Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Väkivalta on oivallinen keino pakkausten avaamiseen, ja monesti myös ainoa keino.

Jo vuosia sitten olen lopettanut tuskailun repäisynauhojen kanssa. Repäisynauha, siis se yleensä punainen viiru läpinäkyvässä sellofaanipakkauksessa, on olevinaan näppärä keino saada saada pakkaus auki repimättä koko pakettia rikki. Mutta kun se ei ole. Yleensä sen nauhan päätä, johon pitäisi tarttua, ei löydy tai jos joskus löytyykin, niin se katkeaa käteen tai se on niin pieni nysä, ettei siitä saa otetta. Ainakin keksipaketteihin toimii paljon paremmin terävä sahalaitainen veitsi. Nykyisin en edes yrtiä noita sellofaanipakkauksia tai paperisia pötkömäisiä keksipakkauksia avata muuten kuin veitsellä sivaltamalla.

Sitten oma lukunsa on liha- tai juustopakkaukset, joissa on yhteen kulmaan merkitty "avataan tästä". Siitä kulmasta pitäisi teoriassa saada se muovipäällinen avautumaan siististi ja repeämättä. Käytännössä tuo kulma on liimattu kaikkein vahvimmin kiinni, joten kannattaa yrittää sitä viereistä kulmaa, josta se aika usein lähtee hyvin aukenemaan ja jos ei, niin sitten veitsi avuksi.


Minulla on keittiön vakiovarusteena vähän tämän kuvan tapaiset pihdit, joilla saa otteen pienistäkin tartuttavista, kun pihtien sisäpinta on karhennettu:



Kapine siirtyi keittiöön, kun mikrosta hajosi toinen väännin eikä siihen enää ole saatavissa varaosaa. En nyt hyvää mikroa (ikääkin vasta vajaa 30 vuotta) hylkää sen vuoksi, että että sen yksi väännin on rikki mennyt, joten nyt noilla pihdeillä kääntelen tehoa silloin kun sitä on käänneltävä. Kun nuo tuossa nyt on olleet kaiken aikaa esillä, niin olen huomannut, että noilla on paljonkin käyttöä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

^ Noilla saattaisi saada myös lohen ruodot nypittyä, jos teke graavilohta.

Itselläni keittiölootassa asustaa järeä ruuvimeisseli. Sillä saa kikoteltua umpiopurkkeihin pienen raon niin, että sinne pääsee ilmaa ja tyhjiö siis ei enää estä avaamasta kierrekantta.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Lihapaketeista olen tavannut surutta vetäistä veitsellä muovikalvoon viillot, koska se oikeaoppinen repäisy harvemmin luonnistuu. Usein käytän noita muovirasioita ainakin kerran kissan ruoka-astioina, ja se muovikalvo pitää sitten saada kunnolla irti. Ja lähteehän se helpommin sitten kun on jo puukotettu.

Katana voisi olla metka väline kun pitää keksipaketti aukaista...

Herranjestas, niitähän saa netistä:

https://www.teraasekeskus.com/index.php?route=product/product&path=163_147_72&product_id=19599

Brutto

#228
Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 18, 2020, 15:53:26
Kannattaa tehdä salaatinkastikkeet itse, niin tulee paljon halvemmaksi ja terveellisemmäksi.

Ei varmasti tule. Minulla menee vähintäänkin tunti salaatinkastikkeen valmistamiseen. Tunnissa tienaisin viitisen kymppiä käteen tekemällä jotakin muuta mitä osaan, joten tulisi kastikkeelle melkoinen litrahinta.

Ja se kelmu siitä salaattipullon suulta irtoaa tosiaankin parhaiten painamalla tavallisen pöytäveitsen kärki siitä läpi ja nostamalla kelmu irti. Olen aukonut niitä auton avaimellakin.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

Asiantuntijat, jotka tietävät muiden puolesta, tykkäävätkö he "kitkerästä ja pahanmakuisesta" kahvista. Ei sillä, että itse välittäisin kyseisestä kahvista, mutta meillä firmassa enemmistö tykkää juuri "kitkerästä ja pahanmakuisesta" kahvista.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - helmikuu 21, 2020, 09:24:07
Asiantuntijat, jotka tietävät muiden puolesta, tykkäävätkö he "kitkerästä ja pahanmakuisesta" kahvista. Ei sillä, että itse välittäisin kyseisestä kahvista, mutta meillä firmassa enemmistö tykkää juuri "kitkerästä ja pahanmakuisesta" kahvista.

