Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Ärsyttäviin pikkujuttuihin törmää pitkin päivää, mutta kun niitä tässä muistelee, ei tule mitään mieleen. Ehkä tämä on yksi ärsyttävä pikkujuttu.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 28, 2020, 18:41:16
Ärsyttäviin pikkujuttuihin törmää pitkin päivää, mutta kun niitä tässä muistelee, ei tule mitään mieleen. Ehkä tämä on yksi ärsyttävä pikkujuttu.

Juu, tuo on todella ärsyttävää. Myös minulle käy noin aika usein.

Päivän mittaan saattaa jotain käydä ja ärsytys vihloo mieltä ankarasti, mutta eipä ole läppäri käsillä juuri silloin. Tulee heti mieleen, että kunhan kotiin pääsen, niin avaudun asiasta foorumilla. Mutta miten käy? Kun pääsen kotiin, asia on useimmiten unohtunut tai unohtuu viimeistään silloin, kun karvakamut ovat ovella vastassa häntä pystyssä rapsutuksia odottelemassa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

^ ja ^^ Sama täällä. Todella ärsyttävää nämä unhoitukset.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

-:)lauri

#243
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election/tom-steyer-south-carolina-primary-rally-juvenile-back-that-azz-up-dance-video-a9366476.html

Diskomusiikin puute. Kun tanssikuvio on ihan valmis, niin eikös joku pilaa asetelman nykymusiikilla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Yksi ärsyttävä pikkujuttu on tämä:

https://media0.giphy.com/media/ZRe3TPr74N0Ri/source.gif

https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/02/04/article-1353535-0D086A44000005DC-474_634x514.jpg

Sateella usein myös tuulee, ja erityisesti kaupungeissa tuulenpuuskat ovat monesti voimakkaita, kun kerrostalot toimivat "tuulitunneleina". Sateenvarjoa ei käytännössä viitsi ottaa edes mukaan, kun sen kanssa kulkeminen kuitenkin on pelkkää harmittavaa pelleilyä. Tämä on yleistä. Niinpä roskakoreista pilkistää särkyneitä sateenvarjoja.

-:)lauri

#245
Se kun ei tiedä mikä, Maikkari, Iltalehti vaiko Ilta~Sanomat ehtii tänä vuonna ensin tekemään "aukeaman" jutun siitä kun Juha Mieto syö mämmiä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Kopek - maaliskuu 04, 2020, 14:26:15
Yksi ärsyttävä pikkujuttu on tämä:

https://media0.giphy.com/media/ZRe3TPr74N0Ri/source.gif

https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/02/04/article-1353535-0D086A44000005DC-474_634x514.jpg

Sateella usein myös tuulee, ja erityisesti kaupungeissa tuulenpuuskat ovat monesti voimakkaita, kun kerrostalot toimivat "tuulitunneleina". Sateenvarjoa ei käytännössä viitsi ottaa edes mukaan, kun sen kanssa kulkeminen kuitenkin on pelkkää harmittavaa pelleilyä. Tämä on yleistä. Niinpä roskakoreista pilkistää särkyneitä sateenvarjoja.

Noista tilanteista olisi voinut raportoida vaikka nimellä "Taisteluni". Helvetin ärsyttävää. Aiemmin olin niin hienohelmainen etten mielelläni liikkunut hiukset märkänä, joten siinäkin mielessä varjoa kumminkin käytti vaikka väkisin. Nyttemmin olen poistunut niin moneen kertaan hiestä märkänä salilta että enpä järin jaksa enää välittää siitä miltä näytän ns. räjähtäneenä. Mutta vielä on se seikka että kun kumminkin käytän rillejä, niin mielellään en kyllä linssiin roiskeita ota. Joten yritän pärjätä sateenvarjon kanssa.

Yksi ärsyttävä seikka nykypäivän sontikoissa on se että niissä ei enää ole nepparia siinä lärpäkkeessä joka kierretään varjon ympärille sitten kun varjo halutaan suppuun eli nippuun. Niissä on tarra, joka kuluu käytössä alta aikayksikön. Sitten sitä varjoa ei enää saa nätisti pötköksi. Minulla on yksi varjo joka on suorastaan pienoinen ihme sikäli ettei ole vieläkään hajonnut vaikka olen sitä jo jonkin aikaa käyttänyt ja tuulikin pääsi taannoin riepottamaan. Olisi siis kaikinpuolin ok varjo, mutta kun se tarra on paskana, niin rasittavaahan sen kanssa on.

