Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Ärsyttäviä pikkujuttuja, joita ilman päivä olisi parempi

Aloittaja Hippi, tammikuu 30, 2019, 21:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

Onko natsisiwassakin nykyään joku jäsenyysjuttu? Olen kyllä nähnyt ihmisten skannailevan puhelinta kassalla, mutta ei ole sen enempää asia kiinnostanut. Maitoa ja metukkaa sieltä yleensä tulee haettua.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Onko ne S-ketjua?

Jos on, niin Prismoissa ainakin on jotain "mobiilietuja", jotka on yleensä kai eri altaaseen oikein laitettu. En niistä ole niin perillä, kun m-sana on minulle kuin p-sana erälle toiselle :D :D :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Kestovi..ketutus taitaa tulla nyt siitä kun eilen katsoin iäkkään läheisen kännykkä-puhelinlaskua, hällä on ½ siitä mitä minulla. Kyllä muistan joskus muinoinkin katselleen ja ihmetelleen mutta ehkä kuvittelin että hällä joku iäkkään erikoissopimus. vai mitä ihmettä lienen ajatellu. Mutta nyt näin että Elisa Reilu on se (12,90/kk), ja se on kelle tahansa voimassa/tilattavissa. Montakohan sataa euroa olen menettänyt kun en ole älynnyt vaihtaa siihen.
¤"#¤"¤)". Minulla joku ½ vuotta sitten vaihdettiin uusi siru ja kehui myyjä pienentävänsä euron pari puhelilaskua ja eilen tuli puhelimeen että n. 5:n euron alen saisin jos vaihtaisin toiseen sopimukseen. Nämä on olemattomia aleja tuohon Reiluun verrattuna.


Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

kertsi

^ Tuota Elisa Reilua ei enää taida olle olemassa tuotevalikoimassa? Ainakaan en löytänyt.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

Mie ainakin löysin.
MUTTA sanat "uusmyynnistä poistuneidenkin" on pahaenteiset.. "#¤#)¤"¤")¤(#¤%(!"(#!(
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

Kyllähän nuo yhteyksiä kauppaavat firmat on melkoisia ketkuja.

Eipä ole minunkaan liittymää DNA:n sivustolla tarjolla, eli samat herkut ja samahinta. Samahintainen on huonommilla herkuilla. Puhelinmyyjillä on eri paketit tarjolla kuin nettisivuilla vapaasti valittavana. Yleensä puhelinliittymästä saa aina jotain hierottua pois, kun alkaa puhua myyjälle toisen firman hyväksi katsotusta liittymästä, josta oli tullut mukava tarjous.

Periaatteessa minulle olisi edullisin liittymä, jossa puhelut ja tekstarit laskutetaan käytön mukaan, mutta tuollainen on tarjolla vain 5M:n netillä. Haluan paremman netin, joten on pakko ottaa myös rajattomat puhelut ja viestit. Myös kaikki ulkomaan hömpötykset on minulle tarpeettomia, mutta nekin tulee automaattisesti noihin paketteihin mukaan. Ehkä nuo nyt on kuitenkin sellaisia, joista erikseen ei edes joudu maksamaan eikä niitä edes pystyisi irrottelemaan paketista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

#996
Eli minun ehkä kannattaisi soittaa ja "kiristää" pois lähtemisellä. Varmistin äsken että puhelimella voi soittaa hätänron 112 vaikka ei olis edes SIM-korttia. Ja pankki+nettihommat, kenties tekativiestitkin (mokkulalla ainakin toimi, en ole vielä tällä kokeillu), sujuu halvemmalla prepaid-nettiasemalla + läppärillä. ... ;)

JK. Muutama päivä sitten Elisalta tuli txt-viesti 2G-peruspuhelimeeni, jossa houkuttelee 300M-liittymällä hintaan 26,99€/kk kun normi on 33,99€/kk. Viikon antoi aikaa vastata=muuttaa tuohon. Sekin on silti 2x hinta mitä läheisellä se Reilu on.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

Minulla on:

- puhelimessa DNA Jämpti 12,90 e/kk

- tietokoneella DNA Perusnetti 4G 14,40 e/kk (liikkuva laajakaista)

Jälkimmäistä nyt ei ainakaan ole saanut enää vuosiin. Tässä jokin aika sitten yksi ja sama numeroi soitteli minulla useamman kerran, enkä tietenkään ikinä vastannut. Katsoin jostain sitä numeroa, oliko se nyt Kuka soitti, vai mikä, ja siellä oli merkattu että numerosta ollaan estetty tällaiset tutkimukset. Kukaan ei sitten voinut antaa palautettakaan. Olikohan se Google jonka kautta selvisi että numero on DNA:n asiakasjokumikälienumero.

