauksia ei ole sen jälkeen ollut, joten naiselle jäi varmaan loppuiäksi minusta käsitys, jollaista en olisi halunnut kenenkään saavan. Ärsyttää vieläkin. Pitää olla aina suihkunraikkaana, koska milloinkaan ei tiedä, kuka tulee halaamaan.

Edellä kerrotusta ei pidä tehdä sentään vääriä johtopäätöksiä. Ei "epäedullisuuttani" muuten olisi huomannut, mutta kun puristaa ihmisen halaukseen, silloin ollaan hyvin lähekkäin... you know.

Ärsyttäviä pikkuasioita on listattu lehdessäkin. Elämänpiirissäni tämän tyyppiset asiat tuntuvat lähes yhdentekeviltä tai niitä ei tapahdu.

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008362332.html

Joskus näistä Kopekin jutuista tulee mieleen Adrian Monk :) .
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Norma Bates

Toiset ostaa vaatteita, meitsi nyrkkeilyhanskoja. Ostaa päräytin nyt vaihteeksi peräti kaksi paria kerralla. Testasin näistä toiset eilen treeneissä, ja hyvähköt oli. Ja sitten kotona kun räplään nettiä, siellä (täällä) on tietysti tsiljoona mainosta hanskoista. Kaikki roina mitä suinkin käy läpi netissä, alkaa aina kummitella kaikilla niillä saiteilla jotka suinkin mainoksia puskevat. Vieläköhän AdBlock toimii, pitää etsiä se.

Noh, jostain ihmeellisestä syystä sitten vilkaisin ostamieni hanskojen tietoja puljusta josta ne ostin, ja perkele nyt oli hintaa laskettu 9 e. Että tuollainen ottaa aivoon, maksan ne hanskat Klarnan 30 vrk maksuajalla vasta tulevaisuudessa, ja minun pitää sitten maksaa 9 e enemmän kuin maksaa ne jotka tilaavat ne just nyt. Saatana.

Jäsen Kopek mainitsi jossain että kun häntä harmittaa että maksoi enemmän, ostaa hän saman esineen sillä uudella halvemmalla hinnalla. Tässä tietty kannattaisi harkita sitä että palauttaa sen kalliimman. Minä en kehtaa tehdä niin että palautan "epäkelpona" täysin hyvät hanskat ja sitten tilaan uudestaan. Ja siksi toisekseen pelkistä yksistä hanskoista joutuisin maksamaan lähetyskulut (kahdet sain kuluitta), ja sehän sitten söisi sitä 9 e alennusta merkittävästi.

Kun minä huomaan että jotain myydään halvemmalla kuin mitä siitä olen itse maksanut, ensireaktioni on aina että "nälkävyötä tiukemmalle". Eli tekee mieli säästää se erotus ruoassa. Mahdollisimman halpoja aterioita joksikin aikaa. Nykyään vaan on mennyt sellaiseksi että kun aiemmin kävin hampparilla kerran kuussa, pahimmillaan on tullut rampattua hampparilla lähes viikoittain. Ihan vaan sen takia etten tykkää ruoanlaitosta ja mieluummin syön sitten jonkun toisen laittamaa ruokaa.

(Kumppikselle taisi olla pettymys että en pidä ruoanlaitosta, mutta olen sitten kuitenkin laittanut meille ruokaa siinä missä hänkin, mies saa kuoria ja palastella sipulit, kun se on vittumaista rillipirulle.)

Ja sitten tietty sen takia että tykkään kovin Hesen kerroshampurilaisesta. Jossain vaiheessa tykkäsin Burger Kinginkin, mutta kyllästyin sipulisuuteen. Mäkin pullat ovat melkein järjestään kaikki aina pettymys. Paitsi El Maco, ja sehän on tietty turhan pieni.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 23, 2025, 19:58:25https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008362332.html

Lukaisin tuon jutun, jonka otsikko on:
Listasimme 17 pikkuasiaa, jotka ärsyttävät arjessa infernaalisen paljon
Elämässä on hetkiä, jolloin on hyvin pienestä kiinni, ettei pää poksahda.