Hayabusa

^Olen lopettanut sateenvarjojen käytön. Hupputakki sopivasta materiaalista on paljon tehokkaampi sadesuoja.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 05, 2020, 09:10:35
^Olen lopettanut sateenvarjojen käytön. Hupputakki sopivasta materiaalista on paljon tehokkaampi sadesuoja.

Juu, jos vain joskus löytäisi takin, jossa olisi hyvä huppu.

Minulla taitaa olla ihan jokaisessa takissani huppu, mutta vain yksi sellainen, jossa huppu ei holahda naaman eteen. En ymmärrä miten huput on suunniteltu, sillä ne vaan ei pysy paikallaan. Nyt olen kevyttoppiksen hupun saanut pysymään paikallaan sillä, että laitan alle hupparin ja sen hupun päähän ja vasta sitten takin hupun ja sekin pitää sitten laittaa vielä niin, että vetoketju on vedetty ihan ylös leukaan asti ja sitten hupun nyörit vielä kiinni. Lopputuloksena on aromipesään verrattava hautomo. Mutta toimii lyhyellä kauppareissulla paskakelillä.

Kaikissa muissa takeissa, jopa sadetakki mukaanlukien, huppu on niin väljä, ettei se pysy paikallaan edes nyöritettynä, vaan valuu edestä silmien yli niin ettei eteensä näe. Omat jalat tietysti näkyy, joten perisuomalainen tapa tuijottaa kenkiään on varmaan ollut vaatesuunnittelijan ohjenuorana.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Parhaiten sateelta suojaavat takit ovat tosiaan semmoisia että lopulta niiden alla on itse kuitenkin märkä. Jokin ihmeellinen kosteusrysä sinne muodostuu.

Oli mukana sitten varjo tahi yllä takki, joskus on ongelma että mihin sen märän virityksen laitat. Itse kun liikun paljon bussilla haluan juurikin pystyä kokoamaan varjon nippuun että saan sen repun edessä tai sivulla olevaan verkkotaskuun ilman taisteluta (ruotojen piikit kun helposti takertelevat minne sattuu). Pitäneekö lie leikata koko lärpäke irti ja kiskaista varjon ympärille kuminauha, ehkä se pysyisi varjoa käyttäessä tallessa varren ympärille näperreltynä.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 05, 2020, 09:02:12
Yksi ärsyttävä seikka nykypäivän sontikoissa on se että niissä ei enää ole nepparia siinä lärpäkkeessä joka kierretään varjon ympärille sitten kun varjo halutaan suppuun eli nippuun. Niissä on tarra, joka kuluu käytössä alta aikayksikön. Sitten sitä varjoa ei enää saa nätisti pötköksi. Minulla on yksi varjo joka on suorastaan pienoinen ihme sikäli ettei ole vieläkään hajonnut vaikka olen sitä jo jonkin aikaa käyttänyt ja tuulikin pääsi taannoin riepottamaan. Olisi siis kaikinpuolin ok varjo, mutta kun se tarra on paskana, niin rasittavaahan sen kanssa on.
Kätevä emäntä tai isäntä ompelee nepparin noin minuutissa. Tietysti on ärsyttävää, että pitää ommella.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#251
Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 05, 2020, 09:41:14
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 05, 2020, 09:10:35
^Olen lopettanut sateenvarjojen käytön. Hupputakki sopivasta materiaalista on paljon tehokkaampi sadesuoja.

Juu, jos vain joskus löytäisi takin, jossa olisi hyvä huppu.

Minulla taitaa olla ihan jokaisessa takissani huppu, mutta vain yksi sellainen, jossa huppu ei holahda naaman eteen. En ymmärrä miten huput on suunniteltu, sillä ne vaan ei pysy paikallaan. Nyt olen kevyttoppiksen hupun saanut pysymään paikallaan sillä, että laitan alle hupparin ja sen hupun päähän ja vasta sitten takin hupun ja sekin pitää sitten laittaa vielä niin, että vetoketju on vedetty ihan ylös leukaan asti ja sitten hupun nyörit vielä kiinni. Lopputuloksena on aromipesään verrattava hautomo. Mutta toimii lyhyellä kauppareissulla paskakelillä.

Kaikissa muissa takeissa, jopa sadetakki mukaanlukien, huppu on niin väljä, ettei se pysy paikallaan edes nyöritettynä, vaan valuu edestä silmien yli niin ettei eteensä näe. Omat jalat tietysti näkyy, joten perisuomalainen tapa tuijottaa kenkiään on varmaan ollut vaatesuunnittelijan ohjenuorana.