Heh, mitähän nuo asiantuntijat sanoisivat maistaessaan minun aamukahviani, joka on aina eilistä kahvia mikrossa lämmitettynä, jos en ole illalla juuri ennen nukkumaanmenoa laittanut kahvia tulemaan termoskannuun, jolloin sitä ei tarvitse lämmittää :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

#231
Seuraava jos mikä on ärsyttävä pikkujuttu, jota ilman jokainen päivä olisi parempi: URHEILU!!

Täsmennän sen verran, että en vastusta urheilua sinänsä, mutta urheilusta kuunteleminen radiosta tympii. On urheiluradio ja urheiluiltapäivä ja urheiluilta ja mitä kaikkia niitä on. Aina tuntuu tulevan urheilua, kun radion aukaisee. Tarkoitanut nyt ennen kaikkea Radio Puhetta, jota autolla ajaessani usein kuunelen. Olen tosin tullut aika kriittiseksi kuuntelijaksi, ja käännän aika herkästi toiselle asemalle, kun ohjelma ei kiinnosta.

Radio Puheen "puhe" tuntuu usein olevan puhetta puheen takia, eli toimittajat höpöttävät täysin yhdentekevistä asioista, joita ei kerta kaikkiaan ole kiinnostavaa kuunnella. Kun ohjelmaan sisältyy kuuntelijoiden mahdollisuus soittaa asemalle, silloin vaihdan heti asemaa. En kestä kuunnella, kun tavalliset ihmiset nolaavat itsensä kaiken kansan kuullen. Sen verran näitä soittoja on kuitenkin tullut puolivahingossa kuunneltua, että ainakin yksi soittajapersoona on jäänyt mieleen. Hän on "rouva Espoosta", josta äänen perusteella tulee mieleen Lenita Airisto. En tiedä, kuka tuo henkilö on. Näyttää olevan laajemminkin tunnettu:

Kyllä rouva Espoosta tämänkin kertoo!

https://twitter.com/JohanssonToni/status/1040508700048416770

Minulle tuli ihan hirveän surullinen olo tänään kun kuuntelin yle puhe kanavalta parisuhdetta käsitellyttä akti-ohjelmaa. Ohjelman viimeinen soittaja, nainen joka ollut 30 vuotta naimisissa oli kyllä aika kauheaa kuunneltavaa. Minulle tuli tunne että se nainen on varastanut 28 vuotta miehensä elämästä!

Olikohan kyse nimimerkistä Rouva Espoosta? Hän soittelee aina jotenkin todella täydellisenä, mutta jos on kuunnellut useita hänen puheluitaan, huomaa hänen sanoissaan selkeää ristiriitaa.

Rouva Espoosta on todella rasittava jaaritteleva besserwisser.


https://www.vauva.fi/keskustelu/3245688/yle-puhe-akti

Jos vielä palaan urheiluun, minua ihmetyttää, miten suuren määrän uutistilasta se saa. Mitä ihmeen merkitystä ja uutisen arvoista siinä on, kun jotkut ihmiset jossakin juoksevat pallon perässä ja potkivat sitä. Tai jotkut vain juoksevat. Täysin yhdentekevää. En muista, että olisin koskaan ostanut pääsylippua yhteenkään urheilutapahtumaan, ellei harrastusluonteisen purjehduskilpailun osanottajamaksua katsota maksuksi urheilutapahtumasta.

Hippi

Nyt kyllä nauratti tuo Kopekin yllä oleva viesti. Tästä ei varmaan ole kahta tuntia, kun chättäilin kaverin kanssa aiheesta Radio:

Kielenkäytöstä anteeksipyyntö, mutta en tuota lähtenyt siistimään :)
Minusta YLE:n radio Suomikin on mennyt ihan paskaksi. Aikaisemmin siellä oli jotain toimitettuakin ohjelmaa, mutta nykyisin suurin osa puheesta on jotain iltapäivälehtien otsikoista lähtenyttä tajunnanvirtaa, jota se toimittajapari suoltaa suustaan. Jos ei ole aamulla vielä lehtiä ehditty lukea, niin sitten kerrotaan mitä syötiin aamupalaksi tai miten työmatka sujui. Kiviäkin kiinnostaa, saatana. Viimeisenä hätävarana, jota aika usein käytetään, on kehotus kun omat jutut on kaluttu "soittakaa aiheesta studioon ja kertokaa mitä mieltä olette asiasta x". Tuon kaiken joudun kestämään vain siksi, että haluan kuunnella kevyttä musiikkia muun ohjelman lomassa ja ilman mainoksia. Radion mainokset olisi vielä huonompi vaihtoehto.