Kävin läpi nuo "miltei pään poksauttavat" kohdat ja ei kyllä minuun osunut kuin yksi ja sekin hyvin lievästi. Tuossa alle numeroidut on kopioita jutusta ja sen alla omaa tekstiä. En lähde noita kursivoimaan tai muuten merkkailemaan isommin.

1. Kun hampaan väliin jää pala pähkinää eikä hammastikkua ole lähimaillakaan.
-- pähkinä kai harvemmin jää ärsyttämään ainakaan niin, että pää menee sekaisin. En ainakaan ole huomannut, vaikka paljon napostelen pähkinöitä

2. Kun aamukiireessä tiputat korvakorun lukon matolle eikä sinulla todellakaan ole aikaa ja energiaa alkaa etsiä sitä.
-- tämän täytyy olla toimittajan oma juttu. Tuosta pääsee eroon, kun käyttää koukullisia korviksia. Itse en käytä enää lainkaan.

3. Kun olet juuri vaihtanut sukat ja astut johonkin epämääräiseen, lattialle jätettyyn märkään läikkään.
-- oma vika, miksei heti pyyhkinyt läikkää pois. Yksin asujan etu on, että voi itse päättää onko lattioilla läikkiä vai ei.

4. Kun pussinsulkija ei ole löytänyt tietään roskakoriin, vaan jäänyt lattialle lojumaan. Pahimmassa tapauksessa astut sen päälle märkine sukkinesi.
-- voi kamala, missä sikolätissä toimittaja asuu? Taaskin yksineläjän etu, että ei pussinsulkijat (eikä muutkaan roskat) loju lattioilla.

5. Kun olet illasta asti odottanut aamukahviasi, mutta kahvimaito onkin loppu.
-- kannattaa juoda mustana tai huolehtia, että maitoa on aina jääkaapissa useampi purkki. Maitoa saa nykyisin pitkällä päivämäärällä, joten kannattaa pitää riittävä varasto.

6. Kun kaiken lisäksi löydät jääkaapin ovesta maitopurkin, jossa maitojämiä on parin millilitran verran.
-- kts. edellinen ja ota uusi purkki käyttöön. Oma vika jos millijämät jättää purkkiin. Myös kämppiksen kouluttaminen on jäänyt puolitiehen, jos sellainen on ja hän on syyllinen.

7. Kun pääset viimein nauttimaan valmispakatun lounassalaattisi, mutta salaatin mukana tullut kertakäyttöhaarukka hajoaa. Pahempaa on vain se, jos haarukka on unohtunut paketista kokonaan.
-- kannattaa pitää duunissa omaa haarukkaa, sillä ylipäättään kertakäyttövehkeet on perseestä ja huonosti toimivia.

8. Kun sinun on vaikea keskittyä lempparisarjaasi, koska kätesi on oltava taukoamatta kaukosäätimen volumepainikkeilla vain siksi, että puhe kuuluu aina liian hiljaisella ja musiikki sekä mainokset liian kovalla.
-- ei kannata katsoa mainoskanavia niin välttyy paljolta ärsytykseltä. Yleensä sarjoihin saa tekstityksen, joten volan voi pitää niin pienellä, että voimakkaimmat kohdat ei ärsytä. Kannattaako noin huonosti tehtyä sarjaa edes alkaa katsoa, jos äänen tasapaino ei ole kunnossa.

9. Kun tahmainen näppis ja vääriin asentoihin säädetty työtuoli paljastavat jonkun toisen käyttäneen työpistettäsi.
-- Piilota näppis, niin kukaan ei siihen pääse kuin tuomalla lainanäppiksen. Todennäköisesti jää kuitenkin sinne, mistä löytyy näppis niin tuolinkin varjeltuu.

