Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xantippa

Itsellänikin tämä oli ainut oikeasti ärsytystä herättävä

15. Kun yrität löytää kulkuväylän ulos bussista, mutta kyytiin haluavat ihmiset tukkivat sinun ja kaikkien muidenkin tien.

Eikä kohdistu vain kyytiin pyrkiviin. Joskus bussi on niin täynnä, että sieltä ei meinaa millään päästä pois ja ihmiset vain tönöttävät keskellä käytävää reput selässä hievahtamattakaan. 

Myös rautatieasema on aivan viheliäinen, kun junalta tuleva lauma jyllästää eteenpäin, etkä pääse raiteille laisinkaan, kun tämä kännykkäkouraklaani ei näe ei kuule ja kävelee päin.

T: Xante

-:)lauri

Eestiläisillä on niin kaunis kieli, että oikein hävettää, kun me Suomesssa (tarkemmin minä itse) emme tiedä siitä mitään.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Brutto - tammikuu 24, 2025, 09:47:51
Lainaus käyttäjältä: Kopek - tammikuu 23, 2025, 19:58:25Yksi ärsyttävä pikkuasia on se, kun joku ihminen nuoleskelee sormiaan ja koskee sylkisillä sormillaan kaikkiin mahdollisiin paikkoihin kuten jääkaapin ovenkahvaan ja lehden reunoihin ja vesiraanoihin ja muuhun. ...

Joskus näistä Kopekin jutuista tulee mieleen Adrian Monk :) .
Monkista taas joskus :"En kait vain minäkin...".  ;D
"Even if you don't believe in COVID, COVID believes in YOU." - N. J. Gallegos

Norma Bates

Kun minulta poistettiin 2005 neljä hammasta, yksi näistä oli kiilautunut niin kahden hampaan väliin ettei purupintakaan ollut käytettävissä. Se poistettiin, ja siihen kohtaan jääneeseen koloon änkeytyy milloin mitäkin. Heti ensimmäiseksi rypäleen siemen tuolloin aikoinaan.  >:(

ROOSTER

LainaaHän kasvoi Brasiliassa Tupi-Guarani -heimossa ja muutti Suomeen 1986.

Juvenal-Korhonen meni naimisiin suomalaisen miehen kanssa. Vuonna 2008 mies kuoli sydämen vajaatoimintaan.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010965985.html

Kiva juttu mutta hieman häritsee ristiriitainen tieto miehen kuolinsyystä.

LainaaVuonna 2008 aviomies kuoli sydämen vajaatoimintaan. Hän jäi kasvattivanhemmaksi myös edesmenneen aviomiehen kahdelle lapselle, jotka tällä oli aiemmasta liitosta.

"Olimme naimisissa yli 25 vuotta. Hän oli hyvä minulle ja kohteli minua hyvin"

Valtakunnan päälehdessä, maksullisessa versiossa vielä, olettaisi hieman suurempaa tarkkuutta faktoissa.

Miksi kuolinsyy pitää edes mainita jos ei sitä varmaksi tiedä?

Ärsyttää...
Yleinen mielipide on aina väärässä.

"Yhteiskunta hyötyy traumatisoituneista huippuosaajista, ..."
Valtteri Lindholm

"Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmässä arvossa pitää materiaa. Ainoa, mitä mä en myy, on mun sielu." Cecil Hagelstam

Socrates

Miksi kaikki muuten hyvät mùsslit pilataan laittamalla niihin jotain kovia klimppejä (papaijaa?tms), joka rikkoo paikat hampaista eikä ole edes hyvää? Ihan käsittämätöntä sekoilua >:( .
Hankkikaa salarakas ja laadukas strap-on.

-:)lauri

^
Itse vedän Myllyn Paras Mysli Hasselpähkinä -mysliä. Olen nyt kymmenkunta kertaa ostanut ja toistaiseksi on pysynyt paikat hampaissa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Socrates - helmikuu 12, 2025, 20:10:16Miksi kaikki muuten hyvät mùsslit pilataan laittamalla niihin jotain kovia klimppejä (papaijaa?tms), joka rikkoo paikat hampaista eikä ole edes hyvää? Ihan käsittämätöntä sekoilua >:( .