Olisivat kumminkin yrittäneet tuputtaa kalliimpaa liittymää jompaankumpaan värkkiin. Saa nähdä koittaako päivä jolloin pakottavat minut ottamaan semmoisen. Puhelinliittymää en ole saanut itse sen koommin valita kun muistaakseni 69 senttiä kuussa maksanut normaali liittymä lopetettiin ja tilalle tuli eka älypuhelinliittymä, jonka hinta sitten on noussut niin että alkuun oli joku vajaa 3 e, sitten olisiko ollut 5 e ja nykyään on sitten tuo 12,90 e/kk. En tiedä mitä teen sitten kun sen hinta nousee suuremmaksi kuin tietokoneen liittymän. Vai teenkö mitään.

Minua vituttaa tämmöiset sen takia että tiedän että on vuokra-asuntoja joissa netti on ilmainen. Mutta kai pitäisi ajatella että tavalla tai toisella se on tietenkin ängetty siihen vuokraan mukaan. Ei ole olemassa ilmaisia lounaita.

Hippi

#998
^
Tähän taloon otettiin jokunen vuosi sitten DNA:n kaapeli ja "talonetti" vai mikä se nyt on nimeltään. Hinta on 2 euroa kuukaudessa huoneistoa kohti ja muistaakseni 10M liittymä siihen kuuluu. Mutta tuohon saa halvalla lisänopeuksia ja ne on kyllä halvempia kuin nuo mitä yleisesti on tyrkyllä vastaavat nopeudet.

Se kaksi euroa peritään vastikkeen kautta ja lisänopeudet kukin sopii DNA:n kanssa tarpeen mukaan ja laskutus tulee DNA:lta
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Edward tai joku mode voisi oikeastaan siirtää koko ketjupalan yltä  "Kestovi..ketutus"-viestistäni tähän saakka tuonne Puhelimet - älyllä tai ilman-ketjuun?

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

#1000
Your connection was interrupted
A network change was detected.

No internet
Try:
Checking the network cables, modem, and router
Reconnecting to Wi-Fi
Running Connectivity Diagnostics

Katkeileva netti on ärsyttävä varsinkin, jos katkeilua on koko ajan.

Parin rivin Facebook-kommentin kirjoittamisen aikana ehtii tulla kymmenen ilmoitusta "no connection", "connection established", "no connection", "connection established" ja niin edelleen. En muista, ovatko tekstit juuri tuollaisia, mutta tuon tyyppisiä ne ovat. Facebook-kommentti pitää yrittää lähettää niiden parin sekunnin aikana, kun yhteys on olemassa.

Ongelma on ilmeisesti talon sisäisessä Wifi-verkossa. Se lähinnä ihmetyttää, miksi verkon toimivuus vaihtelee. Joskus voi katoa Yle Areenan elokuvia ja mitä tahansa muutakin, eikä yhteydessä ole ongelmia. Joskus hommasta ei tule yhtään mitään.

Läppäri on samassa paikassa, eikä talon sisäisissä olosuhteissa tapahdu sen tyyppisiä muutoksia, joiden voisi ajatella häiritsevän kenttää.

Kopek

Ärsyttäviä asioita:

1. Kännykän tai tietokoneen tarjoma nettijuttu, jota ei voi lukea, koska se on maksullisessa mediassa.

2. Auton temppuileva keskuslukitus, joka toimii ja ei toimi ja toimii miten sattuu.

Alkutilanne "ei toimi":

Suljetaan ovat manuaalisesti. Ensiksi kuskin ovi. Sen jälkeen vasen takaovi. Seuraavaksi oikea takaovi. Viimeiseksi oikea etuovi... tällöin keskuslukitus herää ja aukaisee kaikki ovet. Taas kierrellään autoa ja suljetaan ovia, kunnes keskuslukitus taas avaa ne omia aikojaan. Lopulta monen yrityksen jälkeen kaikki ovet ovat lukossa. Sen jälkeen voi poistua paikalta, vaikka vieläkin jännittää, kuuluuko "naks", ja kaikkien ovien lukot aukeavat.

a4

Lainaus käyttäjältä: Kopek - kesäkuu 20, 2023, 01:44:11
2. Auton temppuileva keskuslukitus, joka toimii ja ei toimi ja toimii miten sattuu.

Alkutilanne "ei toimi":

Suljetaan ovat manuaalisesti. Ensiksi kuskin ovi. Sen jälkeen vasen takaovi. Seuraavaksi oikea takaovi. Viimeiseksi oikea etuovi... tällöin keskuslukitus herää ja aukaisee kaikki ovet. Taas kierrellään autoa ja suljetaan ovia, kunnes keskuslukitus taas avaa ne omia aikojaan. Lopulta monen yrityksen jälkeen kaikki ovet ovat lukossa. Sen jälkeen voi poistua paikalta, vaikka vieläkin jännittää, kuuluuko "naks", ja kaikkien ovien lukot aukeavat.

