Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 01, 2020, 13:46:34
Mistähän johtuu se, että muovipulloja - litran tai puolentoista - ei voi käyttää maidon pakkaamiseen ja niissä pulloissa myyntiin?

Useat virvoitusjuomapullot on värjätty vielä valoa läpäisemättömiksi - tai ainakin melkein.

Niitä olisi kevyt kuljettaa pulloautomaattiin ja niistä saisi panttimaksunkin...

Jään mietiskelemään

Muisto Keijo Kullervo

Hyvä kysymys. Valolta suojaaminen on yksi asia, mutta eikös Euroopan takapajulassakin, missä ainakin vielä jokin aika sitten, maito kuljetettiin ulkoportaille kirkkaissa lasipulloissa, joten valo ei liene kuitenkaan se suurin ongelma.

Jospa se onkin se muovin maku, mikä tarttuu vääjäämättä tuotteeseen - ainakin kaikkein kallisarvoisimpiin nesteisiin, kuten parempiin viskeihin ja viinoihin, jotka ainakin myydään lasipakkauksissa.

Olen ollut maistavinani muoviliuottimia vesipulloistakin. Mitä lie mikro-, nano-, giga- tai kilomuovia mikä irtoaa ja täyttää elimistöni solujen tyhjää tilaa ja aiheuttaa geenihäiriöitä ja pakonomaista kirjoittamista.

PS.  Vuonna 1980 kaikesta Britanniassa myydystä maidosta 89 prosenttia oli kotiin toimitettua. 1990-luvulla osuus putosi 30 prosenttiin ja nykyään enää jokunen %.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

#211
Muovin pehmenteet sisältävät ns. hormonihäiritsijöitä, joilla voi olla karujakin ja laajavaikutteisia vaikutuksia elimistöön. Kaikkia vaikutuksia ei välttämättä vielä edes tiedetä. Muistelen lihavuusepidemian ja monien syöpien esimerkiksi liitetyn näihin hormonihäiritsijöihin.

Kun yhdestä muovin lisäaineesta löytyy terveydelle vaarallista, se vedetään markkinoilta, mutta sitten korvataan jollain muulla, mahdollisesti yhtä haitallisella.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ftalaatit
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

safiiri

^Ainakaan uudestaan käytettäviä muovipulloja tuskin voi maitoon herkästi pilaantuvana tuotteena ajatella. Maidon valkuainen tuppaa jämähtämään astioihinkin. Lemu saattaisi myös olla melkomoinen, jos pullonkeräykseen kiikutettaisiin maitojäämäisiä pulloja. Vaikka suositeltaisiin huuhtelua kotona, niin ei sitä kuitenkaan kaikki tekisi. Eikä kaikki maito huuhtelemalla myöskään lähtisi. Eihän se pahvitölkeistäkään lähde.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 01, 2020, 13:46:34
Mistähän johtuu se, että muovipulloja - litran tai puolentoista - ei voi käyttää maidon pakkaamiseen ja niissä pulloissa myyntiin?

Useat virvoitusjuomapullot on värjätty vielä valoa läpäisemättömiksi - tai ainakin melkein.

Niitä olisi kevyt kuljettaa pulloautomaattiin ja niistä saisi panttimaksunkin...

Jään mietiskelemään

Muisto Keijo Kullervo
PS. Pakkaustekniikaltaan kartonkipakkauksen muoto kyllä suosii neliömäistä kartonkipakkausta.

En todellakaan haluaisi kauppaan asti lähteä maitopakkauksiakin kuljettamaan kierrätykseen. Nytkin jo tuntuu, että pullokassi odottaa viemistään täpösen täynnä, vaikka aika vähän mitään pullotavaraa ostankin. Lyhyempi matka ja pienempi vaivahan se on oman pihan roskakatokseen viedä ne kartonkipakkaukset.

Niistähän ei "saa panttimaksua", vaan panttimaksu palautetaan sinulle. Olet sen pantin siinä juoman ostaessasi kaupalle antanut juoman hinnan lisänä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

#214
Kameraan katsomattomuus.

Nythän on niin että urheilukisoissa on yleensä iso näyttö, jossa näytetään joko urheilutapahtumaa tai yleisöä sen mukaan, missä on ohjaajan mielestä mielenkiintoista näytettävää. Lähes poikkeuksetta kun näytöllä näytetään sitten jokin puolilähikuva yleisön seassa olevasta katsojasta ja tämä tai tämän vieressä huomaavat olevansa kuvassa, pääsee vihervasemmistolaisuus valloilleen. Tämä vähintään subjektiivisen somekohun arvoinen ärsyttävä pikkujuttuni on, että kuvan kohteet yleensä riehuvat katsoen tuota kuvaa eivätkä kameraa ja tilanne vaikuttaa ohihurraamiselta. Eli voisi sanoa, että väärin hurrattu!
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Tuota olen itsekin ihmetellyt, että eikö ihmiset todellakaan tajua, missä suunnassa se kamera on silloin, kun he vilkuttelevat näytöllä olevalle omalle sivukuvalleen :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 01, 2020, 11:49:41
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 31, 2020, 10:58:21
Ärsyttävä pikkujuttu oli minulle tässä nyt se että ihmiset postailevat maksumuurin takana olevia uutisia. En tiedä miksi näin, ehkä he eivät hoksaa itse maksavana lehdenlukijana että linkki ei näy kaikille.
En ole esim. Hesarin tilaaja ja joskus käy, että aluksi vapaasti luettavissa ollut artikkeli siirtyykin parissa tunnissa maksumuurin taakse. En tiedä, miten toimitukset näissä asioissa toimivat (Voisin oikeastaan kysyä asiasta muutamilta alan kavereilta) mutta veikkaisin, että mikäli jokin artikkeli saa riittävän lyhyessä ajassa nopeasti klikkauksia, se laitetaan maksumuuriin. Riittävän suosituksi nopeasti osoittautunut artikkeli -> sisältö vain tilaajille?!

Jahas. Täytyykin sitten jatkossa itse muistaa, jos on näkevinään pällistelyvapaan Hesarin artikkelin, muistaa lisätä että "näkyvissä ainakin tällä hetkellä". Ärh. (Tietty jos olen tietokoneella liikenteessä saatan oleellisen copypastatakin, mutta puhelimen kanssa en niin tee, vaan saatan laittaa pelkän linkin.)

Kopek

Saunan kiukaaseen kivien alle "pesäpaikkoja" tekevät hiiret (todennäköisemmin myyrät) ovat yksi ärsyttävä asia. Ei ole mukava käydä saunassa, jossa haisee voimakas paistettujen hiirenjätösten aromi. Se on vähän kuin pullan tuoksua, sillä hiiret keräävät pesäpaikkaansa siemeniä. Pullan tuoksuun sisältyy lisätuoksu, joka... no, kyllähän te arvaatte. Onneksi ei ole paistettua hiirtä sentään.

Toinen ärsyttävyys on se, kun talvitakkini takaosassa roikkuva omituinen narulenkki - en ymmärrä, mitä sillä tekee - tarttuu autoon istuessa oven lukkomekanismin tappiin. Joutuu nousemaan ja irrottamaan sen sieltä. Kyllähän tämä yhden kerran menee ja kaksi kertaa, mutta kun se tapahtuu sadannen kerran, alkaa jo pinna kiristyä. Ostin takin aikoinaan Jumbon Stockmannin kevätalennusmyynnistä periaatteella "kun halvalla saa, niin".


-:)lauri

#218
1. Tortillan täytteet. Laittoi tortillaan omasta mielestään vaikka kuinka vähän täytteitä tahansa, lettua ei koskaan riitä rullalle asti.

2. Hapankorppu. On mahdotonta olla syömättä samalta istumalta kymmentä muuta hapankorppua, jos erehtyy syömään yhden.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Joissain salaattikastikepulloissa on nykyään "nerokas" lätkä korkin alla jota en ole saanut kertaakaan toimimaan siten kuin pitäisi. Metallisen lätkän päällä on joku ihme kalvo joka pitäisi siitä jotenkin näperrellä niin että sen kalvon irrottaminen irrottaisi myös sen alla olevan metallisen lätkän. Olen niin kyllästynyt tähän näpräilyyn että taidan seuraavan kerran, kun moisen toimimattoman viritelmän kohtaan, vain puukottaa kylmästi veitsenkärjellä aukon mokoman lätkän keskelle, kun ei siitä irrottamisesta tule yhtään mitään.

kertsi

#220
Kannattaa tehdä salaatinkastikkeet itse, niin tulee paljon halvemmaksi ja terveellisemmäksi. Valmiissa kastikkeissa on usein paljon suolaa ja sokeria, eikä rasvan laatukaan niissä välttämättä ole se terveellisin. Tein kerran itse thai sweet chiliä, ja järkytyin miten paljon sokeria siihen joutui laittamaan. Oletan, että sama pätee valmiisiin salaatinkastikkeisiin. Lisäksi itsetehtyyn ei tule tällättyä kaiken maailman lisäaineita ja säilöntäaineitakaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 18, 2020, 15:53:26
Kannattaa tehdä salaatinkastikkeet itse, niin tulee paljon halvemmaksi ja terveellisemmäksi. Valmiissa kastikkeissa on usein paljon suolaa ja sokeria, eikä rasvan laatukaan niissä välttämättä ole se terveellisin. Tein kerran itse thai sweet chiliä, ja järkytyin miten paljon sokeria siihen joutui laittamaan. Oletan, että sama pätee valmiisiin salaatinkastikkeisiin. Lisäksi itsetehtyyn ei tule tällättyä kaiken maailman lisäaineita ja säilöntäaineitakaan.

Tossa on sekin hyvä puoli, jos tekee itse, voi maustaa kastikkeen hienon sokerin sijaan sokeripaloilla, näin salaatti ei tarvitse välttämättä lainkaan krutonkeja.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Ainakin Heinzin ketsupissa on lätkässä lisälärpäke, jonka avulla on kätevä ottaa purnukka käyttöön. Jossain muussakin törmännyt vastaavaan, mutta en nyt muista tarkemmin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 18, 2020, 16:42:52
Ainakin Heinzin ketsupissa on lätkässä lisälärpäke, jonka avulla on kätevä ottaa purnukka käyttöön. Jossain muussakin törmännyt vastaavaan, mutta en nyt muista tarkemmin.

Olen noiden kanssa kai 2 - 3 krt taistellut ja ihmettelen edelleenkin että missä kätevyys.  ::)

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur