Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 09, 2021, 08:30:03
^
Ainakin tämä juttu löytyy muutaman päivän takaa https://www.is.fi/terveys/art-2000008239582.html
Myös Tiedelehden artikkelissa viitataan samaan tutkimukseen https://www.tiede.fi/artikkeli/artikkelit/viikon-gallup-yritatko-hillita-suolan-kayttoasi
Mulla kävi huono tuuri. Olin Googlannut (tutkimus suola terveys) tms jolloin sain otsikoiksi vielä ärsyttävämmät verenpaineeni nostajat, esim.:

https://www.mtvuutiset.fi › artikkeli
Kansainvälinen tutkimus väittää: Suola ei ehkä olekaan niin ...
Translate this page
21 Aug 2018 — Maailman terveysjärjestä WHO:n mukaan natriumin saanti pitäisi rajoittaa 2 grammaan päivässä eli suolaa saisi nauttia vain 5 grammaa eli yhden ...


Ja vastaavia useita hittejä (ehkä suolateollisuuden tai suolahimoisten ihmisten hauillaan nostattamat?).
Tänään etsin uudelleen englanniksi ja löysin australian ABC:n uutisen. Siitä vasta selvisi tutkimussisus.


Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

^
Googlatessa kannattaa käyttää parempia vihjeitä. Käyttämäsi sanat ovat aivan liian yleisiä, jotta niillä pääsisi käsiksi mihinkään tiettyyn tekstiin. Nappasin siitä Hesarin otsikon alta pätkän (Kun sadat kiinalaiset maalaiskylät vaihtoivat tavallisen ruokasuolan mineraalisuolaan, aivoinfarktien,), joka näkyy myös ilman tilausta, ja halutulos oli jo paljon parempi. Tietysti sen tiedejulkaisun nimi hakuehdossa lopulta täsmentää hakua.

Ei haittaa, vaikka tuossakin on paljon ylimääräisiä sanoja, kun en niitä jaksanut rapsutella pois.

Googlella saa sen paremman tuloksen, mitä parempia ja harvinaisempia sanoja voi käyttää hakuehtona. Ennen kaikkea hyvä mielikuvitus auttaa löytämään hyviä sanoja hakuehtoon.:)

Monesti jo melko hyvän haun tuloksista löytyy tekstiä, josta saa lisää hyviä sanoja jatkohakuihin. Aina oikeaa artikkelia ei löydy ensimmäisellä haulla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 10, 2021, 07:20:06
^
Googlatessa kannattaa käyttää parempia vihjeitä. Käyttämäsi sanat ovat aivan liian yleisiä, jotta niillä pääsisi käsiksi mihinkään tiettyyn tekstiin. Nappasin siitä Hesarin otsikon alta pätkän (Kun sadat kiinalaiset maalaiskylät vaihtoivat tavallisen ruokasuolan mineraalisuolaan, aivoinfarktien,), joka näkyy myös ilman tilausta, ja halutulos oli jo paljon parempi. Tietysti sen tiedejulkaisun nimi hakuehdossa lopulta täsmentää hakua.

Ei haittaa, vaikka tuossakin on paljon ylimääräisiä sanoja, kun en niitä jaksanut rapsutella pois.

Googlella saa sen paremman tuloksen, mitä parempia ja harvinaisempia sanoja voi käyttää hakuehtona. Ennen kaikkea hyvä mielikuvitus auttaa löytämään hyviä sanoja hakuehtoon.:)

Monesti jo melko hyvän haun tuloksista löytyy tekstiä, josta saa lisää hyviä sanoja jatkohakuihin. Aina oikeaa artikkelia ei löydy ensimmäisellä haulla.
Google saattaa (!) piilottaa jotain poliittisia aiheita. Voit kokeilla
https://duckduckgo.com/- hakua?

Amore

Viime aikoina olen joutunut hoitamaan haavaa jalassa eli laastareille on ollut tarvetta. Olen siis jälleen kerran huomannut, että niille paketin pienimmille laastareille ei ole mitään käyttöä. (Leikattava laastarinauha ei ole vaihtoehto, koska haavatyyny on kuitenkin aika kapea enkä halua saksien kanssa askarrella.) Pikkuhaavat, joihin pienimmät laastarit soveltuisivat, ovat niin pieniä, ettei niihin laastareita tarvita lainkaan. Pikkulaastarit myös irtoavat niin helposti, ettei niille oikein ole käyttöä.
All you need is Love

MrKAT

Puhelinmyyjä joka tarjosi lehden lisäksi jotain settiä.
Poikkeuksellisesti oli kiinnostava että olin jossain välissä just harkinnut Tiede-lehteä mutta tänään sitten tuli sitä koskeva tarjous. 5 tai 6 nroa vain 35 eurolla, 130 euron arvoinen paketti jossa on (turha) setti... xxxx... panin kiinni. Tavaraa on maailmassa liiaksi asti. (Ja täälläkin, just aiemmin harkitsin siivota, että mitä heittäisi pois). Olisin siis vakavammin harkinnut ilman sitä taatanan settiä!




Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

^
Nyt heräsi kyllä uteliaisuus, jotta mikä setti kylkiäisenä oli. Ei sillä, että minäkään tilausta tekisin, mutta aika kalliina pitäisin kylkiäistä. Ilmeisesti ei ole mitään sellainen, joka kovin montaa kiinnostaa hankkia niin, että tilaa lehden vain saadakseen tuon setin halvalla ja panee tilauksen poikki heti noiden tarjousnumeroiden jälkeen.

Nettitilauksessa näytti olevan tilaajalahja vain muutaman kympin ja tarjoustilauksen vuoden lehdet hiukan halvempia. Jos ei pistä tilausta koeajan jälkeen poikki tilaus jatkuu hintaan 125,00 €/8 kk. Aika ymmärrettävää, että nettitilauksessa "lahja" ei ole kovin kummoinen, kun asiakas on jo omatoimisesti kiinnostunut tekemään tilausta.


Viime viikolla yllätyin todella, kun pitkästä aikaa tuli postissa oikein nimellä lehtitilaustarjous Katso-lehdeltä. En ole koskaan tuota lehteä tilannut, mutta varmaan samasta firmasta on jotain joskus tullut. Valitut Palat lienee lopettanut askartelupakettien lähettämisen kokonaan?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Nyt teki kyllä ruokakauppani riman alituksen tarjoustuotteiden kanssa.

Mainoslehdykäisessä oli vihreät viinirypäleet, vaahtokarkin makuiset, 1,99 euroa rasia. Viinirypäleet on lapsesta asti ollut herkkua, joihin en ole vieläkään kyllästynyt. Vaahtokarkin maku taas viittasi johonkin uuteen lajikkeeseen. Intona menin kauppaan tarkoituksena ostaa jopa muutama rasia, niin riittää tarjottavaksikin. Pettymys valtasi mielen, kun näin rypäleet. Ne olivat selvästi parhaat päivänsä nähneet ja näytti kuin rasiat olisivat olleet reilusti vajaitakin. Vasta sitten huomasin rasian etiketissä 400gr. Yleensä niissä samoissa rasioissa on aina 500gr, joten ei ihme, että näyttivät vajaalta. Eikä se hintakaan enää vaikuttanut kovin edulliselta, kun otti vielä rypäleiden kunnon huomioon.

Toinen tarjoustuote, jota ajattelin ostaa, oli tietyn firman valmiit kalamurekepihvit. Noita ostan kohtalaisen usein, sillä niiden kalapitoisuus on korkea ja maku on ihan ok. Ne olivat tarjouksessa niin, että kahden nippuna sai edullisemmin. Paha vika vaan, että hyllyssä ei ollut kuin yksi paketti. Noita kahden nippuja olisin ostanut useamman ja olisin laittanut pakkaseen. Jäi nekin saamatta.

Pikaisesti ostin pari muuta juttua, jotka pitikin ostaa ja sitten pois kaupasta.