Yritin tutkia vastaavia ongelmia ja sivulöytönä törmäsin hauskaan väitteeseen modernin auton avaimesta:

patteri... kirjoitti:
lopussa, niin sen saa yleensä hetkellisesti toimimaan, kun hankaa avainta rivakasti housunlahkeeseen. Staattinen sähkö lataa paristoa tarpeeksi.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/3118867/keskuslukitus-temppuilee

Toinen sivulliselle hauska tapaus oli ulkoinen syy keskuslukituksen temppuiluun:

Jos auton keskuslukitus ei toimi kuten pitäisi, avain kannattaa viedä lähelle tuulilasin alareunaa, missä lukituksen vastaanotin yleensä sijaitsee.
Autojen kauko-ohjatut lukitusjärjestelmät häiriintyvät helposti, jos lähialueella on samalla taajuusalueella muita radiosignaaleja, kerrotaan Traficomin nettisivuilla.

https://www.uusimaa.fi/paikalliset/1406501

Kolmas kertomus autoilun ihmeellisyydestä:

Eli onko kenelläkään mitään hajua, mikä voisi mättää, kun taannoin piti kauppaan lähteä ja ovet aukesi ihan ok. Sitten ajon aikana kaikki ovet lukkoon ja oli ihan oikeasti työn ja tuskan takana päästä autosta ulos. Lopulta sain takaoven nupit hakkaamaan ylös alas kuskin oven nuppia kaikin voimin nostamalla ja muija sai vetäistyä oven auki. Sen koommin en autoon ole päässyt (avain ei käänny lukossa).. Ja tämä tarina on kaikessa naurettavuudessaan tosi = )
Eli vinkkejä miten pääsee taas autoilemaan..

https://www.opelclubfinland.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=9813

Tee-se-itse-kokemuksia:

Mulla portteri imee kanssa ovia lukkoon. Siinä syyllinen on kuskin ovessa kahvan mekanismissa. Sieltä on yksi kälyinen jousi poikki ja tärähdyksistä nappi tipahtaa alas ja vetäisee siis kaikki ovet lukkoon. Täytynee taitella viiksilangasta uusi jousi kun sellaista ei löydy irrallisena mistään. Volkkarilla tarjosivat kahvamekanismia vaatimattomaan 70€ hintaan.
Saattaisiko teidänkin ongelmat olla mekaanisia? Lukkoon naksahduksen ääni muuttui jotenkin lussummaksi ja kahvan tuntuma erilaiseksi kun jousi meni poikki.


Se oli se lukkomoduli, joka oli hajalla! [edit] Lukkomodulissa ne mikrokytkimien juotokset löysät. Onnistuu tinaamalla kuten tuossa DIY-oppaassa.

https://ffp.fi/viewtopic.php?t=69077

MrKAT

Paidan alla ryömi jokin. Sitten kättä pitkin, sitten putosi alas. PUNKKI! Nitistin puiselle sohvalle. Purskahti hiukan verta. -TANA.  Ihmettelin mistä sain kun en ollut muka maan lähellä puuhaillut. Olinhan. Hiukan kitkin puutarhassa aamulla, ehkä minuutin.  Mutta ennemmin tästä: Olin aiemmin nukahtanut mukavan viileälle keittiön lattialle.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

a4: keräämät jutut, kiitos niistä, eivät ehkä sovi minun 29 vuotta vanhaan autooni. Siinä on vanhanaikaisemmat järjestelmät. Yhtenä syynä ongelmiin pidän mekanismien likaantumista. Voitelurasvat ovat jähmettyneet. Ovien verhoilut pitäisi aukaista ja lukkomekanismit tankoineen ja vipuineen puhdistaa jollakin liuottimella ja rasvata uudelleen.

Ärsyttävä pikkujuttu:

Ostat kaupasta uuden tuotteen ja huomaat, että se onkin "käytetty" eli todennäköisesti asiakaspalautus. Paketti on sevästi avattu ja ehkä teipattu kömpelösti uudelleen kasaan. Paketissa voi olla repeämiä. Käyttöohjeissa (jos sellaiset on) on ryppyjä ja tahroja. Itse laitteessakin saattaa olla pieniä naarmuja tai likaa tai muita käytön merkkejä. 

Katson yleensä paketit tarkkaan ennen kuin ostan tuotteen. Valitsen siisteimmän paketin. Tällä kerralla kuitenkin nappasin kiireessä erään pienen tuotteen Clas Ohlsonilta enkä tullut tarkastaneeksi pakettia. Vasta myöhemmin huomasin, mitä oli tullut vahingossa ostettua.

Täytyy olla vieläkin tarkempi tästä lähtien.