Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Jaska

^
Ranneliike tuskin olisi riittänyt vaan olisi tarvittu parempi kuvauspaikka videolle ennakoimattoman kuvaamiseen.

Ranneliike-foorumin olen ajatellut nimessään viittaavan "omin käsin onneen" -toimintaan.

Hippi

^
Ranneliike olin myös jokunen vuosi sitten usein toistuva sana klikkotsikoissa, jopa vitsiksi asti.

FB:ssa Klikinsäästäjät keräävät klikkiotsikoita ja kommentoivat ko. uutista sen verran ,että ei tarvitse avata sitä lehdestä.

Tässä yksi esimerkki "pienestä ranneliikkeestä" https://yle.fi/uutiset/3-9927051

Ranneliike-foorumihan on vain tiettyjen piirien tiedossa :p
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

urogallus

Mä olen kuvitellut, että ranneliike tulisi siitä, että käsien vatkausta pidetään jotenkin homomaisena. Englannin limp wrist juontanee samasta juuresta, se kun tarkoittaa neitihomoa.

Hippi

^
Kyllähän minäkin sen tuohon vatkaushommaan liittyvänä sanana aikaisemmin olen tiennyt ja siksi vähän ihmetytti nähdä se otsikkokäytössä. En sitten tiedä ottiko joku koiranleuka tahallaan sanan käyttöön täysin poikkeavassa tarkoituksessa laatiessaan klikkiotsikkoa. Ainakin klikkauksia tuli. Sana kuitenkin ryöstöviljeltiin loppuun hyvin nopeasti ja se taisi kääntyä on itseään vastaan.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 16, 2021, 21:10:51
Mutta nyt kauppias teki kyllä niin päräyttävän uudelleen sijoittelun, että lähestulkoon järkytyin kauppaan mennessäni. Facessa oli jo ollut ilmoitus kuvien kera: Nyt olemme saaneet konditoriatuotteille arvoisensa hyllyn! Ja valikoima senkun kasvaa. Kuvissa ei näkynyt hyllyn sijoituspaikka, kun olivat lähikuvia.

Kun tänään menin kauppaan, niin heti sisääntulon edessä on tuo konditoriatuotteiden viileä hylly. Mitä hittoa se siinä tekee, HEVI-osaston edessä yksin ilman muita leipomotuotteita? Kuka ylipäätään haluaa kauppaan astuessaan törmätä hyllyyn, jossa on leivoksia ja kääretottuja yms kermahöttöjä? Ei tulisi mieleenikään kauppaan astuessani tehdä siitä ensimmäiset heräteostokset. Ainakin minä teen ne vasta paistopisteen luona, johon mennessä olen jo ehtinyt ne pakolliset terveellisemmät jo valita matkaan.

Ärsyynnyin siitä niin paljon, että laitoin kauppiaalle palautetta asiasta. Muutenkin leivonnaisia on ripoteltu nyt useampaan kohtaan kaupassa ja viimeinen mahdollisuus tehdä heräteostoksia on vielä kassojen lähellä. Mielellään näkisin tuoteryhmän tuotteen aina samalla alueella, jotta voin niistä tehdä valintani miettimättä löytyisikö jostain muualta vielä parempia vaihtoehtoja.

Kuukaudessa huomasi kauppias, että tuli väärin sijoitettua konditoriatuotteiden hylly. Tänään kuulin naapurilta, että hylly on siirretty takaisin muiden leipomotuotteiden joukkoon.

En sen hyllyn luona kertaakaan nähnyt ihmisiä edes tutkimassa tuotteita, saati sitten ottamassa siitä mitään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Yleensä kitisen siitä, että asiat ei ole synkassa keskenään, mutta tällä kertaa asian on tehty liiankin saman mittapuun mukaan.

Joskus vuosi sitten ostin uuden mikroaaltouunin (joka btw. on alkanut jo pitää kummallista kitinää), jossa on 25cm:n halkaisijaltaan oleva pyörivä lasialusta.  Sattumoisin leveäreunainen ruokalautaseni on halkaisijaltaan 25cm. No, kaikki on hyvin tähän asti. Mutta sitten se kirottu mikrokupu on myös 25cm halkaisijaltaan, joten se ei pysy lautasen päällä mitenkään, vaan aina keikahtaa laahaamaan reunoja pitkin.

Tietysti sitten, kun on pienempi lautanen, esimerkiksi keittolautanen, niin silloin mikrokupu lepää lasialustan reunojen päällä ja keikahtelee siitä kivasti sivuun.

