Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 24, 2021, 07:31:33
^
Ei kyllä kävisi mielessäkään millään flooralla tai muullakaan rasvalla hivellä sormia ja töhriä paikkoja. Sinulla varmaan kulkee joku rättikätinen perässä siivoamassa niitä sormenjälkiä sitä mukaa kun sinä niitä tuotat. Rasvahan leviää jokaiseen paikkaan johon kosket ja sen jälkeen siihen tarttuu ilmassa leijuva pöly, joka muuttaa sormenjäljet näkyväksi. Kyllä, jokaisessa kodissa leijuu, vaikka päivittäin siivoaisi.
Ehkä mulla on niin kamalan kuivat että se rasvakin imeytyy äkkiä. En minä ihan jatkuvasti ole rasvaamassa.
Vielä 1 temppu. Peitän toisella kädellä koko hiiritason ja sen ylikin näppäimiin asti, niin se jotenkin tasaa sähkövaraukset, jotka häiritsee toimintaa. Tämä tosin auttaa vain jonkin lyhyen aikaa.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hippi

En viitsi käyttää edes läppärin hipaisuhiirtä ja olenkin asetuksista poistanut se kokonaan käytöstä. Ärsytti suunnattomasti, kun käsi siihen vahingossa osui ja heitti kursorin aina minne lystäsi. Siinä olikin sitten hommaa korjata kirjoitus, joka jatkui aina satunnaisesta kohdasta tekstiä. Käytän ihan tavallista hännällistä hiirtä, sillä se on paljon näppärämpi ja tarkempi ja tosiaan liikkuu vain, kun sitä käteni liikuttaa. En edes viitsinyt selvittää, olisiko pelaamani peliä voinut tuolla hivelyhiirellä edes pelata.

Mutta en kyllä usko, että ravintorasvat edes imeytyy ihoon niin kohtuullisessa ajassa, etteikö olisi jo ehtinyt näpeillään tuhria ympäristöään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Hipin kuvailema ongelma on tuttu. Jotkut tietokoneet ovat olleet sellaisia, ettei kosketuslevyyn ole oikeastaan tarvinnut edes varsinaisesti koskea. Kursori on pompannut aivan huomaamatta minne sattuu pelkästään minimaallisesta hipaisusta, jota ei ole itse huomannut. Jopa sellainen ajatus on tullut tällöin mieleen, että kosketinko todellakin oikeasti siihen levyyn, vai reagoiko se lähikontaktiin. No, ehkä se vaatii fyysisen hipaisun.

Tuollaisella koneella on opeteltava korkea kirjoitustyyli, ettei vain hipaisisi sitä levyä. Kun levyä ei ole ollenkaan käyttänyt, on alkanut tuntua siltä, että se olisi muuttunut "epäherkemmäksi", mitä tuskin on kuitenkaan tapahtunut. Ehkä on vain tullut opeteltua kirjoittamaan kaukaa ja käsiä korkealla roikottaen.

En ole tiennyt, että levyn voi kytkeä asetuksista pois päältä. Mitenhän se mahtaakaan tapahtua. Tällä hetkellä minulla ei ole aktiivikäytössä läppäriä, jossa ilmenisi edellä kuvattu kosketuslevyn yliherkkyys, vai miksi sitä sanoisi. Ongelma on todella kiusallinen, kuten Hippikin kirjoittaa.

Hippi

Minun WIN10 -läppärissä polku on: Asetukset -> Laitteet -> Kosketuslevy

Eli sama paikka, josta kosketuslevyn herkkyyttä voi säädellä ja ilmeisesti myös muutella jotenkin sen toimintaa. En ole koskaan tullut kokeilleeksi, sillä en ole tarvinnut muuta kuin tuon käytöstä poiston.

