Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Socrates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 10, 2022, 11:41:09
No voi harmi. Korvaako vakuutus?

Yritän kotivakuutuksen kautta saada jotain.

Olen Helsingissä jättänyt pelkän halpislukon varaan pyörän asemalle ja milloin minnekin eikä kukaan ole vienyt ja byt hävisi rannasta, missä ei juurikaan kukaan muu käy heti vaikka runkolukot ja ketju.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - kesäkuu 10, 2022, 14:07:42
Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 10, 2022, 11:41:09
No voi harmi. Korvaako vakuutus?

Yritän kotivakuutuksen kautta saada jotain.

Olen Helsingissä jättänyt pelkän halpislukon varaan pyörän asemalle ja milloin minnekin eikä kukaan ole vienyt ja byt hävisi rannasta, missä ei juurikaan kukaan muu käy heti vaikka runkolukot ja ketju.

Ikävästi vaikuttaa siltä, että kyseessä on joku jengi, joka kulkee enemmänkin varastelemassa mökeiltä.

Onko mökkinaapureilta hävinnyt tavaraa myös? Jos, auttaisikohan vakuutuksen kanssa.

T: Xante


-:)lauri

Noi venerannat lienevät erityisen varaskerkkiä paikkoja. Meidän möksän venerannan kohdalla se on kesässä kerta tai kaksi kun joku ilmoittaa facebookissa, että joku kähveltänyt heidän perämoottorinsa rannasta. Veli osti tänä keväänä uuden moottorin veneeseemme kun vanha sanoi viime syksynä sopparin irti ja sen sijaan, että olisi jättänyt sitä tänä keväänä mösällä käydessään venerantaan veneeseen kiinnitetyksi, roudasi hän sen tänne kaupunkiin lukolliseen varastoon, josta ottaa sen taas mukaansa seuraavan kerran kun menee möksälle. On siinä siis tietysti ylimääräistä roudaamista kun moottori kulkee aina mökkimatkoilla mukana, mutta tosiaan kun noi venerannat ovat ainakin meidän mökillä aikamoisia varasmagneetteja, niin ehkäpä tämä on se pienimmän riesan tie kumminkin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Ei tällä vilkkailla paikoilla kai päiväsaikaan kovin paljon pyörävarkaita liiku. Ainakin näin olen päätellyt siitä, että hämmästyttävän monet jättävät pyöränsä kaupan pyörätelineeseen lukittuna vain sillä takapyörän lukolla. Kyllä minä kiinnitän vähintäänkin sen halpislukkoni avulle pyörän telineeseen. On lisäksi vaijerilukko rungossa kiinni ja sitä käytän, jos sopiva kiinnityspakka osuu kohdalle.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 10, 2022, 14:46:22
Lainaus käyttäjältä: Socrates - kesäkuu 10, 2022, 14:07:42
Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 10, 2022, 11:41:09
No voi harmi. Korvaako vakuutus?

Yritän kotivakuutuksen kautta saada jotain.

Olen Helsingissä jättänyt pelkän halpislukon varaan pyörän asemalle ja milloin minnekin eikä kukaan ole vienyt ja byt hävisi rannasta, missä ei juurikaan kukaan muu käy heti vaikka runkolukot ja ketju.

Ikävästi vaikuttaa siltä, että kyseessä on joku jengi, joka kulkee enemmänkin varastelemassa mökeiltä.

Onko mökkinaapureilta hävinnyt tavaraa myös? Jos, auttaisikohan vakuutuksen kanssa.

T: Xante

On siitä mantereen venerannasta viety hyvin kauan sitten venekin kantamalla se metsän läpi kuorma-auton lavalle, mutta se ei ollut lukolla kiinnitetty.

Itse mökkisaaressa on harvakseltaan murtauduttu naapurimökkeihin. Meiltä vietiin perämoottori joskus vuosituhannen alussa, vaikka oltiin paikalla. Mutta muuten ei ongelmia.
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 10, 2022, 15:00:54
Ei tällä vilkkailla paikoilla kai päiväsaikaan kovin paljon pyörävarkaita liiku. Ainakin näin olen päätellyt siitä, että hämmästyttävän monet jättävät pyöränsä kaupan pyörätelineeseen lukittuna vain sillä takapyörän lukolla. Kyllä minä kiinnitän vähintäänkin sen halpislukkoni avulle pyörän telineeseen. On lisäksi vaijerilukko rungossa kiinni ja sitä käytän, jos sopiva kiinnityspakka osuu kohdalle.