Ollapa olemassa hupullisia PITKIÄ (polven alapuolelle ulottuvia) ja väljiä (sadeviitan väljiä, mutta siis hihallisia) kevyitä ja pieneen tilaan meneviä core tex -sadatakkeja, joissa hupun kokoa voisi säädellä helposti, ja joissa olisi vielä säädettävä pitkä lippakin.

Joissakin retkeilykauppojen talvitakeissa on mahdollisuus hupun kokoa. Ideana kai, että voi lisätä tai vähentää myssykerroksia. Sellaisen voi kai lisätä jälkikäteenkin. On olemassa irtohuppujakin. Tässä näyttäisi takana olevan jokin säätömekanismi, sen lisäksi että kasvojen ympärillä nauhakujan nauhaa voi lyhentää:


Yksi vaihtoehto on vanha kunnon syydvesti. Itselläni oli sellainen melontaretkeillessäni. Erikseen sitten melonta-anorakki (ja maissa käytössä oli sadesäällä core tex -housut).

Core tex tms. on kyllä ihanan käyttömukava materiaali, verrattuna kerniin tms. vanhanaikaiseen materiaaliin, joka vaan hiostuttaa. Saattaa kyllä olla ympäristölle haitallinen valmistuksen osalta. Kuinkakohan öljykangastakit pitävät vettä?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 05, 2020, 11:12:52
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 05, 2020, 09:02:12
Yksi ärsyttävä seikka nykypäivän sontikoissa on se että niissä ei enää ole nepparia siinä lärpäkkeessä joka kierretään varjon ympärille sitten kun varjo halutaan suppuun eli nippuun. Niissä on tarra, joka kuluu käytössä alta aikayksikön. Sitten sitä varjoa ei enää saa nätisti pötköksi. Minulla on yksi varjo joka on suorastaan pienoinen ihme sikäli ettei ole vieläkään hajonnut vaikka olen sitä jo jonkin aikaa käyttänyt ja tuulikin pääsi taannoin riepottamaan. Olisi siis kaikinpuolin ok varjo, mutta kun se tarra on paskana, niin rasittavaahan sen kanssa on.
Kätevä emäntä tai isäntä ompelee nepparin noin minuutissa. Tietysti on ärsyttävää, että pitää ommella.

On. Vihaan sekä käsin että koneella ompelua.  ;D

-:)lauri

Liian kovat tikkarit. Sain sellaisesta juuri haavan kieleeni. Jos tämä olisi hauraampi/sulaisi nopeammin tämä ei olisi päässyt niin teräväksi, että viiltää suuhun haavan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Yksi ärsyttävä asia on pullo tai purkki, jonka suu on muotoiltu niin, että kun siitä kaataa, neste ei tipu suoraan alaspäin vaan alkaa valua pullon kylkeä pitkin ikään kuin siinä kiinni roikkuen kunnes se vähitellen putoilee minne sattuu. Sotku on aivan hirveä. Tätä esiintyy lähinnä silloin, kun kaataa täydestä pullosta pienellä volyymillä. Mistä tahansa purkista neste tietenkin valuu suoraan maahan muualle tippumatta, kun kääntää purkin nopeasti lähes ylösalaisin ja antaa sisällön tyhjentyä. Eihän neste ylöspäin sentään lähde valumaan.

Ettei vain perinteinen Coca-Cola -pullokin olisi tuollainen. Pullon kaulan pituudella ja muotoilulla lienee asiassa suuri merkitys. Pitkä loivasti levenevä pullon kaula lienee huono tässä mielessä, koska kaadettava neste ei tiedä, milloin siitä pitäisi irtautua. Jos kaula on lyhyt ja jyrkkä, neste tajuuaa, että nyt on mentävä eikä jäätävä roikkumaan.

On huomattava, että täysi pullo on kallistettaessa alle 90 asteen kulmassa tai jopa alle 45 asteen kulmassa, kun siitä jo alkaa nestettä tulla.  Edellä mainittu ongelma ilmenee siis pahimmillaan nimenomaan täydestä pullosta kaadettaessa.

Pitkäkaulainen pullo

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61v0iC6vyZL._SX522_.jpg

Lyhytkaulainen pullo

https://i.pinimg.com/originals/95/09/88/9509885229c283f1ba81c6e597d727fb.jpg