Osta erilaisia hiutaleita ja sekoita niistä sopiva sekoitus. Voit sitten mielesi mukaan laittaa makuaineita, pähkinöitä, marjoja, siemeniä tmv jos haluat sellaisia. Ihan kiva yhdistelmä tulee myös, kun viljahiutaleisiin sekoittaa vähän tavallisia maissimuroja, jotka on luonnostaan hiukan makeahkoja.

Minä taas etsimällä etsin sellaisia, joissa on mahdollisimman paljon kuvattua hedelmää mukana. Kaipaan aamupalalla nopeita sokereita.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - helmikuu 12, 2025, 20:23:24^
Itse vedän Myllyn Paras Mysli Hasselpähkinä -mysliä. Olen nyt kymmenkunta kertaa ostanut ja toistaiseksi on pysynyt paikat hampaissa.

Heittäisin henkeni, jos "vetäisisin" lautasellisen tuota sapuskaa.

Hasseĺpähkinät ovat ainoa elintarvike, jolle tiedän sataprosenttisen varmasti olevani allerginen. Epämääräisiä "joskus tulee oireita, joskus ei tule" ruoka-aineita on useampia, enkä niitäkään uhalla syö ja kokeile, tuleeko oireita tällä kerralla vai ei tule. Hasselit ovat siis ainoa varma nakki. Huomaan kyllä, jos suklaa tai jäätelö tai müslit tai mikä tahansa sisältää hasselpähkinöitä.

En tiedä, poistuisiko ongelma, jos pähkinät paahtaisi tai muulla tavalla kypsentäisi. Tiedän ihmisiä, jotka ovat allergisia maapähkinöille, mutta voivat syödä paahdettuja suolapähkinöitä huoletta, vaikka nekin ovat maapähkinöitä.

Pähkinät eivät olleet varsinainen asiani, vaikka onhan se tietysti ärsyttävää, että yhä useampi tuote pitää jättää hyllyyn pähkinävaaran takia. Hasselia tungetaan nykyään yhä useampiin elintarvikkeisiin, joten tuoteselostukset kannattaa lukea huolellisesti.

Varsinaisensa ärsyttävänä asiana - eikä se oikeastaan ole pikkuasia - ajattelin mainita sen, miten yhteiskunta on muuttunut ja muuttuu aina vain kontrolloidummaksi ja ahdasmielisemmäksi ja tiukemmaksi erityisesti viranomaistoiminnan osalta.

Säännöt tiukkenevat ja rangaistuksia jaellaan entistä herkemmin aivan mitättömistä asioista. Ja rangaistukset ovat ankarampia kuin aikoinaan. Vankilat pullistelevat täpötäysinä. Hallituksen säästöt valuvat kuriyhteiskunnan ylläpitämiseen. Ihmiset kuolevat hoitojonoihin, kun toisten ihmisten vankiloissa pitämisestä on tullut prioriteetti. Julmat oikeistovoimat jylläävät. Äärioikeistolaiset tuulet puhaltavat ympäri Eurooppaa.

Esimerkkejä voisi etsiä uutisista vaikka kuinka paljon, mutta nappaan nyt yhden eilisestä lehdestä. Uutinen koskee liikennettä, jossa sakotussimputus ja "kortti pois" -asenne näkyy selvimmin.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/962a82e6-8960-4f7b-af71-6b2d3c3950c4

Kun aikaisemmin riitti se, että antoi suojatielle astuvalle jalankulkijalle tietä, nykyisin pitää painaa jarru pohjaan heti, kun joku mummo aukaisee kerrostalon oven "aikeissa" tulla suojatielle joskus. Joku tolkku ja järki tässä hommassa pitäisi olla.

Eihän ihminen ole mikään robotti, joka toimii täydellisesti sensorien ohjaamana. Liikenteessä on tehtävä monesti nopeita päätöksiä tyyliin "painanko jarrua vai kaasua". Joskus ratkaisu on väärä, mutta ei siitä nyt pitäisi automaattisesti sakottaa, jos mitään konkreettista vaaraa ei ole aiheutunut.

Jos olisin suojatien äärellä seisova jalankulkija, ja auto menisi suojatien yli, ja näkisin, että poliisi pysäyttää sen, minulla olisi suuri kiusaus puuttua asiaan, vaikka en puutukaan asioihin enkä halua olla missään tekemisissä poliisin kanssa. Kiusaus olisi mennä katsomaan, mistä on kyse, ja sanoa, että en ollut aikeissa ylittää suojatietä, joten kuljettajaa ei pitäisi sakottaa siitä, että hän ei antanut minulle esteetöntä kulkua.

En harrasta valehtelua, mutta tuossa tilanteessa tekisi mieli jopa sanoa, että "näytin autoilijalle merkin, että aja vaan". Vaikka en olisi näyttänytkään. Motiivinani olisi yrittää pelastaa autoilija sakolta.

Ymmärrän sen, jos törkeissä tapauksissa puututaan peliin, mutta en ymmärrä sitä, että säännöksiä sovelletaan pilkunviilaajan hengessä ajatuksena sakottaa autoilijoita aina kuin mahdollista. Tässä asiassa on tapahtunut suuri muutos viimeisten vuosikymmenien aikana. Entisaikojen poliisit sentään joskus katsoivat asioita sormien läpi eivätkä aina tiukimman pasternakki-tulkinnan mukaan, eli sakkovihko laulamaan ja kortti pois mitättömistä pikkujutuistakin aina, kun mahdollista.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 13, 2025, 10:42:39En tiedä, poistuisiko ongelma, jos pähkinät paahtaisi tai muulla tavalla kypsentäisi. Tiedän ihmisiä, jotka ovat allergisia maapähkinöille, mutta voivat syödä paahdettuja suolapähkinöitä huoletta, vaikka nekin ovat maapähkinöitä.

Yleensä allergisia ollaan valkuaisaineelle jota esimerkiksi pähkinä sisältää.

Ellei suolatuista saa oireita, niin tuskin ne oireet kovin kovia on muistakaan.

Tarkemmin lienee hieman hankala arvioida asiaa, ellei asianomaista ole tutkittu allergiaan liittyen.

En nyt ainakaan heti usko, että suolaaminen jotenkin vaikuttaisi proteiineihin allergeenisyyttä poistaen.

Paahtaminen "ehkä" voisi muuttaa proteiinien rakenteita jollakin tapaa.

a4

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 13, 2025, 10:42:39
Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - helmikuu 12, 2025, 20:23:24^

Heittäisin henkeni, jos "vetäisisin" lautasellisen tuota sapuskaa.

Hasseĺpähkinät ovat ainoa elintarvike, jolle tiedän sataprosenttisen varmasti olevani allerginen. Epämääräisiä "joskus tulee oireita, joskus ei tule" ruoka-aineita on useampia, enkä niitäkään uhalla syö ja kokeile, tuleeko oireita tällä kerralla vai ei tule. Hasselit ovat siis ainoa varma nakki. Huomaan kyllä, jos suklaa tai jäätelö tai müslit tai mikä tahansa sisältää hasselpähkinöitä.

En tiedä, poistuisiko ongelma, jos pähkinät paahtaisi tai muulla tavalla kypsentäisi. Tiedän ihmisiä, jotka ovat allergisia maapähkinöille, mutta voivat syödä paahdettuja suolapähkinöitä huoletta, vaikka nekin ovat maapähkinöitä.

Pähkinät eivät olleet varsinainen asiani, vaikka onhan se tietysti ärsyttävää, että yhä useampi tuote pitää jättää hyllyyn pähkinävaaran takia. Hasselia tungetaan nykyään yhä useampiin elintarvikkeisiin, joten tuoteselostukset kannattaa lukea huolellisesti.

Varsinaisensa ärsyttävänä asiana - eikä se oikeastaan ole pikkuasia - ajattelin mainita sen, miten yhteiskunta on muuttunut ja muuttuu aina vain kontrolloidummaksi ja ahdasmielisemmäksi ja tiukemmaksi erityisesti viranomaistoiminnan osalta.

Säännöt tiukkenevat ja rangaistuksia jaellaan entistä herkemmin aivan mitättömistä asioista. Ja rangaistukset ovat ankarampia kuin aikoinaan. Vankilat pullistelevat täpötäysinä. Hallituksen säästöt valuvat kuriyhteiskunnan ylläpitämiseen. Ihmiset kuolevat hoitojonoihin, kun toisten ihmisten vankiloissa pitämisestä on tullut prioriteetti. Julmat oikeistovoimat jylläävät. Äärioikeistolaiset tuulet puhaltavat ympäri Eurooppaa.

Esimerkkejä voisi etsiä uutisista vaikka kuinka paljon, mutta nappaan nyt yhden eilisestä lehdestä. Uutinen koskee liikennettä, jossa sakotussimputus ja "kortti pois" -asenne näkyy selvimmin.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/962a82e6-8960-4f7b-af71-6b2d3c3950c4

Kun aikaisemmin riitti se, että antoi suojatielle astuvalle jalankulkijalle tietä, nykyisin pitää painaa jarru pohjaan heti, kun joku mummo aukaisee kerrostalon oven "aikeissa" tulla suojatielle joskus. Joku tolkku ja järki tässä hommassa pitäisi olla.

Eihän ihminen ole mikään robotti, joka toimii täydellisesti sensorien ohjaamana. Liikenteessä on tehtävä monesti nopeita päätöksiä tyyliin "painanko jarrua vai kaasua". Joskus ratkaisu on väärä, mutta ei siitä nyt pitäisi automaattisesti sakottaa, jos mitään konkreettista vaaraa ei ole aiheutunut.

Jos olisin suojatien äärellä seisova jalankulkija, ja auto menisi suojatien yli, ja näkisin, että poliisi pysäyttää sen, minulla olisi suuri kiusaus puuttua asiaan, vaikka en puutukaan asioihin enkä halua olla missään tekemisissä poliisin kanssa. Kiusaus olisi mennä katsomaan, mistä on kyse, ja sanoa, että en ollut aikeissa ylittää suojatietä, joten kuljettajaa ei pitäisi sakottaa siitä, että hän ei antanut minulle esteetöntä kulkua.

En harrasta valehtelua, mutta tuossa tilanteessa tekisi mieli jopa sanoa, että "näytin autoilijalle merkin, että aja vaan". Vaikka en olisi näyttänytkään. Motiivinani olisi yrittää pelastaa autoilija sakolta.

Ymmärrän sen, jos törkeissä tapauksissa puututaan peliin, mutta en ymmärrä sitä, että säännöksiä sovelletaan pilkunviilaajan hengessä ajatuksena sakottaa autoilijoita aina kuin mahdollista. Tässä asiassa on tapahtunut suuri muutos viimeisten vuosikymmenien aikana. Entisaikojen poliisit sentään joskus katsoivat asioita sormien läpi eivätkä aina tiukimman pasternakki-tulkinnan mukaan, eli sakkovihko laulamaan ja kortti pois mitättömistä pikkujutuistakin aina, kun mahdollista.
Sama turvafasismi eli tiukentuneet asenteet ja käytänteet turvallisuuden suhteen näkyy myös työelämässä.
Firmat kun ovat rahanahneina tajunneet menettävänsä rahaa loukkaantuneissa ja kuolleissa työntekijöissä.
Voisipa edes lahjonnalla voidella koventuvia turvapoliiseja. Sekin on tehty rikokseksi.

Hippi

Ärsyttäviä nuo tyrkytykset, jossa jonkin tuotteen tai palvelun tilaajalle hövelisti tyrkytetään ilmaiseksi jonkun oheistuotteen määräaikaista kokeilua. Ilmaistarjous tietenkin tarjotaan, sillä todennäköisesti osa unohtaa sen katkaista ja osa sitten ajattelee "no kun se nyt tuossa on, niin olkoon" ja alkaa kiltisti maksamaan. Ilmaispalvelun en ole koskaan huomannut katkeavan itsestään.

Etenkin erilaiset sovellukset, jotka asennetaan koneelle ja sitten ne pitäisi raaputella siististi pois koneelta määräajan päätyttyä on minulle kauhistus. Muistan aikanaan, kun muistaakseni F-securen virustorjunnan otin kokeiluun, niin sen saaminen pois koneelta oli työn ja tuskan takana. Kun olin mielestäni sen saanut pois ja aloin asentamaan jotain toista virustorjuntaa, niin eipä tahtonut asentua, kun siellä "oli jo virustorjuntaohjelma".

Nyt tyrkyllä on kovasti VPN ja ohessa vielä jotain muutakin hienoa, mitä saisin kokeilla 3 KK:n ajan. Tuota on tietoturva ohjelmistoni vihjaillut jatkuvasti minun tarvitsevan, kun joku voi nähdä, missä seikkailen netissä. Nähköön perkele! Jos jotain kiinnostaa niin siitä vaan tutkimaan, kun olen pomppinut facen, tuubin, Kantiksen ja Iltiksen väliä ja jopa Candy Cruhshia pelannut. Voi olla, etten ymmärrä mitä vaaroja noillakin poluilla voi olla, mutta minkäs mahtaa.

Nyt vielä, kun tuli s-postiin niin innokkaasti viesti "....  VPN on pian käytössäsi 3 kuukauden ajan – me tarjoamme" ja viestissä puhutaan tosiaan lahjasta, niin pelottaa, että ne sen työntää tulemaan vaikka en sitä halua.  >:(  >:(  >:(  >:(
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Yksi syy miksi en juurikaan katso reality- eli tosi-tv-sarjoja on se, että inhoan yli kaiken sitä dramaattista paussia mikä juontajan tms. on ihan "pakko" pitää ennen kuin hän kakaisee jonkin oleellisen tiedon ulos suustaan. Otsasuoni pullistuu jokaikinen kerta sen paussin kohdalla, koska se on niin perkeleen teennäinen.

Muistin tämän nyt taas kun seurasin jotain UFO-kokemussarjaa, mikä lie olikaan, muistaakseni Kuutosella.

Ärsyttää, kun netissä mainostetaan jotain alennusta, jota ei sitten olekaan saatavilla. Light in the Box mainosti ensin että kun lataat heidän sovelluksen, saat 10 % alennusta ostokseen. Sitten tuli ruutuun että 30 %. Latasin sovelluksen puhelimeen ja meinasin yhden keskiaikakretongin tilata, mutta missään vaiheessa ei tullut minkäänlaista alennusta laskelmiin, eikä alennukseen oikeuttavaa koodia sähköpostiin. En sitten mennyt loppuun asti eli en tilannut. Pitäkööt rättinsä. Poistin sovelluksen.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 22, 2025, 11:18:03Yksi syy miksi en juurikaan katso reality- eli tosi-tv-sarjoja on se, että inhoan yli kaiken sitä dramaattista paussia mikä juontajan tms. on ihan "pakko" pitää ennen kuin hän kakaisee jonkin oleellisen tiedon ulos suustaan. Otsasuoni pullistuu jokaikinen kerta sen paussin kohdalla, koska se on niin perkeleen teennäinen.

Muistin tämän nyt taas kun seurasin jotain UFO-kokemussarjaa, mikä lie olikaan, muistaakseni Kuutosella.

Jep. Noista saa käsityksen, että leikkauspöydällä on väkisin venytetty ohjelma määrämittainen toistamalla "dramaattisia" kohtia. Kai tuo sitä amerikkalaista kulttuuria.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Tämä on pikkujuttu, mutta tänään olen kahdessa tai kolmessa omassa jonkun lainaamassa kommentinpätkässä löytänyt useita pieniä kirjoitusvihreitä. Omissa teksteissään voi niitä korjailla, mutta lainauksissa ei.