Aikaisempi mikroni oli isompi sisätiloiltaan ja siinä oli 27cm:n mikrokupu. Kokeilin tuotakin niin, että koko pyörivä alusta lautasineen olisi jäänyt isomman kuvun sisään, mutta eipä ollut uudessa mikrossa riittävästi ylimääräistä tilaa, että noin iso kupu olisi siihen ollenkaan mahtunut.

Olen yrittänyt netistä etsiä pienempää kupua, jotta sen voisi laittaa lepäämään lautasen reunojen päälle. On vaikuttanut niin epämääräisiltä ne sivustot, joilta  jonkun 23cm:n kuvun löytää, että en kyllä uskalla tilata. kaupoissa sellaista ei kyllä ole. Nyt odottelen, että tuo alkanut kitisevä ääni koituu koko mikron kohtaloksi ja joudun ostamaan uuden. Tiedänpähän ostaa riittävän ison sisätiloiltaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

^
Mulla on muuten samantyyppinen ongelma. Vaikka kupu on pienempi kuin se uunin pyörivä lautanen, se on suurin piirtein yhtä iso halkaisijaltaan kuin talouteni ruokalautanen. Kun kupu on sitten saanut tekeytyä uunissa ruokalautasen päällä sen minuutin pari, se on ovea avattaessa yleensä valahtanut lautasen reunojen yli. Vaikka nyt yrittäisikin nostaa vain kuvun pois ruokalautasen päältä, ruokalautanen nousee kuvun sisälle syntyneen alipaineen vuoksi vuoksi mukana. Ilmareikä kuvun päällä on liian pieni, jotta ruokalautanen tippuisi kuvun sisältä yhtä nopeasti kuin kupua nostaa. Pitää nostaa kupua toispuoleisesti, jotta lautasen toinen reuna pysyy uunin lautasessa kiinni ja työntää kuvun alta toiselta puolelta ruokalautasta kuvun sisälle niin, että ilmatiivis liitos kuvun ja ruokalautasen välillä hajoaa, jotta kuvun saa pois lautasen päältä. Jos lautanen on hyvin kuuma, pitää askarrella vieläpä patalappujen kanssa, mikä lisää hiukan vaikeuskerrointa manööveriin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Tyypillisesti vielä mikrolle on oma hylly, joten välillä on tosiaan temppuiltava, jotta miten sen kuuman lautasen saa nenän korkeudella olevasta mikrosta pois. Etenkin keitot helposti läikkyvät. Mikron sisätila on niin pieni, että sinne on vaikea saada kädet molemmilla sivuilla patalappujen kanssa.

Tuohon on melko toimiva keino, että laittaa talouspaperin lautasen alle, kun laittaa keiton kuumenemaan. Se toimii liukuesteenä ja sitten nostan koko roskan sen mikron lasilautasen kanssa. Se ei kuumene liian kuumaksi ja sen saa jopa paljain käsin nostettua. Harmi vaan, että muistan sen talouspaperin vasta, kun olen ottamassa ruokaa pois mikrosta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Nyt on taas se aika, kun ihmiset alkavat rehvastella Facebookissa lakkasaalillaan. "Käväisin tässä vähän suolla, ja tällainen on tulos", kirjoitti eräskin ja esitteli lakkojaan.

Jos minä lähden käväisemään suolla, saan siellä itikanpistoja. Muuta saalista ei tule.

Suomessa on kahdenlaisia ihmisiä. Niitä jotka tietävät lakkapaikat, ja niitä, jotka eivät tiedä. Luokkaraja ei ylity kuin avioliitolla. Ei-tietävän on mentävä naimisiin tietävän kanssa ja toivottava, että tämä kertoo suuren salaisuuden, koska ollaanhan nyt samaa perhettä.

Katsotaan, kuka ehtii ensimmäisenä - arvaatte kyllä, mitä.

urogallus

Kiitos muistutuksesta. Pitääkin huomenna käväistä töiden jälkeen suolla.

Lakka on uusiutuva luonnonvara. Aivan kuten itsesäälikin.

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 06, 2021, 17:52:06
Nyt on taas se aika, kun ihmiset alkavat rehvastella Facebookissa lakkasaalillaan. "Käväisin tässä vähän suolla, ja tällainen on tulos", kirjoitti eräskin ja esitteli lakkojaan.

Jos minä lähden käväisemään suolla, saan siellä itikanpistoja. Muuta saalista ei tule.

Suomessa on kahdenlaisia ihmisiä. Niitä jotka tietävät lakkapaikat, ja niitä, jotka eivät tiedä. Luokkaraja ei ylity kuin avioliitolla. Ei-tietävän on mentävä naimisiin tietävän kanssa ja toivottava, että tämä kertoo suuren salaisuuden, koska ollaanhan nyt samaa perhettä.