Katselin, kun voimapihdeillä varustettu henkilö leikkasi vaijerit ja otti pyörän koppiautoonsa- mitä lie kymmenen parikymmentä sekuntia aikaa kulunut.

Tosin siinä ei kyllä tapahtunut mitään rikosta, koska näytti olevan kaverinsa pyörä ja hän auttoi nostamaan sitä autoon. Tunsin sen kaverin siis.

Pyörä lienee turvassa kaupan edessä normaalisti yhdelläkin lukolla ja ellei niin tuskin sitten monillakaan. Missä tekijä siellä näkijä sanotaan ja se lienee torjuntakeino tavallisesti. Halvat pyörät eivät kiinnosta ehkä "ammattilaisia. Tosin siinäkin voi olla huomioitavaa. viidenkympin hintainen menee nopeammin kaupaksi- kuin tonnin kapine.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Karikko - kesäkuu 13, 2022, 11:21:57
Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 10, 2022, 15:00:54
Ei tällä vilkkailla paikoilla kai päiväsaikaan kovin paljon pyörävarkaita liiku. Ainakin näin olen päätellyt siitä, että hämmästyttävän monet jättävät pyöränsä kaupan pyörätelineeseen lukittuna vain sillä takapyörän lukolla. Kyllä minä kiinnitän vähintäänkin sen halpislukkoni avulle pyörän telineeseen. On lisäksi vaijerilukko rungossa kiinni ja sitä käytän, jos sopiva kiinnityspakka osuu kohdalle.

Katselin, kun voimapihdeillä varustettu henkilö leikkasi vaijerit ja otti pyörän koppiautoonsa- mitä lie kymmenen parikymmentä sekuntia aikaa kulunut.

Tosin siinä ei kyllä tapahtunut mitään rikosta, koska näytti olevan kaverinsa pyörä ja hän auttoi nostamaan sitä autoon. Tunsin sen kaverin siis.

Pyörä lienee turvassa kaupan edessä normaalisti yhdelläkin lukolla ja ellei niin tuskin sitten monillakaan. Missä tekijä siellä näkijä sanotaan ja se lienee torjuntakeino tavallisesti. Halvat pyörät eivät kiinnosta ehkä "ammattilaisia. Tosin siinäkin voi olla huomioitavaa. viidenkympin hintainen menee nopeammin kaupaksi- kuin tonnin kapine.

Täällä on käynyt niin, että rosvopari on odotellut kaupan parkkipaikalla millaista kalustoa saapuu. Kun sopiva pyörä on tullut ja omistaja poikennut kauppaan paku on ajettu pyörän eteen näkösuojaksi, takaovet auki ja fillari sisään. Sitten rauhallisesti pois paikalta.

Silloin kun vielä Kiinan leluja sai suoraan postilaatikkoon lähes ilmaiseksi, onnistuin yhdessä ostoksessani. Tuli hankittua äänitorvi jossa on vihlovankirkuva voimakas ääni erillisellä napilla, ja mikä tärkeintä, myös liiketunnistin joka laukaisee hirveän kiljunnan jos pyörää liikutellaan. Siinä saa kaikkien jakamattoman huomion heti ja ainakin tapahtuman todistajien määrä kasvaa, vaikkei rosvoamista lopulta ehkäisisikään.  Muistaakseni oli alle kympin, kotiintoimitettuna.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Kopek

Yksi ärsyttävä pikkuasia ovat epoksiliimat, jotka alkavat kovettua, kun kaksi ainetta sekoitetaan toisiinsa.

Jos liimat ovat tuubeissa, tuubit alkavat vuotaa ja korkit menevät tukkoon ja homma on yhtä sotkua.

Jos liimat ovat kahden yhteen liitetyn muoviputken paketeissa, putkista tulee ulos liimaa eri määriä. Sekoituksessa pitäisi kuitenkin olla sama määrä molempaa komponenttia. Epämääräisistä toisiinsa sotkeutuneista liimaläjistä on vaikea sanoa, miten paljon aineita on. Ja jos toisessa  kasassa on enemmän ainetta kuin toisessa, minne se ylijäämä pannaan, jos sekoitettavien määrien halutaan olevan samat. Myöhemmin siinä putkessa on vähemmän liimaa, josta on tullut jossakin vaiheessa ulos enemmän liimaa.

Putket - tai toinen niistä - menevät helposti tukkoon, ja kun tukos aukeaa, liimaa purskahtaa ulos älytön määrä.

Yhdistävä piirre on se, että epoksiliimaaminen on sotkuista puuhaa, jossa kannattaa käyttää kumikäsineitä. Liima ei tahdo lähteä sormista millään, ja tuskin se on kovin terveellistä iholle.