En oikein ole varma, millainen sitten olisi minun kaikki toiveet täyttävä radiokanava. Ehkä se olisi aika lähellä sitä, mitä tuo Radio Suomi oli vielä jokunen vuosi sitten, eli toimitettua ohjelmaa hiukan enemmän ja ennen kaikkea laajemmalla skaalalla valittua musiikkia. Nythän sen musiikkivalikoima on mennyt todella suppaksi soittolistaksi. Ilmeisesti en ole kanavan haluamaa kohdeyleisöä, kun juuri sillä aikanaan perusteltiin noita musiikkilinjauksia, että nuorempaa yleisöä haluava.  :-\

Urheilua tuolta kanavalta ei tule, onneksi. Mutta urheilua kyllä seuraan nykyisin telkkarista aika paljon, mutta ei se oikein radiossa tunnu samalta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Juu.

Joskus oli Radio Puhe sentään urheiluvapaa kanava mistä ei tullut pakkosyöttönä paskaa musiikkia. Senkin onnistuivat sitten pilaamaan.

Tässä meni muutama päivä kun radiosta, televisiosta ja netin uutisoinnista ponnahti aina esiin Kaisa Mäkäräinen. Ketä voisi kiinnostaa se, että hän jäi taas 22:lle sijalle kun ammunta ei osunut kohdilleen mutta hiihto kyllä sujui. Ja huomenna sama uudelleen.

Sama koskee kyllä kaikkia hiihtäjiä, ja hiihtäjäampujia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Mutta kun urheilusta ja urheilu-uutisista tuli puhe, niin pidemmän aikaa on jo ärsyttänyt, kun sanotaan "Jääkiekon NHL:ssä ...." ja "Koripallon NBA:ssa". Eikö mitenkään voisi riittää kirjainyhdistelmä ilman lajimainintaa, kun luulisi sen olevan aika selvää niille, jotka urheilu-uutisia ja ottelutuloksia noista sarjoista seuraavat.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Valmistaja on pilannut naamarasvani :'(

Olen iät ja ajat käyttänyt samaa kosteuttavaa rasvaa naamassani pesun jälkeen ehkäisemään ihon kiristelyä. Tänään avasin uuden purnukan aamusuihkun jälkeen ja sipaisin voidetta nassuuni ja järkytyin. Sen vaimeaa tuoksua on muutettu tymäkämmäksi eikä se minun nenääni enää ollut tuoksu vaan pikemminkin haju. Äkkiähän se haihtui iholta enkä sitä enää parin minuutin jälkeen nenässäni tuntenut.

Pakko kai tuohonkin nyt on tottua, sillä en jaksa alkaa etsiä uutta pelkän hajun vuoksi, kun voide muuten on ihan ok. En vaan tajua, miksi se on pitänyt muuttaa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Unforgiven

#236
Tämä ei nyt ole pikkujutuksi luokiteltava, mutta ärsyttävä sitäkin enemmän. Minua ärsyttää suunnattomasti sellainen iso juttu, miksi ihmiset eivät osaa käyttäytyä tapakouluttaja Kaarina Suonperän edellyttämällä tavalla.

Ihmiset syövät mm. liemilusikalla, voitteko kuvitella ja tuskin sekään edes on hopeaa. Kaikken barbaarisimmathan syövät kehitysmaissa jopa pelkin sormin (Onneksi Kaarinalle ei ole sitä kerrottu).
I'm just a soul whose intentions are good

urogallus

Mä nuolen joskus lautaseni puhtaaksi. Ruokahävikin vähentäminen on päivän sana!

Hippi

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 28, 2020, 18:13:21
Mä nuolen joskus lautaseni puhtaaksi. Ruokahävikin vähentäminen on päivän sana!

Oikeestiko ???

Likat joskus moitti minua, että vain kissoilla on oikeus nuolla lautanen. Mutta kun ne parhaat soossit muuten menisi viemäriin, niin en ole lopettanut tuota tapaa. Myöhemmin huomasin, että oppihan ne likatkin nuolemaan lautasensa :)

Ja kyllä, lusikalla joskus syön, kun makaronit on niin liukkaita, ettei ne pysy haarukassa kuin yksinkappalein tökkien niitä piikkiin kiinni. Ruoka ehtisi jäähtyä ennen kuin puolet on ehtinyt syödä. Sen sijaan lusikalla mättäminen on toimiva ratkaisu. Minulla tosin ei ole liemilusikkaa, vaan ihan tavallinen ruokalusikka, kuten rahvaalla kai yleisemmin muutenkin on.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️