Olin vuoden vaihteen tienoolla naputellut verottajan ystävällisesti minulle toimittamat jäännösverojen ja tulevien ennakoiden maksut nettipankkiin odottamaan eräpäivää. Ajattelin sitten, että saman tien tilaan E-laskun, että jatkossa säästyn näpyttelylltä.
Muuten meni hyvin, mutta pian tuli ilmoitus s-postiin, että on tullut jäännösveron E-lasku. Menin tarkistamaan ja siellä se nyt oli tuplasti, aiemmin näpyttelemäni ja sitten tämä E:nä tullut ja sulassa sovussa odottivat eräpäivää. Poistin näpyttelemäni. Nyt tuli sitten ennakon ensimmäinen erä E-laskuna. Taas sama juttu, että tuplasti olisi mennyt, joten poistin sen ja samalla myös tulevat erät.
Ei toiminut tuo nyt naisen logiikan mukaan. Oletin E-laskun tilatessani, että E:nä tulee vain ne, joita ei ole vielä paperilaskuna lähetetty. Mutta eihän se näin toimi, vaan alkoivat syytää niitä laskuja, joiden eräpäivä ei vielä ollut mennyt.
Onneksi olin ruksannut, että pankki lähettää ilmoituksen s-postiin noista E-laskuista, muuten olisi koko vuosi voinut mennä tuplaten ihan huomaamatta.
Niin, ja sitten se ärsytys.
Tuo edellä kuvattu oli muutaman päivän odottanut selvittämistä noiden jälkimmäisten laskujen osalta ja tänään sen sain tehtyä. Samalla hetkellä, kun kirjaudun pankista ulos, kopsahti postiluukku. Kun hetken päästä menin katsomaan, niin siellä oli maksettava lasku. Miksi se ei tullut puoleta tuntia aikaisemmin, tai miksi en aloittanut pankkiselvittelyäni puolta tuntia myöhemmin!
Miksi niin monesti käy tuollainen ajoitus, että asiat olisi voinut hoitaa samalla kertaa, JOS.... ?