10. Kun istut kotonasi wc-pöntölle ja huomaat, että vessapaperitelineessä on vain hylsy, jota koristaa yksi pala vessapaperia.
-- tämä lienee pidätyskyvyttömän ongelma, ettei ehdi hakea uutta rullaa. Yksinasuja taas ottaa uuden rullan esiin jo, kun edellisen loppu alkaa häämöttää

11. Kun pääset viimein huoltoaseman vessaan ja yrität vetää uudenlaisista, innovatiivisista vessapaperivempeleistä enemmän kuin yhden paperinpalan kerrallaan.
-- kyllä niistä yleensä saa aina enemmän tulemaan sillä, että ei vedä paperista vaan pyörittää rullaa oikeaan suuntaan, jolloin paperia vapautuu. Toinen vaihtoehto on ottaa paperia omasta repusta, jossa on minigrip pussissa aina paria vessakäyntiä varten paperia varalla.

12. Kun haluaisit ostaa kaupasta yhden kylmän virvoitusjuoman, mutta tajuat, ettei yhtäkään suosikeistasi ole taaskaan sijoitettu jääkaappiin, vaan ne lojuvat lämpimässä.
-- janoon kai sitä kylmää juomaa yleensä juodaan, joten sitten valitaan joku muu kuin lemppari. Ei se sen vaikeampaa ole.

13. Kun juuri pestylle, valkoiselle paidallesi roiskuu ketsuppia.
-- No eihän sillä ole edes väliä minkä värinen pusero on, ketsupin osuminen on aina vähän ikävä juttu. Mustasta erottuu kai vähiten. Koska tiputtelen rinnuksille aika usein, niin olen jättänyt valkoisen kokonaan pois garderobistani. Ruualla sotkeminen on niin tavallista, että se ei edes ärsytä.

14. Kun näet bussin lähestyvän, etsit itsestäsi todellisen pikajuoksijan, mutta bussi starttaa ajokaistalle nenäsi edestä juuri, kun olet sen kohdalla.
-- oma vika, miksi et lähtenyt ajoissa. Bussit yleensä noudattaa aikataulua ja harvoin, jos koskaan ovat etuajassa.

15. Kun yrität löytää kulkuväylän ulos bussista, mutta kyytiin haluavat ihmiset tukkivat sinun ja kaikkien muidenkin tien.
-- kirjoittaja taitaa käyttää runkolinjan busseja, joissa tuo on aina tavallista. Jos olen ensimmäisenä menemässä ulos, niin taatusti samaa kaistaa ei pääse kukaan sisään. Kävelen yli.(vitsi) Mutta tuo oikeastaan on ensimmäinen, joka on todellinen ärsytys, sillä se hidastaa kaikkien liikkumista. Mutta ei todellakaan mikään infernaalinen pään hajottaja. ärsytys on ohi, kun pääsee bussista ulos.

16. Kun heräät vapaapäivänä siihen, että naapuri on päättänyt aloittaa nurmikon ajamisen, lehtien puhaltamisen tai lumien kolaamisen tasan kello seitsemän aamulla.
-- ihmettelisin, jotta miten olen noin pitkään nukkunut ja kuulostelisin onko päänsärky tulossa liiasta nukkumisesta.

17. Kun huomaat, että edelläsi ajava henkilö ei osaa käyttää vilkkua.
-- tämä ei liity minuun lainkaan, kun en autoile. Pyörillä on niin pitkät välimatkat yleensä, että ihan sama näyttääkö edellä ajava kääntymismerkkiä vai ei. Itse näytän kyllä, koska en voi tietää takana tulevista, miten lähellä ovat, kun ei ole peiliä.

edit: korjattu iso tukku typoja. Unohdin oikoluvun, sori siitä :)

Socrates

Hiha

^^
Minkään sortin osumia:

1 (tosin pähkinä ei ole ongelma – kenelle oikeasti on? – tietynlaiset lihansäikeet voivat olla – onko taas vegaanitumputusta tässäkin jutussa?)

