Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karikko

Nykyään teeveetä katsellessa monissa ohjelmissa on kaikenlaista äänimaisemaa, piipitystä vihellystä poksahtelua ujellusta, ynnä muuta eli siis kaikenlaista tausta-ääntä joita ilman kyllä voisi elää.

Joskus tekisi mieli heittää koko vehje ikkunasta ulos, mutta ei sentään ihan niin paljon ota pää poloiseen että itselleen hallaa tekisi.
Niin miksi tuollaista poksahtelemista ja pihauksia siellä sitten on? Vakoileeko mainostajat sillä keinolla millaisia ohjelmia ihmiset katsovat ja nuo äänet juoruavat äly-laitteiden sovellutuksissa sen. Vai mikä pirun vuoksi tuollaista häirintää, näin julkisesti harjoitetaan. Varsinkin mainos-ohjelmissa niitä tuntuu olevan.

Amore

#346
Tein ihan oikean junamatkan - Lahteen. Matka sujuu jopa alle tunissa riippuen siitä, kuinka paljon juna joutuu välillä seisoskelemaan esim. vapaata raidetta odotellen tms. Junan määränpää oli Kajaani; siinä oli ravintolavaunu ja mitä kaikkea nyt olikaan. Voi jumankauta niitä loputtomia kuulutuksia matkan alussa! Ensin tuli nauhoitettu kuulutus, jossa kerrottiin, että juna menee Kajaaniin ja pysähtyy siellä ja siellä. Sitten ääneen tuli ylenmäärin esiintymishaluinen kuuluttaja, joka erittäin huonolla artikulaatiolla sai sanottua jotain pysähdyksistä Imatralla ja missälie, "tarvittaessa". Sen lisäksi nainen lörpötteli ummet ja lammet jotakin, mistä en saanut selvää. Sitten tuli nauhalta pakollinen korona-litania turvavälistä ym. Teki jo mieli mäsäyttää jokin kaiutin tuusan nuuskaksi. Mutta paras oli vasta tulossa: ravintolavaunun piti mainostaa "herkullisia" tuotteitaan, joista osan sai (kai?) tilata myös konduktööriltä istumapaikalleen ja osaa myytiin vain ravintolassa. Äänitaiteilija alkoi vasta päästä vauhtiin... ::) Nainen luki kehusanoin kai koko ruokalistan, juomia ja snäksejä unohtamatta. Eiköhän siinä loputtomassa litaniassa mainittu suola ja pippurikin, ketsuppiakaan unohtamatta. Oltiinkin jo melkein Lahdessa. Tällaista viihdettä VR:llä. Saatana! >:(
All you need is Love

MrKAT

Kansallismielinen mediamme (MTV) kertoo esim. että Erja Lyytinen oli tullut maailman 2. parhaaksi naiskitaristiksi, muttei kerro kuka oli paras!
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Kopek

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 27, 2020, 23:39:21
Kansallismielinen mediamme (MTV) kertoo esim. että Erja Lyytinen oli tullut maailman 2. parhaaksi naiskitaristiksi, muttei kerro kuka oli paras!

Kertoohan se rivien väleissä oleellisen. Voittaja ei ollut suomalainen. Ei kai nimellä ole väliä.

Iltalehti kertoo nimenkin:

äänestyksen kärkisijalle kapusi Alice Cooperin kitaristi Nita Strauss.

Kuuntelin autolla ajaessani radiota, ja kun vakiokamaviltani ei tullut mitään minua kiinnostavaa, etsin ei-vakiokanavia. Jätin vähäksi aikaa päälle jonkin "aito iskelmä" aseman, vai mikä se oli. Viittä minuuttia kauempaa en kestänyt kuunnella, koska asema noudatti novalaista umpikaupallisten asemien tyyliä. Levyt keskeytettiin ennen loppua ja radiosta pauhasi päläpäläpälä -mölinä, jossa kehuttiin asemaa.

Saavatkohan kaupalliset asemat alennusta Teosto-maksuista, kun ne eivät soita kuin osan levyistä, jolloin kuuntelijoiden ei myöskään kannata nauhoittaa niitä. Ei kai juuri kukaan enää nykyään äänitä musiikkia radiosta niin kuin 1970-luvulla C-kasettien aikaan.

Hermoni eivät kestä kuunnella kappaletta, koska alan miettiä ja odottaa, missä vaiheessa se katkaistaan. Haluan kuunnella levyn kokonaan tai ei ollenkaan. Joku antiikkinen "Muistojen Bulevardi" on hyvä, koska siinä soitetaan levyt kokonaan ja myös kerrotaan niistä.

Joten antaahan aitojen iskelmien mölytä rauhassa. Mutta ei minulle.