Tuollaiset pienet harmistukset pian saa aikaan sen, että yhä enemmän käyn kilpailevan ketjun kaupassa, jossa on muutamaa sellaista tuotetta, jotka olen sieltä käynyt erikseen hakemassa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Amore - syyskuu 11, 2021, 21:15:42
Viime aikoina olen joutunut hoitamaan haavaa jalassa eli laastareille on ollut tarvetta. Olen siis jälleen kerran huomannut, että niille paketin pienimmille laastareille ei ole mitään käyttöä. (Leikattava laastarinauha ei ole vaihtoehto, koska haavatyyny on kuitenkin aika kapea enkä halua saksien kanssa askarrella.) Pikkuhaavat, joihin pienimmät laastarit soveltuisivat, ovat niin pieniä, ettei niihin laastareita tarvita lainkaan. Pikkulaastarit myös irtoavat niin helposti, ettei niille oikein ole käyttöä.

Oletko kokeillut suihkelaastaria?

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/HANSAPLAST-MED-SUIHKELAASTARI-325-ML



Löytyy myös muita merkkejä. Suositaan kuitenkin Hansaliiton tuotetta.  ;D

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 02, 2021, 11:58:16
Tuollaiset pienet harmistukset pian saa aikaan sen, että yhä enemmän käyn kilpailevan ketjun kaupassa, jossa on muutamaa sellaista tuotetta, jotka olen sieltä käynyt erikseen hakemassa.

Onhan sillä elämää hankaloittava vaikutus kun joutuu useammassa liikkeessä käymään, että saa haluamansa tuotteet. Olen joskus käynyt neljä kertaa päivän aikana kaupassa kun olen molempien mahtiketjujen liikkeissä unohtanut jotain.

Toivottavasti norjalaisten maihinnousevassa nettitilaus/paikalletoimitusyhtiössä on kaikki tarvittava tilattavissa. Voisi sitten käyttää sitä aina välillä kun oikein päässä kuumottaa. Kunhan se nyt leviäisi tännekin.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008249393.html
https://oda.com/fi/
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Niin kauan kuin omat jalat kantaa, niin en ruokia tilaa netistä.

Nuo viinirypäleet oli oiva esimerkki siitä, että vain omin silmin ja käsin valittu on kelvollista. Jos olisin kaupastani tehnyt nettitilauksen ja saanut nuo kulahtaneet rypäleet, niin olisin harmistunut varmasti enemmän kuin nyt, kun ne jäivät kauppaan. Netin tilaussivulla oli kyllä selvemmin näkyvissä määrä, joten siinä en ehkä olisi tuntenut itseäni harhautetuksi.

Muutenkin hedelmien ostaminen on taitolaji, että löytää juuri sen kypsimmän sitruunan ja tuntee näpeissään, missä appelsiineissa on kuorta vähemmän kuin syötävää osaa jne.

Ei minulle ole ongelma käydä useammassa kaupassa ja usein hajautan nämä käynnit eri päiville, niin on tavallaan pakko lähteä useammin liikkeelle :)

Naapurilta kyllä olen kuullut, että Prisman nettikauppa ja kotiin kuljetus on heille hintansa arvoinen. Tuotteiden "parasta ennen päivät" on paljon paremmat kuin kaupan hyllyssä. Eli Prisma kai kokoaa varastosta tilaukset, mutta K-kauppa hyllystä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Vain 2-3 kertaa sain vuoden aikana (n. 40-45 tilausta) vanhaa tavaraa K-Ruoka-kauppatilauksissa, siis että oli päiväys jo valmiiksi vanha. Hedelmät ja vihannekset tosiaan ovat ongelmallisin tilattava. Avokadoja tuntui olevan liki mahdoton tilata, olivat joko kivikovia tai valmiiksi mustia sisältä eli pilalla, muttei koskaan sopivia. Kypsyysasteen lisäksi kasvisten koot olivat mitä sattuu esim. jättiläisiä, jos ei erikseen ohjeistanut. Pari kertaa olivat korvanneet aavistuksen huvittavasti esim. Pirkka suklaajäätelön Pirkka toffeejäätelöllä (tms. yäk maulla) niin kuin se Pirkka olisi tässä olennainen asia, eikä se, että halusin kerran suklaajäätelöä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 02, 2021, 12:42:15
Naapurilta kyllä olen kuullut, että Prisman nettikauppa ja kotiin kuljetus on heille hintansa arvoinen. Tuotteiden "parasta ennen päivät" on paljon paremmat kuin kaupan hyllyssä. Eli Prisma kai kokoaa varastosta tilaukset, mutta K-kauppa hyllystä.