Jos minua joku asia harmittaa koneen käytössä, niin aina yritän asetuksista löytää jotain, jolla harmituksen saa pois. Aina ei löydy, mutta yrittänyttä ei laiteta, sanoo vanha kansa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 25, 2021, 10:07:55
Jos minua joku asia harmittaa koneen käytössä, niin aina yritän asetuksista löytää jotain, jolla harmituksen saa pois. Aina ei löydy, mutta yrittänyttä ei laiteta, sanoo vanha kansa.

Minä poistan aina kosketinlevyn käytöstä näppäinyhdistelmällä Fn+F6. Joskus se unohtuu ja kirjoitettaessa syntyy melkoista sekamelskaa kun kursori vilkkuu milloin missäkin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia läppärin kosketuslevyn kanssa. Ehkä läppärin ovat aina olleet paremmasta päästä tai sitten olen vain hyvä hiplaamaan...  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Xantippa

Olen tainnut jo aikaisemminkin kertoa, että itse aina aloitan uuden läppärin käytön menemällä asetuksiin poistamaan touch padin käytöstä.

Olen vanhanaikainen kymmensormijärjestelmän kirjoittaja, joten levy väistämättä kohtaa kämmensyrjäni niin ärsyttävästi, että hiplailusta ei todellakaan ole kyse. Käytän pientä punaista nappulaa näppiksen keskellä - ne paremmat koneet.

T: Xante

a4

^
Tässä modernimpi tapa surffailla ja pelata. Miksei myös tehdä töitäkin ja tehdä työkaverit kateelliseksi:

Tongue mouse: Cursor control with your mouth!



Hippi

Noissa iltapäivälehdissä on viime aikoina näkynyt uusi ilmiö, kirjoittavat viikon vanhoja juttuja uutena.

Monesti on tullut outo tunne, että "mitä hittoa, eikös tämä jo ollut aikaisemmin". Kun jutusta sitten etsii lähdetietoja, niin niitä ei mainita lainkaan ja julkaisu hetkeksi mainitaan sama päivä.

Onkohan tuossa joku karenssiaika, jolloin ei tarvitse enää uutislähdettä kertoa? Onhan se noloa, kun joutuu kertomaan, että uutisen lähteenä on kilpaileva julkaisu, joten muutaman päivän pihtaamalla sen luultavasti voi jättää kertomatta. Noin ainakin oletan.

Mutta kyllä siinä lukija kummeksuu, kun miettii, että untako olen nähnyt, kun tämä tuntuu jo aiemmin luetulta, mutta lehti ei kerro, että vanhoja juttuja julkaisee. Omien juttujen uudelleen julkaisut kyllä kerrotaan  >:(
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Sen on väkisin oppinut sietämään, että Play -kaupasta saatavissa ilmaisissa peleissä tulee kylkiäisenä lyhyitä mainoksia. Eri peleissä hiukan eri tavalla, mutta tulee kuitenkin.

Ärsytyskynnyksen ylitti kuitenkin mainos, joka alkaessaan vilkuttaa stop -merkkiä ja kertoo, että "puhelimessasi on havaittu viisi virusta" ja enpä nyt muista mikä teksti siinä sen jälkeen tulee, kun ne vaihtuvat niin nopeasti. Taisi olla maininta tilan täyttymisestä. Lopuksi tulee kuitenkin latausohje, jotta Play -kaupasta saa nyt ladata sovelluksen juuri mainittujen ongelmien poistamiseksi.

Ei noin! Mainos ei saa pelästyttää ihmistä tekemään hätiköityjä ratkaisuja. Ensimmäisellä kerralla tosiaan pelästyin, mutta onneksi maltoin mieleni ja ymmärsin, että mainostajalla ei nyt pelisilmä osunut ihan kohdalleen. Nyt se mainos vain ärsyttää ja taidan kyseisen pelin laittaa tauolle muutamaksi päiväksi, sillä mainokset noissa vaihtuvat aika usein.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - joulukuu 24, 2021, 22:21:49
Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 24, 2021, 07:31:33
^
Ei kyllä kävisi mielessäkään millään flooralla tai muullakaan rasvalla hivellä sormia ja töhriä paikkoja. Sinulla varmaan kulkee joku rättikätinen perässä siivoamassa niitä sormenjälkiä sitä mukaa kun sinä niitä tuotat. Rasvahan leviää jokaiseen paikkaan johon kosket ja sen jälkeen siihen tarttuu ilmassa leijuva pöly, joka muuttaa sormenjäljet näkyväksi. Kyllä, jokaisessa kodissa leijuu, vaikka päivittäin siivoaisi.
Ehkä mulla on niin kamalan kuivat että se rasvakin imeytyy äkkiä. En minä ihan jatkuvasti ole rasvaamassa.
Vielä 1 temppu. Peitän toisella kädellä koko hiiritason ja sen ylikin näppäimiin asti, niin se jotenkin tasaa sähkövaraukset, jotka häiritsee toimintaa. Tämä tosin auttaa vain jonkin lyhyen aikaa.
Äsken huomasin vielä yhden tempun lisää. Kynnenvieret on kuivettuneet ja leikkasin etusormesta liian syvältä(osaksi rukkanan, pakkanen ja rasitus kipeytti), joten laitoin laastarin (itseleikattavaa mallia).  Hämmästyttävästi kosketinlevyllä sormihiiri toimii laastarin läpi ja vielä paremmin kuin pelkällä sormella!
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 13, 2022, 13:55:28
Sen on väkisin oppinut sietämään, että Play -kaupasta saatavissa ilmaisissa peleissä tulee kylkiäisenä lyhyitä mainoksia. Eri peleissä hiukan eri tavalla, mutta tulee kuitenkin.
Kuten sanoin, pienet tietotekniset ongelmat = netti ei toimi muutamaan tuntiin, voi johtaa aikamoiseen hermostumiseen minulla. Noinko riippuvainen tosiaan olen netistä... ??? Huomenna lähden ulos lenkille, enkä ajattele nettiyhteyksiä...

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 13, 2022, 22:58:20
Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 13, 2022, 13:55:28
Sen on väkisin oppinut sietämään, että Play -kaupasta saatavissa ilmaisissa peleissä tulee kylkiäisenä lyhyitä mainoksia. Eri peleissä hiukan eri tavalla, mutta tulee kuitenkin.
Kuten sanoin, pienet tietotekniset ongelmat = netti ei toimi muutamaan tuntiin, voi johtaa aikamoiseen hermostumiseen minulla. Noinko riippuvainen tosiaan olen netistä... ??? Huomenna lähden ulos lenkille, enkä ajattele nettiyhteyksiä...

Ärsyttäviä, suorastaan vituttavia, ovat tällaiset Toopen tekemät lainaukset, jossa hänen viestinsä ei millään tavalla edes löyhästi liity lainattuun tekstiin.

Voit kyllä ilman lainaustakin kirjoittaa eri ketjuihin, jos sinulla on jotain asiaa, mutta useimmitenhan asiaa ei ole ja kirjoitat silti, valitettavasti.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

mikainen

Tv:n suomenkieliset käännökset ::)

Katsoin leffan jossa auton renkaat olivat juonen keskiössä ja suomennettu johdonmukaisesti auton pyöriksi..

Toisessa leffassa 50-luvulla joku muka kuvasi videota.

Kielikukkaset on tietysti vielä erikseen.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: mikainen - tammikuu 20, 2022, 09:49:57
Tv:n suomenkieliset käännökset ::)

Katsoin leffan jossa auton renkaat olivat juonen keskiössä ja suomennettu johdonmukaisesti auton pyöriksi..

Toisessa leffassa 50-luvulla joku muka kuvasi videota.

Kielikukkaset on tietysti vielä erikseen.

Näitä on ajoittain täällä päivitelty. Ilmeisesti perussyy on jälleen kerran raha. Jaksopalkkio kääntäjälle on niin surkea ettei sillä sen suurempaa terminologiatutkimusta tehdä. Eli halvalla ei saa hyvää.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur