Lattajalkaa ei kuulema ole, minulla nuorempana varsinkin oli hyvinkin korkeat nämä jalkaholvit (jos termin muistan oikein). En ole ihan varma onko tässä nyt varsinaisesti vielä vaivaisenluut, fysioterapeutin jutuista olin käsittävinäni että siinä rajalla(?) Olin tosiaan jossain vaiheessa viime vuonna ihmetellyt minkä takia yhtäkkiä kengät hankaavat kohdasta josta ne eivät aiemmin ole hanganneet. Se sitten unohtui kokonaan, ja minusta tuntuisi kyllä siltä että syksyn mittaan varpaidenkin vihlaisut johtuivat siitä tulehduksesta X, mutta nyttemmin on enempi pidempiaikaistakin särkytaipumusta eikä vain ohimeneviä vihlaisuita, tuossa isovarpaiden tyvissä. Pitääköhän tässä nyt sitten vaan kärsiä tätä loppuelämänsä. Vai voisiko tilannetta helpottaa esim. tunkemalla isovarpaiden ja muiden varpaiden väliin vanutupot tms. niin että ne isovarpaat eivät painuisi liikaa kohti muuta varvasriviä? Muistelisin myös joskus nähneeni ohimennen jotain matskua vaivaisenluiden operaatiosta, mikä ei kai liene kovinkaan kummoinen juttu. Mutta tuskin siis koskee minua mitenkään vielä nyt. Eikä sitä särkyäkään kokoajan ole, mutta pidempään kuitenkin kuin niitä satunnaisia vihlaisuita syksyllä.
Missä vaiheessa varpaat sitten lähtivät kääntymään, en tiedä. En usko että tämä on kauhean montaa vuotta vielä kestänyt. Otin 6 v sitten kuvan jaloistani ja siinä kuvassa ne näyttävät ihan normaaleilta. Nyt on sitten vaikka mitä. Parissa varpaassa kynsi paksuuntunut ilmeisesti sienen takia, oik. isovarpaassa kynsi osin mustana kun tuli potkaistua Kravissa vähän miten sattuu...
Kummallisuksiahan jalkojeni suhteen on toki ollut iät ajat sitten. Olin kuulema vauvana ollut niin mutkalla että näytti siltä kuin toinen jalkani olisi ollut pidempi kuin toinen. Minut vietiin röntgeniin, ja mitään eroa ei löytynyt. Yllättäen kuitenkin sisaruksellani on eripituiset jalat. Minulla sensijaan yksi toinen fysioterapeutti havaitsi skolioosin 2013.