Ainakin meidän Prismassa keräävät tilaukset hyllystä. Sen olen huomannut, että kaivavat metukkapaketit ja muut hyllyn perältä. Se selittänee hyvät päiväykset.

Sinänsä tuo hyllytetyn tavaran kerääminen vähän ihmetyttää. Samassa hyllyvälissä saattaa olla sekä hyllyttäjiä että nettiostosten keräilijöitä. Toivottavasti joku on laskenut homman kannattavuuden.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Kun tarkemmin mietin, niin en tässä Tiksin Prismassa enkä myöskään Jumbon Prismassa ole noita keräilijöitä nähnyt. Siinä mielessä tuo naapurin lausahdus varaston puolella tapahtuvasta keräilystä tuntui uskottavalta. Mutta voihan olla, että nuo ymmärtävät mennä pois siksi aikaa, että saan tehtyä ostokseni rauhassa.  :P

Sen sijaan K-supparissa tosiaan välillä käytävät on ihan tukkeessa niistä keräilykärryistä ja hyllytysrullakoista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 02, 2021, 15:36:51
Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 02, 2021, 12:42:15
Naapurilta kyllä olen kuullut, että Prisman nettikauppa ja kotiin kuljetus on heille hintansa arvoinen. Tuotteiden "parasta ennen päivät" on paljon paremmat kuin kaupan hyllyssä. Eli Prisma kai kokoaa varastosta tilaukset, mutta K-kauppa hyllystä.

Ainakin meidän Prismassa keräävät tilaukset hyllystä. Sen olen huomannut, että kaivavat metukkapaketit ja muut hyllyn perältä. Se selittänee hyvät päiväykset.

Sinänsä tuo hyllytetyn tavaran kerääminen vähän ihmetyttää. Samassa hyllyvälissä saattaa olla sekä hyllyttäjiä että nettiostosten keräilijöitä. Toivottavasti joku on laskenut homman kannattavuuden.

Kauppojen varastot ovat nykyisin melko-lailla pelkästään siellä myyntipuolella ja varastosta ne yleensä siirretään heti myyntiin- eli kaupoilla ei varsinaisesti ole mitään varastoja- välitila vain kun lasteja puretaan ja se mitä ei heti saada hyllyihin on siinä tilassa.

Varastoista ei varmaan tuota keräilyä tehdä eihän niitä ole silloin vielä hinnoiteltukaan ja muutenkin se olisi melkoinen souvi, kun pitäisi pakkauksia aukoa pitkin sieltä täältä.

Kopek

Eilen Verkkokaupassa törmäsin yhteen ärsyttävään ilmiöön, joita joskus näkee ja kuulee.

Kyse oli kovaäänisestä kännykkään puhujasta, jonka riitely jostakin asiasta kaikui ympäri kauppaa. Hieman Timo Koivusaloa muistuttava mies vaelteli ympäri liikettä ja mylvi kuin sireeni. Ehkä desibelimittari ei olisi näyttänyt erityisen suurta lukemaa, mutta äänenkorkeus oli juuri sellaisella taajudella naukuva ja läpitunkeva, että ääni kuului kuin jonkun koneen moottorista. "En lähde parin euron osan takia koko kaupunkia kiertämään", tyyppi julisti ja valitti riitaisaan sävyyn jostakin asiasta. Puhelu jatkui ja jatkui ja jatkui.

Miehen seurassa oli toinen mies, joka seurasi kaverinsa puhelua lopulta jo kiusaantuneen oloisena. Tyypit sattuivat lopuksi vielä samaan hissiin kanssani. Puhelu oli jo loppunut, mutta mies jatkoi vielä samasta aiheesta ja sanoi kaverilleen, että toivottavasti pakkauksen voi vielä vaihtaa, kun se on avattu. En tiedä mistä tuotteesta oli kyse. Miehellä oli suurehko paketti kainalossaan, mutta en nähnyt etikettejä kuin vilaukselta. Jokin laite siinä oli. Vaikutti joltakin kodinkoneelta.