Vihdoin pääsin lääkärin pakeille, eikä odotellessa mennytkään kuin öpaut koko syksy. Ensin olin kuukauden odottanut aikaa, kunnes se sitten oli koittamassa ja oli kamalat säät joissa en halunnut odotella bussia viisi kertaa sen reissun takia, ja kaksi kertaa treenien takia. Kun tuntuu että seudun bussit melko kärkkäästi jättävät tulemattakin. Sitten sovin soittoajan lääkärille, ja tämä tietysti soitti niin myöhään että olin jo bussissa tai treeneissä, jossa en ala intiimiasioitani (kera lärvin) huutelemaan. Huudan ne mieluummin lärvittä netissä.
Mutta eilen siis onnisti. Kysyin estrogeenigeeliä, kun olin saanut siitä myönteisen vaikutelman somessa. Mutta lääkäri oli sitä mieltä että sitä ei voi yhdistää progesteroniin, jota kuitenkin kohdullisena tarvitsen. Hän kirjoitti yhdistelmätabletit nimeltä Femoston 1/10. Puhuin myös siitä että olen havainnut että näistä hormonikorvaushoidoista on jatkuvasti ei-oota apteekeissa, tämän tutuksi käyneen "toimitusvaikeuden" vuoksi. Lääkäri väitit että tätä lääkettä saa hyvin. Jaaha. Kun eilen vilkaisin pääasiassa suosimani apteekin sivuilta, kävi ilmi että paikallisessa apteekissa tuotetta on jäljellä "vähän". Kamalan kiiruun kanssa sitten ostamaan netistä etten tänään lähde hakemaan sieltä sitä ei-oota. Oli aika työläs projekti se tilaaminen, mutta onpahan nyt lääkkeet kaapissa odottamassa.
Kävin netistä läpi naisten kokemuksia tästä lääkkeestä. Pettymyksekseni moni valitti että kerää nestettä kroppaan. Mutta vaikutti siltä että jokainen näistä ikäviä kokeneista oli sellaista tyyppiä että kk-kierto oli yhä tallella. En tiedä sitten miten minun käy, kun moista kiertoa ei enää ole. Sanoin lääkärille että 40 v vuotamisen perään en haluaisi enää vuotaa, ja hän uskoi että tuskinpa vuodan kun kierto on jo ollut puoli vuotta pois. (Heinäkuussahan kokeeksi söin vielä yhden levyllisen desogestreelia, eikä tullut minkäänlaista tyhjennusvuotoa.)
Tajusin että monilla naisilla vaihdevuosivaivoja on tullut läjäpäin kun kierto on vielä toiminnassa. Minullahan oli toissakesänä sydämentykyttelyjä ja taisi olla pientä kuumotustakin, mutta se meni ohi sillä kertaa kun tuli syksy. Nyt ne jäivät päälle ja yöt on mitä on. Sehän minua sitten hämäsi ja luulin ettei minun suvussani pahemmin oireilla, kun syklin ollessa yhä käynnissä ei ollut semmoista menoa kuin nyt on. Sittemmin olen keskustellut parin tätini kanssa, ja he joutuivat käyttämään korvaushoitoa, koska vaihdevuosioireilu oli niin kamalaa.
Geeli olisi tosiaan kiinnostanut, mutta siinä oli kyllä se ongelma että sitä ei saa vahingossakaan joutua muiden elävien olentojen iholle. Ei lemmikkien, lasten eikä miesten. Taisin nähdä jotain mainintaa rintojen kasvustakin, jota se voi aiheuttaa.
Laastari olisi kaiketi ollut yksi käypä vaihtoehto, mutta kun aikoinaan yritin käyttää kinesioteippejä polvissa, ihoni ärtyi aivan vimmatusti. Pari viikkoa saatanallis-perkeleellinen ärsytys ja polvissa vihaiset punaiset teippien muotoiset jäljet. Kesällä onnistui paremmin, kun iho oli paksumpi. Mutta talvikaudella sai koko teippailun vallan unohtaa.