Katsotaan, kuka ehtii ensimmäisenä - arvaatte kyllä, mitä.
En arvaa.

Mutta lakkasoista: nykyään on niitä pieniä kuvauskoptereita, joilla voi varsinkin kukinta-aikaan kartoittaa marjasatoja eri soilla. https://yle.fi/uutiset/3-8036984

Itse en hyttysallergisena menisi tähän aikaan vuodesta suolle kuin kuusinumeroisesta summasta euroja.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Juu, ärsyttää melkoisesti tuollaiset arvoitukset, joita ei vaan pysty arvaamaan. Yleensä Kopekin arvoituksen vastauksena on poliisi, mutta tuohon en kyllä saa sitä mitenkään sommiteltua.

Tuosta tuli mieleen eräs FB postaus, jossa ihminen vuodattaa:
Huvikseni kokeilin, vieläkö osaan allekain laskea ajankohtien erotusta. Onnistui. Siitä on 6 vuotta 9kk 27pv kun verkkokalvoilleni tatuoitui ja mieleeni syöpyi eräs kommentti netissä. Sinä hetkenä romahdin, ahdistuin, vajosin, loukkaannuin ja pirstouduin palasiksi. Seuraavaksi tuli raivo, joka kasasi pirstoutuneet palaset yhteen ja teki minusta vahvemman, kuin koskaan. Päätin, että paskat, mä pärjään!!!!

Ei kerro mitä on lukenut tai mistä on lukenut. Ilmeisesti joku on häntä loukannut verisesti ja tätä nyt on hautonut pitkään.

Jotain kummallista huomionhakua tai testaamista, jotta kuka on utelias ja alkaa kysellä enemmän? Laskeskelin päässäni suunnilleen tuon ajankohdan eikä  mielestäni mitään ainakaan minulle merkityksellistä muistu mieleen tuolle henkilölle tapahtuneen. Ei ainakaan ole siitä julkisesti puhunut. Miksi äkkiä heittää tuollainen arvoitus?

Ilmeisen ymmällään on myös henkilön muutama sata kaveria, sillä viesti on saanut jonkusen tykkäyksen, mutta ei yhtään kommenttia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 08, 2021, 09:26:12
Juu, ärsyttää melkoisesti tuollaiset arvoitukset, joita ei vaan pysty arvaamaan. Yleensä Kopekin arvoituksen vastauksena on poliisi, mutta tuohon en kyllä saa sitä mitenkään sommiteltua.

Jos kaikki tietäisivät vastauksen arvoitukseen, olisiko se kovin hyvä arvoitus.

Oletin, että esittämäni "katsotaan, kuka ehtii ensimmäisenä - arvaatte kyllä mitä" olisi helppo päätellä. Tarkoitin tietysti sitä, kuka ehtii tällä foorumilla ensimmäisenä (ja kirjoitukseni luettuaan aivan kiusallaan) esitellä suon antimia.

En ole huomannut esittäväni kovin usein poliisiarvoituksia. Ehkä sitä ei vain huomaa. 

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 08, 2021, 10:41:55
Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 08, 2021, 09:26:12
Juu, ärsyttää melkoisesti tuollaiset arvoitukset, joita ei vaan pysty arvaamaan. Yleensä Kopekin arvoituksen vastauksena on poliisi, mutta tuohon en kyllä saa sitä mitenkään sommiteltua.

Jos kaikki tietäisivät vastauksen arvoitukseen, olisiko se kovin hyvä arvoitus.

Oletin, että esittämäni "katsotaan, kuka ehtii ensimmäisenä - arvaatte kyllä mitä" olisi helppo päätellä. Tarkoitin tietysti sitä, kuka ehtii tällä foorumilla ensimmäisenä (ja kirjoitukseni luettuaan aivan kiusallaan) esitellä suon antimia.

En ole huomannut esittäväni kovin usein poliisiarvoituksia. Ehkä sitä ei vain huomaa.

Onko täällä koskaan kenelläkään ollut erityisesti tapana esitellä mitään saaliita? En ole huomannut.

Ja aika varma omasta vaikutusvallastaan pitää olla, jos luulee, että joku juoksee suolla itikoiden seassa päästääkseen ensimmäisenä esittelemään kiusallaan Kopekille saalista.

T: Xante

Toope

Sain pari laihaa ahventa ja särjen, siinä saaliini.
Grilliin piti laittaa K-kaupan kalaa.