Vielä sekin huono puoli epoksiliimoissa on, että joskus ne eivät kovetukaan. Joko pakkauksen päivämäärä on mennyt vanhaksi tai aineita on tullut niin pahasti eri määrät, ettei kovettuminen tapahdu odotetulla tavalla.

Hippi

Kyllä oli mennä kuppi nurin tänään Jumbon Prismassa. Jo HEVI-osastolla kaksi penskaa, tyttö noin 10 tai 11 ja poika muutaman vuoden nuorempi, olivat hippasilla tai riekkuivat muuten takaa-ajon teemalla. Yritin vilkuilla, että kenenhän matkassa piltit ovat, mutta vanhemmiksi sopivaa ei osunut silmiin.

Onneksi asiani tuolla osastolla oli nopeasti hoidettu ja olin jo jatkamassa matkaa, kun tyttö ryntäsi vähän ahtaammassa raossa vastaan. Piruuksissani käänsin ostoskopan niin, että likka siihen törmäsi. Veikkaan, että sattuikin reiteen, kun pidin koppaa niin, ettei se juurikaan antanut periksi törmäyksessä. Ajattelin, että siinäpä sinulle opetus kaupassa juoksemisesta.

Jatkoin asiointia ja kiertelin rauhassa ja viimeiseksi vielä leipäosastolta jotain hyvää hakemaan. Eikös nämä penskat nyt siellä sitten jatkoivat juoksemistaan. Ilmeisesti olivatkin isovanhempien matkassa tai sitten vanhemmat olivat todella poikkeuksellisen vanhoja. Nämä pähkäilivät leivän valintaa ja nainen jotain sanoi lapsille juoksemisen lopettamisesta, mutta lapset eivät siihen mitenkään reagoineet.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa, kun tuon ikäisiltä lapsilta ei odoteta edes kohtuullista köyttäytymistä? Varmaan niillä isovanhemmiksi olettamillani on lehmän hermot, sillä jos omat muksuni olisi tuolla tavalla käyttäytyneet, niin olisimme olleet jo HEVI-osastosession seurauksena ilman ostoksia ulkona kaupasta miettimässä, ostetaanko ruokaa vai mennäänkö johonkin, jossa on vapaata tilaa juosta. En sitä sano, että lapset ei saisi näkyä tai kuulua kaupassa, mutta joku roti sentään on oltava.

Kerran näin Lidlissä penskan piiloutuvan maitokaappiin. Se lienee ennätys noiden älyttömyyksien saralla. Siinäkään vanhemmat eivät mitenkään reagoineet lasten älyttömään juoksemiseen.

Olen kerran joutunut viemään tytöt ulos kaupasta, kun nuorimmaiset oli 4 ja 5-vuotiaat. Kyse oli vaatekaupasta ja he keksivät juosta vaaterekin ympäri. Kerran siitä huomautin ja kun se ei tehonnut, poistuimme kaupasta. Koskaan sen jälkeen ei vastaavaa tapahtunut.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 10, 2022, 11:41:09
No voi harmi. Korvaako vakuutus?

Sain Ifiltä pelkällä puhelulla ilman paperisotaa vähän yli puolet fillarien ostohinnasta , kun omavastuu vähennettiin. Ihan hyvä sekin :).
Älkää googletelko minua vaan googlettakaa perspano, niin löydätte jotain mikä kiinnostaa ja kiihottaa.

kertsi

Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

Supersankarielokuvissa se kun ihminen pukee päälleen niin kevyen haarniskan, ettei se hidasta hänen liikkumista pätkääkään, voi tämä tippua taivaalta maahan tai paiskautua kiviseinän läpi ilman vammoja.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

MrKAT

Haluaisin lukea vain YLEn uutisia mutta nykyään usein alkaa kuulua ääntä, kun jossain pyörähtää aina video kysymättä päälle. Videoiden pitäisi olla oletuksena äänettömiä kuten iltiksissä ja vain erikseen pantava kaiutin päälle.
Missä perussuomalainen törttöilemässä, siellä Jokisipilä puolustelemassa.
                    - Vanha turkulainen sananlasku (by Antti Gronow)

Hippi

^
Ei minulla vaan tule mitään videoita pyytämättä pyörimään. Kokeilin kolmella eri selaimella, josta yhdellä olin kirjautuneena YLE:een ja lisäksi vielä kokeilin kännykälläkin. Hiljaista oli sielläkin lueskella.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️