6 (en käytä kahvimaitoa, mustana tai kermalla, maidot ovat naurettavia terveysratkaisuja heikoille, mutta olen joskus asunut samassa taloudessa ihmisen kanssa, jolla on tapana jättää puoli desiä purkin pohjalle, mikä oli aika ärsyttävää)

8 (tunnistan ilmiön, mutta sen voi ratkaista helpolla, katsoo sellaisia palveluita joissa ei ole mainoksia)

12 (vai vielä virvoitusjuoman, jos haluaa kylmän juoman, ottaa sellaisen, oluen kanssa tuo on periaatteellinen ongelma, mutta todellisuudessa ei ole, jos et rupea kaupan pihalla tyhjentämään tölkkejä, lämpimällä kylmäkin olut ennättää lämmetä kotiin mentäessä, ja kylmällä taas hyllyssäkin ollut jäähtyä)

14 (kuskit tekevät noin ilkeyttään, joten heidän ei pidä antaa kiusata, vaan coolisti joko ehtiä kyytiin tai sitten maleksia tyhjälle pysäkille)

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 24, 2025, 10:10:54(Kumppikselle taisi olla pettymys että en pidä ruoanlaitosta, mutta olen sitten kuitenkin laittanut meille ruokaa siinä missä hänkin, mies saa kuoria ja palastella sipulit, kun se on vittumaista rillipirulle.)

Ja sitten tietty sen takia että tykkään kovin Hesen kerroshampurilaisesta. Jossain vaiheessa tykkäsin Burger Kinginkin, mutta kyllästyin sipulisuuteen. Mäkin pullat ovat melkein järjestään kaikki aina pettymys. Paitsi El Maco, ja sehän on tietty turhan pieni.

Itse en uskalla käyttää isoja määriä sipulia vieläkään, närästyksen takia. Hyvä jos isoon satsiin uskallan laittaa 1 rkl punasipulia (loput pakastan). Enkä kyllä hampurilaisiakaan harrasta ollenkaan. Viimeksi varmaan olisikohan ollut 10 vuotta sitten. Varmaan hampurilaisetkin närästäisi, siinä missä paistetut asiat muutenkin. Tämä kyllä ei kuulu kategoriaan ärsyttävät PIKKUasiat, vaan isosti ärsyttävät asiat, vaikka onhan sitä jo tottunut sipulittomuuteen ja keittämällä valmistettuun ruokaan jonkin verran.
Jos vaakkuu kuin fasisti, jos marssii fasistien riveissä, jos fanittaa fasistilehteä, on fasisti.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hiha - tammikuu 24, 2025, 13:11:001 (tosin pähkinä ei ole ongelma – kenelle oikeasti on? – tietynlaiset lihansäikeet voivat olla – onko taas vegaanitumputusta tässäkin jutussa?)

Mulla paikka irtosi hampaasta, ja siihen koloon asettui joka aamu pähkinää, kunnes sain vihdoin hampaan korjautettua.
Jos vaakkuu kuin fasisti, jos marssii fasistien riveissä, jos fanittaa fasistilehteä, on fasisti.

Hiha

Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 24, 2025, 14:28:02
Lainaus käyttäjältä: Hiha - tammikuu 24, 2025, 13:11:001 (tosin pähkinä ei ole ongelma – kenelle oikeasti on? – tietynlaiset lihansäikeet voivat olla – onko taas vegaanitumputusta tässäkin jutussa?)

Mulla paikka irtosi hampaasta, ja siihen koloon asettui joka aamu pähkinää, kunnes sain vihdoin hampaan korjautettua.

Aina oppii lisää. Pitääpä muistaa varoa pähkinöitä, jos lähtee joskus paikka.