Toinen asia, mikä kaupallisissa radiossa ärsyttää, on äänen ylikompressointi, niin että kaikki tulee täydellä volyymillä. Tuollaista asemaa on vaikea kuunella hiljaa, koska kun äänenvoimakkuutta alentaa, ääni kuuluu ja kuuluu ja kuuluu - kunnes se ei kuulukaan. Perinteisessä radiossa on laajempi skaala kovasta äänestä hiljaiseen ääneen.

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - kesäkuu 27, 2020, 23:39:21
Kansallismielinen mediamme (MTV) kertoo esim. että Erja Lyytinen oli tullut maailman 2. parhaaksi naiskitaristiksi, muttei kerro kuka oli paras!
Joo, ihan tasan noin hyvä.
Hyvä toki on. Ei siinä mitään.

Kyseessä ei muuten ollut maailman toiseksi paras "NAIS-kitaristi", vaan uutisen mukaan kitaristi.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/a6c4c6c8-e1db-4e22-b057-e337441280c4

Vähän kuin näitä uutisia, että vihervasemmisto nostaa suuresti kannatustaan ennen vaaleja... ;D

MrKAT

Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Kopek

Minua ärsyttävät kännykän pienet "napit", joilla kirjoittaminen on hidasta. Joskus on tilanteita, joissa pitäisi käydä nopeaa keskustelua. Siitä ei tahdo tulla mitään, kun teksti on täynnä kirjoitusvirheitä. Kirjoitus on pahimmillaan täyttä sotkua. Virheiden korjaamiseen menee aikaa, kun joutuu koko ajan palaamaan tekstissä taaksepäin.

Olen muutenkin hidas kirjoittamaan kännykällä. Joskus näkee jonkun kirjoittavan kahdella kädellä pikavauhtia. Minä kirjoitan yhden käden yhdellä sormella ja  h i t a a s t i. Joskus saatan käyttää molempien käsien etusormia.

a4

#352
^
Kosketusnäytöllisissä kännyköissä voi vaihtaa ja muuttaa näppäimistöä maun mukaan sekä säätää näppäimistön kokoa.
Näppäinkännyköissä löytyy markkinoilta isonäppäimisiä seniorikännyköitä.

Hayabusa

^^Minä kirjoitan känny vaakatasossa kahdella peukalolla.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Keksitäänpä vielä ärsyttävyyksiä. Parhaillaan minua ärsyttää se, että en näe kirjoittaa pimeässä. Toisin kuin joidenkin kalliimpien tietokoneiden, Chromebookini näppäimet eivät ole valaistuja. Jos napit olisivat valkosia ja niissä olevat merkit mustia, ne näkisi ehkä paremmin näytön kelmeässä valossa, josta hieman osuu myös näppäimille. Jos näyttöä kääntää pystyyn, näppäimet näkee paremmin, mutta silloin ei näe näyttöä.

Pitäisi olla pieni erillinen lamppu. USB-liittimestä virran saavia lamppuja olen tainnut joskus nähdäkin.

https://www.alibaba.com/product-detail/small-Customization-computer-keyboard-reading-mini_60489380106.html

Ei tuollainenkaan oikein luontevalta vaikuta. Valkoinen heijastin näytön päällä melkein riittäisi. Taidanpa yrittää väsätä sellaisen.

MrKAT

Saatanan keleen neitsyeiden tyrkytykset $£"#¤)".
Yhdessä kaupassa ei ollut kuin pelkkiä neitsytöljyjä. Tahdon tavallista oliiviöljyä. Sitten menen
toiseen kauppaan ja vihdoin löydän ja ostan. Sitten kun olen laittanut ruokaan huomaan: "Ainesosat: raffinoitu öljy ja neitsytoliiviöljy". £$¤)¤%#
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

^Ei käy paistamiseen. Italian mafia myy ja huijaa neitsytöljyillä (tästä oli joku dokukin).  Hinta. 3 syytä.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 10, 2020, 22:09:10
^Ei käy paistamiseen. Italian mafia myy ja huijaa neitsytöljyillä (tästä oli joku dokukin).  Hinta. 3 syytä.
Viljellään maassa, johon on haudattu mafian uhreja ja ongelmajätteitä.
Itse en ostaisi mitään etelä-Italiassa tuotettua tavaraa. :-X

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 10, 2020, 22:09:10
^Ei käy paistamiseen. Italian mafia myy ja huijaa neitsytöljyillä (tästä oli joku dokukin).  Hinta. 3 syytä.

Minä en uskalla ostaa italialaista neitsytöljyä muuta kuin tutulta pizzerianpitäjältä, joka on kotoisin sieltä missä tehdään sitä oikeaa ööljyä.

Samaten ei tule mieleenkään ostaa itävaltalaista tai italialaista punaviiniä. Portugalilainen, espanjalainen, chileläinen ja eteläafrikkalainen sen sijaan kelpaa. Kaikenlaiset pakkasnesteellä jatkamiset ja mafiatyyppiset huijaukset ovat porautuneet mieleeni, ilmeisen pysyvästi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS